Hei.
Kirjoitan elämäni vaikeimmasta tilanteesta, syvimmästä haavasta, rakkaudesta joka satuttaa.
Tapasimme vuosi sitten. Oli älyttömän helppo olla. Niin että ei koskaan aiemmin. Tässä se nyt on, me ollaan aina yhdessä. Mennään naimisiin joku päivä. Niin ihanaa oli. Näin me puhuttiin toiselle.
Mä kyllä tiesin miehen taustan. Puukotuksia, vankilaa, hampaat lähtenyt, joo mä vedin joskus, piri oli sellanen johon mä taisin vähän rakastuakin. Näin hän sanoi. Mutta nyt oli ollut vuoden kuivilla.
Menikö edes viikkoa meidän tapaamisesta, kun myönsi että oli taas vetänyt, en jotenkin osannut huolestua. Mun rakkaalla oli niin paljon muita juttuja, meillä oli suunnitelmia, kesällä tehdään kaikkea. Sitten tuli eka raivari puhelimessa. Mies oli tällöin reissussa, veti sielläkin ties mitä. Huusi mulle, haukkui mua. Olin tosi maassa. Miehellä adhd, selitti sitä kaikkea sillä. Ei kuulemma osaa olla erilainen.
Reissun jälkeen mä pyysin häntä saunaan. Ei tullut. Teki oharit. Näitä ohareita oli aina silloin tällöin. Mä tietenkin itkin ja olin vihanen, et miks sä teet mulle tällasta? Mies suuttu siitä mun reaktiosta. Et älä ota kaikkee niin vakavasti. Jo silloin tunsin itteni aika mitättömäks. Kuitenkin aina joka ikinen päivä puhuttiin whatsapissa, mitä teet kulta? Onko kiire töissä? Sä oot mun rakas, ikävä sua. Kuvia, videoita. Nää sai mulle olon että oon rakastettu.
Sitten tuli eka katoaminen. En kuullut hänestä mitään neljään päivään. Anteeks rakas, tuli radotettuu tähän asti, kauheet porelaskut ja tappodarra. Sit kauheita raivareita kun olin hänen luonaan, heitteli asioita, oli tosi sekava. Ja mä ihan kummissani ja sekaisin. Raivosi usein. Haukkui mua, ämmäks, lehmäks. You name it.
Milloin voi sanoa, että toinen on huumeongelmainen? On narkkari?
Mä tajusin, et koko suhteen ajan mies on juonut viikoittain, suuria määriä, usein. Polttaa hittiä joka päivä. Piriäkin melkein joka viikko. Usein kun nähdään alkaa raivota mulle. Ihan mistä vaan. Mä itken, sanon sille et et sä saa haukkua mua ja raivota. Mies on usein tosi itsekäs. Mä oon joku koiranpentu et niin tehdään kun herra haluaa. Ei mun tarpeilla tai haluilla ole tilaa. Mistä se sit johtuu?
Nyt elokuusta asti on ollut tilanne, että ollaan muka erottu. Kuitenkin usein mies laittaa nyyhkyviestejä, mä tietenkin itken jatkuvasti ja ikävöin. Sitä mitä joskus oli.
Me ei voida olla yhdessä, koska etkö ymmärrä et mä en voi olla sellasessa suhteessa, jossa mua syyllistetään koko ajan. Näin hän sanoo. Hän jätti mut silloin. Kuitenkin aina tulee takaisin. Laittaa viestejä, sanoo että rakastaa.
Eli kun sanon, rauhallisesti, että ei oo oikein et huudat mulle, haukut mua, vedät kamaa, et koskaan halua tehdä mun kanssa mitään. Niin tää on se ongelma vai?
Tuntuu tosiaan et vika on mussa.
Ei olla koskaan käyty missään. Ei halua/pysty lähteä mun kanssa. En tiedä miksi.
Itkee mulle, kirjoittaa runoja, kertoo pahasta olostaan. Kuitenkaan ei koskaan tee mitään sen eteen että asiat muuttuisi.
Onko se narkkari? Onko vika mussa? Meidän suhteessa? Miks se sit aina juo ja polttaa. Ei käy töissä. Kavereiden kanssa ei tee mitään muuta kun kuosaa.
Jos mä olisin ollut sille erilainen, vielä ymmärtäväisempi, en olisi valittanut, niin ehkä hän ei olis jättänyt mua. Sellanen ajatus on.
Miten mä löydän itestäni sen voiman, että tästä on pakko päästä pois? Musta tuntuu että kadun kun nyt lähden. Satuttaa, oksettaa, en kestä tätä. Kuuleeko kukaan?