Hei!

Olen jo pitkään lukenut päihdelinkin keskusteluja ja haluasin ensimmäistä kertaa osallistua
Nuo edellä mainitut panacodista ja suboxonesta pitävät paikkansa = niitä miksaamalla menee se code täysin hukkaan....eli parempi säästää toiseen kertaan (vaikka hätävaralle) ne codet,jos niitä tosiaan tarvii..
Mut näiltä,jotka puhuu bubren ja fentanylin yhteiskäytöstä haluaisin kysyä,et puhutteko bupresta = pelkkänä buprena,eli subutexinä VAI buprena,jossa on myös naloxonia,eli suboxonea?

Täällä oli mainittu bupre annokseksi 14mg/pv ja mitä itse yli 10v hitaita (ja muita) käytin ja nyt hoidossa suboxone 16mg/pv (ollut hieman yli 2v,enkä oheiskäytä MITÄÄN muuta

),niin olettaisin (!!) tuon olevan korvaushoito annos tai ei ainakaan subutexiä,koska 14mg tekisi joka päivä sen 70/80 - yli 100€,riippuen missä paikkakunnalla asut,vaikka onhan se hyvin mahdollista,että olisi texiäkin..mutta siis oletan nyt puhuttavan buprella aineesta,jossa on myös naloxonia seassa?

...eli asian..
Fentanyyli ei toimi lainkaan,jos alla on naloxonia,eli toisin sanoen: Naloxoni kumoaa fentanylin vaikutuksen KOKONAAN.
Seuraavana netistä lainattu teksti (puhutaan naloxonista) :
"Heroiinia huomattavasti vahvempaan fentanyyliin se kuitenkin toimii, ja vähentäisi näin yliannostusriskiä. Fentanyyli on yksi Yhdysvalloissa riehuvan opioidikriisin keskeisimmistä aineista, ja sen aiheuttamien yliannostusten vuoksi naloksoni on otettu käyttöön myös siellä."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/huu ... s.5L69lPBoNaloxonilla voidaan siis estää yliannostus kuolema (tietoa asiasta löytyy mm netistä ja esim Netflix sarja Heroine kertoo hoitajista,jotka käy antamassa överi tapauksissa ihmisille naloxonia iv.sti,jos siis ehtivät! Ja näin pelastavat monia ihmishenkiä!) ,joten tottakai se toimii samalla tavoin eli vaikutusta kumoavasti,vaikka ottaisit naloxonia sisältävää buprea päivää ennen fentanyliä,kun sitä naloxonia on yhä kehossasi,kun otat fentanyliä..
Haluan tässä kohtaa mainita,että tiedän kyllä,ettei fentanyyli toimi bupren päälle,oli naloxonia tai ei,mutta itse olen fentanyylini vetänyt yleensä niin,että olen ollut sitä ennen 2-3pv ilman buprea (useinmiten tuolloin meni mielestäni vähän buprea,eli xonea 2-4mg/pv),mutta texillä riitti 1-2 välipäivää
Otin fentanyyliä bupre välipäivien jälkeen sen verran,että kyllä joka kerta toimi!
(Tähän kohtaan haluan mainita,että mielestäni bupren iv käyttö kantaa hieman lyhyemmälle,kuin sulattamalla isoja annoksia,esim hoidossa en tule vielä seuraavana päivänä mitenkään kipeäksi,vaikka ei se lääke myöskään mitenkään "toimikaan",ei ole vuosiin "toiminut",pitää vaan vieroitusoireet ja minulla mieliteot,sekä tunteet poissa...ja jos nyt yllättäen päättäisin ottaa jotain muuta hidasta,niin pitäisin 2-3pv väliä xonesta annoksen koon ja ennenkaikkea juuri tuon naloxonin takia!...)
Fentanyylistä tuli tuolla tavalla joka kerta ensin lämmin tunne jalkoihin ja siitä eteni,kunnes nuokahdin se pirun värkki kädessä 6 tunniksi,vaikka nuokkuja en muista hitaista,(paitsi pollesta tuolla samalla tavalla) enää vuosiin ole saanut!

Uskon,että ennenkaikkea sen fentanyylin "oikein väsääminen" (en itsekään ollut saanut fentasta oloja,ennekuin näytettiin miten ne kannattaa väsätä...) ja milligramma määrät,sekä käyttötapa vaikuttavat oloihin,mutta en täällä sääntöjen takia ala noita enempää avamaan + ettei joku vedä övereitä takiani...
En halua kirjoituksellani MITENKÄÄN leuhkia,olenhan ollut nyt yli 2v korvaushoito lääkkeeni lisäksi käyttämättä mitään muita päihteitä,edes alkoholia ja paukun polttelunkin lopetin...ja tavoitteenani on täys raittius,sekä ajaa tuo kh.annos alas ja toivon kaikille muillekin,että kokisivat raittiin elämän,siis sen "normaalin elämän" joka itseasiassa antaa paljon enemmän,kuin kamamaailma,vaikka itsekin ennen ajattelin toisin....

<3 mutta siis haluan varoittaa,että kyllä se fentanyyli todellakin toimii,kun on muutaman päivän ilman buprea JA naloxonia,sekä väsää sen oikein + uskon,että näin on muutama kuoleman tapauskin sattunut,että ollaan bupresta kipenä otettu sitä fentanyyliä ennemmän kuin pitäisi,kun on ajatteltu,ettei se ennenkään ole mitenkään erikoisesti toiminut...
Suurinosa,ellei kaikkia,niistä fentanyli yliannostus kuolemista oltais tosin voitu välttää sillä,et joku olis ollut lyömässä xonea,eli naloxonia överit vetäneen hihaan...

Luulen,et aika monella käyttäjällä on suboxonea taskussa,mut harva tietää tästä tai on valmis lääkkeitään muille antamaan,vaikka ne kuolis muuten.....
Fentanyylistä saa kyllä olot,kun alla ei ole mitään,siis lähinnä buprea ja naloxonia...mutta toisaalta,bentsot,lyricat ja alkoholi taas puustaa sitä toimivuutta tottakai,mikä lisää yliannostus riskiä!
Anteeksi pitkä sepustus,mut oli pakko kommentoida tänne,kun sain kommenteista käsityksen,ettei joidenkin mielestä fentanyyli toimisi mitenkään/siitä ei saisi oloja millään + haluan kertoa tuosta naloxonista!

Kaikkea hyvää teille,jotka tän kommentin lukee <3
Kuiville voi päästä keinolla millä tahansa,kunhan selvittää itselleen MIKSI vetää!