Olet täällä

kaikki keinot käytetty

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Keskustelualue tuotetaan yhteistyössä pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin kanssa. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

kaikki keinot käytetty

ViestiKirjoittaja surusiipi » 1.3.2019 11:41:28

Tässä istun, kyyneleet virtaa poskia pitkin, sydän hakkaa, olo ihan järkyttävä! Olen tullut pelaamisen suhteen tien päähän! Kaikki maallinen on mennyt ja läheiseni eivät tiedä asiasta! Olen onnistunut tekemään pelivelkaa 138000e, käsittämätöntä. Kaikkea en ole pelannut vaan maksanut velalla velkaa, nyt kaikki mahdolliset lainapaikat on käyty läpi! Yritin niin monta kertaa lopettaa, mutta se pelipiru ei vaan antanut rauhaa! En varmaan selviä tästä henkisesti, luulen että mielenterveys on nyt äärirajoilla! En pysty kertomaan kenellekkään, en vaan pysty, häpeä ja itseinho on niin valtava, niinkuin varmasti ymmärrätte!Pitää lähteä töihin kaikesta huolimatta, jalat vapisee ja olo on heikko, yritän töissä olla ajattelematta mitään, muuten työn teosta ei tule mitään!
surusiipi
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Re: kaikki keinot käytetty

ViestiKirjoittaja Paska kaveri » 1.3.2019 12:36:40

Tunnen tuskasi eikä tähän hätään varmasti löydy sanoja, jotka lohduttaisivat, mutta yritetään:
Tilanteesi voi vaikuttaa toivottamalta ja kannattaa ehdottomasti nyt hakea hetimiten apua. Tänne kirjoittaminen on hyvä ensimmäinen askel, mutta kannattaa soittaa esim. tuonne Peluuriin tai kriisipäivystykseen.
Tulet kyllä varmasti selviämään tästä, mutta rankkaa se tulee olemaan. Kertominen, häpeä yms. Been there done that... Mutta voin vakuuttaa, että se ei ole mitään siihen verrattuna mitä pelaamisaikojen salailut ja häpeäntunne olivat.

Ehkä vähän kliseistä sanoa mutta tästä alkaa sun loppuelämäsi ensimmäinen päivä. Eli tervetuloa mun puolesta. Täällä kyllä tuetaan ja ymmärretään mitä käyt läpi.
Paska kaveri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Göran » 1.3.2019 15:04:24

Kovan paikan edessä olet, mutta nyt sinun on tehtävä rohkeita ratkaisuja. Vain rehellisyyden kautta pääset tästä tilanteesta yli ja eteenpäin. Voimia!
Göran
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja EläkkeelleVelattomana81 » 2.3.2019 08:54:36

Hei surusiipi.

Ensinnäkin lämmin virtuaalihalaus täältä, kohtalotoverilta. Et ole yksin, et ainoa. Voin niiiiiiin hyvin samaistua tilanteeseesi :cry:

Olin täysin vastaavassa tilanteessa vajaa 3 vuotta sitten. Olin tullut tieni päähän, kuten sinäkin nyt. Reippaasti yli 100k€ velat kaatuivat niskaan, eikä kukaan tiennyt tilanteestani. Ei edes puolisoni.

Oli unettomia öitä, valtavaa ahdistusta ja tuskaa. Epätoivoa. Jopa itsetuhoisia ajatuksia. Silti voin nyt jälkikäteen todeta että siitä alkoi paremmat ajat elämässäni.

Velat kaatuivat niskaan, luottotiedot menivät, ulosotto alkoi. Ja mikä parasta pelaaminen loppui jo lähes kokonaan.
Huomasin että ei se elämä loppunutkaan siihen romahdukseen.

Lopulta tuon kaiken tiedon pimittämisen tuska kävi niin valtavaksi että sain kerrottua puolisolle. Kaiken, koko tarinan. Jokaista euroa myöten. Siitä seurasi kauhea kriisi, ymmärrettävästikin. Nyt tässä ollaan koeajalla, katsellaan että josko pystymme tästä yhdessä vielä yli pääsemään.

Takanani on nyt myös pelirajattoman vertaistukiryhmä sekä keskusteluapua olen myös hakenut psykologilta. Pelaamatta olen ollut kokonaan nyt 9 kk. Ja voi vitsi miten hyvälle se tuntuu :)

Oltuani 2 vuotta UO:ssa lähdin hakeutumaan velkajärjestelyyn. Ja ihme tapahtui. Minulle myönnettiin velkajärjestely. 5-6 vuoden UO:takin tiukempi maksuohjelma on edessä, mutta sitten olen vapaa tästä menneisyyden taakasta.

Viimeiset vuodet ovat olleet henkisesti koettelevia, mutta voin kertoa että ne ovat olleet kuitenkin hirmuisen paljon parempia kuin ne pelaamisen värittämät pimeyden vuodet.

Puolisolle kertominen aiheutti sellaisen dominoefektin elämässäni, että uskalsin kertoa tarinani muutamalle ystävällenikin. Huomaan muutenkin, että minusta on tullut avoimempi ja rohkeampi. Tutustuin rohkeasti pimeään puoleeni ja onnistuin nujertamaan sen.

Olen ihan varma että sinäkin pystyt siihen <3

Mikäli tarvitset lisätukea, keskusteluapua, niin tarjoan apuani. Voimia sinulle.
I will survive. Someday, somehow.
EläkkeelleVelattomana81
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja surusiipi » 2.3.2019 10:47:58

Kiitos kaikille vastanneille tuesta ja ymmärryksestä! Kerään nyt voimia että pystyn kertomaan puolisolleni ja että kestän myös sen mitä sen jälkeen tapahtuu! Palaan vielä jossain vaiheessa kertomaan tilanteestani, kiitos vielä ja voimia kaikille jotka taistelevat näiden asioiden parissa!
surusiipi
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja EläkkeelleVelattomana81 » 2.3.2019 12:53:56

Suosittelen kertomaan mahdollisimman pian. Viivyttely ei auta, se vain pahentaa tilannetta kokonaisuudessaan sekä tekee olostasi kurjan. Tiedän kokemuksesta.

Kehoitan lisäksi että varaat ajan mahdollisimman nopeasti kuntasi talous- ja velkaneuvojalle.

Lisäksi kannattaa rohkeasti hakea apua peliriippuvuuteen itsessään. Aloittaa voi vaikka terveyskeskuksesta tai jos paikkakunnaltasi löytyy esim. Kriisikeskus.

Muista, että tuo koko nyt kamalalta ja lopulliselta tuntuva vyyhti alkaa purkautumaan heti siitä hetkestä kun otat askeleen kohti totuutta ja avun hakemista <3

Ratkaisu ja voima on sinussa <3
EläkkeelleVelattomana81
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja EläkkeelleVelattomana81 » 2.3.2019 12:56:51

Itse asiassa tuohon sinun aloituksen otsikkoon viitaten, kaikkia keinoja EI ole vielä käytetty.

Keinot ja ratkaisut avautuvat heti eteesi kun lähdet purkamaan vyyhtiä avun hakemisen ja totuuden kertomisen kautta <3
EläkkeelleVelattomana81
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja OnAika » 3.3.2019 16:56:39

Hei Surusiipi,

Palasin itse kirjoittamaan tänne pitkän tauon jälkeen. Tarinasi on kuin omani. Isot velat ja ulosotto alkamassa. Itse kerroin puolisolleni muutama viikko sitten. Tein sen tosin vasta pakotettuna kun postilaatikosta löytyi kirje lainanantajalta. Hyvä niin, helpotus on suuri kun
iso taakka on vierähtänyt harteilta. Hän otti asian hämmästyttävän rauhallisesti. Ei syytöksiä, ainoastaan kysymyksiä. Suosittelen, että kerro puolisollesi heti. Ihmettelen miksi en uskonut kun palstalaiset kehottivat minua kertomaan jo yli vuosi sitten. En olisi tässä suossa jos olisin kertonut. Elämällä on onneksi taipumus järjestyä. Ja jotenkin vielä nyt tässäkin vaiheessa ajattelen, että kaikella on tarkoituksensa. Mikä tämän tragedian tarkoitus on, sitä en vielä tiedä mutta se ajanoloon varmaan selviää. Iso virtuaalihali täältä.
Koskaan ei ole liian myöhäistä
OnAika
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Tptp » 3.3.2019 22:49:29

Tsemppiä myös täältä suunnasta. Toivottavasti saat pelipirun pois päästä ja se kaikki energia mikä aikasemmin on mennyt pelaamisen salailuun ja muuhun siihen liittyvään organisointiin, tulisi voimavaraksi asioiden selvittämiseen pikku hiljaa.
Itse olen saman polun alkutaipaleella, reilu 2vk ollut pelaamatta, todella raivostuttavat velat niskassa, ei pokkaa kertoa vaimolle... Uskon kuitenkin ja mun pakko uskoa, että selviän...
Edellä on niin paljon hyviä neuvoja, että tartu niihin, niin minäkin, mutta pikku hiljaa, etten riko itseäni millään massiivisella kaaoksella.
Voimia meille kaikille taistelussa tätä helvettiä vastaan...
Olen rikastuttanut mukavasti Maltalaisia yrityksiä.
Tptp
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja vempula91 » 6.3.2019 10:14:44

Yksi sana: vertaistuki. Tänne kirjoitteleminen toki yksi hyvä askel, kuten joku aiemmin kirjoittelikin. Mutta suosittelen myös ihan puhumista asiasta ja mielellään toki vertaistoverin kanssa. Jos vielä tässä kohden kynnys vertaisryhmään osallistumiseksi liian suuri, niin vertaispuhelimia olemassa. Helpottaa kun saa asian kerrottua edes jollekin ja ainakin itse todennut, että helpompaa kun tuo henkilö on ns. ulkopuolinen ja lisäksi omaa samaa kokemusta kuin mitä itse. Ja kun saa oman prosessin käyntiin, niin myös kynnys läheisille kertomiseen madaltuu.
vempula91
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja NewYork77 » 12.3.2019 19:14:34

Hei Surusiipi! Miten voit ja mitä sinulle kuuluu? Kirjoituksesi tulee erittäin lähelle itseäni, järjettömät velat ovat kertyneet lyhyessä ajassa ja iskeytyneet vasten kasvoja. Voimia! <3
newyork77kroywen@gmail.com
https://velkavuorenvalloitusta.blogspot.com/
NewYork77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Göran » 13.3.2019 09:54:53

Mietin myös samaa Surusiipi. Kuinka voit? Saitko kerrottua tilanteestasi?
Göran
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja surusiipi » 14.3.2019 17:16:29

En ole vielä saanut kerrottua puolisolleni, en vaan pysty! Pari päivää sitten hän jutteli kesä suunnitelmista, tuntuu aivan kauhealta kun tiedän etteivät ne todeudu, minun takia, minun heikon peliriipuvaisen ihmisen tekojen vuoksi! kaksi viikkoa olen elänyt kuin unessa, ollut ajattelematta velkoja , tehnyt ylimääräisiä töitä! kuitenkin tiedän ettei se tässä juuri auta, kohta on se hetki kun kaikki paljastuu, kaikki hajoaa! Kaikki ihmiset eivät todellakaan ymmärrä peliriippuvuutta, puolisoni on yksi heistä, se on tullut ilmi kun jossain tilanteissa on siitä puhuttu! Olen rukoillut voimia kestää kaiken sen mitä edessäni on ja olen tietyllä tavalla saanut rauhan , se tapahtuu mitä tapahtuu sitten kun sen aika on! En ole pelannut , eikä ole tehnyt edes mieli, toki tiedän että varmasti tulee taas se päivä kun kuvittelen voittavani jotain, olen kyllä laittanut jo koneelle peliestot ehkä se vähän auttaa! Niinkuin moni täällä minäkin toivon useasti kumpa tämä olisi vaan pahaa unta ja heräisin, mutta ei, palaan jossain vaiheessa kertomaan mitä tapahtuu! Helpottaa hitusen huomata että en ole yksin tämän asian kanssa!
surusiipi
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Tptp » 14.3.2019 22:01:09

Tuo on todella hankala tilanne, kun pitäisi puolisolle kertoa... Minullakaan ei ole pokka riittänyt kertoa, enkä tässä vaiheessa ole valmis kertomaan.
Ajattelen asiaa tällä hetkellä niin että kun olen ollut riittävän kauan pelaamatta, vaikka puoli vuotta, niin kerron kaiken ja sanon rehellisesti hyvällä omalla tunnolla että en ole pelannut todella pitkään aikaan, verrattuna siihen kun pelasin vuosikaudet monta kertaa yhden päivän aikana. Minulla on puolisolle kertoessa pakko olla yksi iso positiivinen asia, kun koko pelihimo ja velkataakka ovat niin meganegatiivisia juttuja....
Toivon todella että jotenkin teidän kesäsuunnitelmat toteutuvat, kunpa pelihommat ei (jälleen kerran) pilaisi kaikkea...
Olen rikastuttanut mukavasti Maltalaisia yrityksiä.
Tptp
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja surusiipi » 27.3.2019 16:14:22

viisi viikkoa mennyt ilman pelejä, ahdistus edelleen päällä ja tiedän ettei se siitä helpotu ennekuin pysytyn kertomaan! Mutta en vieläkään ole sitä pystynyt tekemään, työntänyt asian vaan sivuun aivan kun joku ihme tapahtuisi ja koko ongelmaa ei olisi koskaan ollutkaan! puhelin on täynnä vastaamattomia puheluita ja sähköposti myös, velkojilta! Välillä tuntuu ettei henki kulje ja haluaisin vaan jäädä sängyn pohjalle makaamaan! Tiedän kuitenkin että vain minä itse olen tähän syyllinen ei kukaan muu! Joka yö herään monta kertaa ja ensimmäinen ajatus on järkyttävä velka summa ja se valheiden määrä! Jos tästä vielä jollakkin tasolla selviän kiitän Luojaani, arvostan tulevaisuudessa elämääni paremmin! Te jotka olette vielä pelitaipaleen alkupuolella ja ilman velkaa, lopettakaa, pelaamalla tuhoatta itsenne ja siinä sivussa myös läheisenne kärsivät!
surusiipi
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Seuraava

Paluu Valtti