Olet täällä

Aika lopettaa.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Aika lopettaa.

ViestiKirjoittaja Wannaberockstar » 28.2.2011 09:17:58

Viikonloppu tuli vedettyä taas viinaa aamusta iltaan ja illasta aamuun. Ahaa elämys tuli sunnuntaina bänditreeneissä, kun en pystynyt laulamaan kuin muutaman biisin, jonka jälkeen käperryin treeniksen lattialle nukkumaan, kun oli niin käsittämättömän huono olo. Rakastan musiikkia ja laulamista, mutta nyt en juomisen takia siihen pystynyt. Raja tuli vastaan ja haluan lopettaa. Neuvoja otetaan vastaan.

Kohtapuoliin on keikka edessä. Jännä paikka. Koskaan en ole selvinpäin esiintynyt. Tällä kertaa lavalle tulee mukaan kaljapatterin sijaan muutama pullo vettä. Mielenkiintoinen ilta varmasti edessä ja ihmettelyä tiedossa kavereitten puolelta. Mitä se nyt vettä dokaa. Hulluksiko se on tullut.
"we all fall off the wagon sometimes" -Nikki Sixx-
Wannaberockstar
Miedosti panostava jäsen

Re: Aika lopettaa.

ViestiKirjoittaja huiskis » 28.2.2011 11:47:05

Wannaberockstar kirjoitti:Kohtapuoliin on keikka edessä. Jännä paikka. Koskaan en ole selvinpäin esiintynyt. Tällä kertaa lavalle tulee mukaan kaljapatterin sijaan muutama pullo vettä. Mielenkiintoinen ilta varmasti edessä ja ihmettelyä tiedossa kavereitten puolelta. Mitä se nyt vettä dokaa. Hulluksiko se on tullut.

Sano niille, että elät niin kuin Henry Rollins. Taatusti katu-uskottava, taatusti raitis, täsmälleen oikealla tavalla hullu.
huiskis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tiny » 28.2.2011 12:11:40

´
Viimeksi muokannut tiny päivämäärä 11.3.2011 05:44:03, muokattu yhteensä 2 kertaa
tiny

ViestiKirjoittaja Wannaberockstar » 28.2.2011 14:22:35

Sen olen huomannut että suunnanvaihto on nyt ainoa vaihtoehto. Vähentämään en pysty. Sitäkin on kokeiltu. Kun yhden ottaa, niin ottaa toisenkin. Tällä linjalla on menty 16 vuotiaasta lähtien ja ikää nyt 25. Kovin montaa selvää viikonloppua ei ole ollut. Tämän vuoden puolella ei yhtään. Viikollakin on tullut tissuteltua ahkerasti.
Masennusta ja stressiäkin on ollut kuvioissa ja usein sitä viskipullollisella olen lääkinnyt. :?
AA ei jotenkin tunnu mulle sopivalta vaihtoehdolta. Toistaiseksi ajattelin tyytyä tänne vuodattamiseen, pitkiin kävelylenkkeihin koiran kanssa, päiväkirjan kirjoittamiseen ja päivien laskemiseen.
Wannaberockstar
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Basilica » 28.2.2011 18:07:51

Sopiva vaihtoehto löytyy rohkeasti kokeilemalla eri juttuja. Vähän samaan tapaan kuin juodessakin löytyi ne parhaat juomat ja baarit ennakkoluulottomasti kokeilemalla... :D
Basilica

ViestiKirjoittaja Wannaberockstar » 1.3.2011 05:44:11

Hohhoijaa. Toinen yö putkeen vähillä unilla asioita mietiskellen. Jokohan sitä pitäis kohta alkaa miettimään unilääkkeitä, vai meniskö tää ohi, kun alkaa tarpeeks väsyttämään. Noh, katsellaan miten käy.
Wannaberockstar
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tiny » 1.3.2011 06:23:18

´
Viimeksi muokannut tiny päivämäärä 11.3.2011 05:42:34, muokattu yhteensä 3 kertaa
tiny

ViestiKirjoittaja lomamuisto » 1.3.2011 10:55:15

Kun kerrot, että AA ei tunnu sopivan, herää kysymys, paljonko olet käynyt palavereissa ja oletko lukenut selviytymisstooreja kirjasta Nimettömät alkoholistit .
lomamuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Wannaberockstar » 1.3.2011 16:09:37

Lomamuisto: En ole ja en ole. Joten mikähän mäkin olen sanomaan, ettei se mulle sovi. Mitenhän sen sanois. Jotenkin se menee mun päässä samaan lokeroon hammaslääkärin kanssa. Tietää että helpottaa, mutta meneminen on vaikeeta.
Viikonlopuksi painun maalle kauaksi baareista ja ryyppykavereista. Nyt mennään vasta tiistaissa ja johan alkaa viestiä pukkaamaan, että lauantaina sit vedetään kovat kännit. Ei muuten vedetä.
Perheen kanssa on tarkoitus nostaa kissa (tai olisko tässä tapauksessa piru) pöydälle. Onneksi on sentään läheisiä keneltä tiedän saavani tukea.
Jos ei ensyönä tule unimasa kylään niin pakko se on varmaan varata aika lääkärille. Liikaa ajatuksia päässä. Ei riitä päivässä tunnit niitten miettimiseen, niin joutuu yölläkin pohdiskelemaan. Haukotus. Rankkaa tajuta että on ongelma.
Wannaberockstar
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rahvas » 1.3.2011 18:23:41

Wannaberockstar kirjoitti:Perheen kanssa on tarkoitus nostaa kissa (tai olisko tässä tapauksessa piru) pöydälle. Onneksi on sentään läheisiä keneltä tiedän saavani tukea.
Jos ei ensyönä tule unimasa kylään niin pakko se on varmaan varata aika lääkärille. Liikaa ajatuksia päässä. Ei riitä päivässä tunnit niitten miettimiseen, niin joutuu yölläkin pohdiskelemaan. Haukotus. Rankkaa tajuta että on ongelma.
Kokemuksesta tiedän, ettei lääkkeillä nuku oikeasti ja sitten vasta ne ajatuksetkin virtaavat ja olo on sen mukainen. Itse suosittelen säännöllistä elämää, jos se vaan on mahdollista. Uni tulee varmasti, jos tekee jotain fyysistä muutama tunti ennen nukkumista ja kukaan ei kiellä, etteikö voisi syödä jotain, jotta tyhjä mahakaan ei vaivaisi, kun menee nukkumaan.

Se kuulostaa hyvältä, että puhut perheellesi ongelmastasi ja jos sinulla on suunnitelma miten aiot toteuttaa juomisen lopettamisen, siis mistä haet apua ja tukea, jotta raittius saa tilaa. Perhe varmasti on tukenasi, kunhan et hae heidän tukea, kuten minä hain. Kuvittelin pystyväni vielä joskus juomaan ja koetin rauhoitella perhettäni sillä, että menin ensiksi myllyhoitoon ja sitten kävin AAssa, mutta en oikeastaan missään vaiheessa lopettanut aidosti, vaan pidin portteja auki etsimällä fyysisiä vikoja, jotka oli laittanut minut juomaan. Jos olisin jonkin sellaisen löytänyt, niin sehän olisi tarkoittanut, että se voidaan korjata ja minä voin taas juoda.

Toivottavasti ei mennyt asian vierestä, mutta raitista päivää sinne kuitenkin.
Rahvas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mayflower » 1.3.2011 23:05:30

Wannaberockstar kirjoitti:Viikonlopuksi painun maalle kauaksi baareista ja ryyppykavereista...Perheen kanssa on tarkoitus nostaa kissa (tai olisko tässä tapauksessa piru) pöydälle.

Hyvä juttu. Tuollaisista konkreettisista askeleista se raitistuminen lähtee. Perheelle kertominen myös sitouttaa tavoitteeseen; suunta on myös lähimmäisille selvä vaikka vaikeuksia matkan varrella tulisikin.
tiny kirjoitti:ennemmin unipillereitä vähän aikaa kuin unitaikajuomaviinanlitkuhelpotusp##kaa,,
pää kyllä menee itsellä ainakin sekaisin liiasta valvomisesta ja kun on vähän sekava,
niin silloin on herkkyys tarttua pulloon suuri, mutta noin itellä.

Olen samaa mieltä, sillä kamppailussa viinaa vastaan ovat kaikki lailliset keinot sallittuja...
Raittius on mahdollista!
Mayflower
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja positiivinen » 2.3.2011 12:45:48

Hienoa, jos selviät omin ja läheisten avuin tämän alkuvaiheen yli.

Ensimmäiset päivät ovat aina ne vaikeimmat, nimimerkillä kokemusta on. Vaihtoehtoja on...
Katkolla yleensä annetaaankin 3 ekaksi päiväksi lääkitys, jotta olotila olisi helpompi. A-klinikalla,
jos käy juttelemassa niin on myös vaihtoehtona ns. avokatko, jolloin lääkityksen saa ilman
laitokseen sisälle kirjatumista, jos se nähdään soveliaaksi vaihtoehdoksi.
Tiedän, että AA voi tuntua suurelta "möröltä", mutta ei sekään ole mikään huono vaihtoehto.
Ja yksi vaihtoehto, jossa käy nuorempaa sakkia on NA, siellä voi samaistua "ikäisiinsä",
päihdeongelma kuin päihdeongelma. Ihan vaan oman kokemuksen kautta vinkkejä viikoksi
kirjoitettuna. Et ole ongelmasi kanssa yksin ja täällä plinkissähän niitä tuntoja on hyvä
pohdiskella, itse olen tehnyt sitä nyt jo parisen vuotta.

Tsemppiä!
positiivinen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja cricket » 2.3.2011 20:12:58

Wannaberockstar kirjoitti:Lomamuisto: En ole ja en ole. Joten mikähän mäkin olen sanomaan, ettei se mulle sovi.

Jos se sopii Nikki Sixxille, miksei se sinullekin sopisi :)?
If you want others to be happy, practice compassion. If you want to be happy, practice compassion.
Dalai Lama
cricket
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat