Hei kaikki

. Olen uusi tällä palstalla, tosin olen lukenut näitä juttuja jo vuosia sitten. Oma ahdistus on sen verran raskas että saan lohtua teidän muiden kirjoituksista.
Elämässäni on ollut niin paljon vastoinkäymisiä etten oikein jaksa enää uskoa mihinkään "hyvään".
Minulla on kaksi täysi-ikäiset lasta, joista vanhimmainen on ollut koukussa päihteisiin (alkoholi, huumeet, pillerit) minun tiedon mukaan n. 8 vuotta. Näin myöhemmin huomaan olleeni hyvin "sinisilmäinen" hänen päihteidenkäytön suhteen.
Ala-asteella poika pärjäsi hienosti ja oli urheilullisia harrastuksia. Muutimme toiselle paikkakunnalle jossa kaikki muuttui, alkoi kaljakokeilut joista sitten jäi poliisille kiinni. Lastensuojelussa käytiin juttelemassa useat kerrat.Ammattikoulu jäi kesken. Kun poika oli 17.v sain selville että hän on aloittanut kannabiksen käytön, se oli kamala shokki minulle joka olin aina muistuttanut ja varoittanut poikiani huumeiden ja yleensäkin päihteiden käytöstä. Lastensuojelussa sovimme että poika sijoitetaan muualle joksikin aikaa, pois huonosta kaveripiiristäja päihteistä. Aikaa kului ja mitään ei Lasu:ssa tapahtunut soitoistani huolimatta. Aina oli "kiireellisimpiä" tapauksia

No, lapseni täytti 18 ja minulle sanottiin että nyt hän on täysi-ikäinen, ei voida auttaa. Olen katkera

vaikka en tiedä olisiko se pojan sijoitus muualle kuitenkaan mitään auttanut.
Tällä hetkellä poika on 23 v. tilanne on se että hän on velkaantunut paljon, odottaa vankilatuomiota(ainakin kaksi vuotta tulossa istumista) ja on täysin kiinni pillereissä (ja ties missä muussa, en halua edes tietää).
Olen maksanut laskuja, huumevelkoja, ostanut ruokaa, huonekaluja, vaatteita... Olen saanut tappouhkauksia pojan huumeveloista, jatkuvaa pelkoa ja huolta siitä että viranomaiset ilmoittaa jotain kamalaa tapahtuneen.
Eilen hän soitti ja pyysi voisinko maksaa hänen vuokran kun toimeentulotuki on mennyt "muihin asioihin". En voi! Enkä anna! Ei enää! Olen ihan loppu, olen ollut sairaslomalla ahdistuksen vuoksi. Kokeilin masennuslääkkeitä mutta ne muuttaa minut ihan täysin muumioksi, puhumattakaan muista inhottavista sivuoireista.
Miten tästä tuskasta voi selvitä?! Tukea saan vain mieheltäni (lasten isä on kuollut vuosia sitten), sukulaisilleni en ole kehdannut asioista puhua. Syyllisyys ja häpeä on kova!
Tämä kirjoitus on varmasti tosi sekava ja vain pienenpieni raapaisu kaikesta tuskasta mutta vähän kuitenkin helpottaa kun saa kirjoittaa tuskaa ulos. Jotenkin tiedän että lapseni ei "selviä" noista ongelmistaan, on luonteeltaan luovuttaja eikä näe ulospääsyä ongelmistaan. Apua on tarjottu, yritti korvaushoitoa mutta retkahti taas.
Olen itse niin loppu tämän huoleni kanssa, tuntuu että sydän revitään rinnasta.
Tsemppiä kaikille!