Olet täällä

vanha nainen hunningolla

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

vanha nainen hunningolla

ViestiKirjoittaja rentun ruusuke » 7.8.2012 08:14:20

Raittiutta takana 5 kk Nyt alkoi loma, ja ennen loma aloitetiin railakkaasti juhlimalla. Kyllä on kaipuuta entiseen aikaan.Tässä on nyt ainakin selvinnyt se,että että mistään kohtuukäytöstä ei ole kysymys. Mielessä pyörii kunnon kostea ilta, eikä pari lasillista viiniä.Petauskin on suoritettu. Mitätön riita rentun kanssa ,saisin nyt nautiskella ihan yksin.
Muutekin nyt ihmissuhteissa tökkii. Onkohan tämä sitä vanhan juopon kireyttä? Alkoholiton aikani ei ole ollut yhtä juhlaa, vaikka olen kyllä ollut onnellinen ja tyytyväinen selvistä päivistä. Etenkin aamuimuisin herätessä ja illalla nukkumaan käydessä olen ollut helpottunut.
Nyt on vaikeaa, ja vielä vaikeammaksi käy jos retkahdan. Hetkellinen helpotus ajatusten ahdinkoon houkuttaa,mutta järki sanoo ei. Tämä vuodatus plinkkiin on osa vastatoimintaa mielihalulle.
rentun ruusuke
Vahvasti panostava jäsen

Re: vanha nainen hunningolla

ViestiKirjoittaja Kaaleppinen » 7.8.2012 08:49:33

Hei rentunruusuke. Kovin tutun kuuloista tuo sinun petailusi on. Omalla kohdallani elin vuosia keräten aina kaiken negatiivisen tunteen sisälleni, kunnes lopulta mitta täyttyi ja ovet paukkuen sain lähteä juomaan.

Viimeisin koitokseni oli sellainen, jossa kamppailin juomahimon vallassa monta päivää, lopulta ollen oikeasti tienhaarassa, jossa vasen olisi vienyt entiseen, oikea uuteen. Valitsin oikealle kääntymisen, vaikka se pelotti enemmän kuin entinen kaaos elämä.
Tänään olen kiitollinen tuosta valinnastani, koska se vahvisti lopulta haluani elää raittiina.

Et sinä mitään helpotusta päihteistä saa. Se on sairaan mielikuvituksen tuoma harha. Oikeaa helpotusta, hyvää oloa ja kiitollisuutta sen sijaa saat, kun elät hetken kerrallaan pää selvänä tämän viikonlopun yli. Maanantaille uskoisin sinun voivan kirjoittaa hieman positiivis sävytteisemmän postauksen, kun nyt vältät kiusauksen, kuin se jos sille annat periksi.

"On niin helppoo olla onnellinen ja tyytyy siihen mitä on." laulaa Olavi Uusivirta ja tänään minä yhdyn laulun sanoihin täydestä sydämestäni. Elämä heittelee meille kasvunmahdollisuuksia, on vastuullamme käytämmekö ne hyödyksi, vai ummistammeko silmämme, leikkien ettemme niitä enää sen jälkeen huomaa.

Rentunruusuke. Tänään emme tarvitse viinaa mihinkään, koska sillä ei ole meille yhtään mitään annettavana. Päinvastoin, se haluaa ottaa meistä taas palan pois.
Taivaasta on nykyään muodostunut minulle mielikuvissani suunta jota kohden pyrin.
Kaaleppinen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tuulenviemää » 7.8.2012 09:17:59

rentun ruusuke kirjoitti:Mielessä pyörii kunnon kostea ilta, eikä pari lasillista viiniä.Petauskin on suoritettu. Mitätön riita rentun kanssa ,saisin nyt nautiskella ihan yksin.

Entäs kun heräät tuos kostean illan jälkeen kunnon krapulassa, hikoilet ja vapiset, sydän hakkaa tuhatta ja sataa, omaisuus ja muisti kateissa? Jääkö se edes yhteen iltaan? Vieläkö ystävät tervehtivät? Alkoiko loma mukavasti? Kannattiko heittää 5 hyvää kuukautta hukkaan?

Muutekin nyt ihmissuhteissa tökkii. Onkohan tämä sitä vanhan juopon kireyttä? Alkoholiton aikani ei ole ollut yhtä juhlaa, vaikka olen kyllä ollut onnellinen ja tyytyväinen selvistä päivistä. Etenkin aamuimuisin herätessä ja illalla nukkumaan käydessä olen ollut helpottunut.

Ei elämä koskaan ole yhtä juhlaa. Juhlaa on yleensä harvemmin kuin arkielämää, eihän se muuten juhlaa olisikaan. Mutta vain selvinpäin voit tehdä arjesta parempaa.

Nyt on vaikeaa, ja vielä vaikeammaksi käy jos retkahdan. Hetkellinen helpotus ajatusten ahdinkoon houkuttaa,mutta järki sanoo ei. Tämä vuodatus plinkkiin on osa vastatoimintaa mielihalulle.

Niinpä. Ajattelepa tätä. Parempaa lomaa toivottaen.
tuulenviemää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja rentun ruusuke » 7.8.2012 09:57:55

Kiitän kannustuksesta !
Ensimmäinen erä on voitettu! Ostin 6 litraa kivennäisvesiä ,prinsessaleivoksia,aikakausilehtiä. Siinä tämänkertainen hetkellinen helpotus, turnaus jatkuu.
rentun ruusuke
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja rentun ruusuke » 7.8.2012 19:17:30

Helpottaa ,ja nyt hymyilyttää nuo ongelman ratkaisukeinoni. Aamulla oli kyllä tuskaista. Tuo tuli puskista. Viime sunnuntaina oli perhejuhla ,jossa tarjottiin tervetulijaismalja siitä otin yhden kulauksen sekö herätteli vanhat tottumukset? Tänään tuli tutuksi termi raivoraittius.
Huojentuneena kohti huomista.
rentun ruusuke
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja rentun ruusuke » 17.8.2012 15:03:45

Parin tunnin kuluttua vieraat saapuvat, tutustumme uuteen pariskuntaan. Viinit ja lasit odottavat aloitusta. Ja kaikkeen tähän osallistun jo järjestelyvaiheessa. Mieli on kyllä levollinen. Luultavasti maistan viiniä mutta yritän selvitä mahdollisimman vähällä. Tälläistä tämä tapakulttuuri.
rentun ruusuke
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja rentun ruusuke » 18.8.2012 10:52:41

Seitsemän tunnin sessio ,2 lasillilta viiniä.En koe repsahtaneeni. Homma oli koko ajan hanskassa, missään vaiheessa ei ollut halua juoda,saatikka viinanhimoa.
Nyt tietenkin askarruttaa,miten tästä eteenpäin. Tarkkailen koko ajan tuntemuksiani, ettei vaan käy vanhanaikaisesti.
rentun ruusuke
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja aika katsoa peiliin (poistunut käyttäjä) » 18.8.2012 11:37:54

Ikävä homma :shock: . Se ongelma kun ei ole se 2 tai 3 lasia viiniä vaan se ENSIMMÄINEN LASI, koska silloin olet antanut itsellesi luvan juoda. Jos alkoholisti antaa itselleen luvan juoda niin sittenhän juodaan. Ei välttämättä heti mutta esim. viikon päästä ajatuksella (menihän se viimeksikin hyvin, miksei sitten nyt).

Voimia sinne
aika katsoa peiliin (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja rentun ruusuke » 18.8.2012 12:58:14

Sepä se. Olen alkoholisti,se on päivänselvää ja olen hyväksynyt asian itselleni.Mutta en ole valmis julkituomaan sitä. Tuossa eilisessä valitsin helpoimman tavan suunnitellusti. Kokemusta takautuvasta viinanhimosta on. Valmistaudun siihen ja tämä kirjoittelu on osa taistelusuunnitelmaa.
rentun ruusuke
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja nyysky » 18.8.2012 15:02:02

Hei, nyt kannattaa olla tarkkana. Mulle kävi niin, että illanvietossa otin yhden oluen. Seuraavana päivänä olin tosi tyytyväinen itseeni, että osaan kohtuukäytön. Mutta... muutaman päivän kuluttua join itseltäni muistin pois. Vanha koira ei uusia tapoja opi. Krapulat ovatkin sitten hirveitä, tuskaa, hikoilua, häpeää.
nyysky
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lorda » 18.8.2012 19:19:21

Tsemppiä Ruusukkeelle! En kyllä olisi valmis tuomitsemaan sinua kahden viinilasillisen takia. En vetäisi niiden pohjalta kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tulevasta juomisestasi myöskään.

Päätä olla juomatta niin usein ja niin pitkään kuin pystyt. Siinähän se. Jos omasta mielestäsi sinulla on ongelma, mikä estää jättämästä koko juomaa menneisyyteen?
lorda
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja rentun ruusuke » 19.8.2012 10:45:24

Toissailtaisilla juhlilla oli positiivista vaikutusta minuun. Ensiksikin pakon sanelemana koti on nyt siistissä kunnossa.Sen puoleen täällä on mukava olla. Minua on vaivannut saamattomuus ja alavireisyys koko kesän. Toiseksi oli mukava tutustua uusiin ihmisiin,piristi kummasti. Olen ulospäin suuntautuva eikä ole ongelmia sosiaalisissa tilanteissa, mutta viime aikoina olen vetäytynyt omiin oloihini.

No, renttu jatkaa juomistaan kaveriporukassa. Viimeinen lomaviikko alussa ja siitä pari päivää menee pöhötynyttä nurkissa hiippailevaa otusta sietäessä. Taas samat kuviot,eroa on vain siinä, että en itse juo. Viiniä,wiskiä ja olutta kyllä olisi. Kotona on aina alkoholia.

Tämän raittiuteni myötä olen alkanut pohtia parisuhteeni kestoa. Tuskinpa jaksan kovin pitkään. Puolison ryyppääminen halvaannuttaa minut. Aikaisemmin olin raivon partaalla tässä vaiheessa. Nyt täysin rauhallisena pohdiskelen erilaisia vaihtoehtoja. Pakkaanko kamat autoon ja lähden lomamatkalle Jonnekin päin Suomeen?
rentun ruusuke
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja rentun ruusuke » 22.8.2012 08:20:40

Eilen oli vaikea päivä.Pihatöitä puuhastellessa kurkistin kylmäkuoppaan,siellähän se kellotti valkkaripullo ja pari olutta. Koko kesän aikana en ole kuoppaa tutkinut mutta eilen...Ajatus kierteli pullon ympärillä,siinä ei ollut kuin yksi puute,niitä olisi pitänyt olla kaksi,jotta riittäisivät kunnon nirvanaan.

Tietoisuus siitä että juomaa oli, ja kaupassa käynti edessä kaihersi mieltä.Täydennyksen saisi helposti. Käväisin sitten kuitenkin kirjastossa.Tommy Hellsteniä ja pari alkoholiriippuvuutta käsittelevää kirjaa tarttui mukaan. Niitä selaillessa vierähti ilta.

Masennustestin mukaan minulla on keskivaikea masennus. Siltä kyllä tuntuukin. Tarkoituksella en ole vielä hakeutunut hoitoon. Ajatuksena on irrottautua ensin alkosta.Olin sitä mieltä ,että masennukseni johtuu siitä, mutta taitaa olla oikea tauti. Vuosi sitten kokeiltiin kolmea erilaista lääkettä, ei toivottua tulosta. Jätin lääkärille kertomatta alkoholiongelmastani. Onneksi loma loppuu ,ja ensi viikolla alkaa työ, se on tehokasta masennuksen pakkohoitoa.

Vähän räpiköintiähän nämä viime päivät ovat olleet.
rentun ruusuke
Vahvasti panostava jäsen

Re:vanha nainen ei ole enää hunningolla

ViestiKirjoittaja rentun ruusuke » 5.10.2012 21:26:16

Tänään on juhlapäivä ,7kk alkoholittomia päiviä repussa.

Muutos on valtava. Takana on lapsenomainen,hermostunut ja keskittymiskyvytön käyttäytyminen ja oleminen.Sänttäsin paikasta toiseen kuin fortunapallo saamatta aikaan mitään. Elämä oli ajelehtimista tilanteesta toiseen. Alkoholi vaikutti silloinkin kun sitä ei juonut.

Reilun kk ajan olen toteuttanut Metsänreunan miehen metodia. Alkoholi on minulle täysin merkityksetön aine, ja minun on hyvä olla raittiina. Noita kahta lausetta toistan ääneen töihin autoillessani. Ja se toimii !! ainakin minun kohdallani. Raivoraittius on muuttunut normaaliksi tavalliseksi elämäksi.

Plinkkiä seuraan silloin tällöin. Monia oivalluksia olen täältä saanut. Kiitos teille.
rentun ruusuke
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja audente1 » 6.10.2012 06:22:18

Hienoa, onneksi olkoon 7 kk raittiudesta. Iloitse ja nauti - ihana muutos on tapahtunut elämässäsi!
audente1
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Lopettajat