Olet täällä

Lääkäreistä..

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Mitä LÄÄKÄRIT ovat sinulle?

Voit valita vain 1 vaihtoehdon

Näytä tulokset

Lääkäreistä..

ViestiKirjoittaja Kalevi_Kalsari » 5.1.2013 12:00:01

Musta on tuntunut siltä että niitä arvostetaan AIVAN LIIKAA.. ihmiset uskovat niiden puheet aivan mitään kyseenalaistamatta.. ammatti pitää sisällään salaperäisyyden verhon salakielineen ja muine ammattitermeineen.. hoitajat ovat sairaaloissa mitään tietämättömiä typeryksiä Jumalisen LÄÄKÄRIN edessä..
tekeekö 7vuotta lääkiksessä ihmisestä Jumalan?? tai Jumana Pojan tai Jumalan Tytyön.. jonka viisautta ei voi kuin tavallinen pulliainen kadehtia nöyränä?? Jokainen meistä on varmaan kuullut sen kehun jonkun suusta.. "poika luki lääkäriks" .."serkku luki lääkäriks".. "mun isi on lääkäri"...=)
Kirjoitukseni loppuvat tähän kirjoitukseen - hyvää jatkoa
Kalevi_Kalsari
Vahvasti panostava jäsen

Re: Lääkäreistä..

ViestiKirjoittaja madtrue » 5.1.2013 12:05:20

Katos oltin kalevin kaa samaa mieltä asiasta :)...
Mut noinhan se kyl on.
-Rocky Has Left The Building-
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja dafuq » 5.1.2013 12:06:12

Ei mikään edellämainituista. On tullu hyviä ja huonoja lääkäreitä vastaan, et väittäisin sen olevan enemmän ihmisestä, kun lääkärinstatuksesta kiinni kuvitteleeko olevansa parempi kuin muut.
Kirjoita anonyyminä -> Tor browser | CRPS
dafuq
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja grip » 5.1.2013 16:47:33

^Komp. Hyvää ja asiallista hoitoa olen saanut aina kun sitä olen tarvinnut, mutta onhan niitä ylimielisiä urpojakin tullut nähtyä, sangen yllättävästi ehkä enemmän yksityisellä kuin julkisella puolella.. :roll: Riippuu henkilöstä.
grip

ViestiKirjoittaja Joker » 5.1.2013 20:17:24

Miksi otit juuri lääkärit hampaisiisi? He ovat kunniallisia ihmisiä, jotka maksavat paljon veroja, joilla sinunkin napit maksetaan. Mikset tehnyt samaa kyselyä esim. junan konduktööreistä? Valkotakit ovat lukeneet monta vuotta ja pääosin hallitsevat ammattinsa.

Jokeri
Troubles?
Joker
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 5.1.2013 20:52:25

Ei osu mikään vaihtoehto, aikaisemmassa vaiheessa olisi osunut. Mutta löytyihän sieltä sitten ihmisiä ja hengestäni saan kiittää.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pölönen » 5.1.2013 22:15:59

Joker kirjoitti:Miksi otit juuri lääkärit hampaisiisi? He ovat kunniallisia ihmisiä, jotka maksavat paljon veroja, joilla sinunkin napit maksetaan. Mikset tehnyt samaa kyselyä esim. junan konduktööreistä? Valkotakit ovat lukeneet monta vuotta ja pääosin hallitsevat ammattinsa.

Jokeri

Jaa ehkä net, jokka o lukeneet oikiaa lääketiedettä. Shrinkkejä mun on vältettävä jatkos ku ruttoa tai possulunssaa, koska niillä on valta päättää munkin vapaudesta ja juu juu kaikki hallitsevat varsinkin tahdosta riippumatonta hoitoa koskevan lain :evil: . Paljon olen näitä tavannut 23 vuoden aikana, enkä montakaan ole pitänyt ammattinsa hallitsevina, osaa kyllä. Mitä siitä, että ovat lukeneet monta vuotta? Valtava määrä asiaa päntättävänä ja kaikki ei ole kumuloituvaa, koska kaikis opinnois erikoistutaan; ja jotkin asiat vain kiinnnostavat enämpi, jokin tentti/ala vähemmän, ja sekin vaikuttaa muistamiseen. Sellaiset tiedot, joita ei jatkuvasti käytä pikkuhiljaa unohtuvat, jos luetut tiedot ovat jääneet lyhytkestoiseen s.o.tenttitilaisuuden kestävään muistiin. Jos hallitsevat ammattinsa, miksi niin moni niistä monesta minua usein mielipiteillään ja todistamattomiin, epätieteellisiin teorioihin perustuvilla uskomuksillaan "hoitaneista" shrinkeistä oli täysin eri mieltä samoista asioista. Yksikin täsä kaupungis arvostettu ja pätevänä pidetty psykiatri oli itse sanonut kamul, ettei hän niin niistä lääkkeistä tiedä, kun on terapeutti ja terapeuttina mun kokemukseni mukaan vielä surkiampi eikä muuten ole "totuus minun tunteistani" tai herkkänahkaista loukkaantumista, vaan vuoden kestävää mitätöintiä ja vähättelyä. Olisin tehnyt potilasasiamiehel siitä valituksen, mutta k u k a perkele mua ois uskonut. N o eipähän tuota tarvi nähdä kuin...lähikaupassa, yök. Kiillan jonos ohi ja irvistelen, kosto se o mitätönkin kosto 8) . "Kunniallisia kansalaisia...", no sehän oli hauska tietää :lol: . Y k s i k ä ä n ei varmaan kirjottele niitä nappeja itellens, eihän tokkiinsa... Ja että ihan veronsa maksaneet varmaan hyvvää hyvvyyttänsä ja aina ajallansa ja sillä tavalla. Mulle piisaa apteekkiuusinnat, net on jees, varsinkin kun niis on tiettyjä porsaan mentäviä reikiä, joista e i täs enempiä :wink: t.nimim."aikoinaan paljon päntännyt, paljon unohtanut"
...one of these mornings You´re gonna rise up singing...
Pölönen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja madtrue » 8.1.2013 09:07:23

Kyllä vielä aiheeseen piti palata sen verta että omat parhaat kokemukset on yksityisen kautta eräältä naislääkäriltä. Kuuntelee mitä sanottavaa, eikä leimaa puliukoksi vaikka taustani kerroin , luetteli silloinkin eri lääkevaihdoehdot sairauteen (epilepsia). Ja muutenkin siitä huomasi että jaksoi en reilu 50min kuunnella, ei keskeyttänyt ym. Saman asian tiimoilta ku julkisilla kävi tuntu että "pää hajoo"...
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja nasaalisti » 11.1.2013 00:07:09

Ei mitään noista. Lähes poikkeuksetta oon saanut asiallista kohtelua ja mut on otettu vakavasti. Arvostan lääkäreitä, koska niiden duuni ei oo helppoa ja kohtaavat päivittäin potilaiden epärealistisia odotuksia, mutten pidä lääkäreitä kaikkitietävinä jumalinakaan. Toki on kohdalle osunut muutama epäpäteväkin tapaus, mut varmaan 95% tapaamistani lääkäreistä on ollut järkeviä ihmisiä, hyviä työssään ja hoitaneet mua "oikealla" tavalla. Enkä tarkoita nyt oikealla tavalla pelkkien PKV-lääkkeiden määräämistä, vaan oireita on tutkittu ja selvitelty ja lääkäreillä on ollut aikaa kuunnella mua.

Jo monta vuotta omat hoitavat lääkärit ovat olleet ihan uskomattomia tapauksia, joiden arvostelukykyyn voin täysin luottaa. Tietävät päihdetaustan, mikä ei oo muuttanut heidän suhtautumistaan tai hoitoani kuin parempaan suuntaan. Toivon, et voin jatkaa näillä lääkäreillä niin kauan kuin on tarvis, eli mahdollisimman pitkään, koska hoidontarve ei katoa mihinkään. Yksityisellä pääasiassa käyn, mut julkisella puolella myös tällä hetkellä hyvä omalääkäri. Yleisesti tuun yleensä paremmin juttuun mieslääkäreiden kanssa, en tiedä mistä johtuu, mut viime aikoina oon muutaman mukavan naislääkärinkin tavannut.

Musta lääkäreitä arvostetaan liian vähän ja jos törmätään yhteen epäpätevään tai tylyyn lääkäriin, niin leimataan koko ammattiryhmä! Kuitenkin lääkäreiden työ on todella tärkeää, jopa ihmishenkiä säästävää, ja samalla raskasta, joten ansaitsisivat musta potilaiden suunnalta parempaa kohtelua ja enemmän arvostusta.
Läppää asiasta ja asian vierestä

nasaalisti@hotmail.com
nasaalisti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja jopasjota » 15.1.2013 18:42:35

Monesti lääkäreitä morkataan, jos ei satu saamaan sitä pamirespaa, mitä on mennyt hakemaan.
Mutta kyllä aika usein lääkärit on noiden suhteen oikeassa, varsinkin pidemmällä tähtäimellä.

Mun mielestä semmonen lääkäri ajattelee enemmän potilastaan (oletetaan, nyt että potilas on 2-30v päihteidenkäyttäjä), jos ei mene heti määrämään sitä xanorirespaa.

Verrattuna semmoiseen, joka kirjoittaa niskakipuihin oxycontineja...

Monesti kyllä niitä pameja tms. syö semmoiset ihmiset, joiden ei välttämättä tarvisi. Kun taas näiden edellisten takia monet, jotka niitä oikeasti tarvii eivät saa sitä respaansa. :evil:
jopasjota
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja PaholaisenAsianajaja » 16.1.2013 11:23:41

jopasjota kirjoitti:Monesti lääkäreitä morkataan, jos ei satu saamaan sitä pamirespaa, mitä on mennyt hakemaan.
Mutta kyllä aika usein lääkärit on noiden suhteen oikeassa, varsinkin pidemmällä tähtäimellä.

Mun mielestä semmonen lääkäri ajattelee enemmän potilastaan (oletetaan, nyt että potilas on 2-30v päihteidenkäyttäjä), jos ei mene heti määrämään sitä xanorirespaa.

Verrattuna semmoiseen, joka kirjoittaa niskakipuihin oxycontineja...

Monesti kyllä niitä pameja tms. syö semmoiset ihmiset, joiden ei välttämättä tarvisi. Kun taas näiden edellisten takia monet, jotka niitä oikeasti tarvii eivät saa sitä respaansa. :evil:

Näin juuri. Lääkärin tehtävänä on ajatella potilaan parasta, ja potilaan paras ei välttämättä ole potilaan lyhytjänteisten mielihalujen tyydyttäminen. Ystävä-ja perhepiirissäni on useampikin lääkäri ja kaikki näistä ovat empaattisia ja mukavia ihmisiä. Seurustelin pitkään lääkärin kanssa ja aina välillä kuuli tuskastunutta valitusta narkkareista, jotka bongaa jo kaukaa ja joille joutuu tarjoamaan eioota.
PaholaisenAsianajaja

ViestiKirjoittaja Oxsu » 16.1.2013 18:48:33

Jopasjota kirjoitti:
"...Verrattuna semmoiseen, joka kirjoittaa niskakipuihin oxycontineja..."
Voih, löytäisinpä just ny tuollaisen lääkärin, tuli niska niin kipeeks - Ei vaan, Joku kysyi miksi on lääkärit otettu puntarointiin, miksei esim. konduktöörit. No, lääkärillä on se valta kirjoittaa sulle apua / tutkia /olla tutkimatta / kuuntelematta jne., ja tämä vallankäyttö voi vaikuttaa huomattavasti sun elämään; lausuntoina, todistuksina, lähetteinä, merkintöinä...
Yleensä ottaen arvostan lääkäreitä, se ei tod. ole helppo ammatti ja moni tuntee hyvin vastuunsa ja koittaa toimia oikeasti potilaan parhaaksi. Mutta. Olen saanut kunnian myös muutaman kerran törmätä tuollaiseen ylimieliseen "jumalanpoikaan". Siinä on sitte oksat poikki, et pääse tutkimuksiin jne., on muutama aika paha kokemus, yks meinas hengenkin viedä. Ei auta kauheesti, että todetaan myöhemmin asiakkaan "olleen oikeassa". Molemmilla kerroilla EI ollut kyse PKV- lääkkeistä, vaan ihan muista sisätautihommeleista.

Tällä hetkellä taas - mun pitäs päättää, tunnustanko (julkisessa terveydenhuollossa, yksityiseen ei ole varaa) hyvin voivan ja kasvavan päihdeongelmani - vai pidänkö turpani kiinni. Tilanne on tosi kimurantti, koska mulla on kroonisiin, pysyviin vammoihin jatkuvat kipulääkitykset, joita OIKEASTi tarvitsen pysyäkseni liikkeellä. Ei ole varaa niistä luopua. Nämä mulle uusii ent. kotipaikkakunnan lekuri (joka ei tiedä muusta hitaitten käytöstäni). Nyt on sellainen tilanne, että haluaisin päästä juttelemaan täällä asuinkunnassani lekurille tästä muusta vetämisestä; mutta olen kuullut niin paljon juttuja siitä, kuinka "sitten et enää saa ees mietoja opioideja reseptillä, etkä mitään muutakaan kipulääkitystä, ja ne passittaa sut osastohoitoon, ennenku saat mitään apua kipuihis...jne..."
Ahdistaa aika pahasti, kun en uskalla mennä puhumaan asioista oikeilla nimillä.
Kun jotenkin voisin löytää lekurin, joka kykenisi huomioimaan kokonaistilanteeni, eikä jäisi vain tuijottamaan kyynärtaipeita? Olisi niin ihanaa täällä plinkissä kysyä, jos joku tietäisi neuvoa, mut kun ei täällä kuulemma uskalla enää mitään itsestään kertoa (?), et vois vaik asuinkaupunkinsa ilmoittaa? Mikä neuvoksi?
Oxsu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 16.1.2013 19:12:15

Valvira vahtii lääkäreitä ja mulla oli säkä että oli ylilääkärin määräys niin nyt omalääkäri vaan jatkaa lääkitystä, kauan taistelin ja olin lähellä itsaria kun kipuja ei kestänyt. Sit aukes latu kun löytyi oikea lääkäri mutta pari vuotta oli yhtä helvettiä, olis kirjoittanut enenmänki mutta sanoin etten halua kuuppaa sekaisin. Kehui fiksuksi mieheksi mutta kauan sai ettiä.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja nasaalisti » 16.1.2013 22:00:11

Oxsu: Miten olis paikallinen A-klinikka? Itse ainakin saanut tosi hyvää kohtelua klinikan lääkärin toimesta eikä oo jätetty ongelmien kanssa yksin.. On pelkästään positiivista sanottavaa omasta klinikasta, vaikka aikoinaan kohtelu oli toisaalla todella surkeaa. Olisin hakeutunut klinikalle jo paljon aiemmin, jos olisin tiennyt hoidon olevan niin hyvää kuin se on ollut!
Läppää asiasta ja asian vierestä

nasaalisti@hotmail.com
nasaalisti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja madtrue » 23.7.2020 16:52:08

No ainakin meilläpäin jos päihdetaustaa on niin julkisten ehdotukset on vaivaan kun vaivaa venlafaxinit ,truxal, yms ihan sama oletko missä tilanteessa. 2017 minulla todettiin syvä ahdistuneisuus häiriö, ja ADHD joka muuttunut päänsisäiseksi levottomuudeksi kuljin psykologin,päihdetyöntekijän, ja erikoispsykiatrian tutkimuksissa 1v7kk tuona aikana olin täysin raitis. Lopputulemaksi ehdotti lopulta venlafaxinit isolla mg määrällä. Kieltäydyin kohteliaasti. Minua otti päähän ja kovaa. Tuollainen lääke kahteen vakavaan sairauteen. Mutta elämä on. Ai niin muisti kehaista raittiusaikaani. Tutkimuksia tehtiin ihan viikoittain.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

Seuraava

Paluu Sauna