Olet täällä

Apua ja tukea kaivataan!

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Apua ja tukea kaivataan!

ViestiKirjoittaja j-ippe » 25.12.2009 22:07:58

Moicca!
Kirjoitin ekaks vahingossa tuonne vähentäjien puolelle! No mulla ei oikein ole vaihtoehtoja, paitsi lopettaminen.
Nyt Jouluna vasta tajusin missä mennään. Tai ei menty enää missään, ei tullut joulua. Mut tajusin myöntää alkoholismin ja alkaa hakea apua. Mutta nyt haluan että lopettaminen on jo menossa. Lapset on mulle kaikki, niitten vuoksi taistelen ja ehkä myös oman itseni.Laittakaa vaan tukee, voisin lukee niitä loputtomiin!
j-ippe
Miedosti panostava jäsen

Re: Apua ja tukea kaivataan!

ViestiKirjoittaja kahleeton » 25.12.2009 23:36:14

Kyllähän sitä tuke alkaa herua, kunhan alkaa löytyä vähän enemmän henkistä kosketuspintaa. Olet varmaan ihan oikeassa paikassa. Ja jouluna moni mukin muuten raitistunut - tai ainakin saanut siihen varsin vanhan herätteen...

*kahleeton*
**Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä!**
kahleeton
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kanttoona » 25.12.2009 23:50:34

Tässä tukea sen minkä osaan tai voin itse antaa :D
Alkoholistin elämänlaatu lähtee paraneen automaattisesti kunhan viina pysyy pois kuvioista.

Raittius on parasta mitä voit elämällesi antaa 8)
Eikä sinunkaan tarvitse juoda enää :D
Hae apua Ole niin kiltti itsellesi :)

Terveisin Apua hakenut ja avun myös saanut Raitis Kanttoona PUKKI :P
kanttoona
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja heinänen » 26.12.2009 08:34:16

Tervetuloa palstalle!!
Jatko onkin sitten kiinni sinusta itsestäsi... riittää että haluat elää ilman viinaa, tänäänkin.

Meitä on täällä aika moneen lähtöön, ja jokainen saa olla ja puhua asiasta mikä tuntuu olevan lähellä sydäntä. Joku saa lohtunsa sydämen viisaudesta, toinen kirjaviisaudesta, kolmas vain lueskelee ja seurailee keskusteluja. Nyt täällä on vähän hiljaisempaa kun väki on joulun vietossa. Välillä meno karkaa lapasesta, mutta ei sitä kannata säikähtää... :D

Kun alusta lähtien otat käyttösi kaiken avun minkä vain voit kuvitella niin olet jo vahvalla pohjalla!

Terkkulein
Heinänen
Se taipuu tuulessa, vaan ei katkea
heinänen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Fräulein Onniina » 26.12.2009 08:46:31

Hyvää tapaninpäivää ja tervetuloa! Kannattaa lueskella myös linkin vanhoja ketjuja. Ei ehkä ihan kaikkia, koska kaikissa teksti ei ole kovinkaan rakentavaa ja tukevaa :D Meitä on niin moneksi. Mutta tässä muutama hyvä ketju, jossa näkyy hyvin tuo kehitys ongelman hoksaamisesta täyspainoiseen raittiiseen elämään.

Kaamos: enpä olisi uskonut...

Smokki & Sikari: Uusi elämä
Fräulein Onniina

ViestiKirjoittaja Smokki_ja_Sikari » 26.12.2009 09:11:01

Fräulein Onniina kirjoitti:Hyvää tapaninpäivää ja tervetuloa! Kannattaa lueskella myös linkin vanhoja ketjuja. Ei ehkä ihan kaikkia, koska kaikissa teksti ei ole kovinkaan rakentavaa ja tukevaa :D Meitä on niin moneksi. Mutta tässä muutama hyvä ketju, jossa näkyy hyvin tuo kehitys ongelman hoksaamisesta täyspainoiseen raittiiseen elämään.

Kaamos: enpä olisi uskonut...

Smokki & Sikari: Uusi elämä

:oops: Tuntuupa hyvältä nähdä oma nimensä tuossa listassa :D
29.4.2009; 16:10:53 - Sinä olet hyvä ihminen ja sinullakin on oikeus onnelliseen elämään.
Smokki_ja_Sikari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja RC. » 26.12.2009 09:33:50

Hei, J-ippe ja tervetuloa Lopettajiin. : )

Mukavaa että tulee tulokkaita. Mä näkisin keskustelufoorumin kanssa sillain, että sua voi tukea se että purat itse omia ajatuksiasi ja fiiliksiä tänne. Se on ainakin auttanut minua joskus paljonkin. Anonyyminä saattaa uskaltaa kirjottaa myös asioista, joista ei omalla nimellä tai kaikille IRL-tuttaville niin heti viitsisi.

Onniina kirjoitti tuossa edellä, että meitä on moneksi. No, ehkä sanosin pikemminkin että keskusteluja on moneksi.
Tällä foorumilla liikutaan kuitenkin pohjimmiltaan elämän ja kuoleman kysymysten äärellä, ja me alkkikset ja alko-ongelmaiset ollaan useinkin tunne-elämältämme ja mielenliikkeiltä kuin pieniä kiukuttelevia lapsia. :)

Siksi keskustelut purskahtelee ja ryöpsähtelee joskus eri suuntiin aika villistikin, mutta kaikki toivomme kuitenkin kaikkien halukkaiden saavan oikeasti tukea foorumista. : )

Mä oon itse käyny läpi katkot, AA:t, A-klinikat,psykiatrit, työpaikan päihdehoito-ohjelmat sun muut viimesen kolmen vuoden aikana. (siis ihan asiakkaanakin.. heh).
On hyvä että haet apua, ja kaikenlaiset tukimuodot voivat auttaa jotakuta. Mikään apukeino ei auta ihan kaikkia, mutta toisaalta jokainen apukeino auttaa jotakuta.

Toiveikasta tapaninpäivää. : )

toivottaa: Yx kirjaviisas
Parasta ennen ja jälkeen.
RC.
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kaamos » 26.12.2009 11:45:07

Smokki_ja_Sikari kirjoitti::oops: Tuntuupa hyvältä nähdä oma nimensä tuossa listassa :D

:o :oops: ...allekirjoitus. :D

Ja tulokkaalle;
j-ippe kirjoitti:Lapset on mulle kaikki, niitten vuoksi taistelen ja ehkä myös oman itseni.

Itse aloitin lapsien takia....ja pian tajusin, että itseni takia kuitenkin eniten. Asiat tärkeysjärjestykseen ja sieltä se itsekkyys (hyvä sellainen) sitten tulee ...."Lapset on mulle kaikki.."

Tervetuloa siis ,ja rauhallista Tapania. Pidä itseäsi hyvänä näin alussa, jotta jaksat taistella alun vaikeuksien kanssa..."ruoskan aika" tulee myöhemmin, jos on tarvis. :wink:
kaamos
Vahvasti panostava jäsen

Kiitos!

ViestiKirjoittaja j-ippe » 26.12.2009 13:16:47

Kiitokset...kahleeton, kanttoona, heinänen, Fräulein Onniina, Smokki_ja_Sikari, RC. ja Kaamos
Luulen et täällä viihdyn pitkään ja olen tullut ystävien joukkoon !
J-ippe
j-ippe
Miedosti panostava jäsen

Re: Kiitos!

ViestiKirjoittaja Smokki_ja_Sikari » 26.12.2009 13:29:05

j-ippe kirjoitti:Kiitokset...kahleeton, kanttoona, heinänen, Fräulein Onniina, Smokki_ja_Sikari, RC. ja Kaamos
Luulen et täällä viihdyn pitkään ja olen tullut ystävien joukkoon !
J-ippe

Niin olet ... ja muista sekin, että halu lopettaa juominen riittää siihen, että on meidän ystävämme. Kykyä voi joskus joutua etsimään ojanpohjaltakin, sekin on meille tuttua. Se mitä sinun pitää tehdä on kyllä neulottu näihin meidän tarinoihin ... kaikkien ei ole pakko etsiä omia tarinoitaan ojanpohjalta.
29.4.2009; 16:10:53 - Sinä olet hyvä ihminen ja sinullakin on oikeus onnelliseen elämään.
Smokki_ja_Sikari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomamuisto » 26.12.2009 19:25:27

Alkoholi on sellainen vastustaja, että sitä vastaan taistelu on lähes jokaisen alkoholistin kohdalla turhaa ja täysin tuloksetonta.
Raitistuin, kun myönsin olevani voimaton alkoholiin nähden ja lakkasin taistelemasta, yrittämästä ja lupaamasta. Halusin vain lopettaa juomisen, ja sen halusin itseni tähden. Muut ovat sitten saaneet raittiuteni mukana enemmän tai vähemmän hyvää. Täältäkin saa apua, itse olen apua saavana ja antavana osapuolena AA:n toveriseurassa. On mukavaa olla kasvokkain toisen, raittiutta haluavan alkoholistin kanssa. Pysy mukana, halu pysyä raittiina tarvitsee tukea.
lomamuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja j-ippe » 26.12.2009 19:41:19

Täällä saa paljon enemmän oikeanlaista tukea ja neuvoa kuin uskoinkaan!
Olen pitkään kaivellut pitkältä saakka ja muistellut nuoruudesta lähtien. Enää en halua etsiä syitä, enkä syyttää ketään tai joitain asioita. Nyt vain haluan päästä eroon. Tunti tunnilta, päivä päivältä.
Haluaisin tietoa AA-sta. Kovin sitä mietiskelen,,uskallanko ja oikeasti se on varmaan kans suuri apu, mutta kynnys... :oops:
j-ippe
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja RC. » 26.12.2009 19:56:36

^ Kynnykset AA:n kokouspaikoissa eivät yleensä ole sen korkeempia kuin rakennuksissa yleensä, että kyllä sinne pääsee ihan hyvin. Rohkeutta, J-ippe. :)

http://www.aa.fi
Parasta ennen ja jälkeen.
RC.
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja heinänen » 26.12.2009 20:09:23

j-ippe kirjoitti:Haluaisin tietoa AA-sta. Kovin sitä mietiskelen,,uskallanko ja oikeasti se on varmaan kans suuri apu, mutta kynnys...

Smokki on tässä kohden verraton tuki, mutta rohkaisempa sinua omalta osaltani menemään kokoukseen. Kukaan ei kysy nimeäsi, saat itse päättää haluatko puhua ja haluatko olla paikalla loppuun saakka. Kukaan ei kysy missä olet ollut ja mihin menet, tai tuletko toistekin, mutta takuulla tunnet itsesi tervetulleeksi. Käy edes kerran, kuulostele ja katsele. Jos mahdollista niin käy useammassa ryhmässä, kokeile mikä tuntuisi omalta.
Pää pystyyn ja rohkeasti liikeelle, tarvitset tässä kohden kaiken avun minkä vain voit ottaa vastaan!
Se taipuu tuulessa, vaan ei katkea
heinänen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Smokki_ja_Sikari » 26.12.2009 22:12:55

heinänen kirjoitti:
j-ippe kirjoitti:Haluaisin tietoa AA-sta. Kovin sitä mietiskelen,,uskallanko ja oikeasti se on varmaan kans suuri apu, mutta kynnys...

Smokki on tässä kohden verraton tuki.

Nyt alkaa jo aidosti punastuttaa. En todellakaan halua nostaa itseäni mihinkään ylemmäs, kuin Smokki ja alkoholisti. Parhaiten saat tietoa AA:sta käymällä 5 kertaa AA:ssa. RC taisikin jo antaa osoitteet. AA:n ovet on kuin saluunan ovet - saa mennä ja saa tulla. Jokainen, joka haluaa lopettaa juomisen on AA:ssa täysivaltainen mukanaolija. Mene aluksi uteliaana. Älä odota mitään, älä pyydä mitään. Homma joko kolahtaa tai ei kolahda. Ei kestä kauaakaan, kun olet täällä jo yhtä tiukasti erimieltä asioista, kuin kaikki muutkin. Sitten aikaa myöten huomaat, kuinka samaa mieltä olet. Jos AA:han meneminen jännittää, voit soittaa AA:n palvelevaan puhelimeen. Hyvin todennäköisesti joku lähtee mielellään auttamaan sinut alkuun. Itse hipsin omalle tyylilleni uskollisesti ovesta sisään, kuin saluunaan. Ajattelin, ettei kukaan panisi saapumistani mitenkään erityisesti merkille. Ilmeisesti rusettini oli huonosti sidottu tai jotain, kun kuitenkin heti kyselivät, olenko ekakertalainen.
Smokki_ja_Sikari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Seuraava

Paluu Me Lopettajat