Olet täällä

Kohta Subutexia ekaa kertaa

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kohta Subutexia ekaa kertaa

ViestiKirjoittaja facsimile » 24.6.2013 05:21:26

Travis kirjoitti:Mä en ole vielä tajunnut mikä idea tuossa bupren käytössä on. Tosin ei ole siitä omaa kokemusta enkä sellaista aio hankkiakaan. Olen vain käsittänyt, että bupre on ainakin jollain tasolla opioidiantagonisti ja siten ei tuota samanlaista euforiaa kuin monet muut opiaatit/opioidit. Johtuuko sen käytön yleisyys ja suosio lähinnä helposta saatavuudesta? Vai onko se oikeasti parempi "huume" kuin kuvittelen?

Mun mielestä siitä tulee itse asiassa energisempi olo kuin perinteisistä opioideista. En sitten tiedä, mistä olen tuollaisen ajatuksen päähäni saanut. Kyllähän sillä silloin tällöin nuokkuukin, en mä sitä. Mutta jotenkin tykkäsin kyllä bupresta tosi paljon, vaikka oli ihan reippaasti mm oxykokemusta takana.
The heart has its reasons of which reason knows nothing. -Blaise Pascal
facsimile@windowslive.com
facsimile
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 24.6.2013 05:28:10

pulla kirjoitti:
malibu kirjoitti:Mä kun otin ekan kerran subua just 10 vuotta sit, ni mä en

a) nukkunu koko yönä ku näin valveunia
b) en todellakaan selvinny aamuksi töihin vaa olin aivan sekasin
c) en tienny kuin nopeasti se alkaa vaikuttaa joten otin eka neuvotun 1/8 tabletin ja sit toisen samanlaisen joten oli kiva mennä päiväkotiin töihin pupillit aivan pienenä ja ihan pihalla... :oops:

Monelle tulee tosi paha olo ekal kerran. Yks mun kaveri oksens noin puolesta millistä 1/16 osa siis tabusta koko illan ja seuraavan aamun. Ja mä ite viäl annostelin sen sille ku silloin olin käyttän jo sen verran et näin kuin vähä aluks ihmiset ottaa eikä sellasia annoksia ku mitä mulle neuvottiin.

Ja tuo on aivan totta mitä monet sano, et älä ota! Se ei aluks oo oikee mitää mut sit se on kivaa ja koht huomaaki olevasa koukus. Kaikki massit menee siihen ja viekkarit niin karseet ettei voi lopettaa. Sit jonotat korvaushoitoo vuosikaudet tai kuten mul kävi säkäl, pääset johonkii laitoksee jossa sun riippuvuutes arvioidaa ja pääset "jonon ohi". En kokeilis enää lainkaa jos nyt saisin valita. Muutaman kerran kärsin siitä sellaset viekkarit et huh huh! Ja kävin viäl töissä.

No kuitenki kokeilet et muista et tuut olee tod. näkösest sekasin pari päivää. Jos sul tulee huono olo ni se kestää sen pari pv ja jos on muuten inhottava olo sekin kestää sen. Sama tietty hyvän olon kans mut sinuna tekisin viivat ja ottaisin aivan vähän ja vasta yli tunnin päästä katsoisin tarviiko lisää. Tää mun frendi joka oksens, oli ainoastaa piikittän aikoinaa; ei ikinä nokittan (sen poikakaveri piikitti sille aikoinaa). Se pyys kokoajan lisää, baarin vessas annoin sille ku yhil oltii ja meni yli tunti ennenku sil alko se toimia. Onneks en antan lisää koska se oli niin huonos kunnos et bussista päästessä juos aamullakin suoraa laattaamaa pusikkoo.. :? Bubrea voi kuitenkin aina buustata ja täs tapaukses ku ainetta ei oo aiemmin kokeillu ni mielummin vajarit ku överit!

Kuin sä kehtaat kirjoittaa edes tuollaista paskaa. Kuka vttu menee hoitamaan toisten lapsia kun on vetänyt subua edellisenä iltana.

Ei jumalauta! Vilkaiskaapa sitä pullan ketjua, jonka SoiKannel linkitti tuonne Mikä vaikuttaa nyt -ketjuun :shock:. Siellä pulla kertoili olevansa pienen lapsen äiti, joka juopottelee iltaisin, kun lapsi on nukkumassa. Siellä päiväkodissa, missä malibu oli töissä, oli kaiketi paikalla myös muuta henkilökuntaa turvaamassa lasten hyvinvointia, mutta pullapa se hoiti ihan yksin omaa lastaan kännissä :roll: . Olkoon lapsi vaikka kuinka unten mailla juuri sillä hetkellä, kun äiti ryyppää, niin kyllä se silti vaistoaa, jos elämä pyörii lähinnä alkoholin tai muun päihteen ympärillä. Sitä paitsi, lapsi voi aina herätä, jos se vaikka keskellä yötä sairastuu vakavasti, ja mitäs sitten, kun äiti on kaksistaan lapsen kanssa ja kännissä :? . Mä en nyt tiedä, pitäisikö mun itkeä vai nauraa. Ehkä mieluummin itkeä... En ole uskovainen, mutta älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi :wink: ...
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 24.6.2013 11:04:55

^ :shock: Ei helvetti, mikä tyyppi!!

6.5.2013
pulla kirjoitti:Olen alkoholisti. Noin. Se on sanottu. Se on totta. Niin totta, että itkettää.

19.5.
pulla kirjoitti:Ei ole mennyt kovin vahvasti. Yksittäisiä selviä päiviä. Mutta ei tarpeeksi. :(

31.5., eli alle kuukausi sitten:
pulla kirjoitti:Haluaisin vähentää ja oppia käyttämään alkoholia kohtuudella.
Toisinaan pohdin, kykenenkö siihen? Onko minun lopetettava kokonaan. En tiedä itsekään.

Ja sitten eilen, 23.6.
pulla kirjoitti:Kuin sä kehtaat kirjoittaa edes tuollaista paskaa. Kuka vttu menee hoitamaan toisten lapsia kun on vetänyt subua edellisenä iltana.

pulla kirjoitti:Katson usein lastani ja mietin, että hän ansaitsee parempaa.

No todellakin ansaitsee!! Hänkin valitsisi varmasti mieluummin kerran ehkä vähän pöhnäisen päiväkodintyöntekijän kuin aina juopon äidin.

Sori nyt jos oli vähän ilkeesti sanottu, mut sun on aika mennä ittees sen sijaan että yrität nostattaa itsetuntoasi muita päihteilijöitä lyttäämällä.
LOVE is kindness, HATE is blindness.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Maago » 24.6.2013 14:10:09

Tuohon kelkkaan ei kyllä kannata lähteä. Yhtäkkiä huomaat että sulla on reflat ja sitten buprea pitää saada lisää. Toleranssi nousee, määrät nousee ja homma tulee kalliimmaksi. Ei vaan kannata.
Ei sillä ole merkitystä mistä tulet, sillä on, mihin olet menossa.
Maago
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 24.6.2013 14:59:25

pulla kirjoitti:Kuin sä kehtaat kirjoittaa edes tuollaista paskaa. Kuka vttu menee hoitamaan toisten lapsia kun on vetänyt subua edellisenä iltana.

Tämä tapahtuma on siltä ajalta, jolloin tähän kaupunkiin edes saapui ensimmäisiä kertoja LÄÄKETTÄ nimeltä Subutex! Kukaan ei aineen vaikutuksista tiennyt mitään ja nettiä ei ollut! Samassa päiväkodissa osa työntekijöistä olivat olleet sen verran krapulassa edellisen päivän iltamenoiltaan, että aamulla ennen lasten saapumista otettiin krapulahuikka; jotta työt voitiin hoitaa! Myös erään lapsen isä oli selkeästi humalassa sekä autolla liikkeellä, ja tämä isä sai silti lapsen mukaansa; joten kyseessä on ennen 2000-lukua tapahtunut asia!

En ollut itse vastuussa lapsista, toisin kuin nämä iltariennoissa juoksevat hoitajat!
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Päihdelinkin moderaattori » 24.6.2013 19:39:07

Muistakaahan arvon kirjoittelijat kultainen sääntö trolleista sekä niiden ruokkimattomuudesta.

-Päihdelinkin moderaattori
Päihdelinkin moderaattori
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Henry » 24.6.2013 20:44:56

Päihdelinkin kultainen moderaattori siellä valppaana ohjeistaa. Ja hienostin tehtävänsä hoitavat. Aikamoisia kulta-pieniä-veitikoita nämä moderaattorit.

Mutta kuka valistaisi moderaattoreita?? :cry: :cry:
Henry
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 24.6.2013 22:57:32

Kuka tässä oli trolli TOIMITUS? Se alkoholisoitunut äiti, joka voi haukkua virallisestikin vanhaksi menneitä asioita, vai tarkka Winston; joka selvitti syyn, MIKSI kyseinen "trolli" trollaa??

Voitteko pitää asiattomat alkoholistit pois tältä puolelta, erittäin harvoin kukaan tulee asiattomuuksia laukomaan, mutta jos oma toipuminen on siinä vaiheessa, että "en ole sentään NOIN alhaalla, mä vain dokaan lapsen kanssa"; olisi kenties parempi saada sitä pskaa niskaan siellä omalla puolella! Kuten täälläkin, nopeasti kerrotaan asiasta nimeltä ITSEKUSETUS!

Pullalle tiedoksi että tapauksesta on +13 vuotta, olen sylikummi, kummi sekä muutenkin asiallisesti lasten & ei-käyttäjien (alko ei yleensä kuulu lainkaan nykyisiin ihmisiin, kenen kanssa liikun) kanssa tekemisissä! Sen alkon kittaamisen hoitaa toinen vanhemmistani, ja se on kestänyt elämäni ajan; se oli suuri syy miksi en halunnut elää! Veistä hiukan haavassa käännän, kiitos Winstonille ja Iiinalle tästä selvityksestä; tuon tähden vanhat viestit katoavat.. Ihminen voi muuttua, mutta täällä etsitään vanhoista teksteistä se vanhin, jolla yritetään syyllistää! Älä lue hoitoalalle, vaan hae apua!!

Ps. Nykyään ei jätetä soittamasta humalaisesta vanhemmasta, sä et ole parempi kuin kukaan muu(kaan) addikti! Voisit poistaa sen lainaamasi viestin, tai antaa olla; tallennan nuo sinun sekä Winstonin kootut (sun) postaukset; voi tulla eteen liitteinä jossa alkkis on muita aineita/ainetta käyttävää parempi.. Taitaa olla kunnon Juhannus-morkkis, itse vietin pyhät lasten kanssa ilman känniä; hauskaa oli!

PPS. Kiitos Winston & Iina! <3 :wink: (foorumin lemppari-vakkari-tytöt), en olisi edes huomannut yhteyttä ilman tutkimusta.. :o "Olen vain alkkis, olen parempi kuin muut"-tapaus.. Näköjään vielä löytyy näitä, melko usea ymmärtää että päihde kuin päihde.. :roll: :| Hän on polkunsa alussa ja pitkälle on kävelty vrt arvostelijaan; enkä ole ainoa.. :wink:
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 25.6.2013 07:09:29

Päihdelinkin moderaattori kirjoitti:Muistakaahan arvon kirjoittelijat kultainen sääntö trolleista sekä niiden ruokkimattomuudesta.

-Päihdelinkin moderaattori

Arvoisat Päihdelinkin toimituksen tädit ja sedät. Minäkään en nyt oikein tajunnut, kuka se trolli tässä oli :? . Jos tuohon pullaan viittasitte, kuten uskon teidän viitanneen, niin valitettava totuus on se, että noita vastaraitistuneita tai muutoin vain oman päihteettömyytensä kanssa "hieman" hukassa olevia ihmisiä löytyy, jotka ihan tosissaan yrittävät pönkittää egoaan lyttäämällä itseään "huonompia"(mitä se sitten kullakin tarkoittaa) ihmisiä. En voi tietää, trollasiko pulla, mutta tässä tapauksessa en usko siihen
:( .

Kiitoksia taas kauniista sanoistasi, malibu <3. Ne lämmittivät mieltäni näin aamutuimaan, huonosti nukutun yön jäljiltä :) .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 25.6.2013 11:56:51

Juu en minäkkän kyllä ymmärtänyt että kuka tässä on olevinaan joku trolli.

Kiitos malibu! Ja no problem! :)
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja pulla » 25.6.2013 18:14:39

Pahoitteluni. En tahtonut loukata ketään. Turhan monen alamäkeä katsonut ja itse selvinneenä koin voivani sanoa suorasanaisesti. Anteeksi.
pulla
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja County » 25.6.2013 20:12:08

On tää pulla kyllä aika selkeä trolli, kuten jo arvelin ennen päihdelinkin toimituksen puuttumista asiaan. Hämmästyttäisi valtavasti jos aito ihminen. Mjooh.

Esim. myös tää "itse selvinneenä koin blabla...". Ainut mitä pullakin on olevinaan tehnyt, on vaihtanut "hUUme"-koukkunsa etanoli-koukkuun.
County
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 26.6.2013 08:23:17

^ En mä kyllä vieläkään ihan allekirjoittaisi tuota, että pulla on trolli, mutta sillä taitaa nyt olla jokin vaihe meneillään :? .

pulla kirjoitti:Pahoitteluni. En tahtonut loukata ketään. Turhan monen alamäkeä katsonut ja itse selvinneenä koin voivani sanoa suorasanaisesti. Anteeksi.

Mistä sä olet selvinnyt? Viimeisestä kännistäsi? Mäkin selviän ainakin kerran viikossa. Pystyn olemaan jopa benzoitta pari päivää. Mikä saavutus :lol: !

Hyvä, että pyysit anteeksi, mutta suoraan sanominen on hieman eri asia, kuin törkeästi sanominen, etenkin jos siihen ei ole itsellä pienintäkään varaa :wink:. Pääsee niitä sammakoita useasti toki allekirjoittaneeltakin, mutta sun sanomisesi oli suoraa tuomitsemista jostakin ikivanhasta asiasta ja vaikutti todellakin siltä, että yrität muiden tekemistä vääryyksistä metelöimällä pestä omia tekojasi puhtaiksi :roll: . Sellainen ei vain oikein toimi, katsos :wink: .

Joopa joo, pitäisi ehkä miettiä omia sanomisiaankin paremmin :? .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja pulla » 26.6.2013 18:03:12

Selvisin pois huumeympyröistä. Se on mulle iso asia.

Mä pyysin anteeksi ja v*ttuilu jatkuu. Aika ikävää. Mut ei voi mitään.
Että hyvä on arvostella, että mä sanon törkeästi, kun itse teet ihan samaa...
pulla
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 26.6.2013 18:16:12

^ Juu moni on selvinny esim. piristä alkamalla vetää opiaatteja. Tai opiaateista alkamalla vetää alkoholia. Kuten sinä. Alkoholista taas vaihtamalla se beneihin, jne. Riippuvuus ku riippuvuus, sama se mitä päihdettä sitä kiskoo!

Ja turha sun Winstonia tai ketään muutakaan täällä on vittuilusta syyttää! Itse aloit aukoo päätäs, täällä on vaan kuittailtu sulle takas sun itsepetoksestas, eli asiasta. Toisin kuin sä, joka tulit tänne ihan puskista syytää omaa ahdistustas lapsen hoitamisesta päihtyneenä jonkun toisen niskaan. Luulitko että se olis pienentänyt syyllisyyden taakkaasi??

Trollaamisen puolesta puhuu kyllä se, että tyyppi väittää opiskelevansa päihdealaa, mutta selvästikään ei tiedä asiasta hevonpaskaa.

Muuten en tosin usko että tässä tapauksessa ois mikään trolli. Sitä samaa se valittaa tuolla vähentäjien puolella kuin niin moni muukin juoppoäiti. Että "voivoi, kun olen niin huono äiti kun ryyppään vaan". Mutta mihinkään hoitoon tai aa:aan meno ei tule kuuloonkaan!
iina
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna