Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja helistin » 15.5.2019 18:08:50

Erilaisten juttujen hoitamiseen ympäri maakuntaa meni viisi tuntia. Kotiin tullessa syöksyin päikkäreille välittömästi. Edelleenkin olen aivan naatti. Kanoille haettiin oikeeta munitusrehua kun elelevät vielä navetassa, tais olla tuttua rehua kun ryntäsivät kupille välittömästi nokkimaan. Tän päivän saalis oli 7 munaa.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 16.5.2019 11:25:20

Kuva

Tää kuva on muistaakseni Alaskasta. Siellä vuokrattiin kulkuvälineeksi turisteille koulutettuja hirviä. Alaskalaiset saivat idean hirvien kouluttamiseen Venäjän kouluttamista vakoilijahirvistä.

Lonkka on edelleen kipeä ja polvetkin reistaavat. Mutta Putkari kävi tänään laittamassa sydeemit kiinni talolla, mut pumppu vaatii jotain rämmäleitä, jotka Jr asentaa tänään myöhemmin. Pääsee kenties vedenkantohommista eroon. - Mut kyllä mä vielä uskon, että mun polveni ja lonkkani kuntoutuu takaisin tällaisiin hommiin.

Nyt sais ihania valokuvia, kun vain sais aikasseeks lähteä kuvaamaan. Rentukat kukkii niin somasti tuolla yhdessä ojassa!

Raittiina vietän päivän myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 17.5.2019 07:19:47

Kuva

Jassåå, Jr:n yötyöt alkoivat jälleen autonkorjauslomautuksen jälkeen!

Munapäiväkirjaa en jaksa enää pitää, sillä niitä tulee tasaiseen tahtiin ja tänään kiikutan lahjakanojen antajille munia vaikka ovenkahvaan riippumaan, mikäli eivät ole kotosalla.

Enpä nykyisin juurikaan läppärillä viihdy, sillä en ole kehittänyt vielä sellaista mukavaa olopaikkaa moiselle hommalle. Nyt tää läppäri on jakkaralla sängyn vieressä. Itse istun sängynreunalla. Todella huono asento moiseen hommaan!

Raittiina jatketaan myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 18.5.2019 09:40:00

Eilisehtoona kun ilta oli viilentynyt tuoksui koko seutu Tuomen kukille!

Tänään on sit voikukat putkahtaneet loistamaan nurmikolle sankkana joukkona. Kyllä on kaunista ja rauhallista täällä metsien keskellä.

Kanojen kello on mennyt sekaisin. Syy piilee vuodenajassa sekä hoitajien laiskuudesta käydä säännölliseen aikaan seurustelu- ja ruokintareisulla. Mut ei se nyt muutaman päivän sekoilu vaikuta niin kovasti. Eilen oli vain viisi munaa!

Voi paska, eilen vihdoin kokeiltiin vesipumppua rämmäleliimausten jälkeen ja prkele vesi tuli taloon, mutta liitokset vanhoilla liitinkappaleilla vuosivat. No tänään tulee kaveri katsastamaan tilannetta.

Lonkkaa särki koko eilisen pävän mut tänään tuntuu hieman paremmalle.

Alkoholi ei vaivaa millään elämän osa-alueella. Sellaiseen elämäänhän sitä kaikki tälläkin palstalla pyrkivät. - Mielessä on vain kirkkaana pysyttävä, että kuitenkaan mun kohdallani ei ainakaan tule kokeilla minkäänlaista kohtuukäyttöä. Ei edes samppalasillista juhlissa! - Mä en ole parantunut alkoholismista, olen vain toipunut.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 19.5.2019 09:27:27

Sunnuntai

leppeässä toukokuun lämmössä rappusilla aamukahvilla. Kyllä on jälleen upeata pitkän pimeän talven jälkeen!

Tuttu LVI-hemmo sai vihdoin järkeä vesipuolen liitosrämmäleisiin, mutta uusia osia on kuitenkin hankittava, joten tänään mennään hankintamatkalle yhteen kaupunkiin jossa nuorena ryyppäsin ammatillisen koulutuksen ajan sekä sitä edeltävän välivuodenkin eräässä opinahjossa. Varmaan on seutu hieman muuttunut niistä ajoista.

Niska on varmaan aivan tiltissä, sillä aamulla on niin pökkyräinen olo ja jonkinlaista huippauksen tuntua on hommissa. Toipuminen pökkyräisestä olosta vie mielestäni turhan pitkän ajan! - Tää on varmaan sitä esimakua tulevasta vanhuudesta, kääk! - Tähän oloon kun vielä alkais juopottelemaan niin .................

Raittiina vietän myös tämän kauniin päivän
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 19.5.2019 11:36:38

Tuli tässä mieleen kun erästä toista ketjua vilaisin, että mahtaakohan joillain "entisillä" alkoholisteilla olla koskaan hauskaa ja tuleeko heille koskaan minkäänlaisia houkutuksia maistella alkoholia?

Kyllä mun tarvii sanoa aivan rehellisesti, että tällaiseen vuodenaikaan voi kyllä helpostikkin joutua tilanteisiin joissa ne vanhat hyvät muistot juopottelusta pullahtaa pintaan kun tapaa oikeanlaista seuraa. - Helpostikkin se käy jossain joen tai järven rannalla kun hassunhauska seurue humalaisia nuoria miehiä soutelee laiturilta toiselle ilkosen alasti sekä iskee ilmoille uskomattomia hölmöyksiä, kuten heidän veneilevä sateenkaariperheensä ja sit seuraa stooria perään. Aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja laineet liplattelee ja on niin mukavan lämmintä ja vesi kimaltelee kauniisti. - En mää tiedä, mut nää "entiset" alkoholistit vaikuttaa musta vähän jotenkin "körttäläisiltä" eikä niillä ole muutoin hauskaa kuin vain arvostelemalla muita milloin minkin syyn perusteella. Vittu miten tylsää elämää!

Kyllä mun puolesta muut voi pitää hauskaa kaikessa rauhassa pienessä pierussa, mut mun on muistettava, et mulla se ei onnistuis kuin hetken aikaa ja sit menis kaikki päin prinkkalaa ja ties mitä tapahtuis.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 19.5.2019 20:47:22

Kuva

Hirveellä räpeltämisellä sain kuvat kännykästä lopulta läppärille. Mä inhoon tätä kännykkää, se vanha windows-puhelin oli paljon parempi. Sitä paitti tää on huawei-hei-hei.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 20.5.2019 10:45:31

Kuva

Kuvassa näkyy tän päivän munat. - Kyllä rouvat tarvii aamusin herkkukorin rehun ja jyvien lisäksi, jotta munia tulee täys satsi.

Yks kana on niin ilkeä, että siltä taitaa kohta kaula katketa! Sillä on myös kaks lakeijaa!!

Kyllä on upea päivä jälleen. Aamutoimina on ollut vedenkantoa ja kanalahommia. Tää on tällasta elämäntapaelämää vanhalle ihmiselle.

Raittiina myös tänään
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 20.5.2019 18:25:16

Huawei-hei-heistä se verran, että kyllä tässä ilmaan googlen palveluitakin pärjätään vallan mainiosti. - Mä otan käyttöön vaikka kiinalaisten palvelut, alkaa meneen liian pitkälle ton trumputtimen määräykset muulle maailmalle.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 21.5.2019 09:54:25

Kuva

Koirankoppi odottaa vielä asukasta. Varmaan pitää sateen kun siinä on tiilikatto!

Toukokuun loppu lähenee uhkaavasti ja roinaa on vielä vanhalla asunnolla ja asunto tietysti siivoamatta. Näyttää menevän jälleen viimehetken projektiksi. Vuokrataan sellanen kuomullinen peräkärri, sullotaan kaikki loput roinat siihen ja ajetaan tänne sekä täytetään vanhan omistajan tavaroilla täyteltyä navetan vinttiä meidän roinilla! - JEE, siellä ne kaikki sit majailee seuraavat kymmenen vuotta!

Joo, mä lähden nyt vesiä kantamaan keittiöön. Putkihommat edistyi eilen hieman sillä löytyi rautakaupasta yks rämmäle, mutta kuinka ollakkaan siihen väliin tarvitaan vielä yks adapterirämmäle....................voi helvetin........................putkihommat..............................................
Raittiina ny tehdään mitä tehdään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 22.5.2019 08:40:45

Kuva

Täs mää oon meidän minikellarin oven vieressä. Kumma kellari, se on juuri mitoitettu kahdelle virvoitusjuomakorille!? - Se on lähellä pihagrilliä, siellä on varmaankin säilytetty vissykoreja?

Tänään olikin juhlallinen aamu, sillä pääsin paskalle sisävessaan ja huuhteluvesiä ei enää tarvinnut kantaa huuhtelun toimiessa ihan silleen kun pitääkin. Taloon tulee vihdoin vesi, toistaiseks ilman falskaamista, lämminvesiboileria testataan vielä.

Täälleen asumisessa on yks ylellisyys mitä kerrostalossa ei ole tai se ei toimi, nimittäin kunnon ilmanvaihto luonnostaan. Ulko-ovi teljetään aamulla sepposen selälleen ja kunnon suuret tuuletusikkunat aukaistaan joka huoneesta ja kun kaikista huoneista aukaistaan vielä väliovet niin jo kulkee ilma ympäriämpäri taloa!

Sitä nuorempana oli kaikki toisarvoiset seikat tärkeitä, minkälaiset kaapistot, huonekalut sekä kodinkoneet on kämpässä sekä minkäväriset jne jne jne...............

Onneks toi Jr on mun kotkotuksiani nähnyt aivan riittävästi ja osaa arvostaa jo nuorella iällä näitä ensiarvoisen tärkeitä seikkoja asumisessa kotkotusten sijaan.

Raittiina saan viettää tämänkin kauniin toukokuun päivän ja aivan ilman minkäänlaisia tuskailuja raittiuden säilyttämisen eteen.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 22.5.2019 10:13:25

Vissybaarihan se.
Jo edesmennyt ystäväni aikoinaan rakensi kesämökilleen pientä kylmäkellaria. Ainoa mitta jota hän työssä käytti oli kaljakori.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 22.5.2019 21:00:31

No, mä panen mun omissa vaatimattomissa hankinnoissani amerikkalaiset tuotteet ostokieltoon!

Huawei on jo 5 vuotta tehnyt omaa käyttöjärjestelmää joka pian valmistunee ja veikkaan, että se lyöpi laudalta tään androidin. Myös tuolla itämailla on käytössä uusi sähäkkä ohjelmointikieli, josta täällä lännessä ei ymmärretä hevonhelvettiäkään, kun manuaalit on kuulemma kiinaksi. Olen vaan kuullut juoruja.

Meinaako lammasmainen Eurooppa vielä kiltisti totella setä samulia!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 23.5.2019 09:28:38

Kuva

Hyi helvata sentään mikä saalis!

Tänään tars hakea navetanvinniltä nurmenleikkuri, jonka edelliset asukkaat ystävällisesti tänne jättivät. Leikkuria vois ulkoiluttaa tuolla upealla voikukkapellolla, joka pihallamme loistaa. Tänään ko kukat pitävät kukintonsa tiukasti supussa kun ei aurinko paista ja viileätäkin on, joten voi ne aivan hyvin singlata pois. - Autosta tuli eilen jarruton yhdessä liikenneympyrässä. Onneks ei tapahtunut mun ajossani! Kuinka ollakkaan! vanhan asunnon tyhjennyspäivä siirtyi jälleen hieman lähemmäs kuun loppua. Voi prkle sentään.

Jääkaapissa on paketti makkaraa ja eihän me nälkään kuolla kun muniakin tulee koko ajan lisää.

Tarviikohan taas lainata se yks autovanhus?

Raittiina kuiteski tänäänki.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 24.5.2019 09:33:21

Kuva

Hirvee otus tääki!

Nurmet jäi eilen ajamati muiden hommien takia. Jossain tuossa voikukan seassa yrittää jokunen hento heinä kasvaa. Vallitseva lajike on kuiteski voikukka. Singlattavaa aluetta on aika tavalla ja trimmerihommaakin olis paljon. - Jahka auto saadaan taas kuntoon, niin lähden taimien hakumatkalle tuttaville. Möksältä saa pulleita tammentaimia niitynreunasta. Tuohon pihamuurin reunustalle tarvii saada maahumalaa kasvamaan ja leviämään.

Lonkkakipu alkaa hellittämään kun ei ole enää tarvinnut kantaa vesiä. Puiden kantoon tarvii kyllä hommata joku kuljetusväline.

Raittiina hommaillaan mitä hommaillaan ja säiden mukaan.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat