Hei vaan kaikki!
Olen 31 vuotias naisihminen,omat vanhempani ovat alkoholisteja ,juoneet rankasti koko lapsuuteni,tosin nyt isäni on ollut 6vuotta täysin raitis,lopetti jopa tupakanpoltonkin:)
Mutta siis asiaan.Itsestäni tuntuu että on kirjoitettava oma tarinani tänne,koska olen lukenut että palstallanne on monilla,varsinkin naisilla ollut täysin samanlaisia toimintatapoja juodessa.Ihan oikeasti olin aiemmin ajatellut että kukaan muu ei voi toimia niin tyhmästi,ei kukaan!
Eli itse aloitin pari vuotta sitten juomaan enemmän.Kun lapsemme olivat pieniä en juonut kun ehkä kerran kuussa,lapset olivat aina hoidossa jo ennenkun edes korkkasin ja 8 seuraavana aamuna menin heitä jo hoidosta hakemaan.En juonut kotona koskaan enkä edes päästänyt meille ketään kaljapullon kanssa etuovea pidemmälle...Mutta mihin ihmeeseen tuo kontolli tässä sitten katosikaan...?
Lapset kasvoivat ja itselleni tuli tunne ettei minulla muka ole mitään virkaa enään kun ei tarvitse huolehtia koko ajan muksuista niin intensiivisesti,alkoivat mennä omia menojaan jne.Minäpä turvauduin siideriin,aluksi.
Pikkuhiljaa alkoi juomisen tarve kasvaa,otin heti kun pääsin töistä,mukamas vaan muutaman ja sitten udein en pystynytkään lopettamaan.Loppuaikoina join siis jo ihan mitä vaan kaapeista löytyi,viinaa,salmiakkikossua,siis ihan kaikkea.kaikki tuliaispullot meni kurkusta alas pikkuhiljaa.
Aloin piilottelemaan pulloja,saatoin juoda salmaripullon,hakea seuraavana päivänä alkosta uuden ja join sitten taas senkin jossain vaiheessa.Mies ei tajunnut mitään pitkään aikaan.Tänäpäivänäkään mies ei ollut huomannut piilottelujani jne.Nyt olen kertonut kaiken,ihan kaiken...
Itsestäni tuli ihan pöllö kun join ,lähdin vkl baariin,siis joka vkl,flirttailin miehille ,suuteluitakin on ollut muiden kanssa.En aina edes puhunut lapsillekaan että olen lähdössä vaan jätin muksut ja miehen kotiin ja -vain lähdin.Riitoja alkoi tulemaan miehen kanssa juomisestani,vakuutin että kaikki on hallinnassa,silti jatkoin samaa rataa.
Nyt sitten heltorstaita edeltävänä keskiviikkona tuli miehelläni mitta täyteen,tulin torstaina 8 aikaan aamulla,umpikännissä kotiin jostain jatkoilta.Mies istui takapihalla,itki ja sanoi että nyt riittää,hän ei jaksa enään.Oli tehtävä valinta joko perhe tai viina.
Ihmeen kauan mieheni on katsellut mun sekoilujani en voi käsittää miten onkaan jaksanut.Itsemurhaa harkitsin loppuajasta usein,samoun mietin helpompaa keinoa sada nuppi sekaisin,siirtymistä lääkkeiden käyttäjäksi jne.Tai jospa sitten kuitenkin vaan ajaisin autolla johonkin jorpakkoon,jos vaikka henki lähtisi?
Kaikista juomistavoista oli tullut niin rutiineja että toistin ne samat kaavat joka päivä...ihan hullua.Nyt on varattuna aika terapiaan,menen ensin yksin ja sitten jossain vaiheessa mieheni kanssa joka ihme kyllä on vieläkin sanonut että tekee mitä vaan auttaakseensa mua toipumaan.
Paljon jäi kirjoittamattakin mutta näin pääpiirteittäin oma alkkiselämä oli tällaista.Nyt tiedän että juomisen on jäätävä kokonaan.