No niin, nyt on aikaa kirjoitella, kun puolisokin lähti omiin rientoihinsa poikain kanssa (varmaan juovat siellä ALKOHOLIA ja polttavat TUPAKKAA ja harrastavat kaikenlaisia paheellisuuksia, hyi sentäs

)!
Ensinnäkin, kiva että kävitte ja kommentoitte Korkkis, Kannel-mies, Oivaliina ja valas! Tulkaa toistekin

Toiseksi, itse asiaan, eli syvempää luotausta siihen, miksi suhtaudun alkoholiin kuten suhtaudun, ja miksi haluaisin asiaan muutosta. Aloitin alkoholinkäytön 16-vuotiaana lukion ekaluokkaa käydessäni, ja kyllähän se rakkautta oli ensihuikasta alkaen. Se hilpeä euforia ja itsevarma seurallisuus oli jotain sellaista, mitä ujonpuoleinen ja introvertti hikari ei ollut koskaan aikaisemmin kokenut. Nuorena käyttö olikin aika lailla 100% humalahakuista, kuten varmaankin aika monilla on, aikuisempana olen sitten oppinut (no, ainakin jossain määrin ja välillä) kohtuutta ja pystyn nauttimaan viinilasillisesta hyvän ruoan kanssa tms. ilman tarvetta humaltua sen suuremmin. Mutta tosiaan kuten aloituspostissa totesin, niin sitten kun ns. juhlitaan, tykkään kyllä ottaa enemmän, ja sehän ei sitten ihan aina meinaa hanskassa pysyä... Muistelen lukeneeni joskus jostain (ah, tämä kaikkien tieteellisten lähdeviittausten äiti, isä ja kumminkaima), että joillakin ihmisillä alkoholi vapauttaa aivoissa normaalia enemmän endorfiinia, ja näppärästi olen itse itseni juurikin tällaiseksi tapaukseksi diagnosoinut. Eli toisin sanoen selvästikin (heh) saan alkoholista enemmän kiksejä kuin monet muut. Tähän kun vielä lisätään tuo mainitsemani itsevarmuuden kasvu sekä tietynlainen "kiltin tytön kapina" tyyliin sex 'n booze 'n rock 'n roll, niin siinähän se sopan ainekset sitten ovatkin jo kasassa...
Ns. perinteisen alkoholistin rooliin en oikein solahda - en dokaa yksinäni, päinvastoin, olen ns. sosiaalinen bilejuoppo by definition eikä pelkkä yksinäinen humaltuminen pelkän humalatilan takia ole koskaan kiinnostanut pätkän vertaa. En myöskään harrasta krapularyyppyjä enkä korjaussarjoja, eikä putki jää päälle vaan bileillan jälkeen kärsitään mahdollinen darra pois ja palataan normimeininkeihin. Niinikään meillä on kotona aika lailla aina enempivähempi alkoholia kaapissa, eivätkä ne sieltä minulle mitenkään huutele - jos haluan ottaa niin otan, mutta se ei riipu eikä koskaan ole riippunut siitä, onko niitä viinaksia kotona valmiina vai ei. Mutta päivänselvää (heh taas) toki on, ettei Gabbylaisen suhde kuningas Alkoholiin täysin ongelmaton ole, enhän kirjoittelisi Plinkissä, jos näin olisi

Nyt, reilun neljänkympin iässä, olen ensimmäistä kertaa oikeasti ja omasta halustani alkanut miettiä, josko ihan tosissani pyrkisin kohti kohtuullisempaa juhlimistapaa, ja mielelläni kuulisin lisää siitä, miten Oivaliina oli vähentämisessä tarkemmin ottaen onnistunut

Koska jos muut, niin miksen minäkin? Toki, jos tuntuu että homma ei vaan mitenkään onnaa, niin sitten pitää alkaa miettiä muitakin vaihtoehtoja, mutta jos nyt lähdetään tästä vähentelystä liikkeelle aluksi. Ensimmäinen testin paikka onkin jo viikon päästä, kun on taas ohjelmassa sitä Gabbyn niin kovasti rakastamaa rokkenrollia ja hevimeteliä
Niin ja harrastuksia kyllä löytyy, niin paljon ettei meinaa kaikkia ehtiä

Urheilua (harrastan itse urheilua kilpatasolla, lajia en kuitenkaan täällä paljasta, turha udella), penkkiurheilua, kaikenlaista nörttipuuhaa, kissajuttuja (kotoa löytyy kaksi)... Ja kotona on kirjoja ja leffoja hyllyt piukassa ihan kirjaimellisestikin. Tylsyyteen en siis ryyppää, ja nuo urheiluharrasteet kyllä tuovat jännitystä ja verenpaineen nousua elämään joskus liiankin kanssa, kuten jokainen urheilufani varmasti tietää

Summa summarum: juon välillä juhliessani liikaa, ja haluaisin päästä noista övereistä eroon. Vaihtaa köydenpaksuiset seitinohuisiin, so to speak.