Olet täällä

Xonen tiputus

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Xonen tiputus

ViestiKirjoittaja KRSTR » 23.7.2017 23:44:51

Nii ja ois kanssa kiva kuulla miten se lopettaminen/tiputtaminen on muilla sujunut? pussyfart666 Miten sulla menee täl hetkellä em. asian kanssa vai onko vielä harkinnassa? Tsemit joka tapauksessa sulle.

Iinalle isot kiitokset neuvoista ja muutenki on mielenkiintoista ja uskoa antavaa kuulla elämästä exaddiktin näkökulmasta. Iso halaus sulle.
KRSTR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 26.8.2017 10:21:52

KRSTR

Kysyit, että eikö mun edes tee mieli enää vetää, niin vastaus on, että eipä juuri. Ihan hetkittäin, jonkun ahdistuksen tm. väännön vallatessa pää ehdottaa ensimmäisenä ratkaisuksi "Nappaa pami. Tai pari. Mieluiten koko lätkä." Mut ne menee tosi nopeesti ohi. Et silleen oon tosi onnekas, et mulla on tää alkuraittius mennyt kyllä tosi helposti siinä mielessä. Koen, että kun elämään on tullut niin paljon niin hyviä asioita, ja kun uusien raittiiden ystävieni ja toipumisohjelman kautta oon saanut tukea ja oppinut keinoja käsitellä pahaa oloa, ei päihteille enää ole samanlaista tarvetta.

Mutta enhän mä mikään eks-addikti ole, entinen käyttäjä vaan. Addikti olen edelleen, ja tulen aina olemaan. Mikä tahansa kriisi voi pahimmillaan johdattaa mut takas käyttää, jos en aktiivisesti hoida itseäni. Tai mikä vaarallisinta, se, et menee "liian hyvin". Kun alkaa olee vuosia puhdasta elämää, perhettä, lapsia, työpaikkaa, omaisuutta jne jne. alkaa moni helposti kuvittelee ettei vaaraa enää ole. Että "voihan sitä nyt vähän kaljoitella. Kun noi työkaveritkin". Monille tää kuvio on johdattanut takaisin käyttömaailmaan, josta ei sit välttämättä paluuta enää ole ollut. :(

Miten sulle nyt menee?

p.s. Kyllä sen skypen puhelimeenkin saa ladattua, ei mitään ongelmaa. :wink:
LOVE is kindness, HATE is blindness.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Minä.Karoliina. » 29.8.2017 11:29:28

Täällä ollaan oltu ilman bubrea kohta 9 kuukautta! Ihan hyvin on mennyt. Hirvee flunssa- ja sairastelukierre alkoi kyllä lopettamisesta ja kesti koko kevään. Keho meni varmaan ihan shokkiin lopettamisesta ja alkoi pukkaamaan kaikenlaista tulehdusta hätäpäissään. Sitä lukuunottamatta on ihan mahtavaa olla ilman opiaatteja. Ahdistuskin on helpottanut sen myötä kun ei tarvii enää asioida klinikalla ja pohtia jatkuvasti miten pääsis bubresta eroon.
Pilveä on tullut ajoittain poltettua ja silloin tällöin baarissakin on tullut piipahdettua, mutta ei mitään hallitsematonta dokailuakaan. Silloin tällöin ison ahdistuksen yllättäessä mä oon ottanut opamoxin puolikkaan (edelleen niitä on jäljellä siltä avokatkolta). Joskus tulee mieleen (enemmän kuin ennen siis, että olispa kiva vetää vaikka mdma:ta). Mutta ne mielihalut menee aika nopeesti ohi.
Tsemppiä teille jotka nyt yrittää lopettaa! On se kuitenkin sen kärsimyksen arvoista.
Minä.Karoliina.
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 29.8.2017 13:20:14

^ Vau! Tosi hienoa kuulla, Karoliina :D . Mä joskus mietinkin, miten sulla on mennyt. Onnea ja menestystä jatkoonkin :) .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KRSTR » 2.1.2018 00:22:51

On se hienoo kuulla et jollain menee noin hyvin. Ite oon nyt vähentänu aika radikaalisti annosta ja nyt tuntuu et seinät katuu päälle ku ollu vaan tääl neljän seinän sisällä. Vittu ku tulee koisittuukki patjal lattial kengät jalas takki päällä ja pipo päässä ku on vähän kylmä. On tos yks muija käyny sillon tällön mua kattoos. Me vähän niinku seukataan tai miks sitä ny sanois. Mä sanoin sille et elä sä vaan omaa elämää ku sil on asiat kuitenki ihan kondiksessa. Ei vittu oikeest tätä elämää, kämppä paskan ja ulko-ovesta yritetty sisään. mut kai se sit joskus helpottaa. Lähtis edes saatana henki tästäki kropasta ni loppuis ainaki tälläne nitkuilu. No ei vaan.
KRSTR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 2.1.2018 00:29:20

Vähennä ja vähennä, huomaat mistä nousit. Kaksi tunnen ja enään ei edes mieli tee.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KRSTR » 2.1.2018 21:00:28

On se varmasti noinkin. Nyt ollu pari päivää kokonaan ilman ja olotila on ihan hirvittävä. Tuntuu ku koko ruumis ois fiilapenkin välissä mikä vaan kiristyy tunti tunnilta.
Viimeksi muokannut KRSTR päivämäärä 5.6.2018 01:43:09, muokattu yhteensä 1 kerran
KRSTR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Zeus76 » 3.1.2018 00:02:56

^ Ai se "kärsimys" olis sit nyt sullaki edessä... :? Pahoittelut vaan minunki osalta..!!
Se ilman oleminen on todella paskaa, tiedän itteki ku joskus sitä kokeillu, ja aika moni muukin varmasti tietää et mistä tossa on kyse, ja minkä verran se vaatii sitä itsekuria ja päättäväisyyttä et se homma onnistuu... :|
Mut hei, en oikein osaa ku toivottaa ihan pirusti jaksamista ja tsemppiä siihen taisteluun, ja tossahan on etusivulla vähä alempana Kalmon kirjoittamaa tarinaa sen lopettamis taistelusta, et käyhän tsekkaa..!!
Hän veti tosi hienosti sen homman 10-vuoden käytön jälkeen, tai siis parhaillaan toki taistelee mut any way, kannattaa lukea niin jos saisit siitäki jotain kannustinta siihen, et kyl se on mahdollista!! :wink:
-Tää maa on syntinen laulu, elämä vitsi, kuolema nauru.
Turhaa tääl on vitutukseen hukkuu, anna pois sun lapsesi nukkuu...

Zeus.76@yahoo.com
Zeus76
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KRSTR » 3.1.2018 01:31:15

^Kiitos sulle ja pitää tosiaan lukee se KALMON vai mikä se nyt olikaan tarina ihan mielenkiinnosta. No tänään tuli vedettyy 0,2teemu ja nyt on siitäki morkkis. Ei se refloja poistanu mut sen verran helpotti et pystyy jotenki oleen. Alkaa jo itteeki vituttaa tää ainane valittamine. Unirytmi ihan sekasin, ku ei viitti nukkuu ku tietää et herää kauheisiin tiloihin. Enkä tiiä miten saan asiat järjestykseen, ku kaikki on ihan sekasin ja toimintakyky pyöree nolla. Miten saa elämän järjestykseen, jos koko ympäröivä maailma on epäjärjestyksessä? Tai siltä se ainaki nyt tuntuu. Niin ja mitä tohon itsekuriin tulee nii mietin, et jos joku nyt tulis tarjoon esim kunnon kodoni vedot ni en mä ainakaan pystyis kieltäytyy. Täytyy vaan vältellä noita tilanteita. Nii ja ois tosiaan "hyvä" kuulla muiden samassa tilanteessa olevien ajatuksia. Kaikkein parasta on samaistua niihin. Sillon huomaa, et on näitä muillakin. Sehän on sen vertaistuen tarkoitus ja tää sivustohan perustuu siihen. Iinalle kiitos tästä topikista.
KRSTR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 3.1.2018 06:12:31

^ Pitäisiköhän sun hakea ihan ammattiapua nyt esim. A-klinikalta tmv. päihdepalvelusta. Saisit lääkärin jeesiä lopettamiseen ja mahdollisesti sosiaalityöntekijältä apua muiden asioidesi kuntoon laittamiseksi. Enhän tietenkään tiedä, vaikka olisit apua hakenutkin ja millaiset mahdollisuudet sitä ylipäätään on paikkakunnallasi saada :? . Jos yksinään vain kärvistelet, kun elämänhallinta on aivan sekaisin, eikä sulla ole oikein siviilissä tukijoukkoja, niin aika tuhoontuomitulta lopettaminen siinä tilanteessa kuulostaa. Voit toki onnistuakin, en minä piruja seinälle tahdo maalata, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että lopettaminen käy huomattavasti helpommin, kun muu elämä on mahdollisimman hyvässä reilassa. Reflat on paljon iisimpää kärsiä, kun ei tarvitse stressata muista asioista. Ei se elämänsä kuntoonlaitto tietenkään helposti käy, jos kaikki on levällään, mutta juuri siksi kannattaisikin yrittää saada edes jotakin apua siihen. Yksin kun tuo onnistunee vielä huonommin :? .

Tsemppiä.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KRSTR » 3.1.2018 06:39:38

Totta puhut Winston-84. Itse asiassa mulla onkin päihdetyöntekijän tapaaminen huomenna. Täytyy vähän setviä asioita sen kanssa. Se on kyllä huonoa, et kaikissa kestää nii kauan esim. jos johki katkollekki ois menossa. Nii ja johki lääkärillekin menee vähintään viikko. Luulen et se on joka paikassa aika samaa. Jotain pameja kyl tarvis saada mut ne ei oikee mielellään määrää opiaatti narkille benzoja, ku niiden kombosta voi tulla hengityslamaa niiden mielestä ja tietty tuleekin mut tosin isoilla annoksilla. Eikö se olekkin niin, et jos viekkareita kärsivä käyttäjä pyytää apua vaikka tk:sta ni niiden on pakko jotain tehdä asialle tai muuten kyseessä on potilaan heitteille jättö?
KRSTR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KRSTR » 9.1.2018 14:26:47

Nyt voin sanoo et on noi fyysiset reflat lusittu. Koittakaa ihmiset päästä huumeista eroon, älkääkä ainakaan aloittako niiden käyttöä, kun ei niistä seuraa muuta ku ikävää.
KRSTR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Minä.Karoliina. » 28.6.2021 22:59:15

Hei kaikille!
Mä lopetin röökin polttamisen kuusi viikkoa sitten ja se on tuntunut ajoittain aika vaikeelta. Tänään mulla tuli mieleen että kyllä mä olen lopettanut sellaistenkin koukuttavien aineiden käytön josta tulee ihan kunnon reflat ja päätin palailla vähän muistelemaan tota kh-lopetusta. Mä oon ihan kauhean onnellinen että tein sen. Oon ollut nyt kohta jo kuusi vuotta ilman bubrea enkä kaipaa sitä kyllä yhtään. Myös muut päihteet on ihan kohtuukäytössä. Viiniä ja pilveä välillä, muutamia kertoja kuukaudessa. Ajoittain on kovia ahdistuskausia mutta silloinkaan ei oo tullut mieleenkään opiaatit. Tuntuu ihan mielettömältä ja ennen kaikkea kiitolliselta että teki ton työn silloin eikä jäänyt roikkumaan siihen aineeseen. Elämä on muuttunut tosi paljon ja parempaan suuntaan vaikka silloin vuosia sitten siihen oli todella vaikea uskoa. Tsemppiä kaikille jotka akuutisti painiskelee tän asian kanssa!
Minä.Karoliina.
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 30.6.2021 07:37:54

^ Hienoa kuulla ja kaikkea hyvää sulle jatkossakin :) . Onnittelut myös röökaamisen lopettamisesta.

Mä lopetin bupren ja muidenkin oppareiden käytön vähän reilu 5 vuotta sitten(Korvaushoidossa en ole ollut päivääkään, sikäli se nyt on mitenkään olennainen tieto...), eikä koko tänä aikana ole vakavissaan tullut mieleen turvata enää kyseisiin emmeisiin. Joitakin ohimeneviä ajatuksia on joskus tullut, mutta ne nyt ovat olleet vain ajatuksia, joita tulee ja menee siinä missä kaikenlaisia muitakin ajatuksia. Oppareita en näe enää minkäänlaisena vaihtoehtona, vaikka mulla ajoittain vaikeaa onkin johtuen mm. MT-ongelmistani ja ihan konkreettisista murheista, kuten erään läheisen ihmisen vakavasta sairastelusta tällä hetkellä. Oppareiden kanssa tuli kuljettua se tie niin totaalisesti loppuun, ettei sille liene enää paluuta. Näin mä ajattelen ja tunnen tällä hetkellä ja olen ajatellut ja tuntenut jo pitkään. Tulevaisuudesta en tietenkään voi mennä vannomaan mitään yhtään minkään asian kanssa, mutta nyt on hyvä näin :) .

Tuossa talvella jouduin kerran käyttämään Panacodia kivuliaan viisaudenhammasoperaation vuoksi. Ei vain Burana riittänyt lievittämään kipua, vaikka kuinka sitkeästi yritin sinnitellä. Se lääkintä jäi kuitenkin siihen yhteen iltaan. Mitään himotuksia ei tullut ja loppu Panacod-paketti unohtui kaapin perälle. Tämä oli mulle yhden sorttinen ns. voittoetappi tässä vieroittautumisprosessissa huomata se, että opparit eivät merkitse mulle enää mitään muuta, kuin välttämätöntä pahaa kipulääkitystä silloin, kun mikään muu ei auta. Tokikaan en edelleenkään lähde käyttämään oppareita kivunhoitoonkaan mitenkään lievin perustein.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 30.6.2021 07:49:34

^^ Todellakin kova juttu ja hienoa, että näitä tositarinoita tapahtuu maailmassa ja nykyään, ja ^ teillä molemmilla.

Ihan luontaisella uteliaisuudella Iina ois kiva saada lauteille kertaamaan, että mitenkäs meneepi.

still love is kindness

:arrow:
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna