Hyvät kanssasisaret (ja tietysti veljetkin)!
Nyt tarvitsen tukea. Olen pari päivää sitten pyytänyt miestäni hommaamaan oman asunnon. Nyt tarvitsen tukea, että en sitä päätöstä pyörtäisi. Hän varmasti tulee yrittämään kaikkensa, että saisi mahdollisuuden pitää tätä kotiani yömajana. Ja minä olen heikko, todella heikko.
Parasta kuitenkin tällä hetkellä on, että voin lopettaa tukemisen ja mahdollistamisen. Mä olen tähdännyt sellaiseen määränpäähän, että mies olisi raitis ja meillä olisi samanlainen perhe-elämä kuin aikaisemmin. Tajusin kuitenkin, että en voi yksin päättää tuohon pääseväni. Mietin, että mikäli mieheni jatkaa "retkuilua", mulla on kaksi vaihtoehtoa, joista valita. Mä elän näin tämän miehen kanssa tai mä elän eri tavalla ilman sitä miestä. Mä en voi pakottaa sitä elämään raitiina sen takia, että mä saan sen mun unelmaperheen takaisin.
Sitten kun mä alan ajatella, että kumman noista vaihtoehdoista mä valitsen, ei mun ole vaikea päättää. Jos mieheni ei enää ole se, johon olen rakastunut ja jonka kanssa haluan elää, niin mä en voi jatkaa tätä. Mä vähitellen väsytän itseni niin, että musta ei ole mitään hyötyä lapsillekaan. Eli pyysin häntä muuttamaan pois, erona en osaa tätä pitää. Joku suojamekanismi haluaa uskoa, että josko tämä kuitenkin auttaisi. Näin hiton kipeä mä olen...
Eli tässä seuraan kuinka mun käy. Tämä ehkä jotenkin auttaa mua pitämään pääni paremmin. Mä en halua palata samaan ja sen yhden putkareissun jälkeen päätin, että muutos tulee nyt tai mä lopetan tämän hotellin pidon. Näin tapahtukoon ja toivottavasti jaksan.
Kiitos teille, tämä kotikanava on ollut (ja tulee toivottavasti olemaan) suuri tuki. Täällä on hyvä käydä tuulettamassa, pohtimassa ja välillä nauramassakin.