Olet täällä

koska tämä riittää !

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

koska tämä riittää !

ViestiKirjoittaja deal » 13.3.2010 15:13:07

siirryin tänne vähentäjiin koska olen selkärangaton paska ! tämä on tämän hetken fiilis. oikeastaan en kuuluisi mihinkään plinkkiin? mutta kun hätä on suuri! mun pitää pystyä lopettaa tää kaljan kittaus tai tulee ero yms...kerron historiasta myöhemmin :|
mihi cura futuri .huoleni on tulevaisuus
deal
Vahvasti panostava jäsen

Re: koska tämä riittää !

ViestiKirjoittaja leija » 13.3.2010 20:44:20

Jos ei muuten niin sitten kun sisuskalusi on hajalla, toivottavasti paljon aikasemmin...
Kiva deal kun tulit tänne vähentäjiin, kirjoittelet sitten kun jaksat.
Jos teet virheen, ole tarpeeksi suuri myöntääksesi sen, tarpeeksi viisas oppiaksesi siitä, ja tarpeeksi vahva korjataksesi sen.
leija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja deal » 14.3.2010 08:34:41

"humala on haihtunut yö aamuks vaihtunut" eli taas meikä poikaa vietiin oikein viinan voimalla :| mä käyn tässä näköjään itseni kanssa väsytys taistelua,pitäisi lopettaa mutta toisaalta juotattaa.pitäisi lopettaa tunne on voitolla mutta silti aina lankean, niinkuin monet täällä tietävät jotka ovat lukeneet kirjoituksiani.nuorena olin erittäin alkoholivastainen eka känni tos 17-18 vuotiaana , en kai ole koskaan osannut juoda "sivistyneesti" ja suurkulutusta on ollut toistakymmentä vuotta tosin vain oluella mutta eipä se muuta sitä tosiasiaa että alkoholi on minulle ongelma :( mutta vielä mä täältä nousen! (leijalle kiitokset kun vaivautui vastaamaan)
deal
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja leija » 15.3.2010 12:43:22

Ja ihan varmasti nousetkin, sulla kun on kova tahto lopettamiseen, ja jo se on askel eteenpäin. Nyt sinun pitäisi vaan jotenkin laittaa namä yhteen, sen kovan halun lopettamiseen, ja sen käytännön. Sulla on paljon mahdollisuuksia siihen, ja varmasti kaikki olevat jo kertoneen mistä hakea apua, eli vaikka, heti eikä viidestoista päivä, painut a- klinikan ovesta sisään... Tai jotain muuta konkreettista,
TSEMPPIÄ.
Jos teet virheen, ole tarpeeksi suuri myöntääksesi sen, tarpeeksi viisas oppiaksesi siitä, ja tarpeeksi vahva korjataksesi sen.
leija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja deal » 15.3.2010 21:18:51

smoido leija :D onhan se kivaa että ei mun täydy täällä heittää "monologia mollissa" koska sitähän se suurimmaksi osaksi on,
leija kirjoitti:Nyt sinun pitäisi vaan jotenkin laittaa namä yhteen, sen kovan halun lopettamiseen, ja sen käytännön.
tässä se asian ydin ja vaikein homma onkin :( a-klinikalla oon käynyt mutta en tuntenut saavani sieltä apua koska ei minusta ole kohtuu käyttäjäksi ja ohjeet olivat että vähennä vähäsen, millä? mutta todellakin miten saisin yhdistettyä halun ja teon ?taitaa olla ikuisuuskysymyksiä mutta yritetään (muuten leija ! ku me tää vielä keksitään ,me ollaan miljonääriä :lol: ) anteeksi se oli vitsi :wink:
deal
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kamut » 16.3.2010 15:22:03

En ole A-klinikalla käynyt mutta minulle sanottiin suoraan neuvo puhelimessa että täytyy lopettaa kokonaan. Varmaan olisi osuva neuvo sinullekin jos et pysty vähentämään? Itse tiedostan kyllä nyt sen että kohtuujuominen ei onnistu joten täytyisi lopettaa kokonaan, mutta se on HIUKKA vaikeaa! Jospa kokeilet antabus- lääkitystä, siihen tarvii lääkäriltä reseptin. Itselläni tuo vielä harkinnassa :?
kamut
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja deal » 16.3.2010 20:43:19

moroo.oo kamut !
kamut kirjoitti:Itse tiedostan kyllä nyt sen että kohtuujuominen ei onnistu joten täytyisi lopettaa kokonaan, mutta se on HIUKKA vaikeaa!
noniinpä samas venees ollaan vaan missä on kapteeni? joo asiaan todellakin kävin a-klinakalla ja mulle todettiin että jospa vähentäisit vähän ? niin missä vaiheessa rikotaan se raja jossa "vähennetään tai lopetetaan kokonaan? väittäisin että päässämme. olet oikeassa että keinot eivät ole vielä käytetty ,mutta mistä löytyy se voimattomuutensa hyväksyminen ja ratkaisevan liikkeen tekeminen :(
deal
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja leija » 17.3.2010 15:53:33

Mulle se tuli pakosti, oli niin että piti olla 6vk ilman ja sillä tiellä ollaan... Se oli vain valinta halusinko muuttaa elämääni vai en, ja sillä hetkellä kroppa alkoi jo sanomaan poks, eli lopettamiseni ansiosta olen vielä hengissä. Muuten olisin vuotanut verta loppuun asti, olin kyllä jo niin pahalla mallilla.
Sitäkään en todella toivo kenellekään, eksääkin piti evästää tiedolla että kun kakkaat verta niin se ei johdu appelsiinimehusta, se tietenkin pahentaa asiaa, mutta alku lähtee viinasta. Hän kun veti kolme 075 kirkasta parissa vrk:ssa...
leija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja deal » 17.3.2010 16:06:56

moikelo Leijaseni ! itelläkin on ollut noita" pakko pysäyttää tilanteita" ja jämerää siinä on se että niistä ajoista on jäänyt päälle se "kyllä oli kivaa(vaikka ei ollut yhtään kivaa)fiilis olla selvänä" ja joka tuhannen päivä etsin sitä "asiaa /voimaa enivei ? millä pystyisin lopettaa" halua on mutta luenne on heikko :(
deal
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja leija » 17.3.2010 16:17:32

No, eipä se luonne ole vahva mullakaan. Ystävä tiedosti sen kun lopettelin ja olin ollut muutaman kuukauden ilman.... Hän ei uskonut juomattomuuteeni, olihan tietysti onnessaan jo saavutetusta. Mutta silloin kun join sen kerran niin hän oli kuin turpaansa saanut ja silloin ajattelin että miksi itse yritän uskoa itseeni kun muutakaan ei sitä tee. Siinä samalla huomasin että vahvuus nousi ja tässä ollaan. Uskon sitä samaa sinusta, kyllä se jostain löytyy, ehkä läheisten myötä??? Se on aivan sama mikä siinä auttaa, kunhan saa sen avun.
Itsehän menin a-klinikalle vasta lopetettuani ja oltua jo puoli vuotta ilman, ja sain sen tyylisen vastaanotonkin. Nyt olen a- klinikalla tukena raittiudessani ja keskustelu apua saamassa, kun tuo psykkan puoli täällä on aivan jumissa. Ja se on toiminut hyvin, minulla on aivan ihana a-klinikan "tätsy" :lol: .
Usko deal kyllä se iloksi muuttuu...
leija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja deal » 17.3.2010 16:31:22

iloa odotellessa :wink: kyllä mä kuule ainakin arvostan sun suoritusta näääääin paljon (kuvittele kädet) =-------------------------------------------------------- :P ------------------------------------------------------------=
deal
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja deal » 17.3.2010 16:43:57

ai niin mitä siihen psyykkeeseen tulee niin hyvin menee ojas ollaan! ite en ole käyttänyt sepramia vuoteen mutta alproksia hätä varana (saan edelleen silloin tällöin ahdistus kohtauksia) no vein reseptin uusittavaksi ,täää menee tajunnan ulkopuolelle. tohtori ööööööööööö äliö päätti (oli jättänyt viestin) että ei uusi jos en syä sepramia???????? vittu mä voin syödä vaikka heinää jos tämä UKKO YLIJUMALA niin käskee mutta kun en tajua miksi mun pitäis popsia lääkkeitä jos mä tarvitsen vain (tarvittaessa lääkityksen) niinkuin paperissa lukee. no tää on muutenkin sellanen luonto parantaa tyyppi :twisted:
deal
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja deal » 17.3.2010 19:31:36

no joo nuoruus oli ja meni mutta kuitenkin, nick kershalw tai jotenkin noin se oli ,"lapsuuteni idoli" on kulunut aikaa "hiteistä noin 25 vuotta ! vittu panee pahasti miettiin elämää taaksepäin muistan meinaan tuan kuin eilispäivän ja jos mennään 25 vuotta eteenpäin olen noin 63 vuotta . mihin vittuun nää vuodet häipyy ?
deal
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja deal » 24.3.2010 20:58:22

toivotan kaikille ystävilleni hyvää yötä ja kauniita unia :P kuulostellaan huomenna miten kunkin maailma makaa :roll:
deal
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Wine » 25.3.2010 17:08:51

Älä mieti, mitä menneille vuosille on tapahtunut, vaan mitä voit tehdä niillä tulevilla, jos olet kunnossa. Vinkvink: vaikka mitä. Paljon on tietysti menetetty, mutta vielä enemmän menettämättä. Jaksamista! Toivottavasti asiat kääntyvät parempaan.
Wine
Miedosti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Vähentäjät