Olet täällä

Haallo!

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Haallo!

ViestiKirjoittaja tuhnus » 11.1.2009 12:17:21

Do dii, huomaa etten oo käynyt täällä vähään aikaan, kun en osaa enää plinkkiäkään käyttää... :lol: Meinasin lähettää tyhjän viestin...no, se olis ainaski kuvannu mun aivotoimintaa...

Täällä sitä taaperretaan eteenpäin. Loppuvuosi meni enemmän tai vähemmän kännätessä ja tuli siinä lomassa valmistuttua automaalariksikin. Ei siis mitään uutta auringon alla...jossei nyt sitä tosiasiaa oteta lukuun, että itsekin pysähdyin kelaamaan, että eihän tää nyt näin voi jatkua. Eli taisi tulla se tuhnuksen pohja vastaan...(olis pitänyt tulla jo PALJON aikaisemmin).

Tällä hetkellä tilanne on se, etten ole koko tammikuun aikana ottanut yhtään viinaa ja näillä näkymin tarkoitus olisi pysyä tällä linjalla AINAKIN tammikuun loppuun. Sanon näin, koska - yllättävää kyllä - viinattomuus ei olekaan tuottanut ylitsepääsemättömiä vaikeuksia (olikohan kyseessä alkoholististen aivojen luoma ennakkomielikuva - vai pelko?). Hetkittäin tietty tulee himofiilinkejä, mutta toistaiseksi olen selvinnyt niistä voittajana. Eilenkin kävin jopa kaupassa sellaisen fiilingin päällä ollessa ja kaljat jäi kauppaan siitä huolimatta. Positiivisena juttuna olen huomannut, että kaupassa on monia erimakuisia alkoholittomia juomia - mm. pina colada (joka ei muuten sisältänyt pätkääkään ananasmehua ja kookosmaitoa, joita sen pitäisi). Jossain vaiheessa jäinkin kelaamaan, että oikeastaan on aika hullua juoda alkoholijuomia, koska lopulta ne maistuvat just samalta kaikki. Siis siinä vaiheessa, kun on perseet olalla. Suuremman ongelman on tuottanut sokerilakko, jonka piti kestää kuukauden, mutta joka on jo mennyt rikki - älkää kertoko meidän kakruille, mua odottaa muuten käsin tiskaaminen....!!! Vai olikos se tosta viinan ottamisesta?

No, täs on tullut sitten tehtyä joitain hanttihommia, jotka jäi viime vuoden puolella tekemättä. Esimerkiksi oman auton puskurin korjaus - kissa pamahti päin ja puskuri paskana. Isäntä hitsas kasaan ja laitoin sit tossa vuoden aluksi sen kuntoon, yllättävän hyvää jälkeä tuli spraymaalilla pienten kommellusten jälkeen. Oon kanssa huomannut, että joka päivä tulee tehtyä jotain - vaikkei se maailmoita merkkaiskaan - kun jossain vaiheessa loppuvuodesta oli fiilis, ettei päivän aikana tehnyt yhtään mitään ylimääräistä. Eikä varmaan todellisuudessa tehnytkään. Nyt lause: "en mä oo tehnyt mitään erikoista" merkkaa sitä, että perusjutut on suurinpiirtein hoidossa.

Alkuun tää tipaton tammikuu-meininki oli vähän niinkuin pakkopullaa - isäntä sen keksi - mutta kyllä on pakko itsekin myöntää, ettei se tainnut niin huono idea ollakaan. Mulle näytti toimivan se, että etukäteen tiesi, et tosta päivästä lähtien ei enää oteta pätkääkään. Oikeesti - mä kuvittelin viinattomuuden olevan vaikeempaakin - pitäskö mun nyt koputtaa sitä mun kuuluisaa puupäätäni?!?

Elikkä - Tuhnus taapertaa täällä naatiskellen alkoholittomien juomien ihanuudesta - hei, kuka mun käski tuhota pannullisen kahvia!?!
Loppuelämäni alkaa tänään....
tuhnus
Vahvasti panostava jäsen

Re: Haallo!

ViestiKirjoittaja esko » 12.1.2009 00:44:13

Heippa pitkästä aikaa, Tuhnus.

Olenkin joskus miettinyt, mitähän Sulle kuuluu?

Paljon Onnea uuden ammatin johdosta.

Koulun vieminen päätökseen vaatii itsenäistä, pitkäjänteistä otetta. Ihan kuin juomattomuuskin.

Tarkoitan sitä, että pystyt kyllä siihen. Jos todella haluat. Itse.
Jos taas teet sitä jonkun muun, kuin itsesi takia...

Tiedätkös mitä? Alkoholismi kai käsitetään automaalareiden ammattitaudiksi. Mistäköhän johtuu?
Nykyiset maalaamoiden hyvät ilmanvaidot, osan maalien vesiliukoisuus ym. kai vähän helpottaa ainakin liuotinhumaltumista?
En tunne livenä yhtään naispuolista automaalaria. Enkä yhtään raitistakaan sellaista.
Yks puolituttu kävi Minnesotan ja raitistui, muttei voi kyllä enään töitäkään tehdä.
esko
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tuhnus » 12.1.2009 13:40:49

RUSINAPUSSI kirjoitti:Tarvitseeko se olla juuri automaalari joka on holisti?
Eikö tuo legenda ole koskenut kaikkia maalareita kautta aikojen? Ja hiukan muitakin ammattivalintoja?

On kyllä hieno valinta ammatiksi joten onnea tuhnukselle paljosti!

ps.pohjatyöt on per***stä,muutoin parempi kuin ok!

Rusinapussi, puhut muuten asiaa..pohjatyöt on per....stä. Ja toinen samanlainen on spraylakka. :evil: :twisted:

Juu, Eskoseni... :D Kyllä viime vuoden loppupuolella tuli sekoiltua sen verran rankasti, että homma oli katkastava. Rupes menee huippuvaaralliseksi se mun touhu. Ihme, että ylipäätään olen vielä hengissä. :? Kaikkea sitä pystyykin itselle tekemään.
Eilen muuten valvottiin isännän kanssa puoli yhteen tuijotellen dvd:itä. Ilman viinaa. Yleensä tehty moista vaan viinapäissään. Ihan ok olo oli aamul, vaikka vähän nukuttiinkin. Ovelaa hokata, ettei sitä viinaa oikeesti tarvi joka välissä ja joka paikassa ottaa. Kaveri tossa aamul toi whiskiä, mutta vien sen kellariin. En ole vielä ehtinyt/muistanut. Fiilis on nytten sellainen, että raskaita rajotuksia tohon ottamiseen tulee, ellen sitten lopeta kokonaan. Ekaksi mainittu tarkottaa sitä, että teen itseni/mieheni kanssa sopimuksia, joista myös pidetään kiinni. Tokan jutun merkityksen tietää jokainen täällä.

Mutta - nyt väsäämään auton myynti-ilmoitusta!
tuhnus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tuhnus » 13.1.2009 16:43:02

Mä rupesin eilen miettiin, että pidetäänkö meitä (mua ja mun miestä) oikeesti juoppoina? Kahdesta suunnasta tyrkytettiin viinaa samana päivänä... :? No, kellariin menivät molemmat pullot ja aamulla oli väsynyt, mutta onnellinen olo - käytiin saunassa kummiskin. Eikä kellariin vientiä tarvinnut edes kummemmin miettiä... :) Tänään juteltiin yhden kaverin kanssa tipattomasta. Se kommentoi, että mitä sitä tuttua tyyppiä kiusaamaan. Mä en oikeastaan pidä tipatonta itsen kiusaamisena. Paremminkin se antaa mahdollisuuden kelata, että missä oikein mennään. Mutta mielipiteitä on tietty monia eikä kaikkien tarvi edes miettiä omaa viinankäyttöään. Itse mä oikeastaan olen ollut helpottunut siitä, että tipattomalle tuli ryhdyttyä. Ei sitä loppuvuoden menoa olis enää kauaa jaksanut.

palaillaan astialle! Tuhnus
tuhnus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tuhnus » 15.1.2009 10:33:08

RUSINAPUSSI kirjoitti:Kannattaahan jo väliä pitää jo senkin takia, että elimistö ehtii vähän lepäillä ja uni on erillaista kuin känniunet.

Tuli tuosta sun kysymyksestä mieleen (pidetäänkö meitä alkoholisteina) oma sisar ja sen mies (maalari sekin, hahhah) kun heille ei tule kukaan ellei ole pulloja matkassa tai haluja jatsailuun. Eivätkä hekään pidä yhteyttä muulloin kuin ilon ollessa päällä.
Noin kun pidemmän aikaa elää on varmasti vaikeaa vaihtaa sitä elämää muunlaiseen, luulisin.

Näinpä se. Nukkuu paremmin - jossei nyt häiriötekijöitä (meillä kaks koiraa ja kaksi lasta, jotka kaikki tuppaa välillä meidän sänkyyn :twisted: ) oteta lukuun. Mulla ainakin takkus viime vuoden puolella se, että vaikka tiesi, että taukoa pitäs pitää, ni oli hommassa sellanen "hälläväliä-tyyli", eli ei muka pystynyt loppuvuodesta.... :? Tekosyy sekin, kuten kaikki tiedämme. Nää tarjoajat pitää kyl yhteyttä muutenkin, toinen oli appiukko, jonka kans asutaan ja toinen yks kaveri - joka suurinpiirtein alkaa kuulua jo kalustoon, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan - eli jollei se tuu käymään edes kerran päiväs, on kyseessä poikkeustapaus. Hyvä tyyppi, ei siinä mitään. Toi tossa syystä tai toisesta viskiä yks päivä, siis silloin, kun sanoin.

Kiva päivä...luultavasti niskat jumis - jipi-jipi! Omansa tuo myös se, että oma tilanne on vähän sekasin...pitäisi saada jotain järjestystä juttuihin, mutta kun ei oikeen itsekään tiedä, mitä meinaisi. Jotain ajatusta on, mutta asiat on vielä kesken...

palaillaan!
tuhnus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja esko » 15.1.2009 16:29:43

Taitaa olla Tuhnuksen kellarissa kohta aikamoinen wiskivarasto.

Pieni ristiriita alkavan juomattomuuden kanssa.
Mulle ei enää ole haitannut, vaikka viinavarastoa on välillä kertynytkin, lahjakonjakeista ja viineistä ym. Henkilökohtaisesti ei ole tehnyt mieli juoda.
esko
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tuhnus » 16.1.2009 08:55:38

esko kirjoitti:Mulle ei enää ole haitannut, vaikka viinavarastoa on välillä kertynytkin, lahjakonjakeista ja viineistä ym. Henkilökohtaisesti ei ole tehnyt mieli juoda.

Tästähän koko hommassa lopulta on kysymys: Tekeekö mieli juoda? Ja toisaalta: voiko olla juomatta? Ja kolmannekseen: saako niiden välille harmonian vai pitääkö juominen kokonaan lopettaa?
tuhnus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja esko » 16.1.2009 16:59:30

tuhnus kirjoitti:saako niiden välille harmonian vai pitääkö juominen kokonaan lopettaa?

Kyllä asia on niin herttaisen yksinkertainen, että sitä harmoniaa ei ole.
Vähän aikaa voi siltä tuntua ja ainahan voi niin kuvitella, että juuri Minä löydän sen harmonian.
Ei se vaan niin mene.

Se vaan on erikoinen juttu, että sitten, kun on todella lopettanut juomisen, vasta huomaa, että ei sitä alkoholia tarviikaan yhtään mihinkään. Koko alkoholi muuttuu ihan merkityksettömäksi.

Tätä en ainakaan minä, ikinä uskonut.

Luulin, että elämä ilman viinaa on kärvistelyä ja tylsää. Lisäksi ajattelin, että juomattomuus näkyy päällepäin, on pakko alkaa veisata virsiä ja elää, niinkuin "kunnon" kansalaisen kuuluukin.
Asia kerrallaan.
esko
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Light » 16.1.2009 17:46:00

tuhnus kirjoitti:
esko kirjoitti:Mulle ei enää ole haitannut, vaikka viinavarastoa on välillä kertynytkin, lahjakonjakeista ja viineistä ym. Henkilökohtaisesti ei ole tehnyt mieli juoda.

Tästähän koko hommassa lopulta on kysymys: Tekeekö mieli juoda? Ja toisaalta: voiko olla juomatta? Ja kolmannekseen: saako niiden välille harmonian vai pitääkö juominen kokonaan lopettaa?

Aika jännää, että ihminen, joka on pitkään kirjoitellut lopettajiin ja taas kirjoittaa, edelleen pohtii tämmöistä. Sen ymmärrän, että vähentäjien puolella tämmöisiä pohditaan. Vaan saaahan tänne kirjoitella kuka vaan lähes mitä vaan.
IHMINEN ON JUURI NIIN HYVÄ KUIN AJATUKSET, JOTKA HALLITSEVAT HÄNEN MIELTÄÄN.
Light
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja esko » 17.1.2009 08:25:04

Light kirjoitti:Aika jännää, että ihminen,

Tuhnus ON, jännä ihminen. Hoitaa hommansa ja on välillä ihan alkottakin.

Ja onhan täällä muitakin kestolopettajia kirjoittajia jotka lopettaa joka Maanantai uudestaan.

Tuhnuksella on hauskat, -lähes mitä vaan- jutut ja hyvä asenne.

Tsemppiä vaan Tuhnukselle. Kirjoittele taas kuulumisia.
esko
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja onnellinen » 17.1.2009 15:34:11

Light kirjoitti:Aika jännää, että ihminen, joka on pitkään kirjoitellut lopettajiin ja taas kirjoittaa, edelleen pohtii tämmöistä. Sen ymmärrän, että vähentäjien puolella tämmöisiä pohditaan. Vaan saaahan tänne kirjoitella kuka vaan lähes mitä vaan.

Juu on se niin ihmeellistä, väärin ja jännää. Niin, saahan tänne kirjoitella lähes mitä vaan, kuten tuo pohdintasi.
onnellinen

ViestiKirjoittaja tuhnus » 27.2.2009 13:31:46

Niin, onneksi ihminen saa pohtia ihan mitä vaan ja olla pohtimattakin, jos haluaa. Ja saahan niitä pohdintoja kommentoidakin - onneksi.

Niin, mitäs meikäläinen? Seikkailen netissä varvas paketissa :oops: onnistuneesti pari päivää sitten jätin varpaani oven väliin :lol: 7 tikkiä yhdessä varpaassa - älkää vaan kysykö, kuin se on mahdollista - sitä se lääkärikin ihmetteli. :roll: Kuulemma aika repaleinen haava, itse en viittinyt vaivautua kattomaan, millainen se on.

Alkomahoolin kanssa - sunnuntaina viimeksi join pullon valkkaria, siitä lähtien ollut selvinpäin. Nyt on perjantai, eikä viikonlopuksi juomaa tiedossa - eikä tarvi ollakaan - ei se maailma siihen kaadu. Ainakaan mun maailma. Joskus olisi kaatunut. Eikä se kaadu siihenkään, että joskus tekee mieli - se menee ohi. Tällä hetkellä mun maailman kaataa paremminkin se, ettei tolla varpaalla kävellä kunnolla eikä voi mennä saunaan. Oon ottanut koko alkoasiaan sellasen kannan, että mennään päivä kerrallaan. Tuntuu toimivan parhaiten mun tapauksessa. Jos mä päätän lopettaa, pohdin asiaa koko ajan ja sorrun helpommin - minkä varmaan tiesittekin. :wink: Homma pelaa, kun sitä ei ajattele. Ai niin, ja Lightille erityisesti tiedoksi: mä voin olla väärällä puolella tässä foorumissa, mutta tiedän sen kyllä itsekin ja olen täällä vain ja ainoastaan sen takia, että kaikki, jotka mä tunnen, ovat täällä. Ai niin, ja mistä sitä tietää, vaikka huomenna lopettasin - tai sitten tässä pikkuhiljaa? En ajatellut pohtia sitä sen enempää. Siitä kun saa vaan päänsäryn ja hermoromahduksen. Ainakin minä.

Love, Tuhnus
tuhnus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hajatelma » 27.2.2009 21:29:59

tuhnus kirjoitti:mä voin olla väärällä puolella tässä foorumissa,

Mitä väliä millä puolen, olet joka tapauksessa mukana, sekin on jotain. Oli lopullinen päämääräsi mikä hyvänsä.
Olen arvokas, kuten sinäkin.
hajatelma
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja esko » 27.2.2009 22:55:24

Hienoa, Tuhnus.

Päivä kerrallaan.
esko
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tuhnus » 28.2.2009 11:06:17

hajatelma kirjoitti:
tuhnus kirjoitti:mä voin olla väärällä puolella tässä foorumissa,

Mitä väliä millä puolen, olet joka tapauksessa mukana, sekin on jotain. Oli lopullinen päämääräsi mikä hyvänsä.

Näin mäkin sen kelasin. Mitä turhaa ottaa stressiä moisesta pikkujutusta - sillä sitähän se on pitemmällä aikavälillä katsottuna.

Stressi on muuten sellainen juttu, että sitäkin voi kokea vääränlaista. Tai ainakin on aina välillä syytä kysyä, että mikä sitä stressiä aiheuttaa omassa elämässä. Mikä on oikeasti tärkeää ja mikä ei? Mä ainakin eilen aloin miettii sellasta juttua (ja miksen jo aiemminkin), että paahdanko mä oikeasti oikeiden asioiden takia ja kuka sen määrittelee, mitkä ne oikeat asiat sitten lopulta on. Jotenkin oon alkanut kaipaamaan elämään jonkinasteista yksinkertaisuutta, tuntuu nykyään, että on liikaa asioita mietittävänä. Päähän sellaisessa räjähtää. Tää mun varvas on pakottanut jättämään asioita sikseen toistaiseksi - ja jotenkin tuntuu, että se ei ainakaan ole ollut pahasta. Joten - sopii kysyä - kuka sen stressin lopulta mulle aiheuttaa? Olenko se minä itse?
tuhnus
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Lopettajat