Olet täällä

kokemuksia melatoniinista?

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

kokemuksia melatoniinista?

ViestiKirjoittaja Minduliini » 19.1.2009 17:27:10

hei kaikki päihdelinkkiläiset,eipä ole tullu käytyä täällä sitten vuoden 2004...entisenä kaikennäköisten huumehien ja muiden päihdeiden sekakäyttäjänä (selvänä ilman MITÄÄN kohta 3 vuotta,kiitos äidiksi tulemisen) mulla on tullu nyt iso kysymys eteen kun olen kärsinyt unettomuudesta n. kaks vuotta,ensin oli raskauden kirot,sen jälkeen yöimetykset ja muutenkin yöt huonosti ja pätkittäin nukkuva lapsi,muuten kyllä täysin terve ja mulla on nyt näitten ongelmien jälkeen mennyt täysin taito nukahtaa ja nukkua sikeästi,sitä on kokoajan hälytysvalmiudessa lapsen takia,nukkuu toinen silmä auki...eräät on kehuneet melatoniinia,auttaisikohan minun tapauksessa?oon nyt pari viikkoa syöny Sedoniumia,(luontaistuote,vaikuttavana aineena valeriana-uute)2kpl illassa mutta en ole tällä nimellistä vaikutusta olevan. No,lekuri kirjotti tänään 15mg Opamoxeja yks illassa,vaikka nimenomaan sanoin etten halua lääkkeitä alkaa syömään..meinasi ettei melatoniinista ole apua,oisko näin?ennen oli Tenoxit,unettomuus nyt johtui kyllä elimistön pöhinäpitosuudesta :D...siis ennen. Pelottaa jotenki nykyään raittiina äitinä alkaa syömään lääkkeitä,kehittyykö Opamoxeihin äkkiä riippuvuutta? ennen vanhaan nakkelin 30mg Opamoxeja suurinpiirtein purkkitolkulla naamaan,pamit,rivat ihan kaikki mut nyt on nyt...et riittääköhän tuo annos mulle?luulen kyllä että toleranssit on ehkä aikalailla laskenu vuosien varrella :) niin ja sitä vielä, jaksaakohan herätä yöllä esim. lapsen takia jos otan tuon 15mg:n annoksen? tuleeko aamulla ns. rapulaa? voisko joku tietävä,en nyt sano et narkkari mut "alaa tunteva" ja omakohtaista kokemusta omaava neuvoa tietämätöntä?
Misäs mie olen?Kukas mie olen?
Minduliini
Miedosti panostava jäsen

Re: kokemuksia melatoniinista?

ViestiKirjoittaja vinkkeli » 19.1.2009 17:54:25

Viestistäsi päätellen et halua ainakaan bentsoja, melatoniini tai mirtazapiini olisi minusta oiva valinta sinulle :) kyllä melatoniinilla nukutuksi saa ja niitä on muistaakseni eri vahvuisia.
Kuva
vinkkeli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Minduliini » 19.1.2009 19:14:25

kiitos vastauksesta,pitää yrittää tingata lääkärille!joo kaikkea mieluummin ku bentsoja,siks niitä luontaistuotteita kokeilinki..eikai tässä muuten ois ko polttaa koppa illassa ja uni tulis mut noup ;)
z<
Minduliini
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja palikka87_ » 19.1.2009 21:05:28

perusfaktat:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Melatoniini

Hyvä lääke siis omakohtaisella tietämyksellä/kokemuksella, väsyttää normaalimmalla tavalla ku bentsojohdnnaiset, eikä häiritse niin paljoo sitä kuuluisaa ja tärkeää Rem-unta. Ei myöskään aiheuta zombi-oloa aamulla, ite oon ottanu joskus jopa 12mg tota ja mitään sivuvaikutuksia ei tullut. Ei myöskään aiheuta riippuvuutta.

-------

Tää oli tällänen pikayhteenveto otsikon perusteella en sen kummemmin lukenu noita viestejä, kun pikasesti :)
Alkaa kohta yks tärkee ohjelma tv2 :idea: :) :o :arrow:
Kuva

rikkinäinen ei vissiin toimi.
palikka87_
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Minduliini » 20.1.2009 19:28:19

kiitos vastaajille,otin sit illalla Opamoxin,15mg,vaikutusta ei juuri ollut...uskoin että se tuntuis ees jossain mutta ei.voiko olla että toleranssit on pysyny tai on luonnostaan korkeat,tiedä häntä...noh,lääkärisedälle soitin,ei ollut edelleenkään innokas melatoniinia kirjoittamaan,tuntuu ettei kyseinen ammatti-ihminen ole ees pahemmin tutustunu koko "ihmelääkkeeseen",taitaa olla sellainen lääkäri että kirjoittaa vaan äkkiä jotain ja potilas ulos eikä liiemmin pureudu ongelman ytimeen...en usko että mistään bentsoista on mulle ku hetkellistä apua,mut vissiin vitja lekuri tietää jee...seuraavaksi yksityiselle,jos siellä alettais edes miettimään tätä melatoniinia. Tuntuu aika hurjalta kuin helposti nykyään määrätään ihmisille rauhottavia,unilääkkeitä tms,on asiat muuttunu vuosien aikana....
Minduliini
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja aaaaargh » 20.1.2009 20:20:23

teki pikkasen ehkä olon keveemmäks mut aiheutti vanteen tunnetta päähän otherwise
party pay surprise
aaaaargh
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja dahin » 21.1.2009 19:10:05

Melatoniiniin tulee toleranssi sukkelaan. Ei kannata kovin usein ottaa. Ainakin Virossa ja Italiassa melatoniini on käsikauppalääke.
dahin
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja osmo123 » 16.4.2009 13:13:47

Ei saa ainakaan virosta ilman reseptiä. Kävin Tallinnan apteekissa kysymässä melatoniinia 12.4.2009 ja vastaus oli että pitää olla resepti.
osmo123

ViestiKirjoittaja Nietzsche » 16.4.2009 13:53:26

dahin kirjoitti:Melatoniiniin tulee toleranssi sukkelaan. Ei kannata kovin usein ottaa. Ainakin Virossa ja Italiassa melatoniini on käsikauppalääke.

Melatoniiniin ei kasva toleransin, toisin kuin vaikka tuohon Opamoxiin. Mutta jos kyseessä on lyhyt unettomuuden hoito, niin sitten noi opamoxit on hyvä lääke. Melatoniini ei toimi kaikilla, ja toiselle depotti on parempi kuin nopeavaikutteinen ja päinvastoin. Minusta se on paras unilääke. Nukahtamisprosentti 30 min sisällä ottamisesta on 99%. Unen laatu on hyvä ja aamulla on virkeä. Se ei lamaannuta mitään aivoista. Mä vannon melatoniinin nimeen, vaikka en tunne ihmisen aivokemiaa. Mirtazapiinit varmaan kannattaa unohtaa ensimmäisenä.

Melatoniinin vaikutukset

Melatoniini toimii kehon biologisena kellona, säädellen unta ja auttaen unensaantia. Melatoniini toimii myös tehokkaana antioksidanttina, koska se pääsee helposti solujen sisään solukalvon läpi. Se säätelee kasvuhormonin, prolaktiinin, kilpirauhashormonin ja kortikosteroidien erityksen vuorokausirytmiä, vahvistaa puolustusjärjestelmää, vaikuttaa mielialaan ja hidastaa iän myötä tapahtuvia muutoksia elimistössä. Melatoniinia erittyy vähemmän, jos ihmisellä on stressiä.

edit. ai en huomannu tuota alampaa postaustasi. Melatoniini on nyt taas "muodissa". Sitä saat kyllä aivan varmasti heti seuraavalta lääkäriltä. Sehän ei ole ns. huumelääke, joten tämä seikka helpottaa sen saatavuutta. Lääkäreillä on pinttyneitä tapoja, kuten toi sun viime lääkäri osoitti. (länsimaissa) he hoitavat 15 min välein uuden potilaan, niin jos se on huomannut jonkin lääkkeen olevan vaikka 70%:lle asiakkaista hyvä, niin lyhyellä matikalla sitä kannattaa määrätä kaikille. Ehdottomasti suosittelen melatoniinia, lyhytvaikutteista, 3mg tabletteja, Töysän apteekin valmisteita (halvimpia). sweet dreams..
Nietzsche
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja dahin » 20.4.2009 12:58:34

osmo123 kirjoitti:Ei saa ainakaan virosta ilman reseptiä. Kävin Tallinnan apteekissa kysymässä melatoniinia 12.4.2009 ja vastaus oli että pitää olla resepti.

Syksyllä 2008 kävin kahdessa Tallinnan apteekissa ja molemmissa oli melatoniinia ja johimbiinia itsepalveluhyllyssä. Tietty netistä löytyy melatoniinia ja myös sen tehokkaampia johdoksia.
dahin
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja OmegaOZ » 21.4.2009 11:29:27

miksi niissä on kolmiomerkintä?
OmegaOZ

ViestiKirjoittaja Tipi81 » 21.4.2009 11:39:07

Varmaan siks, et väsyneenä ei saa ajaa autoo, eikä käyttää koneita. Onhan monissa muissakin lääkkeissä kolmio, vaikka ne ei huumaa mitenkään, eikä vaikuta alkoholin kanssa mitenkään. Se siis ilmaisee myös sitä, ettei saa tosiaan ajaa, eikä käyttää vaarallisia koneita. Tästä ollaan joskus ennenkin keskusteltu ja jollain taisi olla siihen ihan oikeakin vastaus, et tää mun on vaan veikkaus, ku en muista, mihin tulokseen viimeks tultiin.. :roll: Et jos joku tietää sen oikeen syyn ni kantsii varmaan sekin tuoda nyt julki.
Tipi81
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja jm8k » 21.4.2009 15:10:44

Omaan unettomuuteen ei juuri auta, siis nukahtamiseen liittyviin ongelmiin..

Mutta kyllä kai tuo vähän tasoittaa unta ja helpottaa, sillon ku sitä unta muuten saa. En osaa oikein selittää. Mutta siis circadin 2mg ollut käytössä ja nyt perinteistä melatoniinia tällä hetkellä.

Kyllähän joillain varmaan tämä Suomen päivän pituuden vaihtelu aiheuttaa/pahentaa uniongelmia -- siihenhän melatoniini lähinnä sitten auttaa, näin nopeasti ajateltuna(?)
jm8k
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja osmo123 » 21.4.2009 18:26:25

dahin kirjoitti:
osmo123 kirjoitti:Ei saa ainakaan virosta ilman reseptiä. Kävin Tallinnan apteekissa kysymässä melatoniinia 12.4.2009 ja vastaus oli että pitää olla resepti.

Syksyllä 2008 kävin kahdessa Tallinnan apteekissa ja molemmissa oli melatoniinia ja johimbiinia itsepalveluhyllyssä. Tietty netistä löytyy melatoniinia ja myös sen tehokkaampia johdoksia.

No se on se ja sama mitä se on ollut syksyllä 2008. Nyt oli asiat muuttunut. tosin en tiedä onnistuuko melatoniinin saanti jostain tallinan sivu apteekista, mutta keskustan apteekista ei saanut ja se on fakta ja tän hetkinen tilanne. Tuo että sitä on joskus saanut tallinasta ei auta yhtään ketään tällä hetkellä ;). Melatoniini johdannaiset on sitten eri asia ku "oikea" melatoniini. Jonkin sortin johdannaisia saa varmasti suomestakin luontaistuotekaupasta, mutta vesilintua niillä saa heittää. Maksaa maltaita ja vaikutus sama ku kalkki tableteilla. Tosin sinä nyt puhuit eri johdannaisista, mutta tää nyt ihan yleisesti sanottuna.
osmo123

ViestiKirjoittaja jm8k » 21.4.2009 18:43:25

osmo123 kirjoitti:
dahin kirjoitti:

Melatoniini johdannaiset on sitten eri asia ku "oikea" melatoniini. Jonkin sortin johdannaisia saa varmasti suomestakin luontaistuotekaupasta, mutta vesilintua niillä saa heittää. Maksaa maltaita ja vaikutus sama ku kalkki tableteilla. Tosin sinä nyt puhuit eri johdannaisista, mutta tää nyt ihan yleisesti sanottuna.

Ainakin tuota circadinia pidetään "kovempana" kuin ihan tavallista melatoniinia, mistä se on jotenkin muunneltu.

kolmio on tuossakin paketissa, ihmetyttää kyllä vähän tuo melatoniinin kolmio, vaikak siihen tässä ketjussa ihan hyvä selitys onkin annettu.
jm8k
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Sauna