Olet täällä

Apteekit ja asiakaspalvelu

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Apteekit ja asiakaspalvelu

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 27.11.2016 17:32:18

Oltiin Pariisissa kun vaimo täytti 50V ja iski kauhia flunssa, eikun apteekkiin jossa frarmaseutti kyseli jotain ja mittasi korvasta lämmön. Sai semmoset tropit et parani heti, loota jäi talteen ja Suomessa parin vuoden päästä lääkäriin jossa näytti sitä pakettia ja lekuri sanoi ettei meillä moisia lääkkeitä ole. Tästä 7V aikaa, olispa tietänyt niin olis ostanut jokusen paketin kotiin.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja OnnenVarjot » 14.12.2016 18:48:51

En tiedä onko mun kohdalle sitten vaan sattunut tylyjä asiakaspalvelijoita. Mutta aika lyhytsanaista ja hymytöntä palvelua oon saanut, kun oon hakenut psykoosilääkkeitä apteekista. En sitten tiedä, että oisko tilanne ollut erilainen Buranaa hakiessa. :P
"Mathilda: Is life always this hard, or is it just when you're a kid?
Léon: Always like this. "
- Leon (1994)
OnnenVarjot
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 21.12.2016 19:26:58

Kävin juuri apteekissa ulkomailla. Hyvää palvelua sai. Halusin melatoniinia, kun ajattelin loman olevan hyvä sauma olla ilman varsinaisia unilääkkeitä, mutta täällä ei melatoniini ole niin suosittua kuin Suomessa. Suosittelivat valeriaanaa ja kyllä opastivat, ettei ole välttämättä turvallinen muiden lääkkeiden kanssa, että yksinään pitäisi ottaa. No, omapa on kehoni, eli en jaksanut alkaa siinä jauhaa mistään lääkityksistä, vaan lähti valeriaanat mukaan.

Paketti on melko mielenkiintoinen, lampaita tähtitaivasta vasten laskevan, partasuisen ukkelin sarjakuvamaisella kuvalla varustettu. :lol: Näyttää joltain LSD-lapun psykedeeliseltä kuvitukselta. Oiskohan Suomessa kielletty tällainen kuvitus lääkepaketeissa? :mrgreen:
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 22.12.2016 05:45:40

^ Ihhih, ihana :D :lol: . Suomessa on kyllä ihan hemmetin tylsiä lääkepakkauksia. Insomininkin se nykyinen paketti on niin tylsä, että sitähän nukahtaa jo heti sen nähtyään :lol: . Ei se aiempi kirkuvan keltainenkaan mikään kaunis tai mielenkiintoinen ollut, mutta iski silmille sen verran, että saattoi jopa epäillä sen sisältävän jotakin nuppiin kolisevaa tavaraa. Ennemmin sillä värillä oli kyllä herättävä, kuin unettava vaikutus :mrgreen: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 22.12.2016 14:15:41

Kuten aikaisemmin sanoi on ulkomaan apteekit mielenkiintoisia, menin Kreikassa apteekkiin kun olkapää vihoitteli ja kielivaikeuksien takia luulivat et aurinko on polttanut ja siihen rasvaa. Eikun takaisin ja sanoin Mobilat niin ymmärsivät ja sain oikeat salvat. Pariisissa vaimo sai kovan flunssan niin mittasivat lämmön ja katsoivat korviin, suuhun ja semmoset tropit että heti helppasi, pakettia näytettiin suomen lekurille ja tuumas ettei tämmöstä kirjoiteta kuin erikois tapauksessa.

Niin Kreikassa sain alennusta kipuvoiteesta kun olin ostanut väärää jota kyllä tarvittiin myös, Venetsiassa oli yli 40 varjossa joten nahka paloi tosi nopeasti. Parantamista on meillä vaikka kaikki niinku hyvin.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 22.12.2016 14:37:24

Mä sain vielä viimekuussa keltaisen Insomin-paketin. :? Haetko sä Winston niitä 100 kpl vai 30 kpl? 100 kpl lootien olenkin kuullut olevan sinisiä tylsiä, mutta 30 kpl ainakin meillä päin oli vielä keltainen. :mrgreen: Musta se keltainen on aika siisti. :lol: Toki ei unettava tosiaan.
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 23.12.2016 04:30:02

^ 100 kpl paketeissa haen. Olivat niitä uudenvärisiä jo muistaakseni vuosi sitten, ellei jopa pidemmän aikaa. Se uusi pakkaus on ihan tylsä; sellainen valkoinen, jossa lukee Insomin mustalla ja 5 mg sinisellä pohjalla perus-Orion-printillä ja sininen aaltoviiva koristeena. 30 kpl Insomin-paketteja en ole aikoihin nähnyt, joten tiedä sitten, jos ovat jättäneet ne keltaisiksi, mutta yleensä samanvahvuiset lääkkeet ovat kyllä samannäköisessä pakkauksessa pakkauskoosta riippumatta. Veikkaanpa siis, että olet saanut jotakin jämävarastoa.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 28.6.2017 03:27:13

Kävin eilen apteekissa. Tiskin takana oli farmaseuttiharjoittelija(Päättelin tämän siitä, että oli nuori, en ollut nähnyt koskaan aiemmin, vaikka ihan vakkariapteekkini oli kyseessä ja joutui tarkistuttamaan tekemisensä toiselta farmaseutilta) ja otin sitten lastit Rivatrilia ja Diapamia, eli lääkkeitä, jotka on määrätty mulle päivittäiseen käyttöön jo monen vuoden ajan. Tämä kyseinen harjoittelija alkoi sitten valistaa, kuinka bentsodiatsepiineja ei tulisi käyttää yli kuukautta putkeen ja jos niin joutuu tekemään, on konsultoitava lääkäriä(Eiköhän sen kanssa ole jo konsultoinnit konsultoitu moneen kertaan), koska ko. lääkkeet voivat aiheuttaa riippuvuutta(Myöhäistä kai mua siltä on enää tässä vaiheessa varjella :mrgreen: ). Nyökyttelin ja myöntelin ja yritin olla hihittelemättä. Kysyi vielä, käytänkö alkoholia, johon valehtelin sujuvasti, että en lainkaan, koska en katsonut tarpeelliseksi alkaa puimaan juopotteluani juurta jaksaen apteekin tiskillä. Vastasi siihen, että hyvä, koska alkoholilla ja näillä lääkkeillä voi olla yhteisvaikutuksia(Juu, olen kyllä huomannut :mrgreen: ). Autolla ajamisessa kehoitti vielä käyttämään harkintaa.

Ei mitään valittamista palvelussa; oli ystävällinen ja kohtelias farmaseutin alku ja sain mitä tahdoinkin, mutta pistihän tuo huvittamaan :P . Ymmärrän kyllä oikein mainiosti, että jos siinä on ekaa päivää harjoittelemassa ja pomo hengittää niskaan, tai vaikkapa ties mikä käytännön näyttötyö meneillään, niin tietenkin homma on hoidettava kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 7.7.2017 12:47:37

Olin apteekissa ja samalla ajattelin ottaa sitä tinnitykseen määrättyä lääkettä, jota hain päivystävästä apteekista ja farmaseutti sanoi et saisin kaksi pakettia mutta on vain yksi. Nyt olisin samalla ottanut niin Kela ei korvaa kun mulla on yli viikon edestä sitä, siis hei olisin saanu kaksipaketti Kelan korvauksella ja nyt ei yhtään. On V mäisen hintaista joten haen kun loppuvat ja jos ei ole kahta pakettia sanon heippa ja ajelen apteekit läpi, on harvinainen lääke kun usein menny tilaukseen, ei kolmiota. Ihme laitos tuo kela.

Pitäis vissiin erota ja tehdä ex vaimon kanssa vuokrasopimus kovalla vuokralla niin saisin asumistukea.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja grip » 7.7.2017 14:58:23

No hae se lääke viikon päästä? First world problems much? :roll: :mrgreen:
grip

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 7.7.2017 15:57:45

No niin teen ja kaksi pakettia sitten, tuleehan noissa apteekeissa rampattua. Ajattelin vaan kun sitä lääkettä ei tahdo kaikissa apteekeissa olla, nyt tilattu mulle kaksi lootaa vakio apteekkiin. Pitää oppia pelaan Kelan sääntöjen mukaan.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja grip » 7.7.2017 22:19:18

Sähän voit tilata lääkkeen x mihin tahansa apteekkiin jos sulla on resepti :roll: Ei tartte ajella turhaan maakunnissa.
grip

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 8.7.2017 04:34:18

NeuroKipu kirjoitti:Olin apteekissa ja samalla ajattelin ottaa sitä tinnitykseen määrättyä lääkettä, jota hain päivystävästä apteekista ja farmaseutti sanoi et saisin kaksi pakettia mutta on vain yksi. Nyt olisin samalla ottanut niin Kela ei korvaa kun mulla on yli viikon edestä sitä, siis hei olisin saanu kaksipaketti Kelan korvauksella ja nyt ei yhtään. On V mäisen hintaista joten haen kun loppuvat ja jos ei ole kahta pakettia sanon heippa ja ajelen apteekit läpi, on harvinainen lääke kun usein menny tilaukseen, ei kolmiota. Ihme laitos tuo kela.

Mulle on käynyt pari kertaa niin, että olisin saanut lääkettä X 2 pakkausta kerralla saman Kela-korvauksen piikkiin, mutta niillä ei apteekissa ole sillä hetkellä ollut, kuin se 1 paketti. Sitten toimittiin niin, että myivät mulle siltä istumalta sen 2 pakkausta, sain tietenkin mukaani vain sen yhden, joka niillä sattui olemaan, mutta sanoivat, että tilaavat toisen heti ja laittavat tekstiviestin, kun se on saapunut ja voin tulla noutamaan. Antoivat sellaisen lapun, josta selviää, että olen jo ko. lääkkeen maksanut ja sillä sain sitten lunastaa sen tiskiltä. Molemmissa tapauksissa tekstari tuli jo heti seuraavana päivänä. Hyvin toimi siis asiakaspalvelu ja tuo Kela-korvaushommakin hoitui noin kätevästi :) .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rikkonainen » 8.7.2017 17:34:16

^mulla on ihan sama juttu kaikkien lääkkeiden kanssa. Mut tuttuja tätejä niin ei tartte mitään kuitteja tms, ne huomaa mut jo ovelta ja kiikuttaa maksetut lääkkeet tassukkaan. Säästää aina sen kelan omavastuun monelta kerralta.

Yleisesti saan aina loistavaa palvelua ja käydään samalla koko elämä läpi.. Ei tietty silloin jos on jonoa.
Minä olen läsnä aina. Minä olen kaikkialla. Jokaisessa hetkessä on minun varjoni paino. Hengitä minua. Taistele minua vastan. Taistele turhaan.

Sillä minä olen kipu. Minä olen kaikki.
Rikkonainen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja joj » 10.7.2017 04:59:25

Tosiaan harvinaisimmatkin lääkkeet tulee seuraavaksi päiväksi, jos et nyt ihan illalla tai pyhiä vasten siellä asioi. Apteekki toimittaa respasta sen verran, että saat korvauksen, toisen paketin mukaan ja toisen voit hakea milloin lystäät, vaikka vuoden päästä. Maksaakin voit vaan sen toisen tai molemmat samalla kertaa. Palvelu on siis tässä asiassa parasta mahdollista omasta mielestäni ja tähän asti jokaisessa apteekissa toimii samaan tyyliin systeemit.

Kelan tiukentuneet korvausmääräykset taas eivät mitenkään liity apteekin asiakaspalveluun. Mun kokemuksien mukaan farmaseutit kiroaa noita ihan yhtä paljon kuin itsekin asioidessa. Harvinaisempia lääkkeitä taas ei apteekin ole järkevää pitää montaa pakettia varastossa, ainakaan pienemmissä apteekeissa. Bisnestä nekin pyörittää, eikä niitä kannata siellä pitää vanhentumassa. Asiakas saa lääkkeensä seuraavana päivänä joka tapauksessa, paitsi jos ovat tukusta loppuneet.
"There is a theory which states that if ever anyone discovers exactly what the Universe is for and why it is here, it will instantly disappear and be replaced by something even more bizarre and inexplicable." -Douglas Adams
joj
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna