Tervehdys kaikille,
Kirjoitin joskus vuonna 2007 tänne ensimmäistä kertaa. Halusin raitistua, tai pikemminkin ajattelin että on pakko raitistua. Tiesin että jotain on minussa pahasti vialla, en kuitenkaan uskaltanut ihan oikeasti itselleni myöntää olevani alkoholisti. Keksin kaikenlaisia paranemiskeinoja, keinoja joissa taka-ajatus kuitenkin oli että joskus vielä voin juoda niin kuin muutkin, normaalisti. Paskat, niin ei käynyt. Lopettamiskertoja oli useita, yrityksiä oli useita ja pisin oli muutama kuukausi.
Nyt eletään vuotta 2015, kun mietin historiaani tiedän ihan hyvin että olen alkohosti, mieli on osannut kääntää asioita viekkaasti toisenlaiseksi, en ole vielä saanut tuhottua elämääni ihan täysin, olen edelleen elämänsyrjässä kiinni, olen voinut säilyttää asunnon ja työn sekä perhesuhteet. Olen salailun maailman mestari, jos sanon käymään tulleelle kaverille että olen juonut pari saunakaljaa, hän uskoo sen. Oikeasti olen vetänyt 8 pinttiä ja toimin fyysisesti ihan normaalisti.
Olin etelässä lomalla josta palasin vajaa viikko sitten, joitain päiviä ennen lomaa aloitin juopottelun (aloitin, huvittavaa sinänsä koska olen juopotellut koko syksyn melkein joka päivä) jokailtaisena, tokihan lomatunnelmaan piti valmistautua, ajattelin olla lomalla selvinpäin ja urheilla. No en ollut, join joka päivä paitsi kahtena viimeisenä. Join ihan helvetisti, onneksi mitään ei sattunut, ihan mitä vaan olisi voinut sattua. Öisin kaaduin sänkyyn herätäkseni aamuyöllä helvetinmoisiin pelkoihin, näin jonkun kummallisen olion ja tuntui että se sama tyyppi oli läsnä joka yö vaikkei sitä enää näkynyt. Makasin aamuöisin valveilla monta tuntia, en pystynyt nukkumaan. Pelkäsin että tulen hulluksi. Vielä enemmän pelkäsin sekoamista kahtena viimeisenä päivänä kun en enää juonut, enkä pystynyt nukkumaankaan. Makasin valveilla hotellin sängyssä vieraalla maalla ja mietin että voi vittu. Mitä vielä pitää oikeasti tapahtua, miten helvetin monta vuotta pitää vielä mennä. Olin jotenkin ihan muissa svääreissä. Olin juonut 11 päivää putkeen, 11 vitun päivää. Pelkäsin sitä, en ollut voinut lopettaa niinä 11 päivänä. En tiedä mitä tapahtui lauantain ja sunnuntain välisenä yönä itsenäisyyspäivänä, silloin kuitenkin join vielä olutta ja ties mitä muuta. Itsenäisyyspäivä on oikeastaan aika hyvä päivä raitistua, jos niin käy. Voi vittu mä toivon että niin on käynyt, koska mä en enää jaksa. En sitten vaan jaksa, en jaksa salailla, en piilotella, en jaksa herätä krapulassa, en jaksa mennä krapulassa töihin, en jaksa valvoa öisin, en jaksa näyttää turvonneelta, en jaksa miettiä kuinka moni tietää. En vaan jaksa.
Mulla on vahvasti alkoholistiset geenit ja olen juonut ne geenit nyt erittäin aktiiviseksi, ei mulla ole enää paluuta normijuojien joukkoon (huvittava sana, kaikkihan on normijuojia ainakin omasta mielestään) . Pelkään sitä jos avaan tölkin, pelkään seuraavaa 11 päivää. Seuraavat 11 päivää voi tuhota mun elämäni jos avaan sen pullon. Nyt on tehtävä valinta, olla avaamatta sitä enää koskaan.