Olet täällä

Testaa mielialasi Päihdelinkin mielialakyselyllä

Lataamossa keskustellaan mielenterveyden pulmista ja päihteiden yhteydestä mielenterveyteen. Tervetuloa lataamaan akkusi vertaisten tuella! Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Testaa mielialasi Päihdelinkin uudella testillä

ViestiKirjoittaja irtokarkki » 17.4.2013 18:07:43

Lääkäri keskittyi ainoastaan päihdehistoriaan. Kysyi sitten lopuksi että mitä haen hoidolta, no mielialan nousua ja apua pelko ja paniikkitiloihin.

Miten me voisimme sitten auttaa kysyi lekuri. Määrää vaikka päivä bentso että pystyisin ulkoilemaan ja aktivoitumaan muutenkin.
Siitä lääkäri vasta innostuikin, sain kuulla että he eivät ole bentsoautomaatteja ja että minun hoohistorialla on riskialtista määrätä benjoja, sanoin siihen että on myös riskialtista hypätä kerrostalon katolta mutta jostain se apu on saatava kun te ette näköjään edes halua auttaa.....
luulin että tulin hulluksi
irtokarkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 23.4.2013 08:43:25

Winston-84 kirjoitti:Ryhdyinpä vain ihmettelemään, millaisessa ihmeen ihanassa euforiatilassa ne "normaalit", ei-masentuneet ihmiset oikein kaiken aikaa leijailevat, jos mä kerran olen hyvänä päivänänikin vaikeasti masentunut :shock: . Alkaa tuntua, että ei-masentuneisuus on täysin sairas ja luonnoton olotila tai sitten tuo testi on täyttä paskaa.

Tämä vaivaa mua edelleen. Voisiko joku ei-masentunut tulla jo kertomaan, millaista se ei-masentuneen elämä on?

17 pistettä siis sain äsken ja olen kuulemma vaikeasti masentunut, mutta kun ei masenna juuri nyt yhtään :? .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja irtokarkki » 24.4.2013 05:50:58

Winston-84 kirjoitti:
Winston-84 kirjoitti:Ryhdyinpä vain ihmettelemään, millaisessa ihmeen ihanassa euforiatilassa ne "normaalit", ei-masentuneet ihmiset oikein kaiken aikaa leijailevat, jos mä kerran olen hyvänä päivänänikin vaikeasti masentunut :shock: . Alkaa tuntua, että ei-masentuneisuus on täysin sairas ja luonnoton olotila tai sitten tuo testi on täyttä paskaa.

Tämä vaivaa mua edelleen. Voisiko joku ei-masentunut tulla jo kertomaan, millaista se ei-masentuneen elämä on?

17 pistettä siis sain äsken ja olen kuulemma vaikeasti masentunut, mutta kun ei masenna juuri nyt yhtään :? .

Kai ne ovat sitten sen euforian vallassa. Kaupassa ja töissä käyntikin tuottaa suurta nautintoa.
:roll:
luulin että tulin hulluksi
irtokarkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 24.4.2013 15:16:12

Tana 11 pojoo ja muka masentunut, epätoivoinen kyllä.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 31.5.2013 07:48:32

Winston-84 kirjoitti:
Ryhdyinpä vain ihmettelemään, millaisessa ihmeen ihanassa euforiatilassa ne "normaalit", ei-masentuneet ihmiset oikein kaiken aikaa leijailevat, jos mä kerran olen hyvänä päivänänikin vaikeasti masentunut :shock: . Alkaa tuntua, että ei-masentuneisuus on täysin sairas ja luonnoton olotila tai sitten tuo testi on täyttä paskaa.

Edelleen odottelen vastauksia niiltä ei-masentuneilta tähän ihmetyksenkummastukseeni.

Sain äsken 20 pistettä ja olen kuulemma yhä vaikeasti masentunut :shock: . Vitut! Ei masenna tänään yhtään! Jos saisin joskus huonona päivänäni tuon testin tehtyä, niin mitähän se silloin näyttäisi :shock: :? .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Maikki85 » 19.6.2013 07:28:54

Tein testi toiseen kertaan, joskus vuos sitten tulos oli hyvä, ei masennusta.
Nyt lievä masennus. Tämä tosin johtuu hetki sitten todetusta kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Ja millainen on terve ihminen? Jos vertaan miten mun mieli muuttui sairauden myötä.. Normaalisti jaksan tehdä asioita, käydä töissä, siivota, nauttia ulkona auringonpaisteesta. Jaksan harrastaa ja nauttia liikunnasta ja harrastuksista. Aurinkoisena päivänä ei tulisi mieleenkään olla sisällä, tai makoilla sängyllä. Olen täynnä energiaa ja jaksamista. Nautin elämästä.

No nyt sairauden myötä yksi oire on masentuneisuus/jaksamattomuus. Aurinkokaan ei saa innostumaan mistään, haluaisin nauttia ulkoilmasta, mutta en vaan jaksa. Töiden jälkeen makaan peiton alla ja vietän sängyllä loppu illan. Harrastukset ei kiinnosta lainkaan, ei jaksa nähdä ketään, edes kotihommat ei luonnistu. Saatan nauraa jne mutta olenko onnellinen, onkonelämä ihanaa? Juu ei ole..

En osaa paremmin selittämään millainen on ei masentunut ihminen. Sellainen ihminen on energinen, osaa oikeasti iloita ja nauttia asioista. Ja itsetuhoiset ajatukset on ihan outo käsite..
Maikki85
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 17.9.2013 07:22:07

28 pistettä tänään ja siltä tuntuukin :( .

Ei kai tässä auta muu, kuin ryhtyä vetämään huumeita :? . Jaksaisinpa vain lähteä hakemaan niitä...
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mustakäsi » 29.9.2013 20:40:17

Sait 37 pistettä

Vastaustesi perusteella vaikuttaa siltä, että olet vaikeasti masentunut.

Voiko joku kertoa miten on hyötynyt tämän testin tekemisestä?
Minä en milloinkaan mitenkään.
18-vuoden kirjattu historia/kierre takana tämän asian tiimoilta.
Lääkehoitoa, lääkkeetöntä hoitoa, osastohoitoa ja avohoitoa.
Myös päihdehoitoa on takana.

Missä minun onnistumistarinani on, kuten TV:n dokumenteissä asia esitetään?
Luodaan illuusio, että kaikilla on siihen mahdollisuus.
Tuo ajattelutapa on toki positiivinen, mutta kovin kaukana todellisuudesta ja sula mahdottomuus.

Vihaan kaikkia kyseisiä ohjelmia ja tarinoita.
Vihaan myös kaikkea mikä liittyy minuun ja elämääni,

Hyvästi.

-Mustakäsi
MISERY IS A BUTTERFLY.
mustakäsi
Vahvasti panostava jäsen

Re: Testaa mielialasi Päihdelinkin mielialakyselyllä

ViestiKirjoittaja nimetön » 19.10.2013 18:56:23

35 pistettä sain tosta testistä.. Joo sellastahan se elämä nyt vaan on.. :|
nimetön
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 21.10.2013 08:09:28

mustakäsi kirjoitti:Voiko joku kertoa miten on hyötynyt tämän testin tekemisestä?

En mitenkään. Tiedän kyllä olevani masentunut ilman mitään testejäkään. Tämä testi myös väittää mun olevan vaikeasti masentunut silloinkin, kun en tunne olevani lainkaan masentunut tai tunnen olevani masentunut vain lievästi. Mulla on myös olemassa lääkitys, joka ei ehkä auta mua kovinkaan suuresti mielialaongelmieni kanssa, mutta on toistaiseksi paras mahdollinen tähän mennessä kokeilluista. Ja, kyllä, lähes kaikkea mahdollista MT-troppia on mulle kokeiltu vuosien saatossa, yleensä huonoin seurauksin :x Toki säätelen näitä lääkityksiäni omin lupinenikin, mutta parempi vaihtoehto se lienee, kuin itsemurha :? . Mulla on myös lääkärikontakteja, jotka ovat hyviä lähinnä sen vuoksi, että haluamiani lääkkeitä tippuu niistä varsin avokätisesti. Ensimmäistä kertaa elämässäni mulla on myös nyt terapeutti, jonka kallonkutistuksesta tunnen olevan edes jotakin hyötyä. Sairaalat ja julkiset MT-palvelut ovat olleet lähes järjestäen perseestä :evil: . No, kai niistäkin joskus on ollut jotakin apua.

Niin, itse tuosta testistä: se ei ole vaikuttanut millään tapaa edellämainitsemiini seikkoihin, apua saan, jos saan, ilmankin, että täyttelen moisia nettilomakkeita, joita voin lähinnä sitten itsekseni ihmetellä. Kai se väliin on mukavaa tsekata, kuinka monen pisteen tyttö sitä tänään on :roll: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 11.11.2013 05:56:40

Sain 22 p. vakavan masennuksen puolella, mutta olihan tuo tiedossa.

Olen mä joskus ollut "terve", silloin asiat kiinnosti ja jaksoi tehdä asioita. Nyt tekis vaan mieli maata sängyssä kun lahna ja kaupassa käyntikin on työn takana.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Riivajakki » 18.4.2014 13:20:55

Sait 21 pistettä

Vastaustesi perusteella vaikuttaa siltä, että olet vaikeasti masentunut.

No ei tullu yllätyksenä, sosiaalisia kontakteja ei ole, itseasiassa kartan niitä ahdistukseni takia. Avovaimokin petti ja jätti minut syksyllä, ainut ilo elämässä on enää rakas koirani..
Riivajakki
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 19.4.2014 11:22:13

irtokarkki kirjoitti:Lääkäri keskittyi ainoastaan päihdehistoriaan. Kysyi sitten lopuksi että mitä haen hoidolta, no mielialan nousua ja apua pelko ja paniikkitiloihin.

Miten me voisimme sitten auttaa kysyi lekuri. Määrää vaikka päivä bentso että pystyisin ulkoilemaan ja aktivoitumaan muutenkin.
Siitä lääkäri vasta innostuikin, sain kuulla että he eivät ole bentsoautomaatteja ja että minun hoohistorialla on riskialtista määrätä benjoja, sanoin siihen että on myös riskialtista hypätä kerrostalon katolta mutta jostain se apu on saatava kun te ette näköjään edes halua auttaa.....

Ei vittu! Mä ihan oikeasti repesin kun luin tän jutun, koska mun ja mieheni hoito on ollut psyk.polilla tismalleen samanlaista. Oma oloni huononi ja juurikin nuo samat kysymykset esitettiin. Siis vittu mitä paskaa. Olen jo irtisanonut oman hoitoni tuolla ja käytän rahani yksityiseen, josta saa edes jonkunlaista empatiaa. Eipä tässä olis rahaa mitä käyttää, mutta se on sitten muualta pois.

Meillä ei edes kummallakaan ole mitään päihdetaustaa, mistä nämä tietäisivät. On se saatanan surullista lukea, että nämä eivät ole mitään yksittäisiä kokemuksia kyseisestä instanssista vaan ilmeisesti siellä on tarkoitus saada potilaat voimaan huonommin. :evil:
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Punatulkku. » 24.5.2014 19:22:03

23 pojoa jee.. Päihdelinkin me lopettajiin oon kertonut masennuslääkkeiden aiheuttavan mulle alkoholin himoa. No himot on nollassa.. Se on tuo diagnoosi aina jo monta vuotta. Vittu normaaliolotila.. :evil:
Be all in or get all out. There is no halfway.
Punatulkku.
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 23.8.2016 10:44:55

https://www.youtube.com/watch?v=rk-ryvdWPgw

Joo kyl me kaik nii pal sairai ollaa... :roll: .

Vähemmän dramaattises dokkaris, ku tuli Suomen töllöst, oli lääketieteen historiaan erikoistunut lekuri joka väittI:

"On paljon ihmisiä, jotka ovat tyytymättömiä elämäänsä, surullisia, jopa onnettomia. Tämä ei suoraan tarkoita, eikä oikeuta diagnoosia, että k.o. tyytymätön, surullinen, onneton ihminen kärsii jostain psykiatrisesta sairaudesta".

UGH :twisted: !!!!!
Pööpää (poistunut käyttäjä)

EdellinenSeuraava

Paluu Lataamo