Olet täällä

ei o helppoa

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Katso myös pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin palvelut. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

ei o helppoa

ViestiKirjoittaja rahaton » 3.6.2010 08:45:50

Hei kaikki peliongelmaiset,

Laskin just tossa että oon tunkenu n. 4 vuoden aikana paffille rahaa yli 40 000 euroa. (Yli puolet mun tän hetkisestä asuntolainasta.) Mitä v***ua. Missä vaiheessa näin pääsi käymään ja musta tuli ongelmapelaaja. Tällä hetkellä tilanne on se että luottotiedot on menny, ulosottovirasto nappaa leijonanosan tileistä. Rahaa ei enää yksinkertaisesti ole! Rahoitin pitkään mun pelaamista luotoilla mitä en tietenkään pystynyt maksamaan takaisin, koska piti pelata. Nyt on tullu stoppi,Kerroin eilen mun miehelle kaiken. Eihän se kivaa ollut, varssinkaan kun sillä ei ollu hajuakaan mun pelaamisesta. Hienosti sitä muuten osaa salata ja valehdella kaiken paskan. Onneksi hän on melko ymmärtäväinen, vaikka pelottaa, että onko tää kuitenkin liikaa. No, joka tapauksessa suuri taakka tipahti harteilta kun sain totuuden syljettyä ulos suustani (Tai siis pitkän tekstiviestin laitoin kun en uskaltanu puhua.) Pelkästään näitten juttujen lukeminen on helpottanu tuskaa kun oon tajunnu, että mä en ookkaan ainut joka pelaa liikaa. Toivottavasti saan kasattua elämäni uuteen kuosiin ilman pelihelvettiä. Veloista en oo huolissani, koska luotot on jo menny nii makselen niitä sen minkä pystyn ilman stressiä. Tosiaan en oo ennen miestäni kertonu ongelmasta kellekkään muulle ku työterveyslääkärille joka ohjas mut psykiatrille. Mut sielläki pitäis varmaan käydä jokapäivä et se hyödyttäis. Eiköhän tästä selvitä, tsemppiä kaikille :D
rahaton

Re: ei o helppoa

ViestiKirjoittaja toivoa on aina » 3.6.2010 18:30:07

Hei,

olen pitkään käynyt tällä foorumilla lukemassa peliongelmaisen tuskasta...jota itsekin kärsin.
Olin todella hämmästynyt kun luin sinun tarinasi. Se on kuin omani, eikä ainoastaan ajallisesti.

Minulle tapahtui eilen, kun tulin töistä kotiin, romahdus. Pitkään (n.3v)olen salannut mieheltäni peliriippuvuuteni. Joka päivä on ollut mielesä että pitäisi puhua.
Pelko ja häpeä on estänyt, mutta kun oikein pohjalle menee niin kaikki tulee ulos. Olen lukemattomat kerrat aikonut hirttää itseni. Kirjoittanut miehelleni jäähyväiskirjeenkin nettiin...jota en ole näyttänyt. Mutta eilen illalla, aloin itkemään hysteerisesti ja sanoin hänelle että olen aivan lopussa eikä mitään ole enää tehtävissä, olen peliriippuvainen, sairas ja kaikki rahat olen pelannut. No, eihän tuollainen ole minun tapaista, niin hän todella näki ongelman suuruuden. Hän otti asian aivan rauhalliseti ja sanoi että kaikki järjestyy. Kun rauhoitun niin hän sanoi että hän käy kysymässä pankkilainaa, jotta saan kaikki akuutit pikavippivelat (6000,0e) pois. Olen nimittäin pelannut niin omat kuin miehenikin säästöt, eikä hän ole tiennyt sitä, koska ei käytä nettipankkia ollenkaan vaan on luottanut minun rahanhoitoon. Kukaan ei voi kuvitella mikä helpotus oli kun pystyin kertomaan totuuden. Vaatimus on tietenkin että en enää ikinä pelaa. Olen sulkenut Paffin tilin ja pari muuta.

Tämä helvetti on nyt saanut päätepisteen. Tiedän että tuska, vi..tus, häpeä ja itseinho ei aivan heti lähde, mutta koska mieheni tuli minua noin paljon vastaan olen ikuisesti hänelle kiitollisuuden velkaa. Hän sanoi, että on viime aikoinut huomannut minussa jotain outoa, ja aikonut kysyäkin onko asiat huonosti.

Tässä lyhykäisyydessä minun tarina. Toivon sinulle ja kaikille muillekin peliriippuvaislle tsemppiä lopetukseen. Tämä palsta on auttanut minua.
toivoa on aina

ViestiKirjoittaja rahaton » 4.6.2010 08:48:31

Hei,

Tavallaan helpottavaa kuulla, että joku toinenkin kamppailee samaan aikaan saman asian parissa. Varsinkin kun olet nainen, koska tätä ongelmaa pidetään usein nuorten miesten ongelmana. Mikä tekee asiasta vielä enemmän hävettävää. olenhan kolmekymppinen työssäkäyvä perheenäiti. Tosiaan minäkin olen miettinyt erilaisia tapoja päättää päiväni, mutta onneksi olen sen verran hannari etten ole uskaltanut. Ja kumminkin toivonhiven on aina ollut olemassa, kiitos perheen.

Nyt näyttää paremmalta kun olen uskaltanut ynnäillä velkojani ja todennut, että 15 000 eurolla selviäisin koko roskasta. Miehelle en vielä ole uskaltanut ehdottaa josko hän voisi auttaa, ongelmahan on minun enkä viitsisi häntä enää rasittaa. Nyt keskityn vaan siihen etten pelaa ja yritän ansaita luottamuksen takaisin. Suljin myös paffin pelitilini. Vituttaa koko paf, vaikka itse olen ne rahat sinne tunkenut niin tuntuu jos en olisi koskaan kirjautunut kyseiseen paikkaan mitään peliongelmaa ei olisi. Kun lukee näitä juttuja täällä niin tosi monelle on juuri paf se pahin paikka.

Eiköhän tää tästä taas... :wink:
rahaton

ViestiKirjoittaja toivoa on aina » 6.6.2010 13:09:58

Hei,

miten sinulla menee?
Olen selvitellyt myös omia velkojani ja juuri ja juuri selviydyn pikavipeistä kuukauden aikana.
Kiitos miehelleni. Olenhan minä itsekin työssäkäyvä suht hyvä palkkakin ja virka on sen kaltainen, että on pakko peittää tämä peliriippuvuuteni ulkopuolisilta. Toivottavasti voin sanoa pian että entinen pelinarkkari. En ole nyt pelannut keskiviikosta 2.6.10 alkaen. Toki on mielessä käynyt, mutta onneksi voin nyt siirtää ajatuksia muuallekin.
Mieheni pitää huolen että tietokoneella ei näy PAF.

Olen pelannut omalla koneella olevia pelejä...shakkia, mahjong titansia jne. ...ilman rahaa. Voi jumalauta kun välillä ottaa oma tyhmyys tosissaan päähän, kun ajattelee mitä kaikkea olisin tuolla hirveällä summalla saanut jonka olen upottanut PAFFILLE. Säästössäkin olisi ihan mukavasti, koska meillä lapset on jo maailmalla. Olen 50v+.

Sinä olet vielä nuori ja kaikki mahdollisuus selvitä tilanteesta. Toivon sinulle jaksamista!
toivoa on aina

ViestiKirjoittaja Kzr » 7.6.2010 00:26:19

rahaton kirjoitti:Kun lukee näitä juttuja täällä niin tosi monelle on juuri paf se pahin paikka.

Paf on onnistunut loistavasti markkinoinnissaan suomenkielisille. Ja ongelmapelurit pelaa siellä missä niiden kaveri pelaa tai minne ensin päätyvät muita reittejä. Ei se sen kummallisempi juttu ole.
Kzr
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja wwmikk » 16.6.2010 17:57:20

.
Viimeksi muokannut wwmikk päivämäärä 31.5.2011 08:42:36, muokattu yhteensä 1 kerran
wwmikk
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja wwmikk » 28.6.2010 08:58:43

.
Viimeksi muokannut wwmikk päivämäärä 31.5.2011 08:43:26, muokattu yhteensä 1 kerran
wwmikk
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja aina on toivoa » 28.6.2010 19:32:34

wwmikk kirjoitti:Onpas kulunut 12 päivää viimeisestä kirjoituksestani. Tuon postauksen jälkeen en ole pelannut penniäkään ja olen todella onnellinen :-) Lopetin samalla myös tupakoinnin, joten nyt on kyllä itsensä voittanut olo. Tsemppiä kaikille!

Hienoa, upeeta! Iloitsen puolestasi, koska tiedän ne tuskat jotka lopettamiseen voi liittyä. Pian huomaat vielä senkin että rahaa säästyy.

Minulla on nyt 14 päivää pelaamatta. Viimeksi kun kirjoitin lopetin 2.6.10, mutta sitten retkandin ja 14.6.10 alkaen olen ollut täysin pelaamatta. Mieheni pitää huolen. Sain myös raha-asiani kutakuinkin tolpilleen.
Kyllä sitä vain keksii kaikenlaista puuhaa kotona ja tuntuu ettei aika oikein riitä kaikkeen. Hain kirjastosta kolme kirjaa luettavaksi.
Välillä kyllä tulee sellaisia häpeän ja itseinhon aaltoja ja kysyy miksi ja miksi pelasin kun olis niin ja niin paljon rahaa säästössä. Mutta onneksi elämä jatkuu, vaikka olin jo niin pohjalla että ajattelin jo hirttonarua.

Tsemppiä sulle "wwmikk" ja kaikille peleistä eroon päässeille ja niille jotka rimpuilevat vielä irti!
aina on toivoa

ViestiKirjoittaja Noppa77 » 30.9.2010 23:20:25

Ja meitä samassa jamassa olevia löytyy vaan lisää. Minäkin nainen ja elätettäviä on aikas monta. Tämän päivän saldo typerään rahapelikoneeseen tasan 100 €. Mitenkä minä en enää edes jaksa säikähtää tuota summaa. Voi että ihmisen pitää olla tosi tyhmä kun tämmöstä tekee... Mikä mun päässäni oikein on vialla??!! Rahat on todella vähissä ilman tätäkin hölmöilyä!! Tekisi mieleni vaan kirjottaa tähän kirosanoja toisensa perään aikamoinen litania, mutta menetettyjä rahoja ne eivät takaisin tuo... Ainoastaan tulevaa voin ja AION muuttaa!! :evil:
Noppa77
Miedosti panostava jäsen

Paluu Valtti