Aloittelenpas tässä vaikka uuden oman ketjun, kun välillä tulee ajatuksia joita haluaisi jakaa, mutta saattavat jäädä kirjoittelematta kun ei oikein keksi soveliasta paikkaa.
Rahapelaaminen - pelaaminen - ehkä addiktiot yleensä. Pakenemista. Näin omalta kohdaltani pohdin. Minulla on enää muisto jälkellä elämän suuresta kokemisesta. Ei jonkin asian tekemistä, vaan olemista siinä hetkessä. Kuuntelemisesta, liikuttumisesta niin että kyynel tulee silmään. Katselemisesta, hetkestä kun maailma näyttää niin kauniilta. Onnesta. Sain tänään muistutuksen siitä. Tiedän että voisin pelata jotain harmitonta peliä. Se toisi jännitystä - saisi sukeltaa siihen maailmaan - tuntisin olevani elossa. Mutta mitä eloa se olisi. Se olisi helppoa, halpaa elämää. Elämää kovin pienessä pallossa. Eloa joka veisi minua entistä etäämmälle noista kauniista muistoista. Olen tyytynyt siihen niin monesti. En tiedä miksi. Miksi minulla on tämä olo, kuin päässä olisi huutokuoro joka vaatisi minua pelaamaan - pois tästä hetkestä. Onko se maailma joka tuntuu niin pahalta - tai onko se itse joka tuntuu niin huonolta. Onko se Jumala joka tuntuu niin pahalta - tai onko se pelko ettei moista edes ole. Jotain pelkoja joka tapauksessa. Lueskelin tuossa joku aika sitten kun Krishnamurti puhui pelosta, ja totesi että pelko syntyy ajattelusta. (http://www.jkrishnamurti.org/krishnamur ... &chid=1311)
Voin siis sukeltaa tuohon peli-maailman rajattuun, kontrolloituun ajatuskulkuun mikä on niin helppoa ja turvallista. Siis paeta tuota pelkoa. Tai koittaa jotain haastavampaa - koittaa sukeltaa tuonne ajatuksen taakse tähän hetkeen, tähän olemiseen. Näin kun sen itselleni asettelen, tunnen että haluan haastaa itseäni, en mennä tällä kertaa sieltä mistä aita matalin. Joten taidanpa tässä keitellä teen ja pistää jotain rauhallista musiikkia soimaan, ja katsoa mitä siitä syntyy.
Hyvää ja elämänmakuista uutta vuotta kaikille!
- Q