Olet täällä

Lyrican vieroitus (ja Panacod ja Tramal)

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Lyrican vieroitus (ja Panacod ja Tramal)

ViestiKirjoittaja Kahvikissa » 27.12.2012 16:02:59

Hei,

Olen ihan uusi täällä. Pakko oli luoda tunnus, kun pelottaa Lyricasta vieroitus. Ihan hermosärkyyn syön sitä 600mg/pv, mutta nykyisin kivut tulee läpi ja haluaisin kokeilla Cymbaltaa tilalle, siksi pitäisi päästä eroon Lyricasta.

(Onko muuten kokemuksia Cymbaltasta hermosärkyyn?)

Mitä teille muille on tullut Lyrican vieroituksesta? Missä tahdissa olette päässeet irti ja millä kaavalla?

Mulla on ollut myös Tramal 50mg x 1-3 tai 100mg debot sekä Panacod 2 tbl x 1-4 sekä Relaxantteja 2-6mg sekä Opamox 15-30mg tukilääkityksenä. Odotin leikkaukseen pääsyä, mutta ei kuulemma leikata ja nyt on halu päästä näistä paskoista eroon. Haluan nähdä mikä se hermosärky nykyisin on miehiään. Nimittäin eihän noitten lääkitysten alta enää tiedä mitä kipuja ees on jäljellä. Meni meinaan helvetin pitkään jopa entisenä narkkarina tajuta, että aina kun yrittää vähentää lääkkeitä, kivut pahenee! Siis TIETENKIN se menee niin, koska niistä kivuista osa on viekkareita! Tsiisös mä oon höhö! :lol: :oops:

No mutta tänään tilanne se, että joulun hujakoilla aloin vähentää Panacodeja. 8 tbl meni vielä muutama pv sitten, siitä pudotin 2,5 kpleeseen ja eilen otin muistaakseni 2,5 kpl myös. Tänään en vielä ole ottanut yhtään. Saas nähä tarviiko. Kipuja ei nyt oo eikä pakkikaan ole menny vielä sekaisin. Odotan mahan kuralle menoa kyllä, sillä aiemminkin on mennyt, kun oon vähentäny. Kylmä on ollu ihan koko ajan, mutta tänään vähemmän jo. Saunassa voisin olla koko ajan paitsi etten voi. Onneksi on lomaa nyt, niin saa rauhassa lopetella näitä (jos ei perhe-elämän iloja lasketa). Iltaisin oon otanut 15-30mg Opamoxia että oon pystynyt olemaan, koska iltasella alkaa ahistaa. Nyt on jo alkanut vähän. Ahistus on mulle vaikea olotila ja riskikohta.

Vetäisin kodeniinia kaksin käsin jos lääkärini vaan olisi sitä kirjoittanut ilman Paracetamolia. Kysyin jopa :D Mut pelkään tota maksavaikutusta enkä halua kuolla kivuliaasti nuorena tai ootella maksansiirtoa. Mutta Panacodit ei enää suositusannoksilla vieneet kipuja, vaan melkein koko ajan oli joko kylmänväreet tai muu merkki että pitää saada lisää.

Tramalit on olleet kokonaan jäähyllä myös, mutta niihin en koekaan kovaa koukkua.

Lyrican pudotusta pelkään nyt kuitenkin ensisijaisesti ja lisäksi kaipaan tukea tuohon Pannari-vieroitukseen.
Olen lukenut joitain ketjuja Panacodin lopettamisesta ja vähentämisestä, mutta en halua mitään viikkojen vieroituksia, jos voin päästä lyhyemmällä syklillä. Katsellaan nyt kuin käy. Panacod-vieroituspäivä 3 on menossa ja kuulemma neljäs se pahin? Musta tuntuu kuin menisi koko ajan helpommaksi.

Lyricaa menee edelleen se 600mg/vrk, aattelin ensin pudottaa nää muut jyvät alta pois. Miltä kuulostaa? Toki oon valmis ottamaan relaxanttia ja Opamoxia tarvittaessa, jos niihin vieroitusoireisiin tarvii. Tuleeko tarviimaan?
Love. Energy. Life. Light. Spirit.
Kahvikissa
Vahvasti panostava jäsen

Re: Lyrican vieroitus (ja Panacod ja Tramal)

ViestiKirjoittaja Petri687 » 28.12.2012 11:18:19

Tätä ei nyt ehkä olisi hyvä kertoa, kun koitat Panacodista päästä eroon, mutta sen parasetamolin saa kylmävesierottelulla hyvin yksinkertaisesti lähes kokonaan pois alle puolessa tunnissa.
Se on sellasta "fly high" huumeidenkäyttöä, kun on matot lattialla.

"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Petri687
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kahvikissa » 28.12.2012 11:37:23

Petri687 kirjoitti:Tätä ei nyt ehkä olisi hyvä kertoa, kun koitat Panacodista päästä eroon, mutta sen parasetamolin saa kylmävesierottelulla hyvin yksinkertaisesti lähes kokonaan pois alle puolessa tunnissa.

Tiedän ja olen joskus erotellutkin, mutta en halua tehdä niin, koska se on sitten ihan nistaamista. En halua enää käyttävän ihmisen elämää, kun olen sieltä paskasta joskus rämpinyt pois. Ja se maistuu JÄRKYLLE se litku.
Kahvikissa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja dexmex-cowboy » 29.12.2012 08:56:00

jos joskus lopetan lyricat niin teen sen todella hitaasti, viekkarit on ihan hirveät toiset taas puhuu et ei tunnu missään.
Ajatus lentää, minä en.
dexmex-cowboy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kahvikissa » 29.12.2012 18:34:44

Mikä voisi olla sopivan hidas lopetustahti 600 mg:sta sun mielestä, dexmex-cowboy?

Mun yksi puolisukulainen lopetti tosta annoksesta seinään eikä omasta mielestään ollu mitään viekkareita. Mutta mulla taas tuntuu jo muutaman tunnin lykkääntyminen pahalle, jos en saa 300mg annosta klo 17-18. Alkaa sirittää päässä, hikoiluttaa ja päätä särkee.
Kahvikissa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja dexmex-cowboy » 30.12.2012 08:48:45

aika tapauskohtasiahan uo on mut voisit koittaa vaikka 75mg parissaviikossa tai 150mg viikossa miten antaa luoto ja olot periks. aika yksilöllisiä nää pudotukset .
Ajatus lentää, minä en.
dexmex-cowboy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 30.12.2012 19:12:06

Mulla ei Cymbalta yksin toimi isollakaan annoksella mutta Gapapentiiniä alle niin Cymbaltan olen pudottanut 30Mg aamuisin ja kivuissa ei eroa, Gabapentinin olen pudottanut puoleen ja sama kivut eikasvaneet. Nyt kun selkänikama meni niin Neuroton Slow ja annosta taas perjantaina nostetaan, pamit ja teemut tietty mukana. En saa yksin talvikenkiä jalkaan että vähän kankeena ollaan paitsi se yksi uloke.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja exnisti » 30.12.2012 19:53:36

Mitä hittoa Lyricaa oloihin tai opioidirefloihin nyt mä ymmärrän miksi niitä perkeleen nappeja on jokapaikka täynnä ja porukkaa menee vieroitukseen tuon paskan takia.
Sitten täällä vielä kehutaan annoksilla mitä kiskotaan aivan kun se olisi joku oikea aihe kehua tekemisiään. :x

Huolettaa tää nykymeno nuorilla kun rännittävät jo alle viistoistakesäsinä subua tai piriä se perinteinen savunpoltto on jäänyt melkein kokonaan paitsi tietty ne piirit missä palaa aina. :mrgreen:
exnisti
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hermovaurio » 31.12.2012 00:11:16

Mulle ei kyllä lyricasta tullut mitään vierotusireita 600mg------vajaassa viikossa 0mg ja olo vaan parantui kun lopetin noi lyricat :D jotenkin huvittavan tuntuista kun jotkut sitten manailee että tulee lyrican lopetuksesta viekkareita ja mulle ei tullut sitten yhtikäs mitään.Mutta kai siitä voi tulla en minä sitä kiellä enkä väheksy mutta mulle ei tullut,lyrica auttoi aika hyvin oxyconttien aiheuttamiin viekkareihin,otin jonkuu 150-300mg muutamana iltana ja koin että jeesas kyllä aika lailla.
kylläpä panettaa........
hermovaurio
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 31.12.2012 01:03:45

Syö Lyrikaa 900Mg puolitoistavuotta ja Tramalia sama aikaja lopeta, tietenki teemut ja pamit päälle. Kerro sitte.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kahvikissa » 31.12.2012 01:39:38

Juu mulla esim. on just noin että 600mg Lyricaa mennyt jo puolitoista vuotta, siihen Panacod ja Tramal päälle ja myös Opamxia tarvittaessa. Palkään kyllä noiden lopettamista.

Panacod-vierotus on menny vähä hitaammin ku ajattelin...Piti pudottaa nollaan ja pääsinkin jo siihen, mutta sitten otin kolme pe-iltana ja lauanataina 2,5. Tänään oon ottanut vain yhden 50mg Tramalin, mutta jostain syystä se toimi ihan hulluna ja olin vähän säikkynäkin moisesta. Mulla ei tosin olekaan Tramal-tolet mitkään isot, mutta silti. Kun olin pitänyt muutaman päivän tauon, kolahtikin kuin koivuhalko! Oli ihanaa päästä siinä kohtaa kyllä suihkuun ja saunaan, tuntui tosi euforiselta ja sekavalta :)
Kahvikissa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hermovaurio » 31.12.2012 02:10:44

Tiedän erään tutun kuka käytti 1200mg päivässä lyricaa vuosia eikä sillekkään tullut mitään vierotusoireita lopetuksesta.Eli ei siitä kaikille mitään viekkareita tule,itse en käyttänyt tramalia samalla vaan oxyconttiinia ja oxynormia eli päivässä meni oksikodonia sellanen 40-120mg päivässä ja tässä kesällä lopetin myös ne miltei seinään,tosta opiaatista tuli muutaman päivän "krapula" muttei sekään nyt mikään kovin ihmeellinen olo ollut näin jälkeenpäin aateltuna ,no en sitä tosin käyttänyt kun muutaman vuoden.
kylläpä panettaa........
hermovaurio
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kahvikissa » 31.12.2012 22:26:46

hermovaurio kirjoitti:Tiedän erään tutun kuka käytti 1200mg päivässä lyricaa vuosia eikä sillekkään tullut mitään vierotusoireita lopetuksesta.Eli ei siitä kaikille mitään viekkareita tule,itse en käyttänyt tramalia samalla vaan oxyconttiinia ja oxynormia eli päivässä meni oksikodonia sellanen 40-120mg päivässä ja tässä kesällä lopetin myös ne miltei seinään,tosta opiaatista tuli muutaman päivän "krapula" muttei sekään nyt mikään kovin ihmeellinen olo ollut näin jälkeenpäin aateltuna ,no en sitä tosin käyttänyt kun muutaman vuoden.

Lohdullinen viseti, kiitti :)
Kahvikissa
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Sauna