Olet täällä

Tammikuun kolmas

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Tammikuun kolmas

ViestiKirjoittaja @lkoholisti » 20.12.2009 22:37:50

Moi kaikki! Jos kaikki menee kohdallani hyvin niin tammikuun kolmas päivä tulee vuosi täyteen raittiina :D Tie ei ollut helppo vaan kolme vuotta on menty niin ylä kuin alamäkiäkin ja sortumisia on matkaan mahtunut lukemattomia. Koko tuon kolme vuotta olen käynyt AA:ssa ja se on kohdallani syy näin pitkään raittiuteen.

Löysin AA:sta elämäntavan ja paljon ystäviä joiden avulla on helpompi ollut tätä läpi käydä. Vertaistuen merkitystä ei käy väheksyminen ja siksi AA on kohdallani toiminut. Myös positiivinen kokemus Kalliolan klinikoilta vahvisti uskoani siihen että raittius on kohdallani oikea vaihtoehto.

Vaihdan mielelläni ajatuksia holismista ja elämästä muutenkin.

-Kimmo-

http://alkoholisti.wordpress.com/
Niin kauan kuin minulla on vaatimuksia on minulla myös vaikeuksia.
@lkoholisti
Miedosti panostava jäsen

Re: Tammikuun kolmas

ViestiKirjoittaja Vinetto » 20.12.2009 23:10:30

@lkoholisti kirjoitti:Moi kaikki! Jos kaikki menee kohdallani hyvin niin tammikuun kolmas päivä tulee vuosi täyteen raittiina :D Tie ei ollut helppo vaan kolme vuotta on menty niin ylä kuin alamäkiäkin ja sortumisia on matkaan mahtunut lukemattomia. Koko tuon kolme vuotta olen käynyt AA:ssa ja se on kohdallani syy näin pitkään raittiuteen.

Löysin AA:sta elämäntavan ja paljon ystäviä joiden avulla on helpompi ollut tätä läpi käydä. Vertaistuen merkitystä ei käy väheksyminen ja siksi AA on kohdallani toiminut. Myös positiivinen kokemus Kalliolan klinikoilta vahvisti uskoani siihen että raittius on kohdallani oikea vaihtoehto.

Vaihdan mielelläni ajatuksia holismista ja elämästä muutenkin.

-Kimmo-

http://alkoholisti.wordpress.com/

Hieno homma tosiaan ! Pidä tuosta asenteesta kiinni niin hyvä tulee.

Vinetto

-Samuli Paronen-
Vinetto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Smokki_ja_Sikari » 20.12.2009 23:24:37

kaffeemuki kirjoitti:Minulla "synttärit" ovat sattumoisin melkein samaan aikaan kuin sinulla, 5. tammikuuta.

No nythän meillä alkaa olla koossa työryhmä suunnittelemaan laskiaisriehaa. :D
29.4.2009; 16:10:53 - Sinä olet hyvä ihminen ja sinullakin on oikeus onnelliseen elämään.
Smokki_ja_Sikari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Piparminttu » 21.12.2009 09:39:23

Minullakin on vuosipäivä tulossa. 7.1 vietän raittiuteni 2-vuotispäivää. Onnea meille kaikille! :D
Piparminttu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Smokki_ja_Sikari » 21.12.2009 14:10:56

kaffeemuki kirjoitti:
Smokki_ja_Sikari kirjoitti:
kaffeemuki kirjoitti:Minulla "synttärit" ovat sattumoisin melkein samaan aikaan kuin sinulla, 5. tammikuuta.

No nythän meillä alkaa olla koossa työryhmä suunnittelemaan laskiaisriehaa. :D

Suunnittelu on amatöörien hommaa! Riittää, kun hakee marketista pulkan (ja hernekeittopurkin) ja painelee lähimmän alikulkutunnelin penkalle pikkuihmisten sekaan... :)

Me tullaan sinne sitten Heinäsen kanssa katselemaan, kuinka jännää teillä on.

Katsos, kun alkoholistit alkavat pitää hauskaa, niin kemut ei lopukaan heti aamunkoitteissa. Ilman krapulaa voi juhlia laskiaista vaikka koko tammikuun. :D
Viimeksi muokannut Smokki_ja_Sikari päivämäärä 21.12.2009 15:39:06, muokattu yhteensä 1 kerran
29.4.2009; 16:10:53 - Sinä olet hyvä ihminen ja sinullakin on oikeus onnelliseen elämään.
Smokki_ja_Sikari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Smokki_ja_Sikari » 21.12.2009 17:16:56

kaffeemuki kirjoitti:Miten laskiainen muuten edes liittyy tähän keskusteluun? :) Sehän on jo helmikuun puolella...

Menee toki vähän rääppiäisten puolelle ... Mutta jos tammikuuta jatkaa tipattomana helmikuuna, niin mikä on juhliakaan jatkaessa - ellei kasvihuoneilmiö nyt sitten vie lumia jo ennen laskiaista.
Smokki_ja_Sikari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja @lkoholisti » 21.12.2009 21:29:09

Kiitosta vaan kaikille:) On totta ettei tuo AA kaikille ole mieleen mutta eihän sen tarvitsekaan. Riittää että pysyy raittiina ja kaikki keinot ovat sallittuja tuohon tavoitteeseen pyrkiessä. Muistan minullakin olleen sen alkuhuuman joka kesti 7 kk ja josta pääsin sitten juomaan, kun taisi minullakin olla vielä sitä juomatonta jäljellä. Hyvä näin sillä se kuitenkin kasvatti minusta valmiimpaa tähän viimeiseen yritykseen.

Vaan kaikkihan tämä on päivä kerrallaan ainakin minulle, sillä niin vahvana vietti on tuohon viinaan ollut. Tässä mennään pienin askelin eikä liikoja pidä lähteä ahnehtimaan ettei käy kökösti. Kuitenkin se minkä tästä pätkästä raittiina voi parhaana puolena esiin nostaa on sellainen tasainen rauha joka sisällä nyt on. Sitä en vaihtaisi pois mistään hinnasta. Täällä näyttäisi olevan mukava porukka joten ei muuta kun jatkakaamme tällä tiellä toisiamme tukien, niin hyvä tulee :D

-Kimmo-
Niin kauan kuin minulla on vaatimuksia on minulla myös vaikeuksia.
@lkoholisti
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kahleeton » 21.12.2009 22:24:51

Tervetuloa vaan. Varmaankin tutullla lauseella voisi todeta: olet juuri oikeassa paikassa :)

*kahleeton*
**Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä!**
kahleeton
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vipeltäjä » 21.12.2009 22:31:51

Minulla taas tulee kaksi vuotta raittiutta täyteen 28. elokuuta. Silloin voitaisiin järjestää elokuun kuutamojuhlat. Niistä tuleekin oikein hyvät juhlat. Kellä muilla on merkkipäivä samoihin aikoihin?
Olet ainutlaatuinen kuten kaikki muutkin.
Vipeltäjä
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomamuisto » 23.12.2009 16:31:23

Minullekin AA merkitsi aluksi sisäänpääsyä raittiiseen elämään. Nyt kun elämä on tasoittunut, haluan käydä palavereissa edelleen kertomassa tulokkaille, että raittius on mahdollista. Myös sieltä saamani toveri- ja ystävyyssuhteet ovat merkittävä sisältö nykyelämääni. Joulun iloa toivotan näin aaton aattona.
lomamuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vipeltäjä » 3.1.2010 09:45:14

@lkoholisti kirjoitti: Jos kaikki menee kohdallani hyvin niin tammikuun kolmas päivä tulee vuosi täyteen raittiina

Onneksi olkoon merkkipäivän johdosta!
Olet ainutlaatuinen kuten kaikki muutkin.
Vipeltäjä
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kaffeemuki » 3.1.2010 10:18:18

@lkoholisti kirjoitti:Jos kaikki menee kohdallani hyvin niin tammikuun kolmas päivä tulee vuosi täyteen raittiina

Mikäli kaikki meni hyvin, onneksi olkoon!

Ylihuomenna on sitten minun vuoroni...

-- km
kaffeemuki

ViestiKirjoittaja Smokki_ja_Sikari » 3.1.2010 10:34:09

@lkoholisti kirjoitti:Jos kaikki menee kohdallani hyvin niin tammikuun kolmas päivä tulee vuosi täyteen raittiina

Onnittelut täältäkin

kaffeemuki kirjoitti:Ylihuomenna on sitten minun vuoroni...

Yritähän jotenkin sinnitellä sinne asti.
:D
Smokki_ja_Sikari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja kaamos » 3.1.2010 10:36:02

Smokki_ja_Sikari kirjoitti: kaffeemuki kirjoitti:Ylihuomenna on sitten minun vuoroni...

Yritähän jotenkin sinnitellä sinne asti.
:D

...henkeä pidätellen täällä taistoa seurataan! :lol: :wink:
kaamos
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kaikkitaieimitaan » 3.1.2010 11:08:01

Jospa se onkin niin, että olet taas herännyt uuteen aamuun kirkkain silmin, mieli täynnä ajatuksia ja toivoa. Olet ehkä katsonut ulos ikkunasta hiljalleen vaalenevaan päivään ja ajatellut, että "tämä on uuden päivän alku" Olen saanut tämän päivän voidakseni käyttää sen haluamallani tavalla. Kun huominen tulee, tämä päivä on auttamattomasti ohi jättäen vain jälkeensä sen, mihin olen sen vaihtanut". Ehkä ajattelet, että huomennakin olisi hyvä herätä uuteen päivään kirkkain silmin. Jos niin on, älä siis taistele. Anna elämän mennä kuten se menee ja nauti siitä.
kaikkitaieimitaan
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Lopettajat