Kirjoittaja romeR » 3.1.2012 19:40:26
Sen verran vielä tilanteesta vakavamman puoleista poliittista analyysiä, että... Olen ollut lukevinani että nimenomaan Kallet ovat Suomesta aikanaan vieneet "konseptinsa" Britteihin, ja siellä se on mennyt läpi oikein toden teolla. Ilmeisen määräävissä asemissa olevat ihmiset siellä ovat sotkeneet (ja siis nimenomaan sotkeneet kun on Kallejen konseptista kyse) itsensä siihen. Ne ovat taukoamatta mun kimpussa. Varmaan se mun faijan nyrkki on aivan giganttinen omaani verrattuna. Tuomioja taas omaa erinomaiset USA-suhteet, ja olen ollut katselevanani niiden tv-tarjonnasta sellaista ikäänkuin sovittelevaa välimuotoa. Esimerkiksi eilen tv7 (kristillinen kanava), niin sieltä tuli ohjelma nimeltä Iloa Arkeen, jossa oli joku naispuhuja todella suurelle yleisölle. Se osasi parodisoida tapahtuneita muutoksia, ja siitä aiheutunutta hyvin vaikeaa tilannetta todella lumoavasti ja todella hauskasti. Yleisö oli silminnähden aivan haltioissaan ja huvittunut, kuten myös minä. Siinä asiallisesti kerrottiin sanomaa, ja se nainen samalla parodisoi (siis asiattomasti, mut kuitenkin) saarnaajaa / puhujaa (Pete / mä) hyvin vihaiseksi, agressiiviseksi yms. tapaukseksi. Mutta todellisuudessahan siis viha ja agressio liittyy Kallejen aiheuttamiin kärsimyksiin, tuskaan, katkeruuten, epäinhimillisyyteen jne. tavallisille ihmisille. Sisällisodasta ollut puhetta... Angloamerikkalainen sellainen, britit vs Amerikka. Sillä, Amerikka on kaikkea sitä mitä tämä muutos on ollut, pohjimmiltaan. Se on se niiden maan perusidea !!
Tilannehan on se, että Suomessa kansa tietää varsin hyvin kyllä missä mennään ja mikä on hyväksi, mutta Suomessa poliittinen eliitti on sotkeutunut asiaan / kokee olevansa vastuussa aikanaan antaemalla psykoteoriat Kalleille. Suomessa on suppeat ja sisäsiittoiset yliopisto / eliittipiirit. Tämän takia tämän kirjoittaja on täysin vapaata VIRALLISTA riistaa Suomessa.
Kun faijani isän veli sanoi Köyhän-Kallen olevan kuollut, ei faijani ollut lainkaan huvittunut kommentista, vaan koki sen alitajuisesti selkeästi ikäänkuin hänen kuolematoiveekseen. Henkilökohtaisesti en laisinkaan usko siitä olleen kyse, vaan heitto nimenomaan liittyi siihen miten tehokkaasti se umpisuoli vaan oikeasti puhkaistiin (ja itse olen heitoillani tarkoittanut samaa). Kalleilla tuntuu olevan tuollaisia hyvin voimakkaita pelkotiloja (ihme ja kumma sellaisen toiminnan jälkeen..), ml. Multanen, faija, karaookke-mies esimerkiksi. Jonkinsortin kovan luokan agressiivista terapiaa niille vaan olisi pystyttävä antamaan, ja toisaalta riisumaan aseista semikallet, niiden pyrkimäiset "suojelijansa" (joopa joo...). Ja poliittinen eliitti Kataista myöten vaihtoon, jos mikään muu ei auta. Tässä on kuitenkin kyseessä totaalinen demokratian raiskaus meneillään. Eikä pidä ottaa vastaan mitään lahjuksia / porkkanoita niiltä.
Tuomioja, Kiviniemi, Paavo Väyrynen, Sauli Niinistö + koko kansa, näiltä odottaisi parempia ja tehokkaampia keinoja ja toimintaa asian hyväksi.