Olet täällä

Ahdistuneen opiskelijan juomapäiväkirja

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Ahdistuneen opiskelijan juomapäiväkirja

ViestiKirjoittaja 88flak » 17.5.2011 11:13:25

Hei kaikille!

Olen "reilu" kaksvitonen opiskelija Etelä-Suomesta. Elämässäni on pintapuolisesti kaikki hyvin, on opiskelupaikka, on työpaikka, on oma kämppä, talous on ihan ok kunnossa, vaikka olenkin kaikilla mittareilla köyhä, velkaa ei ole kertynyt paljoa, on muutamia ystäviä, hieno perhe. Kaikki on siis päällisin puolin ok. MUTTA sisäinen maailmani on monella tapaa ihan sekaisin. Kärsin peloista, ahdistuksesta ja ajoittaisesta masennuksesta. Tässä ei myöskään tavallaan ole mitään ihmeellistä, kärsiihän mielenterveysongelmista niin moni muukin. Ongelmanani on kuitenkin elämänhallinnan puute, mikä näkyy mm. päihteidenkäytössä ja riippuvaisuutena moniin asioihin.

Nostetaanpa kissa pöydälle. Juon mielestäni liikaa. Moni varmasti nyt sanoo, että ei mulla ole mitään ongelmaa, kun en juo yli riskirajojen. Mutta jos asioita tarkastellaan sen perusteella, miksi ja milloin juon, niin silloin moni on varmasti kanssani samaa mieltä : minulla on onlgelma.