Moi
suru_puserossa!
En oo koskaan tälle puolen kirjoitellu, tuolla saunan puolella kyllä jo vuosia.
Ihan ensiks, onnea lapsista, ne on parhaita "terapeutteja" maailmassa omalla tavallaan, niinku varmaan tiedätkin..

Ja heti perään pahoittelut puolisosi retkahtamisesta takas tän prkleellisen aineen piiriin, eli bupren.!! (eli subun)

Mä oon itte yli kymmenen vuotta jo käyttäny tätä paskaa, ja se on sellainen viha/rakkaus-suhde joka siihen on vuosien aikana tullu.
Oon korvaushoidossa ollu jo vuosia, onneks, koska muuten olis mun maailma ns. kaatunu, ja olis menny perhe, eli puoliso ja lapsi, duuni, talot ja autot ym.
Mullakin alkoi ihan kokeilulla viikonloppu iltaisin ja meni useita viikkoja niin. Sit se siirtyi siihen muutama kerta viikossa, "kun miks ei viikollakin vois ottaa" ajattelin...
Siinä kohtaa tuli se "käänne" josta ei ollu enää paluuta mun tapauksessa, eli kun ei älynny lopettaa...

Ja lopun sit kaikki käyttäneet tietääkin, eli käyttö meni päivittäiseksi ja sit oli ns. opiaatti-koukku tehty, ja vähentäminen ei yllättäen enää onnistunutkaan ilman paskaa oloa ym.
Toi bupre on oikeasti sellainen salakavala käärme, joka pikkuhiljaa kietoutuu ympärille yhä tiukemmin ja tiukemmin, ja lopulta varmistaa sen et se sanelee sun elämän järjestyksen... Niin paskalta ja surulliselta kuin se kuullostaakin...

Eli pointtina täs on se sun puolisos käyttämä aika ja annos, ja ennenkaikkea, onko käyttö OIKEASTI päivittäistä/säännöllistä vai sillointällöin.?
Hän ei varmasti häpeä helpolla kyllä myöntää jos se on menny säännölliseksi, tai vaik sillontällöin, mut yrittäkää jutella ja puhua asia auki.
Jos hän on koko ajan täs parin vuoden ajan sillointällöin ottanu, ja nyt viimeaikoina muuttunu säännölliseksi,(mistä se rahan häviäminen kertois) niin sit on taas oikeasti pitkä laitoskatko edessä, ja ennenkaikkea hänellä on oltava itsellään halu OIKEASTI lopettaa.!! Muuten se ei onnistu ja ei mee kauaa katkon jälkeen, kun tää "käärme" alkaa palailla mieleen ja taas pikku hiljaa hivuttautua mukaan kuvioon...
Se on koukkuun joutuneelle nimittäin niin suuri psyykkinen mieliteko, vaik fyysiset vier.oireet olis jo kärsitty aikoja sit, että jos sitä tahtoa irti pysymiseen ei ole riittävästi, niin hän tekee sen oman valinnan ja käytännössä pettää rakkaimpansa tän paskan takia... So sad, but true...

Eli käykää vaik yhdessä ammattiauttajan juttusilla, tai jutelkaa kahdestaan, mihin vaan saat hänet taipumaan ja oikeasti puhumaan totta.
Ja mikäli sinusta yhtään tuntuu ettei hänen tahtotila ole oikein vakuuttava, niin tee sit se ratkaisu mitä sun lapsies takia kannattaa tehdä.
Tai kestätkö ajatusta et hän pääsis korv.hoitoon ja olisitte yhdessä.?
Eli hän sais lääkkeet ihan ilmaiseksi alussa ja päivittäin haettuna, ja kun tarpeeks kauan asiat hoitaa hyvin, niin voi hakee apteekista viikoittain ja maksaa ne itte, niinku normi tavan lääkkeetkin.
Itelläni on ollu jo muutamia vuosia apteekki sopimus, eli maksan itse lääkkeeni ja haen ne apteekista kerran viikossa kuin tavan ihmisetkin.
Mut noi on niitä mietittäviä asioita, ja se korv.hoitoon pääsykin on tietty pitkän tien takana, riippuen vähän paikkakunnasta. Mut teillä lapset painaa isona syynä et vois onnistua nopeammalla tahdillakin.
Mut tää oli tällanen yhden bupre-orjan sepostus, miten ainaki omalla kohdalla toi kuvio meni alusta alkaen, jos jotain positiivista tästä löydät, tai ohjetta miten toimia tai ajatella asiaa, niin hyvä juttu.
Ja jos haluat kysyä jotain tms. niin mielelläni kerron mitä itte asiasta tiedän ja miten omalla kohdalla on asiat menny.
Tsemppiä pirusti!!! Sitä sä ainaki tarviit ja myös puolisos sitä tarttee.