Olet täällä

Retkahdus

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Retkahdus

ViestiKirjoittaja rakasminä » 25.3.2013 08:15:23

Voi sua!
Käy sääliksi. Olen nuo olot niin monesti elämässäni kokenut vaikka en noin rajusti ole koskaan rypenyt.
Hyvä että tulit plinkkiin, tänne saa tulla rikkinäisenä ja kovia kokeneena. Me kaikki tiedetään minkä kanssa tässä pelataan. Me myös tiedetään että se ei ole leikin asia.
Sullakin on nuo putket näköjään niin rajuja ja pitkiä että näyttää olevan vaan kaksi vaihtoehtoa. Raittius tai hauta.
Karua tekstiä mutta ei elimistö loputtomiin kestä tuollaista saati psyyke.
Nyt kun olet astunut hyvälle raittiuden tielle niin koita puhdistaa elimistö törystä.
Niinkun olet juonutkin vettä, se huuhtoo moskaa pois.
Minä olen käyttänyt jonkinlaisia puhdistuskuureja (luontaistuotekaupasta) että olen saanut paremman olon ryyppäämisen jälkeen.
Ja sitten loppu on vaan sitä että tatuoit mieleesi että enää ei tarvitse juoda.
Tänne voi käydä milloin vaan ryöpsäyttämässä kaikki tunteet. Kirjoita ihan mitä mieleen tulee. Se himo ei kestä loputtomiin aktiivisena.
En yritä toimia minään oppimestarina koska sellainen en ole( rupes tuo itestä jo kuullostamaan siltä) Vaan antaa samassa liemessä olleen, retkahdelleen ja nyt jaloilleen päässeen vinkkejä.
Lue näitä ketjuja, niistä saat aina jotain työkaluja ja rakennuspalikoita elämääsi.
Niinkuin tiedät alkoholistit ovat fiksua, huumorintajuista ja herkkää porukkaa.
rakasminä
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja rojua » 15.4.2013 20:57:31

Anteekisi, että itsestäni tässä linkissä kerron, mutta mieliala on maassa. Olen tuhansien lopettamisten yrittäjä. Ja nyt olen viikon ollut juomatta Antabus apun. Aluksi se tuntuin hyvältä idealta käyttää sitä, mutta nyt kiroan koko ainetta, koska minulla on hirvittävät viinantuskat. Tämä tunne on niin voimakas, että peltään ottavani vaikka antabus vaikuttaa. Mitä teen? Tuntuu, että ainut keino on minun lopettaminen. En jaksa enää. Olen tosi väsynyt henkisesti. Inhoan ja vihaan itseäni.
rojua
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja madtrue » 10.6.2013 18:28:55

Juu itsellä tulee pikkuhiljaa raittiita kuukausia 3 ja olo mahtava vaikken ole taas tänne kirjoitellut niin en OLE ryypännyt ja olemattomia "tällä" kertaa nähnyt kyllä taas säikäytti toi viimekertanen.
Jep niin se on itsekkin tullut huomattua että ei tässä ole ku kaksi vaihtoehtoa se on hauta tai nollatoleranssi "koska kohtuukäyttäjäksi minusta ei ole". On se kumma että vaikka tostakin viimekertasesta LOPULTA selvis ni siinä ensimmäisen raittiin kuukauden aikana teki jo MIELI uskomattomasti juomaan , toinen kuukausi oli helpompi ja tämä kolmas tulee täyteen viikon päästä joten hyvä alku, mut on se todellakin vaikea asia "sairaus" jonka kanssa tässä itsekkin pyörinyt jo ennen aikuisikää joten itselläkin yli 10vuoden kokemus alasta ja EI tunnu riittävän. No semmoset 5 kertaa on tota harhaisuutta ollut , kramppeja paljon. Luojan kiitos ei nyt tällä viime reissulla tullu niitä sentään. Päivä kerrallaan vaikea laji tämä raittiuskin jo sellaiselle kuin minäkin olen.
-Rocky Has Left The Building-
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 13.3.2014 21:43:30

Melkein vuosi kun olin täällä viimeks "HENGISSÄ" OLLAAN ja hyvässä sellaisessa. No ajattelin palata taas palstalle en sen takia että tarvitsen keskustelua/tai muuta retkahtamiseen apua. Vaan siksi että olen nykyisin iloinen omista saavutteistani, tuon viime kertaisen käyntini jälkeen 9kk sitten olen ottanut tässä välissä vain kaksi kertaa, tuona kesänä, ja nyt uutenavuotena. Molempina kertoina jäi juominen iltaan. Ja mikä parasta vain 10 kaljaa, ei edes kirkasta. Olo on mahtava. Tässä sitä on kokemuksesta nyt huomannut että jos ihminen päättää jotain sen voi myös pystyä pitämään. EN sano että olen lopullisesti raitistunut/muuttunut normikäyttäjäksi tai muutavastaavaa. Vaan sen vain sanon että mikä muutos on tapahtunut vuosien aikana. Varmaan alkaa pikkuhiljaa järkikin ottamaan osaansa minun elämässäni. On se hienoa kun rehellisesti nuina kahtena kertana KIELTÄYDYIN ottamasta kirkasta kun käytiin kuppilassakin, itse tosiaan keskikaljaa. Ja ei ollut hirveetä krapulaa :). Krampit yms muisto vain. Terveisin toistaiseksi muuttunut mies.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 29.5.2015 20:55:54

Oma ketju kullan kallis. Hienoa nähdä miten reilun kolmen vuoden aikana kirjoitellut fiiliksiä laidasta laitaan niinkuin alkoholisoituneilla onkin ;). No mutta on minulla suunta koko ajan parempi en sano että täysi raitis olen MUTTA pitkät putket ovat jääneet nykyisin kyllä ees kunto kestä vetää viikkoa tulee niin paska olo että lopetettava ja annettava heidän jatkaa jotka jaksaa. Itse laitan asiat tärkeysjärjestykseen itelle se on työtoiminta ja terveys. Oma järkikin pysyy paremmin läjässä ku ei juo ja kuse omia asioitaan aina ihan sata nolla.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 17.8.2015 19:21:21

Jaa MAALISKUUN 21 pv oli täysin raitis jo. Siitä saakka menty nollatoleranssilla joten muutama kuukausi tässä oltu, ihme kyllä hirveesti ei oo mieli tehny dokailee vaikka mahiksiahan aina olisi ollut kesä meni niin sanotusti vesilinjalla :).
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja sydärikö » 27.8.2015 16:48:45

Moi.

Olen täällä lueskellut eri tarinoita välillä ahkerammin ja välillä vähemmän. Minulla oli aiemmin toinen nimimerkki, mutta alkoi hävettää se avautumiseni, niin pyysin sulkemaan tunnuksen. Nyt, kun luin viestisi, niin perustin uuden nimimerkin, kun luin noita kirjoituksiasi jo 2012 ja oli pakko päästä kuittamaan, että hyvältä tuntui, kun olet näin selättänyt pahan ongelman.

Uusi nimimerkkini kuvastaa omaa terveyttä krapulassa eli silloin aina miettii, että milloin sydän pettää. Nyt 3 kk itsellä myös raittiutta ja kohtuukäyttö mielessä tulevaisuutta ajatellen.
sydärikö
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja madtrue » 22.10.2015 19:47:38

sydärikö kirjoitti:Moi.

Olen täällä lueskellut eri tarinoita välillä ahkerammin ja välillä vähemmän. Minulla oli aiemmin toinen nimimerkki, mutta alkoi hävettää se avautumiseni, niin pyysin sulkemaan tunnuksen. Nyt, kun luin viestisi, niin perustin uuden nimimerkin, kun luin noita kirjoituksiasi jo 2012 ja oli pakko päästä kuittamaan, että hyvältä tuntui, kun olet näin selättänyt pahan ongelman.

Uusi nimimerkkini kuvastaa omaa terveyttä krapulassa eli silloin aina miettii, että milloin sydän pettää. Nyt 3 kk itsellä myös raittiutta ja kohtuukäyttö mielessä tulevaisuutta ajatellen.

'

Tsemppiä sullekkin. Joo toi 2012 oli aika pahaa aikaa viel oikeestaan 2013 alkoi itellä se stoppailu toki olen retkahdellut välissä mutta ei ole enää NIIN PAHASTI hirttänyt että katkolle yms joutunut olisin. Jep eilen tuli mielenkiintoinen 7kk taas raittiutta, omaa terveyttä olen ruennut etusijalle laittaa, sain muuten ajokortinkin hoidettua, nyt pitäis säästää autoon.
On mulla ollut takana niin rankkoja ryyppyreissuja katkaisuja / viinakramppeja deliriumikin oli ni ei saatana ole niitä aikoja ikävä ei millään mittarilla. Naamakin näyttää erillaiselta ku on ollu selvinpäin.
Itse olen huomannut että 2013 yritin kohtuutta no se ei oikein onnistunut tuli niitä pieniä putkia yms mut sitten taas kuukausien raittius ja vitutus morkkis kaikki :). 14 kokeilin kanssa samalla menestyksellä, nyt näin 2015 olen ajatellut sitä että pitäisi KOKONAAN jättää pois. Ja nyt jos ihan rehellisiä ollaan NIIN EI tunnu ollenkaan MAHDOTTOMALTA ajatukselta. Sitä minä ihmettelen että olenko tosiaan niin fiksuuntunut yms laittanut terveyteni niin etusijalle ettei edes humalainen porukka saa minua enää millään tavalla janoiseksi yms pystyn puhumaankin ryyppäämisestä ilman sen kummempia ongelmia ja janotus kohtauksia. Itse haluaisin elää lopun elämääni terveellisesti eikä niin että mielenterveys ja kroppa huutaa armoo niinkuin ennen. Ehkä minun kohdallani tapahtui jotain tarpeeksi kauheeta viinojen kanssa ei ne delikat yms krampitkaan minua kaataneet silloin, vain minun kohdallani tapahtui silleen ETTÄ rupesi se juominen TYMPIMÄÄN JO EKANA iltana ei enää tule hyvää oloa yms tai no tulee mutta ei samalla tavalla kuin ennen silloin kun olin välinpitämätön kaikkeen tässä maailmassa ja olinkin jo valmistunut äkkikuolemaan yms...
Nykyisin elämä on saanut paljon valoisamman suunnan, ja olen asettanut itselleni tavoitteitakin. Ja minä sanon että samaan pääsee ihan jokainen ihminen jos minäkin siihen pääsin olen oikeasti ollut niin pahassa jamassa juomisen kanssa aikoinaan ettei mitää rajaa. Ehkä jokainen joka joskus kokee deliriumin/viinakrampit yms kuset/paskat housussa pistää miettii et miten vittu tää nyt näin menee? Ja Onko tässä kaikki. Ei se ole noin elämässä pitää olla muutakin ku jatkuvaa juomista ja huonoa OLOA!!!
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 20.11.2016 07:39:40

Sain eilen katkaistua jo alkaneen 3 päivää kestäneen juomisen. Josta on päällä uskomattoman pahat morkkikset. Ei siis kovin hyvin pyyhi toistaiseksi. Mutta päivä kerrallaan mentävä jälleen kerran eteenpäin. Tuli vietettyä yö putkassakin tuo sinänsä sai jo järjen palaamaan päähän vaikka oli pullo viinaa kun pois pääsin, no se lenti metsikköön. Nyt on ruettava uskomaan ettei viina sovi minulle, liian voimakkaasti kokee tapahtumat selvinpäinkin niin tuntuu että viina voimistaa ne sellaiseksi ettei hallitse enää itseään. Liian paljon vissiin tapahtumia vähälle aikaa ja ne sitten räjähti kerralla :(. Kadun sitä hetkeä kun sanoin maailman ihanimmalle ihmiselle että pitää hakea pullo viinaa, ei muuten selviä. Nuo sanat ovat kummitelleet nytten päässä. Sen tiedän että selvinpäin osaan olla jos haluan, niistä on kokemuksia ihan pitkistäkin ajoista.
Oli jälleen kerran palattava foorumille, meni kyl vähän offtopiciksi mut eiköhän se tästä.....
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 20.11.2016 09:17:23

Piti vielä sen verran lisätä että 22.11.2016 on aika tonne tohtorille aikuispsykiatria/psykologi jompi kumpi vaihteeksi.
Siellä on aika paljon jo puhuttu. Aika kaukaa ne ovat tietoisia. Hyvä niin, nyt röökille vaikka tuntuu että ei pitäs vielä polttaa. En tiedä mitä seuraavat päivät tuo tullessaan mutta pakko se on pökötellä eteenpäin. Muuten lähtee järki, se viimeinenkin. Sen päätin putkassa maatessani että nyt saa jäädä juominen. Ei tälle päälle viina tee muuta kuin pahaa oloa jo valmiiksi pahalle ololle. Nyt on oikeasti joulut yms tulossa , synttäritkin vajaan viikon päästä. Jälleen kerran otettava itteä niskasta kiinni. Ei juominen ole minkään valtakunnan ratkaisu murheisiin, olen sen aina tiedostanut, ja nyt oli kyllä PAHIN MAHDOLLINEN asia rueta juomaan. Kaduttaa/Masentaa.... Jospa se tästä.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 27.1.2017 10:03:45

kuukausi tuli oltua selvinpäin , mutta toissapäivänä tuli sit korkattua. Jep eka ajattelin et olen selvinpäin tänään ja pidän kohmelon, mut tuli sit korkattua kuitenkin. No on tässä sentään jotain positiivistakin on oppinut itsestään monia asioita kun on keskustellut tarpeeksi peilin kanssa, niin tietää jotain. Tänään ei kehtaa missää änkyrä kännissä olla. En halua että avopuoliso joutuu kärsimään tai katsomaan minun sekoiluja :). Eilen tuli avauduttua sille eri asioista mikä johtaa mihinkin tyyliin.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 27.1.2017 10:16:17

Monesti olen katsellut peiliin ja ihmetellyt miksi? se on aika perus settiä se, ei minkään valtakunnan syyt tai tapahtumat aja ihmistä juomaan toki itseäni olen aina kuvaistanut sillä lailla että ihan niinkuin kiuas olisi sisälläni ja tuntuu että siihen laitetaan löylyä , PYSTYN IHAN USKOMATTOMIIN asioihin tahtomattani, en kykene miettimään fiksusti ja 15min päästä saatan katua tuntuu tyhmältä.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 18.7.2020 17:24:24

:twisted: täytyy nyt myöntää että mennyt vuosi on karmea. Nyt olen antabuksella ja 3vk kuntoutus jaksolla , täytyy yrittää ja HALUA on laittaa korkki plus muut päihteet NOLLALINJAAN. Nyt on mitta täysi en kestä enempää. Fyysinen olo krapula yms lähtenyt 8 päivässä. Mutta nyt jos koskaan kanssa kulkijat tarvitsen teitä todella paljon. Haluan raitistua täysin , tuki on nyt enemmän kuin koskaan tärkeää. Kuljen myös aa ryhmässä.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja juhanikari » 18.7.2020 19:26:09

Olen huono neuvomaan kun mulla menee nykyään aika mukavasti kohtuudella, mutta yrityksesi on niin kovaa että täältä ainakin lähtee yhdet tuhdit tsempit!

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Matleena » 18.7.2020 19:48:39

Toivottavasti saat kaiken tarvitsemasi tuen ja avun! Luin juuri ketjusi ja rankkoja vaiheita olet selkeästi kokenut. Jaksamista tähän iltaan.
Matleena
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät