Olet täällä

MINÄ VOIN OLLA VAPAA

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Minä(kin) pystyn lopettamaan

ViestiKirjoittaja pipari » 8.7.2019 16:27:16

Joopa joo, piti vetää esiin tämä minun ketju jotta tulisi oikein kunnolla käänneltyä veistä haavassa. :oops:

Nelisen vuotta meni hyvin ja sitten taas kuin salaman iskusta tuli sellainen tunne että en jaksa elämää enää ilman lohduketta ja se oli menoa. En edes tarkalleen muista kuinka kauan on nyt mennyt tällä tiellä, parisen vuotta kai kohta... Syitä aina löytyy vaikka nyt olisi terveyskin vähän paremmalla tolalla kun silloin uudelleen aloittaessani, pitäisi vaan taas jaksaa raahautua lääkäreille jos jostain vaikka ihan oikeasti saisikin apua. Koitin hakea jonkunlaista sairaseläkettä mutta en kuulema ollut sitä tarvitseva vaikka siihen aikaan mies joutui melkein minut pukemaan kun olkapäät ym. olivat niin kipeät. Kun ei kunnon syytä löydy oireille niin se on niin rankkaa koittaa selittää että kaikki mättää.

Voimia tuntuu olevan paljon vähemmän kuin juomattomana aikana ja huomaan että pahantuulisuus taas alkaa valtaamaan mieltäni. Hullua tämä kierre, ottaa lasillinen kun on väsynyt ja sitten on taas vielä enemmän väsynyt ja sitä pitää sitten taas lääkitä...

Alkuun se kohtuukäyttökin oli muka onnistuvinaan mutta kyllä se mopo on taas jo kauan sitten karannut käsistä vaikka ihan samoihin määriin en ole "päässyt" kuin aikaisemmin mutta jokapäiväiseksi se juominen on taas muuttunut. Nyt olen koittanut jo parisen viikkoa että saisi edes yhden päivän ilman mutta eipä tuo ole vielä onnistunut. Mies ei ole vielä sanonut asiasta mitään mutta alan huolestua että joko hänkin on oppinut liikaa tavoilleni vaikka aikaisemmin oli aina niin vastaan jokapäiväistä viinin tissuttelua :(

Tässä siis tämä tunnustukseni ja koitan seurailla ahkerasti tätä linkkiä taas jos saisin sen motivaation taas löytymään. AA:t on liian kaukana eikä mitään muitakaan päihdepalveluita tarjolla joten kaikki on itseni varassa.
Tänään olen onnellinen
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 8.7.2019 22:12:47

pipari kirjoitti
Tässä siis tämä tunnustukseni ja koitan seurailla ahkerasti tätä linkkiä taas jos saisin sen motivaation taas löytymään. AA:t on liian kaukana eikä mitään muitakaan päihdepalveluita tarjolla joten kaikki on itseni varassa.
Erehdyksen kautta eteenpäin

Hei pipari, netissäkin on toimivia AA-ryhmiä.

NETTIRYHMIÄ – AAKOKOUKSET.NET
https://aakokoukset.net/index.php/nettiryhmia/
INTERNETISSÄ TOIMIVIA AA-RYHMIÄ. SKYPE-RYHMÄ. Kotisivu https://sites.google.com/site/bollesuomi/home. Palaverikäytäntö ja ajat:

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rahvas1 » 9.7.2019 15:26:27

Kiitos Pipari, kun kerroit, että päihdeongelma ei ole vieläkään muuttunut, ettei itse tarvitse kokeilla.

Nyt on siis pysähtymisen paikka ja alkaa toimimaan toisin, kuin ennen. Ei se sen kummempaa ole, Morkkis, se henkinen krapula kestää aikansa, mutta sekin menee ohitse.
Rahvas1
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja pipari » 11.7.2019 20:28:51

Niinhän se on Rahvas! kaksi kertaa jo kokeiltu eikä vieläkään usko :roll: mutta ehkä kolmas kerta toden sanoo...

Koitan nyt vähentämisen kautta kokonaan lopettaa taas kerran ja rupesin täyttämään tuota juomakalenteriakin. Kylläpäs ne rajat ovatkin pienet eli kovasti on mennyt yli vaikka ihan samaan määrään en vielä päässyt kuin edellisellä juomakaudella kun. Lupasin itselleni aikaisemmin että en enää rupea salaa juomaan ja nyt sitten kuitenkin taas rupesin sitä harrastamaan kun hävetti mieheni edessä joten STOP nyt pikimmiten! Ennen syyskuun alkua pitäisi saada kokonaan loppumaan kun muuten ei jaksa töissä kun tulee kiireempi aika. Muistan ennestään kuinka se lopettaminen väsyttää aluksi vielä enemmän joten täytyy ryhdistäytyä jotta olen iskussa syyskuussa.

Koitan mietiskellä mihin nuo aikaisemmat kerrat ovat kaatuneet, tuo melkein neljä vuotta kestänyt raittius oli kyllä niin tyhmää haaskata!

Miksi siis haluan lopettaa:

-juomakerrat ja määrät lisääntyy jatkuvasti
-koko ajan vaikeampi saada täysin 0 päiviä
-väsyttää jatkuvasti, en jaksa kunnolla hoitaa kotia (enkä itseäni) ja miehen kontolle jää aivan liikaa asioita
-järjestelen elämää niin että pääsen nopeasti töiden jälkeen aloittamaan eikä tarvitse ajaa illalla
-terveys pelottaa, verenpaine nousussa, paino nousussa, nivelkivut lisääntyneet..
-ärsyynnyn helpommin kuin aikaisemmin, huonot unet ja vaikea palautua kun juo liikaa (voi menna viikkokin!)
-huomaan sopertelevani muutaman lasillisen jälkeen
-sellainen yleinen välipitämättömyys kaikesta (vaatteet, hiukset, peseytyminen..)
Tänään olen onnellinen
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MinnaKoo » 11.7.2019 21:18:58

Onnistut Pipari varmasti!
Olihan sinulla jo hienoja juomattomuusaikoja.
Tämän taudin kuvaan kuuluu näköjään petollinen kuvitelma, että tilanne on hallinnassa. Siksi ymmärrän heitä, jotka käyvät AA :ssa vuosi toisensa jälkeen. Tapasin siellä kerran muistaakseni yli 16 vuotta raittiina olleen naisen, joka sanoi että hän on alkoholisti lopun elämäänsä. Ränni voi aueta kuin alussa toipivallakin. Siellä ymmärsin myös tämän taudin todellisen luonteen.
Pipari, pystyt kyllä uuteen nousuun. Paras oli että katkaisit sen ja tulit tänne takaisin.

Minäkin olen lopettanut 100 kertaa ja 101 kertaa ratkennut.

Tsemppiä ja iloa iltaasi.

MinnaKoo
Mikään voima ei ole tahdonvoimaa voimakkaampi...
MinnaKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 12.7.2019 09:15:02

Pipari kirjoitti
Miksi siis haluan lopettaa:

-juomakerrat ja määrät lisääntyy jatkuvasti
-koko ajan vaikeampi saada täysin 0 päiviä
-väsyttää jatkuvasti, en jaksa kunnolla hoitaa kotia (enkä itseäni) ja miehen kontolle jää aivan liikaa asioita
-järjestelen elämää niin että pääsen nopeasti töiden jälkeen aloittamaan eikä tarvitse ajaa illalla
-terveys pelottaa, verenpaine nousussa, paino nousussa, nivelkivut lisääntyneet..
-ärsyynnyn helpommin kuin aikaisemmin, huonot unet ja vaikea palautua kun juo liikaa (voi menna viikkokin!)
-huomaan sopertelevani muutaman lasillisen jälkeen
-sellainen yleinen välipitämättömyys kaikesta (vaatteet, hiukset, peseytyminen..)

Tässä sulla on hyvä vaihe lopettaa, kun mitään täysin korjaamatonta vahinkoa ei ole tapahtunut. Tuttuja syitä minullekin, mutta halu lopettaa juominen syntyi vasta, kun huomasin mielenterveyteni menettämisen olevan oikeasti uhattuna ja olevani matkalla ennenaikaiseen tuhoon Silloin myönsin, että kohtuujuominen ei omin tahdonvoimin onnistu. Läksin pyytämään apua raitistuneilta alkoholisteilta. Sain tukea olla päivä kerrallaan raittiina ja mukavana yllätyksenä olen saanut joukon ystäviä ja päässyt mukaan maailmanlaajuiseen toveriseuraan.
Alkoholistille raitis päivä on täyden kiitoksen aihe.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja pipari » 12.7.2019 15:51:45

Kiitos viesteistä MinnaKoo ja lomamuisto! Tsemppiä teillekin!

Totta että ei pitäisi jättäytyä pois täältä plinkistä, monesti jo juttujen lueskelu on pelastanut siltä repsahdukselta. Jossain vaiheessa oli vaan sellaista ikävää kiistelyä menossa useassa ketjussa ja ei tullut enää tultua tänne ollenkaan mutta nyt näyttää rauhalliselta. Olen niin herkkä etten jaksa mitään epämiellyttävää vaikka en ollut mitenkään mukana niissä kiistelyissä. Oikeassa elämässäkin olen huono pitämään puoliani kun mieluummin pakenen ennemmin kuin käyn hyökkäykseen. Tosin nyt täytyy jaksaa hyökätä tätä vanhaa vihollista vastaan ja löytää toisenlaisia keinoja selviytymiseen.

Ensimmäinen lopetus oli helppo kun motiivi oli niin korkealla koska pelästyin hallusinaatiokohtausta jonka sain yhden rankan viikonlopun jälkeen, toisesta en oikein muista miten se sitten lopulta onnistui ja nyt olen vasta siinä tilanteessa että haen edes sitä ensimmäistä päivää. Olen onnistunut vähentämään jo pariin lasilliseen päivässä ja ehkä se siitä taas onnistuu kun olen saanut pari tiettyä pulloa pois silmistäni. Lueskelen myös tuolla vähentäjissä kun siellä on niin mukavia kirjoituksia, harmi että minulla on vaan niin vähän aikaa olla koneella. Viikonloppu menee taas niin etten pääse ollenkaan :( Eli maanantaina sitten taas takaisin täällä ja tunnustuksia tekemässä tai voihan sitä olla hyviäkin uutisia kerrottavana :)
Tänään olen onnellinen
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja pipari » 14.7.2019 12:15:08

Voi ei :oops: En voi todellakaan olla tyytyväinen itseeni vaikka määrät ovat paljon pienempiä kuin aikaisemmin. Perjantaina sain pysyttyä vain kolmessa annoksessa ja silti oli aamulla vetämätön olo. Eilen sitten meni seitsemän annosta tosin pitkän ajan kuluessa etten tuntenut itseäni pöhnäiseksi mutta aamu oli taas niin ankea. Inhoan tätä vetelää oloa kun olisi niin paljon tekemistä eikä saa ryhdyttyä mihinkään eikä jaksa mitään. Menee viikonloput ihan hukkaan ja sitten taas harmittaa kun maanantai tulee ja pitää lähteä töihin eikä kotona mikään ole edistynyt. Olin ennen niin tarkka kodistani ja kaikki oli kunnossa vaan eipä uskoisi sitä kun katselee nyt miltä täällä näyttää. Onneksi mies on ottanut keititiön haltuunsa ja tekee ihania ruokia, minä koitan sitten jaksaa siivoilla jälkia ja tiskata. Haluan tarmoni takaisin!!! Tarkoituksena oli vähentää asteittain ennen todellista lopetusta kun en haluaisi niin pahoja viekkareita mutta täytyy nopeuttaa tahtia kun en pysty tuohon 1-2 annosta päivässä kohtuuteen.

Piti itkeäkin tänä aamuna (yleensä se tulee tihruutettua vain pikkupöhnässä) kun mieheni on niin ihana. Sanoin että pitäisi kai ostaa jotain alkoholitonta juomaa ja hän lähti samantien kauppaan. Nyt on monenlaista korviketta kaapissa niin ei voi olla siitäkään kiinni. Kun aikaisemmein lopetin niin hän on myös lakannut juomasta kotona ja se auttaa todella hyvin. Minun pitää todella ryhdistäytyä etten menetä tuollaista ihanaa ihmistä elämästäni. Plääh nyt pitää taas itksea..
Tänään olen onnellinen
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 14.7.2019 16:26:36

Rahvas1 kirjoitti:Kiitos Pipari, kun kerroit, että päihdeongelma ei ole vieläkään muuttunut, ettei itse tarvitse kokeilla.

MinnaKoo kirjoitti:Tämän taudin kuvaan kuuluu näköjään petollinen kuvitelma, että tilanne on hallinnassa. Siksi ymmärrän heitä, jotka käyvät AA :ssa vuosi toisensa jälkeen

pipari kirjoitti:Totta että ei pitäisi jättäytyä pois täältä plinkistä, monesti jo juttujen lueskelu on pelastanut siltä repsahdukselta

Heih pipari!

Komppaan Rahvas1sta ja peesaan MinnaKoota ja allekirjoitan lausumasi. Plinkki on mun AA, joten roikun täällä, etten hairahtuisi luulemaan, että kyllähän sitä sittenkin vois ihan vähän, kohtuudella.

Olisko sun kuitenkin helpompi vaan lopettaa nykyisestä seinään ja kärsiä viekkarit, kuin pitkittää kärsimystä?
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja pipari » 15.7.2019 12:35:19

Pipari proudly presents her first 0! :D :D

Eilen se sitten onnistui ensimmäistä kertaa maaliskuun jälkeen. Olen niin ylpeä itsestäni kun oltiin vielä tylsissä juhlissa, huonoa musiikkia, nälkäkin kun ruokailu meni niin myöhään, kylmä sekä laseja joka puolella enkä sittenkään repsahtanut vaikka yksi alkkis kaveri vielä koitti minua kannustaa (hän itse ei missään nimessä aio lopettaa). Sain siis ajettua kotiin ja ihana mieheni sai kerrankin juotua pari lasillista. Tuntuu niin mahtavalta olo tänään vaikka väsymys painaa kuitenkin. Sain vielä nukuttua tämän yön mutta edellisiltä kerroilta muistan että sekin sitten huononee jossain vaiheessa ennenkuin palaa normaaliksi.

Oikeassa olet Tyräkki, ei se varmaankaan parane pitkittämällä ja voi olla myös kieron mielen tuotteita taas tuokin ajatus kun oikein ajattelee, grrr! Töissä on niin hiljaista että kestän tämän jotenkin nyt ja elokuussa on tulossa pieni lomakin niin saa levättyä sitten oikein kunnolla ennenkuin syyskuussa alkaa todella kiivas jakso töissä. Eipähän sitten loma mene täysin pilalle tämän takia :) Pitääkin aloittaa tuo vitamiinitankkaus jo tänään ja toivoa että ei menisi kauaa ennenkuin palautuu normaalimmaksi. Ensimmäisellä kerralla meni muistaakseni 4 kuukautta sen kauhean väsymyksen kanssa ennenkin tilanne normalisoitui. Harmi että jossain mielipahapuuskassani olen puhdistanut ketjuani tuolta alkuajoilta.
Tänään olen onnellinen
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja pipari » 17.7.2019 19:02:18

:D neljäs päivä kääntyy iltaan, jee! ei ole helppoa mutta selvisin kuitenkin tästäkin päivästä!

Hyvä mieli vaikka kauhea nälkä koko ajan ja olen juonut vähän liikaa sokeria mutta sitä voi sitten jatkossa vähentää. Pina Colada pitää hävittää kaapistä, pelkkä vilahdus pullosta saa epätoivon valtaan eikä mies pidä siitä. Kauhea väsymys aamulla eika juurikaan eronnut krapula-aamusta mutta kokemuksesta tiedän että sekin paranee jossain vaiheessa. Koitan olla juomatta kahvia jotta ei sitten taas unet kärsisi kuten toissayönä. Viime yön sitten nukuinkin paremmin kun olin niin poikki.

Sain silitettyä ja vähän siivoiltua. Suurin osa kesävaatteista voi jäädä laatikkoon kohtalaisen kiristysongelman takia ja hommaan nyt kokovartalopeilin, olen jotenkin aivan plösähtänyt vaikka kilot ei ole juurikaan nousseet siitä kun viimeksi kävin vaa'alla. Kaverinikin sanoi että olen isomman näköinen kuin kilomäärästä ajattelisi, kyllä meinasi tästäkin taas tulla itku mutta nyt varmasti on voimia tarttua jatkossa tuohon paino-ongelmaankin. Täytyy vaan toivoa ettei tarvitse taas kortisooneja kun keuhkot tuppaa menemään tukkoon jos onnistun jostain löytämään hometta kuten viime talvena. Olemme nyt muuttaneet ja täytyy toivoa että jatkossa menee yhtä hyvin kun nyt nämä ensimmäiset kuukaudet. Aikaisemmin ei paino pudonnut vaikka iso kalorimäärä jäi pois alkoholin myötä enkä mielestäni sitä korvannut millään.

Eteenpäin ja onnea meille kaikille sotureille!
Tänään olen onnellinen
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja pipari » 22.7.2019 08:55:16

Laskuri nollattu mutta ei ole kauheaa morkkista siitä koska tapahtui todella maltillisesti ystävien ja perheen kesken vain 8 annosta + ehtoollisviini koko viikonlopulle jakautuen neljälle ruokailulle. Vatsa tuli kipeäksi sunnuntaina kun ei ollut luomuviiniä ja se sai taas muistamaan kuinka hienoa on olla kun ei närästä. Sain kiitosta jopa mieheltäni :) Nyt taas uuteen putkeen juomattomuutta!

Väsymyksen syykin selvisi kun pari tuntia olin autossa nuokkunut niin sitten virkistyinkin täysin ja nenäkin jotenkin aukesi vaikka en ollut huomannutkaan että se on tukossa. Elikkä hometta on sittenkin täällä uudessakin paikassa, täytyy siirtyä taas mökille nukkumaan ja jatkaa raivausta täällä toisessa. Keittiöstä on jo kaikki kaapit pois ja luulin että ongelma olisi selvä kun siellä olikin hometta kaappien takana mutta nyt pitää jatkaa etsimistä. Täällä ei haise ollenkaan sellaiselle perinteiselle homeelle mutta jostain luin että niitä on 200 erilaista. Keuhkotkaan eivä ole menneet tukkoon joten ei ole sitä plaatua joka minua on eniten haitannut aikaisemminkin. Ikävää että johtuukin homeesta mutta toisaalta olen todella huolentunut kun jo pelkäsin että olisin vakavastikin sairas kun niin kokonaisvaltainen oli se uupumus.

Itselläni myös muunlainen herkkyys nostaa päätän. Meillä pestään kaikki pyykki hajuttomilla pesuaineilla ja julkisilla paikoilla onkin vaikeaa hengitellä sitä katkua joka lähtee monen ihmisen vaatteista kun käytetään vielä lisäksi huuhteluaineita. Sitten kaikki hajuvedet, uimahallin kloori, auton tuulilasinpesuneste, kodin puhdistusaineet ja shampoot on aivan kestämätömiä mutta ehkä tämä tulee tuon homealtistuksen mukana kuten joku muukin totesi.

Mukavaa viikon alkua kaikille! :D
Tänään olen onnellinen
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja pipari » 25.7.2019 09:39:47

Mitäs tässä nyt sitten sanoisi, aika hapuilua on taas tämä alkutaival. Tuli laskurin nollaus ja vielä pizzan kanssa kun koitan vältellä alkohoin lisäksi sekä maitotuotteita että gluteenia. Ei voi olla ylpeä! :oops: Antaa toivoa kun lukee toisten ketjuja joilla se tuntuu olevan helppoa, ehkä se jossain vaiheessa kolahtaa minullekin kun tarpeeksi kauan jaksaa yrittää. Se clic puuttuu mikä on löytynyt aikaisemmilla kerroilla helpommin.

Toleranssi on selvästi laskenut kun 3 lasillista jo tekee aamuksi huteran olon, olen sen kyllä täysin ansainnut. Nyt taas jatkan 0 linjalla. Koitin katsella noita akupunktioita mistä monet puhuvat mutta meillä ei ole lähimailla mitään sellaista.
Tänään olen onnellinen
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MinnaKoo » 25.7.2019 18:56:20

Tsemppiä Pipari, ollaan tarkkana.

Totuuden nimissä en uskaltanut lähteä eilen mökille, vaikka olisi ollut mahdollista viettää siellä ilta ja yö yksin. En vain uskaltanut, koska pelkäsin, että lankean siellä. Pysyin kotona muiden kanssa. Jos olisin juonut siellä mökillä, tiedän että siitä se helvetti taas alkaa. Enkä sitä halua.

Huomenna illanvietto, ruokailu ja tietysti ruokajuomat ym, mutta sanoin jo isännälle, että mennään autolla. Sä voit kyllä ottaa. Hän kun ei ole ikinä humalassa, tai noh 2 kertaa nähnyt hänet huppelissa kolmeen vuoteen eikä mies muutu juuri ollenkaan. Toisin kuin minä, josta tulee kännissä känniääliödioottiriidankylväjähirviönoita-akka..
Sanoin, että kun tämä treenaus hyvin päällä niin pidättäydyn alkoholistakin.

Voimia Pipari, kyllä me tästä selvitään hyvin.

Iloa iltaasi!

MinnaKoo
Mikään voima ei ole tahdonvoimaa voimakkaampi...
MinnaKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja pipari » 26.7.2019 15:31:48

Kiitos MinnaKoo ajatuksistasi, lämmittää kun joku lukee näitä minunkin tunnustuksiani! Olet sinä todella hienosti pärjännyt jo näinkin pitkälle. :) Hyvä juttu että lupauduit kuskiksi, sitä minäkin aina käytän jos mahdollista niin auttaa pysymään päätetyssä linjassa!

Minusta tulee mahdoton kiukkuilija ja otan kaikesta nokkiini kun olen juonut sekä sitten lopulta itkeskelen jokaista asiaa (itku on kyllä herkässä ihan selvänäkin) milloin kenenkin olkaa vasten. Mies ei enää kestä noita minun kohtauksia ja ihan turhaan hän saakin lokaa niskaansa kun kaikki on vaan omassa sairaassa mielessä sekaisin silloin. Usein ajattelen että eroan hänestä kun hän on mukamas arvostellut minua tai tapan itseni että hän pääsee minusta helposti eroon, eli ihan sairaita ajatuksia. Onneksi olen odottanut seuraavaan päivään ennenkuin ryhdyn tekoihin :shock: Pahinta on ne krapulapäivät kun oksennan niin että en lopulta pääse edes kävelemään ja mies vaihtaa ämpäriä sängyn viereen (tosin niskani takia oksentelen toisinaan ihan ilman juomistakin ja se tuntuu niin epäreilulta). Pysyköön tämä nyt mielessä viikonloppua vasten...

Meillä kävi juuri meidän alkkis kaveri auttamassa parissa raskaassa hommassa miestäni ja syötiin yhdessä. Keskustelemme aika paljon alkoholismista mutta hän ei edes halua yrittää vaikka olisi pitänyt lopetella/vähentää hyvissä ajoin ennenkuin hänen poikansa tulee elokuuksi. Hän toi pullon tullessaan ja joi sitä sitten yksin mutta jätti pullonpohjan tuonne kaappiin "miestäni" varten illaksi. En kyllä anna sitä nautintoa että siitä ottaisin vaikka olisikin kuinka hyvää! Lähdetään kohta yhdessä mökille kunhan mies tulee takaisin asioiltaan ja illalla sitten saunaan mutta yritän pysyä vesilinjalla. En nykyään jaksakaan saunoa ollenkaan jos otan jotain alkoholipitoista ja mieskin on lähtenyt siihen mukaan.

Hyvää selvää viikonloppua kaikille ja muistakaa juoda tarpeeksi vettä kuumuuden takia! :)
Tänään olen onnellinen
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat