Olen narkannut lääkkeitä varmaan n.25v ja aika vuoristorataa on ollut. Lääkkeet ei koskaan riittäneet niin kauvaa, kuin olisi pitänyt ja jouduin käymään usealla eri lääkärillä repsuja uusimassa, mistä kela aika ajoin lähetteli mulle noottia. Viime syksynä vaihtui lääkärini omalla alueella ja uusi lääkäri ilmoitti heti alkuun, että mun on siirryttävä pysyvästi annosjakeluun ja tehtävä apteekkisopimus, muuten hän ei enää uusi repsujani (lähinnä Diapamia ja Ardinexia). Olin tietysti helvetin vihainen, mutta pakon edessä jouduin suostumaan.
Aluksi kaikki meni päin helvettiä. Söin annoslääkkeetkin liian nopeasti (2 viikon annos / toimitus) ja kärsin aina viimeiset päivät ennen hakua vitunmoisista refloista. Joskus menin päivystykseen ja onnistuin saamaan sieltä pieniä (30kpl) annoksia ylimääräistä diapamia, minulta kun tuo supliikki käy ja lääkärikin uskoi, että saan kouristuskohtauksia, jos diapparit loppuu liian aikaisin.
Lopulta tein vaimoni kanssa diilin, jota hän itse ehdotti. Hän ottaa lääkkeeni haltuun heti kun haen ne ja jakaa mulle dosettiin vain yhden päivän lääkkeet kerralla. Tuskaista oli tuokin alku ja alussa tuntui, ettei yhden päivän annos tunnu missään. Nyt ollaan menty tällä systeemillä nelisen kuukautta ja voi tätä helpotuksen oloa, kun kippaan heti herättyäni 6 ardinexia suuhuni ja tiedän, että niitä on samat kuusi vielä huomennakin. Diappareita otan taskukirja-annoksen 3 / päivä ko.päivän aikana. Ketipinoriakin menee unettomuuteen 800mg iltaisin, mutta sitä en ole juuri lainkaan väärin käyttänytkään.
Tää saattaa kuullostaa vähän pröistäilyltäkin, mutta kun mulla on tuoreessa muistissa se aika, kun itse "annostelin" lääkkeeni ja ravasin kalliilla yksityisellä joka toinen viikko hakemassa lisäavustusta, saa kai vähän ylpeä ollakin, kun nyt riittää TK lääkärin kirjoittamat määrät sen kaksi viikkoa, mikä on toimituksen väli. Pari kertaa olen hermostuksissani kysellyt vaimoltani, missä hän piilottelee mun lääkkeitä, mutta onneksi hän piti päänsä kylmänä silloinkin, enkä saanut ylimääräisiä, joita halusin.
Te, jotka elätte parisuhteessa, tässä teille hyvä malli, miten lääkkeiden käytön voi saada hallintaan lääkärin määräämälle tasolle. Idea on vapaasti käytettävissä