Olet täällä

Tarkoitus olisi vähentää kovasti jatkossa.

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Tarkoitus olisi vähentää kovasti jatkossa.

ViestiKirjoittaja Projekti 0 » 6.6.2021 13:19:59

” Juomalasikin aiheuttaa sitä tärinää. Metkaa kun ei tärisytä ollenkaan vaikka kaupassa käydessä muuten, mutta sitten kun täytyy maksaa. Laittaa kortti koneeseen ja painella tunnusluvut niin alkaa tärisemään niin mahdottomasti. Onko se sitten jotain hienomotoriikkaa. Sinänsä se kyllä sopisi, vähänkään tarkempaa täytyy niin silloin tärisyttää. ”

Tai sitten ahdistusta/paniikkia. Darrakaljojen haku, kaikkien katseet niskassa, huomaavatkohan että olen paskana…
Projekti 0
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Contanza » 6.6.2021 23:29:25

Enpäs nyt äkkiseltään löydä viestiä jonka kirjoitit. Periatteessa se voisi olla, mutta kun minä olen aikanaan kärsinyt ahdistus-/ paniikkihäiriöstä enkä ole sinä aikana kärsinyt "kahvikuppineuroosista" jos sitä ajat takaa. Tänäänkin kun lähdin asunnolta niin löy melkoiset vapinat jo ulko-ovea kiinni laittaessa.

En oikein usko "kahvikuppineuroosiin". Toisaalta ja toisaalta niin olen kyllä alkanut välttelemään noita julkisia tärintilanteita ja se kyllä ehkä osaltaan toki voi myös sitten lyödä painetta sille seuraavalle kerralle kun täytyy vaikkapa käyttää julkisesti haarukkaa, lusikasta tai juomalasista puhumattakaan.

Mutta siis, kyllä minä olen aidosti nyt apua hakea ehkäpä jo ensiviikolla. Tiedän, että minä oikeasti kuolen tähän aika pian jos en nyt lopeta. 5 vuotta maksimissaan. Olen siitä ihan varma. Tälläkin viikolla 3 Litraa Leijonaa ja en muista, että montako koria olutta olen hakenut. Ei tässä kunnossa oikein muista enää mitään.

Kesökuuta eletään, muuta paljoa muuta ei sitten muistakkaan :).
Viina miehen tiellä pitää. Mömmöt vie taivaaseen.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Dave2 » 7.6.2021 06:34:31

Contanza kirjoitti:

Mutta siis, kyllä minä olen aidosti nyt apua hakea ehkäpä jo ensiviikolla. Tiedän, että minä oikeasti kuolen tähän aika pian jos en nyt lopeta. 5 vuotta maksimissaan. Olen siitä ihan varma. Tälläkin viikolla 3 Litraa Leijonaa ja en muista, että montako koria olutta olen hakenut. Ei tässä kunnossa oikein muista enää mitään.

Kesökuuta eletään, muuta paljoa muuta ei sitten muistakkaan :).

Tää on taas näitä sitku mutku juttuja.
Mitä vähemmän tietoa sen suurempi usko.
Dave2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Projekti 0 » 7.6.2021 19:31:23

Siinä sun linkkaamassa videossa aika brutaalit vieroitusoireet. Vaikka en itse ole käynyt noin syvällä, tietää jo omista marginaalisista kokemuksista miten hirveä fyysinen olo ja psyyke rikki. Huh.

Itse tuurijuoppona vedän aika sykleittäin, joten akuuttia alkoholin aiheuttamaa kuolemanvaaraa ei ole. Toisaalta aika raskasta tuhota terveellisen vaiheen saavutukset viikon rännillä. Siinä menee mies aika palasiksi. Perus addiktiluonne, väripaletissa on vain kaksi väriä.

Ei sillä ole väliä mitä muut sulle kirjoittaa, eikä pidä ollakaan. Toki tsempata voi, mutta _sinä_itse_ päätät kuoletko kohta, vai vedätkö mahdollisesti pitkän ja onnellisen elämän. Tutkaile tunteitasi.
Projekti 0
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Contanza » 10.6.2021 19:23:04

Dave myös sanoi asian taasen niinkun asia onkin. Mitään ei tapahdu ennekuin haen apua. Se on juurikin näin.

Mitä viimeisin kirjoitta kirjoitti noihin viekkareihin menevää niin eilen ajoin autolla. Tosiaan, olin sillä hetkellä selvin päin. Missä en koskaan uskaltaisi kännissä ajaa. Selvänä ollessakin ykkösellä, pienellä kaasulla peruutat, tai ajat eteenpäin niin tärisytti jalkojakin. Vitutti ja nauratti samaan aikaan, että jalatkin voi täristä siihen malliin :). Ajo meni hyvin, ei siinä mitään, mutta paikaltaan löhtö oli se haastava osuus. 2-5 vaihteilla ei mitään ongelmaa kun oli enemmän vauhtia.

Kyllä se vapina voi vaikuttaa ympäri kehoa :D.

np: Pepe - Näillä kaduilla. Pepellähän on absoluuttinen sävelkorva. Niinkuin oli myös Jampalla.

https://www.youtube.com/watch?v=BDq0saOznEU
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 14.6.2021 22:46:24

Morjensta vaan.

Mistähän sitä aloittaisi. Sanotaan näin, että olen onnistunut vitkuttamaan juomisen lopettamista sillä tavalla, että saan pidettyä kämpän pään päällä ja laskutkin maksettua suurin piirtein ajallaan. Muutaman päivän voisin vielä juoda, mutta sitten se on loppukuu selvinpäin.

Loppuviikosta alkaa sitten selvä elämä ainakin toistaiseksi. Selvänähän tässä vieläkin ollaan. Leiskaa tuli haettua, mutta hyvästikkin suurin osa vielä jäljellä. Minulla on jostain syystä sellainen, liekkö sitten jollain tapaa iltaihminen, että aamupäivä ja iltapäivä ahdisti selvänä ihan hemmetisti, mutta sitten kun aloin alkuillasta nappailemaan niin tuntui siltä, että voisi sinänsä olla juomattakin. Otin nyt kuitenkin. Juomaa on vielä tämän viikon arkipäiville.

Sitten loppuu juominen sanoin Jamppa Tuominen. Ennenkuin aloin tänään juomaan niin se loi kyllä uskoa siitä, että uskon voivani olla jatkossa juomatta ilman mahdottomia ongelmia. Osittain siitä syystä avasinkin viinapullon, että uskon kykeneväni lopettaa juomisen jokatapauksessa ilman sen suurempia ongelmia.

Uskaltaisin luvata, että nyt kun tulossa on parin viikon selvä aika niin voisin jopa luvata kirjoittavani tänne selvin päin. Apua ja tukea tullaan mahdollisesti tarvitsemaan. Nyt olisi siinä mielessä sitten ainakin pyrkiä lopettamaan juominen kokonaisuudessaan.

Sitä en vielä uskalla luvata, että paukkuja juomisen lopettamiseen olisi, mutta eihän sitä koskaan tiedä :)

Tulevat päivät vielä mennään sumussa, mutta lupaan kirjoittaa selviä tuntemuksia viimeistään viikonloppuna, että mikä on homman nimi kun ei voi enää kännissäkään olla :D.

np: Helloween - Time

https://www.youtube.com/watch?v=WAMo2PDgNfY
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 14.6.2021 23:19:31

Täsmennän vielä sen verran, että useinhan olen aamu-/ iltapäivät vielä humalassa ja silloin se ei aiheita ongelmia, mutta jos juo vähemmän niin siinä tapauksessa aamu-/ iltapäivät yleensä aiheuttaa eniten ressiä. Yhtä kaikki, olen tosiaan sitten loppuviikosta seuraavan kerran yhteydessä kun olen selvänä.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Dave2 » 15.6.2021 06:05:13

Contanza kirjoitti:Morjensta vaan.

Mistähän sitä aloittaisi. Sanotaan näin, että olen onnistunut vitkuttamaan juomisen lopettamista sillä tavalla, että saan pidettyä kämpän pään päällä ja laskutkin maksettua suurin piirtein ajallaan. Muutaman päivän voisin vielä juoda, mutta sitten se on loppukuu selvinpäin.

Loppuviikosta alkaa sitten selvä elämä ainakin toistaiseksi. Selvänähän tässä vieläkin ollaan. Leiskaa tuli haettua, mutta hyvästikkin suurin osa vielä jäljellä. Minulla on jostain syystä sellainen, liekkö sitten jollain tapaa iltaihminen, että aamupäivä ja iltapäivä ahdisti selvänä ihan hemmetisti, mutta sitten kun aloin alkuillasta nappailemaan niin tuntui siltä, että voisi sinänsä olla juomattakin. Otin nyt kuitenkin. Juomaa on vielä tämän viikon arkipäiville.

Sitten loppuu juominen sanoin Jamppa Tuominen. Ennenkuin aloin tänään juomaan niin se loi kyllä uskoa siitä, että uskon voivani olla jatkossa juomatta ilman mahdottomia ongelmia. Osittain siitä syystä avasinkin viinapullon, että uskon kykeneväni lopettaa juomisen jokatapauksessa ilman sen suurempia ongelmia.

Uskaltaisin luvata, että nyt kun tulossa on parin viikon selvä aika niin voisin jopa luvata kirjoittavani tänne selvin päin. Apua ja tukea tullaan mahdollisesti tarvitsemaan. Nyt olisi siinä mielessä sitten ainakin pyrkiä lopettamaan juominen kokonaisuudessaan.

Sitä en vielä uskalla luvata, että paukkuja juomisen lopettamiseen olisi, mutta eihän sitä koskaan tiedä :)

Tulevat päivät vielä mennään sumussa, mutta lupaan kirjoittaa selviä tuntemuksia viimeistään viikonloppuna, että mikä on homman nimi kun ei voi enää kännissäkään olla :D.

np: Helloween - Time

https://www.youtube.com/watch?v=WAMo2PDgNfY

Jaa-a tuon kun näkisi, että ihan selvänä kirjoittelet. Kuitenkin aikamoista sääliä tunnen, että ihminen, joka vaikuttaa toisinaan ihan fiksulta ja sympaattiselta tuhoaa itseään ja elämäänsä noin määrätietoisesti.
Mitä vähemmän tietoa sen suurempi usko.
Dave2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 15.6.2021 21:56:39

Dave, i know what you did there ;). Aivan oikein. Kun mikään ei tahdo auttaa niin psyykkaaminen ja suora ärsyke on yksi vaihtoehto. Kuten sanoin niin taloudellisen tilanteen takia joudun olemaan juomati niin tämä sinun lähetymistapa ei sinänsä ole paras mahdollinen tässä tilanteessa. Vai mitä jos sitä rahaa löytyykin jostain ;) .
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät