Olet täällä

Raittiina tänään!

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Raittiina tänään!

ViestiKirjoittaja lizzy (poistunut käyttäjä) » 22.1.2016 21:21:43

Hyvä päivä :D Ystäviä nähty itselle nuorisolle nuorison kavereille hyvää ruokaa tehty suklaata kakkua jäätelöä syöty koiraa lenkitetty ja leikitetty voicea katsottu jalkoja kohti kattoa pidetty ja pahaa kirjaa luettu. Mihin ihmeeseen tässä alkoholia olisi tarvittu? Huomenna voisi vaikka hiihtää:) Juomattomuuden suhteen ei niin minkäänlaista vaikeutta hyvä. Halaan itseäni ja muita.
lizzy (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja lizzy (poistunut käyttäjä) » 28.1.2016 22:09:43

Tänäänkin. Jännityksellä viikonloppua kohden, ihan vaan tekemistä ja Elämää sinä itsenään. Lauantain ruokailussa todennäköisesti kaikilla muilla viinilasi nenän alla, mulle ei tee heikkoa jättää väliin. Napinaa siitä taas tulee tiettyjen ihmisten taholta mutta sitä osaan jo odottaa PÖH :mrgreen:

ViestiKirjoittaja lizzy (poistunut käyttäjä) » 1.2.2016 18:19:30

Olipa rento ja kiva maanantainen työpäivä, pitkä tosin. Viinattomana jaksaa :D Nyt lenkkarit jalkaan ja koira hihnaan. Älkää luovuttako vaan pysykää raittiilla tiellä! Pitäisi varmaan joskus kirjoittaa pitempiäkin tekstejä mutta tuskinpa ne monia kiinnostaisi. En ota stressii siitä enkä mistään muustakaan ou jeah.

ViestiKirjoittaja lizzy (poistunut käyttäjä) » 1.2.2016 22:35:00

A MISTAKE REPEATED MORE THAN ONCE IS A DECISION (P. Coelho)

ViestiKirjoittaja 1970 » 5.2.2016 09:50:14

I used ta do a little
but a little wouldn't do
So the little got more and more
I just keep tryin'
ta get a little better
Said a little better than before
I used ta do a little
but a little wouldn't do
So the little got more and more
I just keep tryin'
ta get a little better
Said a little better than before

mr. brownstone
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lizzy (poistunut käyttäjä) » 7.2.2016 21:46:14

Iloitsen ja kiitän itseäni tästäkin raittiista viikonlopusta. Pitkiä lenkkejä, ystäviä ja meditaatiota:) Ikävä lukea todella monen retkahtaneen :P mutta jokainen vastaa vain itsestään. Basin tilanne harmittaa erityisesti ja toivon sulle voimaa muuttaa suunta oikeaan! Avautumisia peräänkuulutettiin ja raitistumisohjeita toivottiin minulta. Ei mulla sellaisia konsteja ole takataskussa, itsellä vain tuli AIKA OIKEA. Se, miksi multa ei paljon empatiaa heru jatkuville retkahduksille ilman (mielestäni) kunnollista halua lopettaa, johtuu kasvamisestani alkoholistiperheessä. Toisen vanhemman juomista vähäteltiin, kaunisteltiin, pidettiin kulisseja, lakaistiin maton alle, uhrattiin energiaa joka oli pois meiltä lapsilta, uskottiin että voi rakastaa raittiiksi, petettiin lupaukset kerta toisensa jälkeen ILMAN oikeaa lopettamishalua kertaakaan. Lopputulos huono eli palkkansa sai. Olen muuten yhtä ankara itseäni kohtaan. Viime vuonna olin kovassa humalassa kaksi kertaa ja kummallakin kerralla krapula kesti päiviä. Loppuvuodesta kuoli vielä alle viiskymppinen työssäkäyvä tuttavani viinaan. Sen päivän jälkeen en ole juonut, oksettaa ajatuskin.

ViestiKirjoittaja Prossa » 12.2.2016 18:41:01

Jep, raittiina ja selvinpäin eikä tässä muuta haikaillakkaan. Tuntuu mukavalta kun raittiutta ei tarvi enää ajatella tai suorittaa mitenkään erityisesti, vaan se kuuluu elämisen kokonaiskuvaan ihan tuosta vaan suurimmaksi osaksi ihan huomaamatta.

Toki välillä elämä huomauttaa raittiuden olemassaolosta, mutta pääsääntöisesti posotiivisuudellaan ja siten, että ajatuksessa käy kiitollisuus siitä etten enää juo ja hyvä niin, koska olisi sangen uuvuttavaa jos joutuisi jatkuvasti taistella sen eteen, että pysyisi raittiina.

Raittiuden alkuvaiheessa minulle oli tärkeää, että sain vertaistukea kaltaisiltani, mutta nykyään kun etäisyys juomisajasta on venynyt piakkoin kolmeen vuoteen, niin tuen tarve on poistunut, on aika siirtyä eteenpäin.

Täällä palstalta tulee käytyä silloin tällöin lukaisemassa joitain juttuja puolihuolimattomasti, mutta koen ettei minulla ole tänne mitään annettavaa ja se että yrittäisin väkisin saada muut ajattelemaan tai tekemään niin kuin minä teen tai haluaisin tekevän olisi sairasta. En pysty enkä edes halua sitä tehdä, se on jokaisen oma tehtävä muuttua näin halutessaan.

T. Prossfori
Aikansa kutakin.
Prossa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirtillo » 15.2.2016 11:41:58

Raittiina elellään myös ihanan lumisessa Mustikkametsässä ja tätä nykyä myös varsin raikkaana! ;) Tänä päivänä tulee nimittäin peräti kolme kuukautta täyteen siitä kun lopetin tupakoinnin. Tosin tässähän kävi mulla vähän samoin kuin raitistumisen kanssakin, joskus viikko-pari sitten piti kokeilla et maistuisko se tupakka hyvältä. Ei maistunut. Poltin silti kolme, mies poltti yhden. Hänkin siis on lopettanut, itseasiassa jo ennen minua. Ja molemmat todettiin et ei siitä taida elämään mitään lisähyvyyttä tulla jos uudelleen aloitetaan, joten poltettiin sit loput tupakat tuossa puulämmitteisessä hellassamme. Hyvä fiilis tuli siitä ja muutenkin se on ollut viime päivinä vallitsevana olotilana, joten mikäs tässä on ollessa! :)
1. Don't Hate 2. Don't Worry 3. Give More 4. Expect Less 5. Live Simply.
Mirtillo
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 16.2.2016 10:37:51

MOI Mirtsu ja

hyvä ! kun lopetit ja muutenkin elämä sujuu.
otsakkeen mukaisesti pyritään elämään ja kevättä tulevaa tuhisten.
ilman kuplajuoman kohinaa ja joutavaa kännitohinaa, jatketaan :arrow:
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 16.4.2016 18:10:21

^ kaksi kuukautta mennyt edellisestä mölinästä, näköjään - tää mirtsun ketju ON.

Noniin - tänään raittiina. Juomattomuuttakin on purjehdittu kolmatta kevättä, kuten tottunut entinen puliveivari omaksunut uuden tyylin, enkä halua takaisin. pidän tätä ehdottomanta, mutten rasittavan asiana, mitenkään.
hyvältä tää tuntuu, eikä pamit pahemmin vaivaa, vaikka vuosikymmenien aikana ne jälkensä jättävät. näinkin pehmeellä vesimeloonipäällä oon pääsemäs jo ens kuus vastoin oletuksia niinkin korkeaan ikään kuin 4kuus, aika hyvä...

Ei oo halua olla koukussa kuin kahviin, johon tahdon yhtyä ja olla fyysisesti vahvassa suhteessa. mulla ei oikein mene vahvasti, jos rouhin smurffei, kun en niitä oikeesti tarvii - sydänoireilut jäivät viime kuussa, kun vieroituin hiljalleen...

Kevättä oikein paljon lopettamoon - ja se ainainen kevätpöly lähtee himasta siivoomalla, ulkona liikkues voi joutua käyttämään jotain allergiakamaa. ne ei kuitenkaan oo mitään raskaita douppeja, jotka vaikuttaisivat heikentävästi harkintakykyyn tai vaimentaisivat tunne-elämyksellisyyden - ihmisyyden ja tuntien syyllisyyden - haluun vaan olla reipas omaitseni. raakana ottaa kaiken tulevan vastaan sellaisenaan, se on se juttu. ja aikansa kestää kipu, kuten ilokin.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja yoru » 16.4.2016 18:26:53

1970 kirjoitti:ulkona liikkues voi joutua käyttämään jotain allergiakamaa. ne ei kuitenkaan oo mitään raskaita douppeja, jotka vaikuttaisivat heikentävästi harkintakykyyn tai vaimentaisivat tunne-elämyksellisyyden

Juu, se allergiakaman vetäminen ei heikennä noita, sen sijaan käyttämättä jättäminen heikentää ainakin tuota tunne-elämyksellisyyttä. Itselläni ainakin muurautuu röörit sen verran tukkoon ilman lääkitystä, että tuoksut, jotka tulvivat nenään, eivät aiheuta mitään liikettä pääkopassa. Myös näkemisen kanssa on omat juttunsa, kun silmiä syyhyää. Hiukan onneksi lieventynyt etenkin tuo heinäallergia, mikä lapsuudessa oli kovin voimakas. Silloin oli pakko ottaa kombolla tabletti-nenäsuihke-silmätipat. Nykyään riittänyt pelkkä tabletti kerran päivässä. Koivu tuli kuvioihin vasta nuoruudessa, mutta ei kovin voimakas ole. Koivun siitepöly tekee näemmä tulemistaan jo kovin (Norkko).

ps. Ketjun otsikko kuvaa hyvin minun tätäkin päivääni :)

Aurinkoista lauantai-illan jatkoa
Once I pop, I can't stop.

yoru
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 17.4.2016 07:00:39

^ Ennen vanhaan vitsailin olevani allerginen alkoholittomalle oluelle -
nyt ei oo sitäkään vaivaa, että kiinnostaisi sitä maun vuoksi juoda.
kivennäisvesi on eri asia kraanaveden lisäksi, etten aivan
kuihdu poijes kuin laantunut kukkanen ilman hoitoa ja
ravinteena riittävä ruoka ja valoisia ihmisiä...

tätä sunnuntaiaamun jatkova, oton päivää...
molllukanoton tai rennostioton.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Punatulkku. » 19.4.2016 13:20:33

En tiedä onko tämä edes mainitsemisen arvoista. Parisen vuotta sitten näihin aikoihin taisin vetäistä viimeiset kännit tai toipua krapulasta.. En tiedä miten päin se oli kun tämän päivän muistan. Enkä tiedä oikein itse miten tässä näin on päässyt käymään. Oon niin paljon kirjoitellut ja toivonmukaan sen oleellisen tässä paranemisessa olen jättänyt tänne. Itseä en ihan julkiseksi halua laittaa vaikka nähtävästi tässä näin käy. Julkisuutta ja yksityisyyttä tavallaan varjelen poistelemalla asioita.. Toisaalta oon niin koukussa plinkkiin, että ei täältä hevillä pois lähdetä. Mun olisi hyvä vaan henkilökohtaisten juttujen takia oltava poissa. Muita asioita käsittelen kuin alkoholismia.

Mutta silleen ehkä yritän täällä pistäytyä ja käyttää sinä muotoa.. Mun jutut on mun juttuja - ne henkilökohtaisimmat.. Ja viinatta elelen, niin mitä niitä retostelemaan ja kaivelemaan vanhoja juttuja. Huonosti kävi alkon kanssa ja nyt tuntuu uusien tuulien käyvän kasvoihin.. Etäisyyttä ottaa asioihin, niin näkee vähän mitä on tullut tehtyä. Eihän tälle kaaokselle voi kun nauraa.. Mutta eteenpäin. Alkoholi on tosiaan yhden viisaamman suusta täällä kuultuna itsellekin eskapismia. Jonkin sortin pakenemista tai muuta sellaista. Pakenen myös nettiin. Useiksi tunneiksi. Pitäisi joku balanssi löytää elämään.

Raittiuden voi löytää itsestään jos sitä sydämestään haluaa. Keinoja raitistumiseen on sitten nykyään miljoonia. Niistä kokoamaan omaa palettia tai työkalupakkia tms.. niin eiköhän sillä onnistu. Eikä se old-school menetelmä eli 12-askelta pahaakaan tee. AA on kova handu. Auttaa monia.

Monimutkainen rosessi ja loppujen lopuksi aika yksiselitteinen.. Tämä juomattomuus.. Eikä sitä tiedä, että jos ajattelisi, että kerran vielä.. No.. tänään olen raittiina ketjun teeman mukaisesti. Varmaan huomennakin.. Voi kun toivoisi kaikille tämmösen fiiliksen, että alkoholi menettäisi otteen elämästä. Tosi vapauttava tunne. Yrittäkää, älkää antako periksi, kyllä te onnistutte. Löytäkää oma tapanne. Kyllä se löytyy vielä.

Ajatukset ei pyöri alkoholin ympärillä. Ei tarvitse päättää mitään mistään, että pitäisi olla juomatta tai päättää että juon tuolloin.. Jotenkin luonnollinen olotila juomattomuus.. No tämmöstä mulla..

Kevättä kohti ja valoa - elämää! :arrow:

Voimia kaikille ja alkoholi on voitettavissa!

ps. hyvä juttu muuten Mirtillo toi tupakan lopetusjuttu! Samaa tässä yrittelen. Nähtävästi kannattaa sekin lopettaa.. Ennen tuota tupakointia kauhian pahana pitänyt, niin empä noteerannut.. :) Hieno juttu! Ääni kellossa senkin suhteen muuttunut.. No muita paheita tässä vielä on, mutta jääköön ne nyt arvoitukseksi.. :mrgreen: Tai no paheita ja paheita.. Kunhan ei ongelmiksi ryöpsähdä kuten viinan kanssa joskus..
Be all in or get all out. There is no halfway.
Punatulkku.
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 19.4.2016 15:39:03

^ Hyvä ja onneksi olkoon !! ja samaa mieltä, että tuon mielentilan löytämistä kohden... :D
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Punatulkku. » 19.4.2016 17:01:07

^Kiitos! :D Joku hyvä rento mielentila on päällä. Sitä kannattaa tavoitella itsekunkin. Uskon, että tämän plinkin ansiota tämä on mahdollista. En minä osaa sanoa oikeaa tai väärää tapaa raitistua, mutta jotenkin ymmärrän, että jokainen joka haluaa tosissaan sitä, niin löytää sen. Raittiuden.
Be all in or get all out. There is no halfway.
Punatulkku.
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat