Olet täällä

Halu Juoda?

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Halu Juoda?

ViestiKirjoittaja madtrue » 19.7.2020 19:26:46

Itse lähdin tuosta liitosta juhannus 18 kihlasin ja viikko sen jälkeen häippäsin. Sitä jos mitä kadun vieläkin toisinaan. Poikaani en nähnyt reiluun 6kk tänä vuonna koska päihteet veivät minua ja minä VEDIN PÄIHTEITÄ. Nyt pyrkimyksenä täys raittius nyt jouduin ihan kuntoutuksen kautta koska omat voimat eivät enää riitä kuten ennen. Nykyisin vaikeaa olla edes viikko päihteittä. Ja ennen VEDIN vuodenkin vesilinjalla. Nyt 33vuotiaana, pääsin vihdoin kuntoutukseen. Nyt tää jätkä aikoo lopullisesti päästää irti päihteistä. Lokakuussa 19 todettiin lisäksi aivokuoren rappeuma.
-Rocky Has Left The Building-
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja madtrue » 20.7.2020 22:52:59

Sitä paljon toisen hoitokaverin kanssa miettinyt että kyllähän se niin on meillä holisteilla/addikteilla yms, että ne olot tahtoo "hävitä" muistista yllättävän nopeasti. Ja niinhän se kyllä onkin. Minusta sekin kertoo vain siitä kuinka riippuvaisia me olemme.
Ja ajatella vasta nyt näin herranvuonna 2020 tajusin ja hyväksyin sen että (alkoholismi), on sairaus.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja madtrue » 22.7.2020 20:18:42

Nyt on se vaihde päällä näin 12 raittiin päivän jälkeen että pää alkaa tekemään töitä. Ihan sekaisin, oikeastaan enemmän sekaisin ,OIKEASTI OLLESSA RADALLA.COM kuuluu sairauteen ja siihen että alkaa jälleen opiskelee kuka ja mikä se selvä madtrue on.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Matleena » 23.7.2020 09:11:28

Siinä taitaa olla itse kullakin meistä opittavaa. Jossainhan se luki, että alkoholia kun ottaa niin aivot ei pääse päivällä saati varsinkaan nukkuessa työstämään asioita, jolloin se tärkein asioiden käsitteleminen tapahtuu. Eli ne asiat ja niiden käsittely vaan lykkääntyy myöhemmäksi.
Matleena
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja madtrue » 23.7.2020 10:12:43

Lähinnä uudelleen opiskelua omalla kohdallani haastavinta on se että en tiedä kuka madtrue on. Luotan että raittiina olo ja elo paljastaa sen minulle. Luottavaisin mielin aina uuteen päivään nousen.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja madtrue » 2.8.2020 08:02:45

Jep hengissä ollaan ja hyvässä sellaisessa :). Moni on kysellyt jo minulta juotattaako yms? koska tuntevat ja tietävät hyvin miten paljon olen juonut yms poltellut savuja + muuta mistä sen kummemmin halua edes puhua. Mutta siis itse asiaan rehellisesti ei ole juotattanut, enää en ole edes kuntoutuksessa vaan viimeisen viikon olen jo ollut himassa , tietysti olin jo aiemminkin kävin osastolla aina muutaman päivän vain.
Tässä on unirytmistä saamassa kiinni jo mikä on todella positiivinen asia, ruokakin maistuu tulee siihenkin jonkinlaista säännöllisyyttä, itse kun yleensä syö vasta kun on nälkä :). Tässä raittiuden alkuvaiheilla saanut jopa jonkun verran ajatuksistaan kiinni, eikä ole aamuisia ahdistus/paniikki kohtauksia ollut enää. Mutta tuosta "itse otsikosta" sen verran että miten muilla plinkkiläisillä on, onko se puhdasta halua? onko se etukäteen suunniteltua? Vai pakonomaista juontia (kuten itselläni) oli.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Matleena » 2.8.2020 12:34:22

Itellä se on ollu molempia. Kun juomatilanteet on ollu enimmäkseen hauskoja ja sillon on tehty seurassa kivoja asioita, niin ne on ollu enimmäkseen positiivisia kokemuksia. Ja sen puolesta niitä haluaa myös lisää. Mutta luettuani tuon This Naked Mind teoksen, niin ymmärrän myös, että siellä on myös se ihan puhdas kehon riippuvuus alkoholista.
Matleena
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja madtrue » 3.8.2020 11:11:04

Niinhän se on että keho ns huutaa sitä alkoholia, se on aika veemäinen tunne. Ei se enää ole mikään viinantuska tai no on mutta itse kutsun sitä ihan puhtaaksi riippuvuudeksi. Täytyy vain laittaa kampoihin, ei ole onneksi tullut vielä tässä vaiheessa sitä huutavaa halua rueta ryyppäämään, koska tietäisin että menisi liian moni asia persiilleen ja sitä en halua. Olen ihn tarpeeksi saanut pahaa aikaan niin itselleni kuin muillekkin minun liiallisesta päihteiden käytöstä.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja madtrue » 6.8.2020 12:10:01

En tiedä tuosta halusta juoda mutta, näin 4viikon jälkeen tuli ensimmäinen "päihdeuni". Että on ne aika lujasti tuolla selkäytimessä/aivoissa riippuvuudet. Ja vanhojen tuttujen kanssa siinä touhuttiin. Luojan kiitos se oli vain uni, ei ole ennen näin aikaseen ruennut näyttää moisia unia, jospa se johtuu siitä että tällä kertaa olen PÄÄTTÄNYT lopettaa kokonaan :roll:
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät