Olet täällä

Uusi vuosi

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Katso myös pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin palvelut. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Uusi vuosi

ViestiKirjoittaja Oba83 » 2.1.2012 15:48:48

Nyt on aika taas koittaa täysillä päästä eroon tästä kaikesta... liian paljon menee rahoja tollaseen pelaamiseen ja kaikkeen... nyt pitää tää vuos todella tsempata ettei pelaisi yhtään helppoa se ei tule olemaan mutta pakko toden teolla yrittää....
Oba83
Miedosti panostava jäsen

Re: Uusi vuosi

ViestiKirjoittaja High Roller » 3.1.2012 03:34:58

Kiitos kun teit uuden ketjun! Eihän täällä olekaan kuin 6-7 ketjua jo samasta aiheesta...
Hard work and clean living pays off!
High Roller
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Oba83 » 3.1.2012 07:09:19

Joo huomasinkin tuon kun lueskelin enempi taas juttuja pahoittelen jos tuntu väärältä että alotin oman tästä aiheesta... ajattelin vaan että tää helpottas kun kertoisin tuntemuksiani tänne miten tää edistyy.. toivon kyl että ymmärrät.. laitan koko vuoden infoa miten pelaamattomuus onnistuu niin hyvissä kun huonoissakin asioissa koska tiedän että tänne kirjoittaminen auttaa.
Oba83
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mrs.qwerty » 3.1.2012 07:17:21

...onhan täällä noita henk.koht. pelipäiväkirjojakin vaikka kuinka monta...
Ei haittaa yhtään, tehkää vaikka jokainen oma uudenvuodenlupaus-ketjunne, kunhan pysytte pois peleistä!!

Tsemppiä pelittömyyteen!!
ೋღ☃ღೋ taivaassa perseet tervataan ೋღ☃ღೋ
mrs.qwerty
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vieraspeluri » 3.1.2012 09:04:30

Toivon osaltani myös, ettei tämä ketju jää muutaman postauksen "päiväkirjaksi". Täällä on näitä todella monia, joissa kerrotaan "tulen päivittämään tänne päivittäin/viikoittain tms tilannettani". Todellisuudessa päivitykset jäävät muutamaan, ja ilmeinen paluu "arkeen" on käynnissä/käynnistynyt.

"en voi kertoa läheisille koska blaablaa.."
"en hae apua koska blaablaa.."
"en voi luopua verkkopankista / luottokortista koska blaablaa.."
"en voi tehdä asiaa x koska se hankaloittaisi elämääni liikaa" ym ym.

Kaikki tuollaiset on vain tekosyitä, ja peluri ei ole yksinkertaisesti valmis lopettamaan ja luulee selviytyvänsä vielä.

Älkää siis vain tsempatko, tehkää konkreettisia toimia.

Ottakaa hyvät ihmiset tosissaan ongelmanne ja hakekaa muutosta ilman mitään selityksiä ja tekosyitä!
vieraspeluri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieras » 3.1.2012 13:43:13

Oikeastaan pitäisi tänne tehdä ketju, kuinka saan kierrettyä estot :) Huomasin itse, että itselle asetettujen estojen kierto on rakettitiedettä, jossa peluri on nero. Mekö muka tyhmiä :D Itse kiersin liikaa ja nyt sitten piti semmoiset jarrut laittaa, että loppuu kierto reitit.
Vieras

ViestiKirjoittaja Oba83 » 3.1.2012 17:04:12

No niin ajattelin kyl tosiaan päivitellä enemmän tätä omaa aihettani... nyt on kaikki pelitilit ja kaikki suljettu että en pääse enää sivustoille... Nyt tosiaan huomaa miten vaikea tämä sairaus on kun huomasi että on tilillä vielä vähän rahaa niin aivan älytön tarve päästä pelaamaan mutta nyt tosiaan aion taistella tätä vastaan enkä mene pelaamaan... nostorajotukset ja kaikki on nyt päällä ettei vaan pääse nostamaan enempää kuin tarvii ettei repsahda.. henkkaritkin on menny vanhaksi niin ei pääse edes pankkiin nostamaan mikä on todella hyvä.. koska aikasemmista kokemuksesta voin sanoo vaik ois mikä rajotus tahansa niin pankistahan ne antaa tililtä jos vaan tarvii ja pelihimo kun iskee niin senhän hölmönä menee tekemään... nyt täytyy vaan ajatella tulevaisuutta ilman noita hemmetin pelejä....
Oba83
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romeR » 3.1.2012 19:40:26

Sen verran vielä tilanteesta vakavamman puoleista poliittista analyysiä, että... Olen ollut lukevinani että nimenomaan Kallet ovat Suomesta aikanaan vieneet "konseptinsa" Britteihin, ja siellä se on mennyt läpi oikein toden teolla. Ilmeisen määräävissä asemissa olevat ihmiset siellä ovat sotkeneet (ja siis nimenomaan sotkeneet kun on Kallejen konseptista kyse) itsensä siihen. Ne ovat taukoamatta mun kimpussa. Varmaan se mun faijan nyrkki on aivan giganttinen omaani verrattuna. Tuomioja taas omaa erinomaiset USA-suhteet, ja olen ollut katselevanani niiden tv-tarjonnasta sellaista ikäänkuin sovittelevaa välimuotoa. Esimerkiksi eilen tv7 (kristillinen kanava), niin sieltä tuli ohjelma nimeltä Iloa Arkeen, jossa oli joku naispuhuja todella suurelle yleisölle. Se osasi parodisoida tapahtuneita muutoksia, ja siitä aiheutunutta hyvin vaikeaa tilannetta todella lumoavasti ja todella hauskasti. Yleisö oli silminnähden aivan haltioissaan ja huvittunut, kuten myös minä. Siinä asiallisesti kerrottiin sanomaa, ja se nainen samalla parodisoi (siis asiattomasti, mut kuitenkin) saarnaajaa / puhujaa (Pete / mä) hyvin vihaiseksi, agressiiviseksi yms. tapaukseksi. Mutta todellisuudessahan siis viha ja agressio liittyy Kallejen aiheuttamiin kärsimyksiin, tuskaan, katkeruuten, epäinhimillisyyteen jne. tavallisille ihmisille. Sisällisodasta ollut puhetta... Angloamerikkalainen sellainen, britit vs Amerikka. Sillä, Amerikka on kaikkea sitä mitä tämä muutos on ollut, pohjimmiltaan. Se on se niiden maan perusidea !!

Tilannehan on se, että Suomessa kansa tietää varsin hyvin kyllä missä mennään ja mikä on hyväksi, mutta Suomessa poliittinen eliitti on sotkeutunut asiaan / kokee olevansa vastuussa aikanaan antaemalla psykoteoriat Kalleille. Suomessa on suppeat ja sisäsiittoiset yliopisto / eliittipiirit. Tämän takia tämän kirjoittaja on täysin vapaata VIRALLISTA riistaa Suomessa.

Kun faijani isän veli sanoi Köyhän-Kallen olevan kuollut, ei faijani ollut lainkaan huvittunut kommentista, vaan koki sen alitajuisesti selkeästi ikäänkuin hänen kuolematoiveekseen. Henkilökohtaisesti en laisinkaan usko siitä olleen kyse, vaan heitto nimenomaan liittyi siihen miten tehokkaasti se umpisuoli vaan oikeasti puhkaistiin (ja itse olen heitoillani tarkoittanut samaa). Kalleilla tuntuu olevan tuollaisia hyvin voimakkaita pelkotiloja (ihme ja kumma sellaisen toiminnan jälkeen..), ml. Multanen, faija, karaookke-mies esimerkiksi. Jonkinsortin kovan luokan agressiivista terapiaa niille vaan olisi pystyttävä antamaan, ja toisaalta riisumaan aseista semikallet, niiden pyrkimäiset "suojelijansa" (joopa joo...). Ja poliittinen eliitti Kataista myöten vaihtoon, jos mikään muu ei auta. Tässä on kuitenkin kyseessä totaalinen demokratian raiskaus meneillään. Eikä pidä ottaa vastaan mitään lahjuksia / porkkanoita niiltä.

Tuomioja, Kiviniemi, Paavo Väyrynen, Sauli Niinistö + koko kansa, näiltä odottaisi parempia ja tehokkaampia keinoja ja toimintaa asian hyväksi.
romeR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romeR » 3.1.2012 19:49:19

Tai sitten faija ymmärtää kyllä yskän, mutta kokee olevansa vähän niinkuin vastuussa vaikkapa Kataisen urasta. Mutta, itsepä Jyrki on lähtenyt hommaan mukaan. Eiköhän se nyt voisi ihan hyvin hakea vauhtia peruskansanedustajan pallilta. Siperia opettaa.

Eiköhän Katainen ole kuitenkin ylipäätänsä päässyt pääministeriksi aika pitkälti Kallejen avulla ja kautta.. ? Eli, silloin se antaitsisikin tulla pudotetuksi. Koska, on päivänselvää että umpisuoli on puhjennut.
romeR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romeR » 3.1.2012 19:54:53

Todennäköisesti kyse on näiden kahden asian yhdistelmästä. Mutta on todella vaiketa enää ymmärtää miten niitä suojellaan tavalla jolla suojellaan, sillä niin se umpisuoli ei puhkaistu, vaan räjäytettiin hajalle. Itse ne lähtivät rakentamaan niiden teorioiden varaan niin agressiivisesti ja selkeästi syyllistyivät niin "ylilyönteihin" kuin vain olla ja voi. Onko terapian antaminen niille vielä sitten kesken ?? No, enpä osaa vastata kun en niin ole seuraillut asiaa
romeR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romeR » 3.1.2012 20:07:37

Ja niin, voipi hyvinkin kyse olla siitä että briteissä lähinnä pikkujohtajat ovat olleet mukana Kallejen jutussa.. Ja esimerkiksi BBC ja isot kihot neutraaleja, hyvinkin todennäköisesti näin. Mua vaan ollaan pommitettu manipulaatiolla niin kovasti (Kallet tietävät missä surffaan...), että hämärtyi tuo käsitys. Mutta yllättävän laajasta pikkujohtaja-portaasta on kyllä siellä kyse, ei muuten olisi tuollaista tapahtunut.
romeR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romeR » 3.1.2012 21:34:39

No vielä tällaista tiedonjyvää (ja on faktaa, en mä tällaisissa asioissa kuseta yhtään). Enkä oikeesti muissakaan asioissa Peteen tutustumisen jälkeen. Paitsi jos viestintävirastosta soitetaan, ja kysytään onko sulla tv. Tosin piakkoin ei sekään summa paljon enää tunnu ulosotossa (en valita, totean vain). Sama muuten pätenee sihteeriin... Vaikka olikin vain välityksellä yhteyksissä Peteen, ja olisiko mullakin asiaan osuutta. Tiedä siitä, olen vain valelääkäri.... Mutta ei nyt ole alemmuuskompleksin aika (eikä mulla edes sitä ole). Mutta siis asia olisi tämä:

Jouluyönä porukoiden luona katsoin ensin joulukonserttia telkkarista oliko kahteen... Sitten menin keittiöön syömään kinkkua ja leipää. Ja siitä nukkumaan, valot jätin (tarkoituksella, olihan jouluyö) päälle kuuseen ja ikkunoihin. Pian kun olin nukahtanut, niin faija tulee yläkerrasta (missä kaikki muutkin nukkuivat), välillä sillä nähdyn aivan todella kieron kasvoneleiden kera ja sammuttaa valoja ja heittää mulle: "Sitten kun noi tuolta ylhäältä heräävät, niin sano niille...). Eivätkä muuten todellakaan olleet silloin joulun aikaan "hereillä"... Siskoni brassaili miten faijalla on niin paljon isompi nyrkki kun mulla. Ja onhan sillä ainakin poliittisessa teoriassa, mutta miten sitten muuten (toivottavasti) pian alkaan käytännön oppitunnin jälkeen. Mutsini kohdalla vähän sama tilanne, toisaalta enempi ei kallellaan, vaan petrillään muhun päin. Lapset ovat tietysti lapsia, enkä Rikun tilannetta osaa silleen analysoida, don´t know to be honest.

Mutta siis... Mitä niille pitäisi sanoa ?? Umpisuoli räjähti, tiedän. Et ehkä ollut kaikista enkeliein ihminen maanpäällä, tiedän senkin. Viittaatko siihen että kuolet ennemminkin kuin suunnittelemasi / tekemäsi asiat paljastuvat muulle yläkerran ihmisille ?? Todella ikävää todeta, mutta näin ilmeisesti ainakin todella voimakkaasti pelätään, tiedä sitten suunnitellaanko. Oliko kyseessä myös isäni isän suvun erään sukulaisvaikuttajan taholta periytyvä voimakas rehvakkuus ? Mutta kokonaisuussa olisi oleellista, että "sitten kun ne heräävät".... Mutta luulisi heräävän jo !! Kenen tahansa !!!!!!!!!!!!!!!
romeR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Oba83 » 3.1.2012 21:36:15

just mitenhän toi liittyy mun riippuvuueen?? en kyl kieltämättä tajunnu yhtään mitään polittisista jutuista en oo koskaan ymmärtäny.. niin kerrotko miten se liittyy mun peliriippuvuuteen????
Oba83
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieras » 3.1.2012 21:52:39

Tässämuutaman tunnin minäkin oon koittanut jotain yhteistä löytää, mutta ei oikein löydy etsimälläkään :lol:

Mutta asiaan. Peliriippuvuus on aika kavala sairaus. Sitä ei yksinkertaisesti pysty hallitsemaan ja se on niin syvällä alitajunnassa. Hallitsematon käytös on se pahin, kun vaikka tietoisesti pyrkii välttämään pelaamista ja ajattelee "täysjärkisesti" niin silti huomaa kohta ottavansa pikavippejä ja pelaavansa. Minä en oppinut mitään ennen kun oli liian syvällä suossa.
Itse aloitin ensin myöntämällä julkisesti itselleni ongelman. Ainahan sitä häviön jälkeen myönsi, mutta ei mitään oppinut. Aina uudelleen ja uudelleen pelasi. Kun viimein haki apua, niin ajatteli vielä hallitsevansa itsensä. Siinä tein virheen ja nyt maksan siitä. Verkkopankin sulkemiset ja muut ei ollu mulle tarpeeks tehokkaita ja se oli lopulta myönnettävä. Rahanarvo menetti jossain vaiheessa merkityksensä ja siinä vaiheessa ei enää ollut paluuta normaaliin.
Monella on mennyt paljon enemmän kuin minulla ja oon joskus ihmetellyt tarinoita menetetystä omaisuudesta ja kaikesta. Niitä ei helposti uskonut, mutta nyt uskoo, sillä olisin voinut olla samassa tilanteessa. En tiedä vielä miten tämä lähtee selviämään, mutta nyt on minun ainakin otettava kaikki mahdolliset keinot käyttöön.
Vieras

ViestiKirjoittaja romeR » 3.1.2012 22:23:41

* Tai siis, miten se faijan nyrkki voisi olla edes poliittisessa teoriassa suurempi kuin mun ?? Jenkit ja Venäjä, tällaiset pikkuvaltiot eivät välttämättä lähtisi kallistumaan, vaan ovat täysin petrillään nykyään, ei edes pienintäkään epäilystä. No, Suomessa vielä joulun aikaan... Hmmm, tuskinpa oikeasti jos kansan keskuudesta oltaisiin asiaa selvitelty, tai siis ei olisikaan. Ja kyllä se nyrkki mitä on jäljellä, niin alkanee hakkamaan omaan päähän. What comes around, it goes around. Ympäri käydään ja yhteen tullaan.
romeR
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Valtti