Aivan ensimmäisenä tahdon sanoa muutaman sanan siitä, että korvaushoitoon pitäisi ottaa takaisin
vanhat "pääsyvaatimukset" eli piti olla minimissään 3 vuotta päivittättäistä käyttöä ja 3 erillistä katkoyritystä
ja muilta hoitaneilta lekureilta puollot hoidon tarpeeseen! Nyt kun tuota hoitoonpääsyä on alennettu rajusti
niin polilla pyörii alle 30v. pääasiassa alle 25v. väkeä jotka ovat ehkä puolivuotta vetäneet sattumanvaraisesti jotain ja sitten ne makaa osastolla melkein paskat housussa kun saavat jonkun 12mg subua.
Ainoa hyvä puoli on, että uusille laittavat metadonia monelle josta liian moni ei tajua ettei sitä pidä ottaa ellei
todella tarvitse!
Täällä missä mä oon hoidossa lupia otetaan pois _kaikilta_ sen takia, että ne samat kusipäät on jääneet kiinni taas myynnistä ja muusta säätämisestä ym. Tämä tapahtunut 2 kertaa tässä 2 vuoden aikana.
Lääkeeet jauhettiin kuppiin josta se piti lipoa suuhun kun koira ja mitä se esti?
Tosiaan kotiluvat niiltäkin jotka on vuosia olleet hoidossa otettiin pois, reiluako ei todellakaan.
Poliisista valittavat jatkuvasti miten paljon xonea valuu kadulle ja syy on aivan siinä, että sitä annetaan tyypeille
jotka ei olisi saaneet diapamia 90-luvun alussa. Onhan se selvää, että nuo pellet myy lääkkeensä kun niitä ilman pystyvät olemaan!
Eräs "fiksu" meni kertomaan kylillä miten suuri annos hänellä on ja miten sekaisin se niistä menee ja kappas polilla oli kuultu tuosta nyt muija on 1mg annoksella, tässä oikeus toteutui.
Olen täysin samaa mieltä, että korvaushoidossa olevia voidaan käyttää miten tahdotaan ja vallan väärinkäyttöä
hoitajien keskuudessa. Alistavat, haukkuvat ja ylenkatsovat.
Eräskin hoitaja haukkui aivan nimellä erästä tyyppiä ja ei huomannut mua siinä nurkan takana kahvihuoneessa
oli siis kertoi tämän potilaan henk.koht. asiat sinne kaikille ja nauroi vaan päälle, että mikä reppana sekin on
ja todella alentaavan sävyyn! Mikäli tuossa olisi minusta ollut kyse olisin nostanut kanteen tuota "hoitajaksi" kutsuttua mulkkua vastaan ja sanoinkin sille et kannattaa miettiä missä suutaan avaa.
Meni aivan shokkiin ja punaiseksi ja koitti kysellä mitä kuulin. Sanoin vain, että kaiken tarvittavan.

Olen onneksi saanut olla hyvän hoitajan luona pitkään ja toivon, että saan olla samalla koko loppuhoidon.
Tässä useamman kun 7 vuoden aikana on tullut noita hoitajia tavattua ja vain yksi tekee tuota työtä sydämellään ja luottaa siihen mitä minä sanon, kiitos!