Olet täällä

Kohta Subutexia ekaa kertaa

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kohta Subutexia ekaa kertaa

ViestiKirjoittaja pulla » 26.6.2013 18:22:42

Sinä et tiedä mun elämästä tai äitiydestä yhtään mitään. Kun tiedät, tule sitten avautumaan.
pulla
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 26.6.2013 18:47:07

^ Satujako sitten olet tänne kirjoitellut?? Nainen avautuu julkisella päihdefoorumilla juopottelustaan, douppaamisestaan ja siitä, miten paskaksi äidiksi itsensä tuntee. Jonka jälkeen tulee uhittelee että "mitä sinäkin (minun omat postaukseni lukenut) minusta tiedät?!"

:lol:

Alan sittenkin kallistua trollauksen puolelle, sen verran älyvapaa tyyppi kyseessä. En vaan voinut uskoa trollausta aluksi, sillä jos sellasta harrastaa, niin tekis sen sit edes kunnolla. Oppia voi ottaa vaikkapa kalsarikalevin alkuvaiheen postauksista. Kalekin sittemmin ryhdistäytyi, niinku trollaajat yleensä. Joillekin se foorumille rekkautuminen vaan näyttää aiheuttavan jotain niin pahoja jännitystiloja, että ne sitten purkautuvat enemmän tai vähemmän omituisena tekstinä.

Trolli tai ei, säälittävää kummassa tapauksessa tahansa. :roll:
LOVE is kindness, HATE is blindness.
iina
Vahvasti panostava jäsen

Peace!

ViestiKirjoittaja Arkkitehti » 26.6.2013 19:06:33

pulla kirjoitti:Selvisin pois huumeympyröistä. Se on mulle iso asia.

No problemo, Pulla, jatketaans tuolla lopettajien vai olikossenny vähentäjien puoella. Mä en tiedä kumpaan kuulun, mutta tiedän että itsellä homma kusee mutta jotain voi kuitenin asialle tehdä... :)
Arkkitehti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja pulla » 26.6.2013 19:39:07

iina kirjoitti:^ Satujako sitten olet tänne kirjoitellut?? Nainen avautuu julkisella päihdefoorumilla juopottelustaan, douppaamisestaan ja siitä, miten paskaksi äidiksi itsensä tuntee. Jonka jälkeen tulee uhittelee että "mitä sinäkin (minun omat postaukseni lukenut) minusta tiedät?!"

:lol:

Alan sittenkin kallistua trollauksen puolelle, sen verran älyvapaa tyyppi kyseessä. En vaan voinut uskoa trollausta aluksi, sillä jos sellasta harrastaa, niin tekis sen sit edes kunnolla. Oppia voi ottaa vaikkapa kalsarikalevin alkuvaiheen postauksista. Kalekin sittemmin ryhdistäytyi, niinku trollaajat yleensä. Joillekin se foorumille rekkautuminen vaan näyttää aiheuttavan jotain niin pahoja jännitystiloja, että ne sitten purkautuvat enemmän tai vähemmän omituisena tekstinä.

Trolli tai ei, säälittävää kummassa tapauksessa tahansa. :roll:

Kiitos samoin.

Tosin en ymmärrä, miksi alat minua nimitellä, mm. älyvapaaksi, juopoksi ym. Tästä lähti ilmoitus ylläpidolle.
Mikä sinä olet minua määrittelemään säälittäväksi?
Viimeksi muokannut pulla päivämäärä 26.6.2013 19:41:11, muokattu yhteensä 1 kerran
pulla
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nyyty » 26.6.2013 19:41:07

Heheeh, kunnon rähinät meneillään! Nää äitiyshommelit näyttää aina olevan herkkiä. Juoppoäiti vst. huumeäiti, puolesta vai vastaan jne. Hohhoijaa.
Do Be Do Be Do
(Frank Sinatra)
Nyyty
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja pulla » 26.6.2013 19:41:59

Nyyty kirjoitti:Heheeh, kunnon rähinät meneillään! Nää äitiyshommelit näyttää aina olevan herkkiä. Juoppoäiti vst. huumeäiti, puolesta vai vastaan jne. Hohhoijaa.

Ja onneksi en itse ole kumpaakaan, kun olen tajunnut ajoissa.
pulla
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja grip » 26.6.2013 20:44:42

^^Niinpä... Kummatkin yhtä huonoja vaihtoehtoja imo, ja ylipäänsä lasten seurassa päihtyneenä oleminen on perseestä, vaikka itsekin olen siihen syyllistynyt joitain kertoja :? :evil:
grip

ViestiKirjoittaja iina » 26.6.2013 21:19:45

pulla kirjoitti:Kiitos samoin.

Tosin en ymmärrä, miksi alat minua nimitellä, mm. älyvapaaksi, juopoksi ym. Tästä lähti ilmoitus ylläpidolle.
Mikä sinä olet minua määrittelemään säälittäväksi?

Vai että ihan ylläpidolle piti lähteä itkemään, kun sait niin sanotusti maistaa omaa lääkettäsi. No, ihan miten itse näet parhaaksi. Eivätköhän nuo sensuurilla iske, jos näkevät tarpeelliseksi. Juttujesi perusteella vaikutat mielestäni älyvapaalta, ja mielipiteensä täällä on ainakin tähän asti saanut sanoa. Niinikään omien juttujesi perusteella olen tuon "juoppo"-nimityksen sinuun yhdistänyt. Käsittääkseni juoppo = alkoholisti, ja ihan oman muistisi virkistykseksi noiden "olen selvinnyt"-harhojesi keskelle :
pulla kirjoitti:Olen alkoholisti.

Ja tämänhän sinä totesit tuossa noin puoltoista kuukautta sitten, eli minä en ole tuominnut sinua minkään vuosia vanhojen juttujen perusteella.

Säälittävyytesi on myös mielipiteeni, joita muodostan jokaisesta foorumilla olijasta. Ei siihen sen kummempia meriittejä tarvita, ihan kyky itsenäiseen ajattelun riittää.

Nyyty: tässä keskustelussa ei (tietääkseni) ole tällä kertaa huumeäitiä. Ainoastaan eks huume- ja nykyinen juoppoäiti vs. sekakäyttäjät. Mutta olen samaa mieltä, ikävää että alkoholistit niin usein nostavat itsensä jotenkin huumeidenkäytäjien yläpuolelle. Kuvittelevat ilmeisesti aineen laillisuuden tekevän riippuvuudesta vähemmän pahan?

edit: Paitsi malibua ei kyllä sekakäyttäjäksi voi enää sanoa, jos omat, lailliset lääkkeet kerta ovat enää ainoita, jota nainen tätä nykyä käyttää.
Viimeksi muokannut iina päivämäärä 26.6.2013 21:36:31, muokattu yhteensä 1 kerran
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja grip » 26.6.2013 21:34:32

Jotenkin tästä tulee kyllä sellainen fiilis, että muiden päihteiden kuin alkoholin vetämistä jälkikasvua omaavilla ihmisillä pidetään jotenkin vähemmän pahana kuin dokaamista, mitä mun on aika vaikea tajuta - kyllä ne kersat aistii että isi tai äiti ei ole oma itsensä riippumatta siitä, mikä päihde on kyseessä...
grip

ViestiKirjoittaja iina » 26.6.2013 21:40:04

^ No varmasti aistii! Ei kai tässä kukaan ole puolustellut minkään päihteen käyttöä lasta hoitaessa?? :o

Itse asiassa nyt kun kerran tuli puheeksi, kyllä mielestäni pilven poltto on huomattavasti parempi vaihtoehto vanhemmille kuin dokaaminen! Ei tarviis lasten ainakaan kattoo miten isi pieksee äitiä, tai äiti kaatuilee pitkin seiniä. Ei sillä, että poissaoleva flegmaattinen "läsnäolokaan" mikään hyvä vaihtoehto olis, mutta vähemmän paha.

Joka tapauksessa mulla ainakin on ollut pointtina pyrkiä korjaamaan pullan virheellinen käsitys siitä että alkoholin käyttö olisi parempi. Sekä siitä, että hän olisi jo jotenkin selvinnyt. Näinhän ei todellakaan ole, mikäli hänen kirjoituksiinsa nyt sitten on ylipäätään mitään luottamista.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 27.6.2013 07:29:59

grip kirjoitti:Jotenkin tästä tulee kyllä sellainen fiilis, että muiden päihteiden kuin alkoholin vetämistä jälkikasvua omaavilla ihmisillä pidetään jotenkin vähemmän pahana kuin dokaamista, mitä mun on aika vaikea tajuta - kyllä ne kersat aistii että isi tai äiti ei ole oma itsensä riippumatta siitä, mikä päihde on kyseessä...

Omasta puolestani sanon ja korostan nyt jälleen kerran, että en hyväksy minkään päihteen vaikutuksen alaisena olemista lasten seurassa :evil:. Yhdentekevää minulle oliko se päihde alkoholi, kannabis, amfetamiini, opiaatit tai ihan mikä vain. No, omat, lailliset reseptilääkkeensä(myös PKV) saa syödä, jos niitä todella tarvitsee, ei käytä niitä väärin, eikä muutenkaan ole niiden vaikutuksesta, ainakaan huomattavasti, päihtynyt. Jos jollakulla on esim. vaikea kipusairaus, johon oikeasti tarvitsee vahvaa lääkitystä, niin uskoisin, että lapsen hoito ja yleensä arjen pyörittäminen sujuu paremmin lääkittynä, kuin että makaisi vain sängynpohjalla ulisemassa hirvittäviä tuskiaan :? . Alkoholia ei kuitenkaan tietääkseni ole kenellekään reseptilääkkeeksi määrätty, siis ainakaan nykyään, joskus vanhaan aikaan saattoi olla toisinkin :D .

pulla kirjoitti:
Nyyty kirjoitti:Heheeh, kunnon rähinät meneillään! Nää äitiyshommelit näyttää aina olevan herkkiä. Juoppoäiti vst. huumeäiti, puolesta vai vastaan jne. Hohhoijaa.

Ja onneksi en itse ole kumpaakaan, kun olen tajunnut ajoissa.

Ai olet vai? Ei se oikein siltä ole vaikuttanut :roll: .

pulla kirjoitti:Sinä et tiedä mun elämästä tai äitiydestä yhtään mitään. Kun tiedät, tule sitten avautumaan.

Me tiedämme elämästäsi ja äitiydestäsi juuri sen verran, mitä olet tänne Plinkkiin kirjoittanut. Myös sinä tiedät meidän elämästämme juuri sen verran, kuin olemme siitä täällä kertoneet. Miksi sinulla siis olisi suurempi oikeus avautua täällä, kuin meillä muilla? Se olit tosiaan sinä, joka hyökkäsi tänne ensimmäisenä ilkeilemään ja tuomitsemaan. Me muut vain vastasimme, koska meillä on oikeus puolustaa itseämme, eikä meidän "saastaisten" sekakäyttäjä-narkkienkaan tarvitse sietää ihan mitä tahansa törkyä. Jos nämä, täysin aiheelliset, "avautumisemme" ahdistavat sinua niin kovasti, pulla, niin ehkä on parempi, ihan oman mielenterveytesi kannalta, että pysyt poissa täältä Saunasta :wink: . Toki saat halutessasi aivan vapaasti lukea mitä osiota haluat ja myös kommentoida, mutta mitään vähänkään hedelmällistä et tuolla asenteellasi saa todellakaan aikaan.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 27.6.2013 08:04:51

Asiaan liittyen haluan vielä todeta, että sellanen ehdoton jyrkkä kielteinen asenne päihteisiin - meille reporehellisille supisuomalaisille varmasti hyvin tyypillinen - ei myöskään ole hyvä malli lapselle. Kaikki varmaan tiedämme sen kielletyn hedelmän houkuttelevuuden? Eihän nyt päihtyminen sinänsä ole mikään paha asia, oli se sitten satunnaisesta joposta tai saunakaljasta. Samoin jos niitä pameja tarvii niin siitä vaan popsimaan, kunhan kykenee noudattaa ohjeita ja ottaa niitä vain tarpeeseen. Sama se koskee päihteitä kuin muutakin nautintoja, ettei makeaa mahan täydeltä, ja lapselle pitää esimerkillä näyttää että miten niitä käytetään. Eikä pieni päihtyminen nyt tee ihmisestä kelvotonta hoitajaa lapselle! Imo.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 27.6.2013 08:19:47

^ Mä en tarkoittanut aivan tuota. Ei munkaan mielestäni päihteitä pidä totaalisesti demonisoida ja hirveällä raivolla vastustaa kaikkea vähänkään päihdyttävää, vaan keskustella asiallisesti(miten se sitten ikinä tehdäänkään), kun joskus tulee lapsen kanssa päihteistä puhetta. Kyllä mä ymmärrän oikein hyvin tuon kielletty hedelmä -jutun, ihan omasta kokemuksestani :wink: . Mun mielestäni on silti väärin olla päihtyneenä lasten seurassa. En laske tuohon yhden tai kahden saunakaljan ottamista silloin, kun lapsia on paikalla, jos se todella jää siihen. Harvapa sellaisista määristä mitenkään erityisesti päihtyy. En myöskään hyväksy tupakointia lasten seurassa, mutta siihen liittyy jo ihan se passiivinen tupakansavu. En tosin tiedä, vaikuttaako se paskaakaan jossakin ulkoilmassa, missä paljon pahemmatkin ilmansaasteet käyvät jokaisen ihmisen terveyden päälle :? . Joo, jos tuossa asiassa aletaan hysteerisiksi, niin eipä munkaan varmaan huolisi polttaa missään julkisilla paikoilla, kun vastaan saattaa kävellä lapsi tai vaikka useampikin. Näin on monesti käynytkin :lol: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 27.6.2013 13:10:30

^ Niin, en arvellutkaan että ihan sitä tarkoitit. Piti vaan sanoa, kun tuli mieleen. Ettei ymmärretä taas väärin.

Mutta olen kyllä eri mieltä siitä etteikö lasten nähden saisi olla päihtyneenä. Päinvastoin, musta on oikein hyvä jos lapset näkee, että päihteiden käyttö voi olla hauska ja positiivinen asia. Että niitä voi käyttää vähän silloin tällöin, mutta et käytön tulee olla jotenkin hallittua ja ettei se saa mitenkään hallita elämää, vaan että ne kuuluvat joihinkin tiettyihin erikoistilanteisiin. Eihän päihteet ihmisestä mitenkään vaarallista tee (yleensä), miksi sitä ei saisi tehdä lapsen läsnäollessa? Tietty jos on vastuussa lapsesta, ei saa päihtyä niin paljon että lapsen turvallisuus saattaisi siitä jotenkin kärsiä. Mut ei lapsia nyt miltään hyväntuulisilta humalaisilta tai pössyttelijöiltä tarvii "suojella". Elämää sekin vain on.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 27.6.2013 13:33:37

Itse en ainakaan 5. luokalla tajunnut, oliko ukko kännissä vai ei.. Kyllä näin että alko maistui ja kun im:sta/perheen tappamisesta/erosta puhui; pelkäsin hänen todellakin tekevän jotain vähintään itselleen.. Tuosta 10 ikävuodesta saakka olen ollut sinut kuoleman kanssa; en itse voi vaikuttaa jos vanhempi päättää tappaa koko perheen.. :shock: Pyysin ainoastaan, että tappaa minut ensimmäisenä, jotta ei tarvitse kuulla sisarten ampumista!

Ehkä olisi ollut parempi, jos olisi hankkinut pameja.. Eipä tuo dokaaminen vähentynyt ole, töissä kykenee käymään, mutta vapaalla ei määristä voi tietää mitään, koska piilopulloja löytyy! Hoippumisesta huomaa kyllä, samoin tietyistä puheensiheista.. :x :roll: Myös ystävien lapset, ystävät eivät ole alkoholisteja vaan ottavat reilummin silloin tällöin; eivät uskalla mennä aikuisten lähelle mikäli tietävät heidän juoneen! Tällöin itse juon illan & yön aikana alle 3 annosta; on ainakin joku, joka katsoo lasten perään! Ei tarvitse annoksia huijata, kun tiedän 0,33l:n siiderin olevan se annos!

Päihteet ja lapset eivät sovi samaan yhtälöön, ellei kyse ole todella pienistä määristä.. Tosin mitään kovien aineiden kanssa leikkimistä, en todellakaan hyväksy ex-käyttäjiltä, kun en ole kenenkään nähnyt onnistuvan kohtuukäytössä.. :roll:

IMHO, reilu kk ilman holia/aineita tuskin ketään vakuuttaa täydellisestä onnistumisesta! 1/2v on suuntaa antava ja reilun v:n jälkeen (riippuen kuivanarkkauksen/-dokauksen määrästä) voi jo luottaa melko pitkälle.. Tosin tuo 3v ilman, näyttää monelle olevan koitinkivi; koska monen lapset lähtevät huostaan ainakin täällä tuon ajan jälkeen.. Ekana tietenkin 1/2v:aat, kyllähän on annettava "tilaisuus".. :roll: :| Mielestäni puheesta tulee saada selvää sekä pystyssä on pysyttävä ilman hoippumista; myös mielialan tulisi olla melko vakaa.. "Kyllä minunkin lapsuudessa vanhemmat ottivat" on monelle päivittäistä viininlipittämistä aiemmin tapahtuneiden juhlapyhien kännien lisäksi.. Jatkuvasti saa kuulla lapsilta tai puolisoilta "älä juo enempää", mikä ei kuulosta lainkaan mukavalta.. :|
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna