Olet täällä

Varoituksia liikkeellä olevista vaarallisista aineista

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Varoituksia liikkeellä olevista vaarallisista aineista

ViestiKirjoittaja nemi » 5.11.2015 20:47:14

Osaiskohan kukaan sanoa mitään liikkeellä olevista pinkeistä sydämistä? Väitetään, että niissä on tutkareita tms. Keski-Suomen alueella.
nemi
Miedosti panostava jäsen

Re: THL fentanyyli

ViestiKirjoittaja Petri687 » 22.11.2015 17:16:06

superban kirjoitti:[Poistettu sääntöjenvastaista - Päihdelinkin moderaattori]
Eli tuosta THL myyjän fentanyylista on ollut paljon puhetta esim sipulikanavalla että olisi jtn tutkarifentaa, esim acetylfentanylia tms. Kuulemma iv käytössä lähes aina tappavaa, olikos et rikkoo munuaiset tms. Oisko villejä Veikkauksia mitä voisi olla. Sipulikanavalla on pitkä viestiketju myös aiheesta. Varsinkin jos jollain olisi kokemuksia juuri tästä nenäsumutteesta jota THL myy niin olisin kiitollinen kommenteista.

Kiitos ja toivottavasti modet ei poista koska olisi hyvä varoittaa ihmisiä jos kyseinen aine on oikeasti hengenvaarallista(ainakin iv käytössä, nenäsumutteena porukka sitä on käyttänyt ilman mainittavia haittavaikutuksia)

Oon lukenut sitä ketjua eikä siinä kyllä ole mitään järkeä, ei ole mitään syytä, miksi asetyylifentanyyli olisi fentanyyliä vaarallisempaa IV-käytössä.
Se on sellasta "fly high" huumeidenkäyttöä, kun on matot lattialla.

"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Petri687
Vahvasti panostava jäsen

Re: THL fentanyyli

ViestiKirjoittaja ReChemo » 29.11.2015 13:06:04

Petri687 kirjoitti:
superban kirjoitti:[Poistettu sääntöjenvastaista - Päihdelinkin moderaattori]
Eli tuosta THL myyjän fentanyylista on ollut paljon puhetta esim sipulikanavalla että olisi jtn tutkarifentaa, esim acetylfentanylia tms. Kuulemma iv käytössä lähes aina tappavaa, olikos et rikkoo munuaiset tms. Oisko villejä Veikkauksia mitä voisi olla. Sipulikanavalla on pitkä viestiketju myös aiheesta. Varsinkin jos jollain olisi kokemuksia juuri tästä nenäsumutteesta jota THL myy niin olisin kiitollinen kommenteista.

Kiitos ja toivottavasti modet ei poista koska olisi hyvä varoittaa ihmisiä jos kyseinen aine on oikeasti hengenvaarallista(ainakin iv käytössä, nenäsumutteena porukka sitä on käyttänyt ilman mainittavia haittavaikutuksia)

Oon lukenut sitä ketjua eikä siinä kyllä ole mitään järkeä, ei ole mitään syytä, miksi asetyylifentanyyli olisi fentanyyliä vaarallisempaa IV-käytössä.

Oliskohan siihen nenäsumutteeseen sekoitetu jotain sellaista mikä ei tee niin pahaa tuhoa kun tippoja ruiskuu sieraimeen eri suuntiin... mutta kun avaa pullon ja vetää sieltä suoraan IV niin on myrkyllistä kun tulee iso annos kerralla, tyyliin jotain säilytysainetta tai lakka emt mitä nenäsumutteessa käytetään :)
Tai sitten ovat yksinkertaisesti vetäneet liikaa, ovat tottuneet fenta-laastareihin ja sumutepullossa onkin ollut paljon enemmän kuin osasivat arvioida (vetivät saman ml määrän mutta olikin tehokkaampaa?)
ReChemo
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja solstagylle » 21.12.2015 03:47:02

Fentanyl 2.0-maininnan olen kuullut. Tutkarifentanyylia, moninkerroin vahvempaa kuin normi, joka on jo erittäin vaarallista valmiiksi.
solstagylle
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja FantasyMask » 10.2.2016 13:24:43

Koko käyttöaikanani pahimmat olot oon saanu siitä hiton kemiallisesta "cannabiksesta" (cannabis-sanaa en haluaisi tähän myrkkyyn edes yhdistää!) Kaikkea muutako hyvä olo! Fyysisesti tuntu siltä että elimistö on sähköä täynnä mikä aiheutti painetta silmiin ja koko kehoon, penin totaaliseen paniikkiin enkä tienny enään missä oon ja mitä olin ottanu. Kaajoin pöydät ja huusin muille "auttakaa mua, auttakaa!" Muita nyt sivusta seuranneena voin sanoa ettei kukaan oo entisensä.. kaikilla on psyyke jollain tapaa ihan paskana ja moni käyny teholla asti, suljettuja unohtamatta... En haluaisi kenenkään koskaan tähän myrkkyyn itteensä sotkea, tästä haluan mainita erikseen vaikka siitä on paljo varoteltu ja uutisoitu. Totta, pysykää kaukana tästä.
FantasyMask
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Päihdelinkin toimitus » 24.2.2016 12:56:30

Päihdetiedon nopean viestinnän verkoston kautta tullut varoitus 24.2.2016:

"Asiakkaan kertoman mukaan Espoon alueella on tavanomaista vaarallisempaa amfetamiinia liikkeellä. Ainakin yksi käyttäjä on kuollut, yhdeltä käsi melkein jouduttu amputoimaan ja useammalla sydäntuntemuksia."

Olkaahan varovaisia!

- Päihdelinkin toimitus
Päihdelinkin toimitus
Ylläpito

ViestiKirjoittaja tramadin » 14.3.2016 07:40:17

metadonista...kokemus ja irtipääsy.luin tuossa vanhaa viestiketjua missä joku ihaili miten metadoni sopii hänelle.haluaisin kuulla miten hänellä menee nyt.ainakin vuonna 2010 suunnitteli ajokortteja,koulutusta ym...entäs nyt?voin itse melkein arvata et elämä on tunteetonta,lomalääkkeitten väärinkäyttöä ym,ym.itse olin metkuhoidossa 4 vuotta annoksella 165mg/vrk.alku oli todellakin oloissa yhtä ihanaa et mietin jo työelämään palaamista ym.lopulta huomasin et olin ollut metkuhoidoss 4 vuotta,emäntä raskaana,käytin lomalääkkeet niin et olin pari päivää "omalla annoksella" ja viimeisen lomapäivän jollain 30 mg.saatoin ekana lomapäivänä käyttää oraalisesti 165mg sekä suonensisäisesti 80-130mg.löin klinikalla lopulta kortit pöytään et miten lääkkeeni menee ja monien mutkien kautta olen nyt xonella 16mg/vrk ja annos kantaa.se oli vielä metkussa et 165mg ei ollut edes kantava annos..eikä sitä ruvettu nostamaan vaan se jaettiin et aamulla 100mg ja iltapäivällä 65mg mut mulla ne meni miten meni.nyt olo on kuin olisi herännyt 4 vuoden unesta.tunteet ovat palanneet ja elämä hymyilee muutenki.jaksan lasta katsoa mikä olisi ollut metkulla vain unelmaa.se on totta et joillain paikkakunnilla ei muuta saa ja mullekkaan ei muuta alussa tarjottu vaikka xone oli käytössä...ne jotka haluavat muun kuin metadonin ja asuvat paikkakunnalla jossa ei muuta saa niin yrittäkää muuttaa jos vain mahdollista!xonella ainehimoni ovat palanneet et pari keraa kk:ssa tekee mieli vetää mut klinikalla sanottiin et sekin asia menee ajan kanssa ohi kunhan toleranssini laskee...se on pieni hinta siitä et tuntee taas olevansa ihminen ja rakkaus ym tunteet palanneet!!alussa tunteet olivat liianki pinnassa et tuli pyydeltyä anteeksi kaikenlaisia tekemisiään mitä ei olisi ehkä tarvinnut...
tramadin
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Petri687 » 15.3.2016 18:32:18

tramadin kirjoitti:ne jotka haluavat muun kuin metadonin ja asuvat paikkakunnalla jossa ei muuta saa niin yrittäkää muuttaa jos vain mahdollista!xonella ainehimoni ovat palanneet et pari keraa kk:ssa tekee mieli vetää mut klinikalla sanottiin et sekin asia menee ajan kanssa ohi kunhan toleranssini laskee...se on pieni hinta siitä et tuntee taas olevansa ihminen ja rakkaus ym tunteet palanneet!!alussa tunteet olivat liianki pinnassa et tuli pyydeltyä anteeksi kaikenlaisia tekemisiään mitä ei olisi ehkä tarvinnut...

Voin melko varmasti luvata, että ainehimot eivät kyllä lähde mihinkään, ne pysyvät metadonilla aivan 100 % varmuudella paremmin poissa kuin subulla. Kokemuksia on kummastakin (ei tosin virallisen hoidon puolelta) ja vaikka tolla 2mg nokkaan subua + 300mg oraalisesti Lyricaa päivässä kombolla pysyy jotenkuten työelämässä kiinni, niin olo ei kyllä ole kohdallaan ennen kuin saa riittävän ison annoksen jotain vahvaa täysagonistia (mieluiten juuri metadonia) enkä nyt puhu mistään metadonin viihdekäytössä tuottamasta euforiasta vaan tosiaankin siitä olosta, joka tulee alle puoltuntia sen ottamisesta (eli ennen kuin se kunnolla alkaa vaikuttaakaan), että maailma näyttäytyy juuri sellaisena kuin sen kuuluu ollakin (ja jollaisena opioidireseptoreitaan koskaan raiskanneet ihmiset sen todennäköisesti kokevat). Missään nimessä en metadonia korvaushoitolääkkeenä suosittele niille, jotka subullakin pärjäisivät ja joilla ei välttämättä muita kuin äärimmäisen satunnaisia kokemuksia vahvemmista opioideista olekaan. Sen sijaan itselleni on täysin selvää, että jos jossain vaiheessa joudun korvaushoitoon hakeutumaan, niin lääkkeeksi on valittava metadoni ja vielä suhteellisen tujulla annoksella (luultavasti jossain 60-80mg tienoilla päivä). En nimittäin näe alkuunkaa mahdollisena, että pystyisin esim. juuri tuon Lyrican käytön lopettamaan pelkällä subulla kun en siihen kerran pysty nytkään (ja sen päivittäinen käyttö itseasiassa lähtikin juuri siitä, että jouduin metadonin kokonaan vaihtamaan subuun).

"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Petri687
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Junkie » 29.4.2016 20:28:19

KAIKKI NE ON PASKAA MYRKKYÄ. 17 V KOVII. OPIN.
:twisted: :evil:
Mä meen ensin, vaikka tuleen.
Junkie
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja jopasjota » 6.5.2016 21:50:12

Niin, ne on.

Mut jos joku pitää valita xone tai kuula ottaan, niin mä otin xonen.

Suurinpirtein samanverran takana ja ei kannattanu, ekat 2v kun opparit toimi ja pirit sun muut kans, se oli jees. Mutta huono oli vaihtokauppa sen verran voin sanoo.
jopasjota
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Junkie » 8.5.2016 18:57:19

Onks kukaan miettin, miks doupit on laittomii? Viinan vois lisätä luetteloon, oli sairaalas sen sortin jalkapuoli et oksat pois ja pelkil Alkon tuotteil. Hamppu voi joillekin olla ok, mut kandeis pysyy lääkärin määräämis ja miettii sen lekurin osaamistakin. No. Safkakin tappaa.
Mä meen ensin, vaikka tuleen.
Junkie
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Nietzsche » 15.5.2016 13:13:11

FantasyMask kirjoitti:Koko käyttöaikanani pahimmat olot oon saanu siitä hiton kemiallisesta "cannabiksesta" (cannabis-sanaa en haluaisi tähän myrkkyyn edes yhdistää!) Kaikkea muutako hyvä olo! Fyysisesti tuntu siltä että elimistö on sähköä täynnä mikä aiheutti painetta silmiin ja koko kehoon, penin totaaliseen paniikkiin enkä tienny enään missä oon ja mitä olin ottanu. Kaajoin pöydät ja huusin muille "auttakaa mua, auttakaa!" Muita nyt sivusta seuranneena voin sanoa ettei kukaan oo entisensä.. kaikilla on psyyke jollain tapaa ihan paskana ja moni käyny teholla asti, suljettuja unohtamatta... En haluaisi kenenkään koskaan tähän myrkkyyn itteensä sotkea, tästä haluan mainita erikseen vaikka siitä on paljo varoteltu ja uutisoitu. Totta, pysykää kaukana tästä.

Moro. Eilen lähti kaksi ihmistä teholle. Ottivat lievään humalaan yhdet imut jotain kemikaali-cannabista.

Pitää yrittää kerätä pois se ja vetää viemäristä alas.

Osaako joku luetella vaarallisten kemikaali-pilvien myyntinimikkeitä?
Nietzsche
Vahvasti panostava jäsen

Varoitus uudesta aineesta nimeltä U-47,700

ViestiKirjoittaja Päihdelinkin toimitus » 10.6.2016 13:33:36

EU EARLY WARNING SYSTEM varoittaa uudesta aineesta nimeltä U-47,700

U-47,700 on synteettinen opioidi. Sitä on havaittu myytävän verkossa tutkimuskemikaalina. Ainetta on pääosin havaittu jauheena. Suomessa aine on kielletty kuluttajamarkkinoilta kiellettynä psykoaktiivisena aineena.

U-47,700 on kipua lievittävä opioidi (opioidianalgeetti), jolla on morfiinin kaltaisia ominaisuuksia. Koska aine vaikuttaa μ-opioidireseptorin välityksellä voi se aiheuttaa liikaa annosteltuna hengityslamaa. Aineen on raportoitu olevan lyhytvaikutteinen mikä saattaa lisätä uudelleenannostelua eli lisätä mahdollisesti seuraavia haittoja. Naloksoni saattaa toimia ensiapuna myös U-47,700:n liika-annostelun jälkeen.

Suomessa aineesta on yksittäisiä havaintoja. ja näistä yksi on, että aineen epäillään myötävaikuttaneen yhteen myrkytyskuolemaan alkuvuonna 2016. Yksittäisiä kuolemia alkuvuonna epäillään myös Ruotsissa, Belgiassa ja Skotlannissa.

Suomessa tulli on takavarikoinut muutamia, lähinnä henkilökohtaiseen kokeilukäyttöön viittaavia jauhelähetyksiä ainetta. Euroopassa havaintoja aineesta on ilmaantunut jo useammassa maassa.

Iso-Britanniassa ainetta on takavarikoitu erilaisissa väärennetyissä tableteissa, joiden olisi ulkonäön perusteella voinut olettaa sisältävän diatsepaamia, joka on bentsodiatsepiini eikä opioidi. Tällaiset aineet vaikuttavat ja aiheuttavat haittoja aivan eri tavoin. Tämä harhaanjohtaminen on erityisen vaarallista, koska todellinen sisältö aiheuttaa helpommin ja enemmän haittoja mitä ulkoasun perusteella on odotettavissa.
Päihdelinkin toimitus
Ylläpito

ViestiKirjoittaja Petri687 » 11.6.2016 16:18:21

LOL at "early warning", onhan tota ollu netis ja Suomeskin jo vuosia.

Petri687
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Päihdelinkin toimitus » 31.8.2016 14:29:36

EU EARLY WARNING SYSTEM varoittaa muuntofentanyylistä

Fentanyylin muunnelma akryloyylifentanyyli (englanniksi acryloyl fentanyl tai acrylfentanyl) on myötävaikuttanut 23 myrkytyskuolemaan Ruotsissa huhtikuusta 2016 elokuuhun 2016.

Suomessakin on takavarikoitu elokuun aikana tabletteja, jotka sisältävät akryloyylifentanyyliä. Ruotsissa aineesta on havaintoja sekä liuosmuodossa sekä tabletteina.

Akryloyylifentanyyli on synteettinen opioidi. Kemikaali on muunnelma fentanyylistä, joka on voimakas kipulääke. Fentanyyli ja samoin akryloyylifentanyyli aiheuttavat liikaa annosteltuna hengityslamaa. Naloksoni saattaa toimia ensiapuna myös akryloyylifentanyylin liika-annostelun jälkeen.

Mikäli sinulla tietoa akryloyylifentanyylistä pyydämme olemaan yhteydessä martta.forsell@thl.fi ja ews@fimea.fi
Päihdelinkin toimitus
Ylläpito

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna