Olet täällä

Voxra 150-300 mg

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Voxra 150-300 mg

ViestiKirjoittaja virtanen » 5.3.2014 16:08:32

Moi! Mulle määrättiin toi ylläoleva lääke joulukuussa ja se auttoi, väsymys lähti ja mieli parani. Nyt se sitten lopetettiin aika nopealla vauhdilla, koska mun korvaushoidon hoitaja ei siitä alunperinkään tykännyt. Annos oli 300 mg/ päivä ja se oli varmaan liian iso annos, koska olin hieman ärtynyt. Sitten puolitettiin 150 mg ja olo alkoi olla ihan ok. Tiedä sitten oliko se ärtymys aiheutunut kenties ihan jostain muusta, mutta lääke oli hyvä.
Oon nyt ollut ilman sitä parisen viikkoa ja se sama väsymys on palannut, nukun aika paljon.

Mitäpä tehdä? Apteekkisopimuksen takia en voi lääkettä hankkia muualta.
Jospa joku voisi ottaa yhteyttä henk.koht. tai tänne, en jaksais taas tätä väsymystä. Jos jollakin sama lääkitys ollut/on, niin voisi auttaa ja kertoa. =) Miten tästä eteenpäin?

[poistettu yhteystiedot - Päihdelinkin moderaattori]
virtanen
Vahvasti panostava jäsen

Re: Voxra 150-300 mg

ViestiKirjoittaja Chas » 5.3.2014 17:02:32

Kyllähän tuo liian isolla annoksella aiheuttaa ärtyneisyyttä. Ihmettelen vaan, että mikä sillä hoitajalla oli kyseistä lääkettä vastaan. Vai onko se juuri lukenut sen väärinkäyttöpotentiaalin jostain.

Jos sulla on masennusta niin voisit yrittää puhua korvaushoidon lääkärin kanssa, että sun mieliala oli parempi sillä lääkityksellä. Se olis musta ensimmäinen vaihtoehto. Sehän sun lääkityksen päättää, eikä hoitaja. Muitahan vaihtoehtoja sulla ei käytännössä ole, jos on se apteekkisopimus ja jos se koskee kaikkia lääkkeitä. Mutta oletko selvittänyt koskeeko se kaikkia lääkkeitä vai vain ns. pkv-lääkkeitä esim. pameja jne?

Koska kyseessähän on masennuslääke joka ei noihin lukeudu, täten esim. yksityinen lääkäri voi sitä kirjottaa kuten muitakin lääkkeitä, jotka eivät ole pkv-lääkkeitä kuten antibiootteja tmv. Nimittäin yleensä nuo sopimukset ovat vain pkv-lääkkeille väärinkäytön ehkäisemiseksi, mutta saattavat tosin rajoittua myös vaan tietyn lääkärin määräämiin lääkkeisiin tai yksinkertaisesti kaikkiin lääkkeisiin. Tuo ei mulle kyllä käy järkeen. Sillä täytyyhän nimittäin esim. antibioottikuuri päästä hakemaan jos sairastuu toisella puolella Suomea tai muuta vastaavaa.

Jos sulla ei ole jäljellä siitä sopimuksesta omaa osaa tai kopiota niin käy pyytämässä kopio siitä apteekista mihin se tehtiin ja tarkista mitä kaikkea se koskee.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hentsu420 » 5.3.2014 23:42:34

Testailin tabletin verran tätä Voxraa (1kpl 300mg) ihan normisti nielaistuna vedellä alas aamupalan yhteydessä, ja kyllä toimi. Netin ADHD testit näyttää kaikki selvää positiivista diagnoosia mutta tähän asti elämää on kyllä selvitty suht ongelmitta (Peruskoulu + Kauppaopisto + vasta pari kk sitten aloitettu korkeakoulututkinto )Niin psykat vähän ovat nihkeitä asian suhteen kun mitään selviä oppimisvaikeuksia ei olekaan todettu, vaikkakin kauppiksen arvosanat ovat 60-70% tyydyttävää/=paskaa. Loput sitten kiinnostivat itseä ja niistä onkin hyvät tai erinomaiset numerot. :roll:

Määrätäänkö tätä vain masennukseen vai pitäskö tuoda lisäksi mahdollinen ADHD/ADD/whatever oireet esille?

Normaali minä on kyllä lähestulkoon poikkeuksetta apea ennenkuin jotain substanssia saa verenkiertoon tai sattuu muuten vaan olemaan harvinainen "hyvä" päivä. :(

Kuitenkin voxra pisti liikkeelle ja kotiaskareet jotka ovat yleensä AINA rästissä (tiskaus,siivoaminen yleensä ja muutaman uuden kodinkoneen asennus), tämän jälkeen sain hinattua perseeni vielä lenkille. Mieliala koheni huomattavasti jne.

Perjantaina yritän konsultoida lääkäriä kirjottamaan reseptin ylläolevilla syillä + että sais röökinpolton lopetettua, saatan mainita myös mahdollisesta masennuksesta jotain )

Nyt tuntuu perseessä siltä että tämä on pakko saada reseptille...muuten menee päin vittua :D
hentsu420
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lucien » 6.3.2014 01:25:06

Mä oon syönny voxra 300mg jo puolisen vuotta. Yksin se ei näyttänyt oikeen toimivan mutta kun siihen yhdistettiin ssri-lääke, tässä tapauksessa essitalopraami niin piristi taas mieltä. Eka meni essitalopraamia 5mg sit kuukauden päästä tuntu ettei enää toimi ja nyt menee 10mg. Tuntuu et mitkään masennuslääkkeet ei auta pidemmän päälle. Aina jonkun ajan päästä tulee taas sellanen "mikään ei kiinnosta, enkä halua nousta sängystä fiilis".
lucien
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 6.3.2014 07:48:37

Sama juttu mulla, että tuntuu että masennuslääkkeet auttaa jonkun aikaa, mutta sit taas niihin tottuu ja teho laantuu. Mä olen Voxraa syönyt aikanaan sen 150 mg vuorokaudessa ja mulle se määrättiin masennuksen hoitoon. Olen kuitenkin herkkä ahdistumaan ja kärsinyt nuorempana paniikkioireista, niin loppupeleissä tää Voxra ei sopinut sen takia.

Pelkästään piristämään sitä lienee mahdotonta lääkäriltä saada, kun juuri on tullut ilmi sitä väärinkäyttöpotentiaalia muualla maailmassa, josta luulisin lääkäreitä valistettaneen. Ja onhan ne haittavaikutuksetkin kun sitä luokkaa, että joku syy täytyy olla, että tätä lääkettä tarvitsee. Siis parempi syy, kun ettei kotityöt nappaa.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lucien » 6.3.2014 15:12:03

^lucrezia, mitä väärinkäyttöpotentiaali? tai haittavaikutuksia? En oo kyl tajunnut ite et kysyisellä lääkkeellä ois kumpaakaan. Ainakaa mulle ei toimi silleen.
lucien
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja muumilaakso » 6.3.2014 16:42:57

lucien kirjoitti:^lucrezia, mitä väärinkäyttöpotentiaali? tai haittavaikutuksia? En oo kyl tajunnut ite et kysyisellä lääkkeellä ois kumpaakaan. Ainakaa mulle ei toimi silleen.

Se pitääkin tunkea suoneen, jos pärinöitä haluaa. Kirjoitin aiheesta aikanaan tässä ketjussa: www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopi ... =1&t=34262
muumilaakso
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lucien » 7.3.2014 11:43:02

muumilaakso kirjoitti:
lucien kirjoitti:^lucrezia, mitä väärinkäyttöpotentiaali? tai haittavaikutuksia? En oo kyl tajunnut ite et kysyisellä lääkkeellä ois kumpaakaan. Ainakaa mulle ei toimi silleen.

Se pitääkin tunkea suoneen, jos pärinöitä haluaa. Kirjoitin aiheesta aikanaan tässä ketjussa: viewtopic.php?f=1&t=34262

Aah ok. Mitään en oo ikinä suoneen tunkenut enkä aijo tunkeakaan, toivon mukaan :P
lucien
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja irtokarkki2 » 7.3.2014 12:07:49

[Poistettu sääntöjenvastaista - Päihdelinkin moderaattori]
Luulin että tulin hulluksi
irtokarkki2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sardman86 » 12.3.2014 03:30:04

ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ VETÄKÖ IV NÄ AINAKAAN!!! :oops: T SUONETON! :( ITE OON SITÄ TEHNYT JA NYT EI OLE SUONIA MIHIN LAITTAA MITÄÄN EIKÄ VOI OTTAA VERIKOETTA! mutta tänään oon löytäny suonen jalasta ja ohi ampunut oon myös tänään 600mg yhteensä.. on tää vaan pirun petollista ja koukuttavaa ainetta!!!!!!! :cry:
sardman86
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja facsimile » 12.3.2014 04:16:25

sardman86 kirjoitti:ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ VETÄKÖ IV NÄ AINAKAAN!!! :oops: T SUONETON! :( ITE OON SITÄ TEHNYT JA NYT EI OLE SUONIA MIHIN LAITTAA MITÄÄN EIKÄ VOI OTTAA VERIKOETTA! mutta tänään oon löytäny suonen jalasta ja ohi ampunut oon myös tänään 600mg yhteensä.. on tää vaan pirun petollista ja koukuttavaa ainetta!!!!!!! :cry:

Miksi siitä menee suonet? Siksikö, kun sitä pitää piikittää niin usein, samalla kun se (ilmeisesti) supistaa verisuonia?
The heart has its reasons of which reason knows nothing. -Blaise Pascal
facsimile@windowslive.com
facsimile
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sardman86 » 12.3.2014 07:15:59

sardman86 kirjoitti:
facsimile kirjoitti:
sardman86 kirjoitti:ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ VETÄKÖ IV NÄ AINAKAAN!!! :oops: T SUONETON! :( ITE OON SITÄ TEHNYT JA NYT EI OLE SUONIA MIHIN LAITTAA MITÄÄN EIKÄ VOI OTTAA VERIKOETTA! mutta tänään oon löytäny suonen jalasta ja ohi ampunut oon myös tänään 600mg yhteensä.. on tää vaan pirun petollista ja koukuttavaa ainetta!!!!!!! :cry:

Miksi siitä menee suonet? Siksikö, kun sitä pitää piikittää niin usein, samalla kun se (ilmeisesti) supistaa verisuonia?

se supistaa verisuonia.. ja siksi vedän ku ei oo vauhtia..
sardman86
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Oksa » 18.3.2014 15:42:36

En tiiä, mut Voxra on toiminu mulla niinku pitääkin... tupakkaa menee enää kännis ja Rivoista päässy kokonaan eroon(6 vuotta syöny niit,ja tota on tullu yritettyä muutama kerta)... Itsari kokeilut tuntuu nyt ihan tyhmiltä... kämppä on ekaakertaa kahteenvuoteen siisti...
Oksa
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja self destruction blues » 19.3.2014 17:29:30

Komppaan sardman 86:tta!

Varoitinkin tos syksyllä samaan tyyliin. Sama juttu kuin sardmanilla,i.v. jäi pois väkisinkin, noh per os joskus, nyt 2vrk:n sisään hunttifemmoja Voxria 21 KPL suun kautta eli onkos se sit 3150 mg? Taitaa olla. Voxrassa se eka i.v. on jätettävä kokeilematta. Sardman 86: se vei mun käsien KAIKKI suonet kans. Siinä mielessä Voxra on mun mielestä jäätävä hazardi.
:shock: Hyvä sivusto, hienoja avoimia kohtalotovereita... :shock:
"Julmia ovat valvotut unet" -Claude
self destruction blues
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja facsimile » 19.3.2014 17:58:21

On kyllä tosiaan petollinen aine väärinkäytettynä. Porukka harvoin varmaan tajuaa, että ne päivän ekat vedot supistaa ne suonet, ja sit ihmettelevät, ku on niin vaikeeta löytää loppupäivän ajan suonia. Ja lopputuloksena muutaman viikon jälkeen suonet onkin sitten aivan paskana. Jos toi oikeesti supistaa ne suonet, ni olis varmaan jotenki syytä väärinkäyttäjille saada tuo viesti perille. Mut toisaalta: Aine on viel meillä suht underground, että eihän sen väärinkäyttömahdollisuuksista voi mitään lappusiakaan jaella. Et minkäs teet?

Pelkään myös sitä, et noi ajautuu semmosille tosi nuorille käyttäjille, jotka ei saa "parempia"/"vähemmän haitallisia" aineita?

Tietysti ilman valistuksiakin luulis jokaisen tajuavan, et ku piikittää masennuslääkkeitä monia kertoja päivässä, hommalla tulee olemaan paskamaisia seurauksia. Mutta ku elämä on carpe diem ja "seuraukset" on vaan joku kaukainen uhka joka ei koske itseä, ni miks sitä muuttais mitään. Kai se vaatii sen jonkun pysäyttävän tapahtuman. Suoni poksahtaa, joku kuolee, tms tms.

Hitto ku tuli paha mieli ku kelaa näit juttuja.
The heart has its reasons of which reason knows nothing. -Blaise Pascal
facsimile@windowslive.com
facsimile
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Sauna