Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja helistin » 9.10.2019 09:38:27

En mä elokuvia katsellut vaan menin aikaisin nukkumaan. Viideltä heräsin, mutta onneksi nukahdin uudestaan.

Tipuja seuratessa ja niille jutellessa vietin aika kauan (onneksi kukaan ei ole kuuntelemassa, joutuisin muuten varmaan takaisin pöllölään).

Ilokseni voin kertoa, että Sylvia osaa lennellä erittäin sujuvasti, en vain varmaan ole sattunut paikalle oikeaan aikaan. Sylvialta kerroin terveisiä, että hän rakastaa Sylvia-tipua.

Nyt vain on silleesti, että Raineri menee keskelle ruokakuppia seisomaan, eikä anna mamin tulla syömään. Tää on kuulemma aivan luontaista käytöstä.

Pakkasta näyttää ulkona olevan ja epäilempä sulaako tiet tänään kokonaan. Haavanlehtiä sataa niin, että ropina kuuluu.

Raittiina myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Raineroitu Fajanssi

ViestiKirjoittaja 1970 » 9.10.2019 10:14:45

^ Unen kanssa on aina niin ja näin.
Ero on valtava, kun saapi koisattua kuin ihminen.
Olosta tulee ihmismäinen.

Yölliset mietinnöt on vaarallisia ja erittäin ahdistavia pahimmillaan.
Ohjeeni kaikille on, ettei tee mitään päätöksia pimeän aikaan.
Sitä meinaa se yön yli nukkuminen, eikä kukkuminen.
Tässä ei oikein selväkään pää auta, kun ne suden tunnit jyllää.

Kun iskee taas univammaisuus ja insomnia ja sehän uusii AINA.
Silloin aivan mitättömät jutut paisuu kohtuuttomiin mittoihin ja alakulo kalvaa kaalia.
Joka kerta valoa kestävät ideat on parempia ja jos on tukkonen pääkuppi ja
pääkatsomo epäkunnossa, pitää lykätä jopa ajattelemista.

Viime yönä itselleni tapahtui ekan kerran tänä vuonna, että nukuin seittämän tuntia.
Tätä ei enää tällä vuosikymmellä pääse onneksi tapahtumaan.

Olo onkin kovin erilainen, kuin niillä neljän ja viiden timman unijaksoilla ladattuna.

Rainerista sen verran, että mun kummisetä on sen niminen. Äijien äijä´, ah !
En vaan tiiä, ottaako kuppia enää...

sumuinen päivä on selkeentymässä, siis fyysisesti ulkona !

winning today

-> :arrow:
Aye, elefantti syödään pala kerrallaan, vierivä koira ei sammaloidu ja elämä on yksilöllistä, mutta ei keijomopolla mahottomia !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 10.10.2019 06:37:43

Olen niin useasti käynyt katsomassa erästä ketjua tuolla Vähentäjissä mutta ilmeisesti kirjoittaja ei jaksa kirjoittaa nyt.

Päivä valkenee hiljaksiin. Menin suht aikaisin nukkumaan ja heräsin kuudelta JO. Vanhenevat ihmiset tarvitsevat kuulemma vähemmän unta. - Vähän ottaa päähän, jotta miksi en ole nuorempana ikänään herännyt kuuden aikaa pirteänä. En edes raitiina aikanani.

Mä taidan tästä lähteä katsomaan elikoita. Juttelen jälleen tipusille pitkät löpinät ja ihastelen lentotemppuja. Eilisiä ruoantähteitäkin vien ja voi mahoton miten tipuset siitä innostuvat.

Raittiina tänään...kin.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 11.10.2019 16:28:19

Hiljaiseloa torpassa vietetty koko päivä. Kauppareisu toi vähän fiilistä kun näki matkalla syksyn kauniita värejä. Kaupasta tuli hommattua nutellaa, jotta saapi paahtoleivän päälle jotain makeeta ja suklaista näin perjantain kunniaksi. Kaupan hyllyssä ei ollut pullapitkon pitkoa jäljellä.

Huomenna kyllä tarviis saada pihaa siivottua ja kaikenmoisia syyshommia tehtyä!

Nyt tarvii keittää kaffit sekä pohtia miten iltansa viettää, takkia ommellen vaiko läppäriä näpsyttelemällä. Yks ohjelma on saanut aivan uudet kuosit ja niihin tars tutustua perusteellisesti.

Tähän synkkään mieleen tuo kyllä lohtua että raittiina on sentään päivä vietetty ja varmaan tullaan viettämään koko viikonloppukin.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 11.10.2019 17:15:48

Kuva
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 12.10.2019 07:17:35

Taitaa pihahommat jäädä tältäkin päivältä väliin sateen vuoksi. Sääkartta näytti sateita koko päiväksi. Mut tänään menen sit kaupungista hakemaan elukoille muonasäkit.

Emokana kuulee toisten kanojen sekä kukon äänet lautaseinän takaa. Se yrittää välillä päästä siitä lautaseinän läpi toiselle puolelle. No mä aukaisen sille ja tipuille sen verkkoseinän ja houkuttelen niitä käväsemään siellä toisia katsomassa ja aukaisen niille kanalan oven. Mut eivät he uskalla tulla sieltä pois, koska mä kerran yritin nostaa sitä emokanaa ja se sai siitä pysyvän trauman. Tars mennä laatikon kanssa sinne tarhaan sisään ja siellä pakata emo ja tiput låådaan ja sil viisii viedä heidät vierailulle. Emokanalle kyl tarvii laittaa joku rusetti kaulaan, jot ei sit mee kanat sekaisin.

Se on nyt sellanen juttu, et Ulpukka ei kyllä munasta kuoriudu ainakaan tuolla hautomisella. Tää dramaattinen hautojakana jättää aina homman kesken. Eikä niitä munia oikein ilman hautomiskonetta sit saa omin konstein haudottua. Lämpötila on tarkoissa rajoissa, kosteuden pitää olla oikea ja niitä on käänneltävä sopivasti. - Tätä dramaattista hautojaa mä olen jo kesällä seurannut. Kyllä se välillä tuuraa hautojaa sekä suojelee munia sekä hautojaa siivet levällään liikuttava ilma kanankasvoilla, mut sit se unohtaa koko homman ja painuu kanahommiin muualle.

Raittiinna myös tänään!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 12.10.2019 19:12:59

Mun tarvii nyt ilmoittaa, että Rainerin ja Sylvian heltanalut ovat näykyvissä. Sellatteet pienet sahalaidat sieltä töröttää ilmoille! - Kylläpä kehittyvät vauhdilla ja kokoa tulee myös lisää nopeaan tahtiin. Kanit ovat alkaneet murjottamaan ja vanhaherra viskoo ruoka- ja vesikuppinsa aina mielenosoituksellisesti kumoon. Huomenna on jotain piristystä porukalle keksittävä!

Eilisehtoona täällä oli nuilla muilla saunailta. Tuossa keskellä pihamaata rojottaa 12 täyttä tölkkiä olutta. No säilyyväthän sopivan kylmänä.

Entisenä aikana olisin varmasti juonut ne jo tähän mennessä.

Näyttääpi AA jälleen olevan kovasti tuolla yhdessä ketjussa tutkailun alla, mutta niinhän se on varmaan aina ollut. Siellä mäkin olen aina raitistunut. - Mut täähän on vielä vapaa maa, ei sinne tarvii väkisin mennä, se on ihan omasta tahdosta kiinni käykö siellä vaiko eikö käy. Lääkettä alkoholismiin ei ole vielä keksitty, mutta varmaan sellanenkin vielä keksitään.

Kiinalaiset on keksineet jonkun sähkövempeleen, joka toimii addikteilla. Luin siittä jostain artikkelin mutta en muista mistä, tais olla muuten netissä jossain, koitampa löytää sen uudestaan.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 13.10.2019 08:18:39

Nii, se olis hieno kun vois asennuttaa sellatteen sirun päähänsä, ettei tulis minkäänmoisia viekkareita mistään.

Mies, joka halvaantui kaulasta alaspäin, on saanut nuppiinsa jonkun sirun, jolla pystyy ohjaamaan halvaantuneita raajojaan tukirangan kanssa.

Sirun asentamista nuppiin saa alkoholistit kyllä vielä odotella.

Nyt juuri ei sada, joten aivan hyvin voisi lähteä ulkohommiin. Kumma juttu mut mieluummin mä istuskelen pienessä huoneessani pönttöuunin lämmössä. Taitaa mennä tänään läppärin kanssa puljaamiseks nää tekemiset.

Ei sillä väliä mitä tekee kunhan elelee raittiina.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 14.10.2019 06:19:41

Eilen menin todella aikaisin nukkumaan, sillä hermoni menivät täysin riekaleiksi askarrellessani sen yhden kuvankäsittely- ja maalausohjelman parissa. Siitä löytyy koko ajan uusia ominaisuuksia ja mä olen aivan sekaisin koko homman kanssa. Joten ei sit auttanut muu kuin katkaista läppäristä virrat. No se on ainakin positiivista, että olen oppinut käyttämään piirrospöytää.

Maanantaipäivä valkenemassa. Täällä metsän keskellä on todella pimeää kun ei ole minkäänlaisia pihavaloja. Ei oikein noi aurinkopaneelikoristevalot enää jaksa palaa kuin hetken hämärissä.

Tääl mun huoneessa on tosi lämmin kun telkesin oven muualle narulla pikku rakoselleen, että ilma vaihtuu. - Noi muut tuolla ei edelleenkään ole viitsineet lämmittää kun heille on aivan sopivan lämmintä. Voisinhan mä ihan huvikseni lämmittää tässä aamusella tuolla muualla, mutta piruuttanikaan en sitä tee. Taidan muuten raijata tuolta navetan löydöksistä itselleni tähän omaan huoneeseen yhden vanhan pöydän, niin voin ompelukoneenkin keittiöstä tuoda tähän huoneeseen. - Hjäh kjäh kjäh!

Raittiinna myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 15.10.2019 07:52:38

Tänään jälleen herätty kuudelta ja aivan pirtsakkana. Olispa tällaista ollut jo kouluaikaan, niin vois kaikki olla toisin, mut kun ei vain ollut.

Eilen en sit räplännyt laisinkaan sillä maalaus- ja kuvankäsittelyohjelmalla vaan tartuin siihen takintekeleeseen ja aloitin purkutyöt. Sitten ompelin uudestaan ja jälleen jouduin purkamaan. Nyt aamulla sain homman sellaiseen kuosiin, että jos vielä viitsii harsia parit pitkät pätkät, niin saattaapi olla ettei enää tarvitse purkaa ja hommassa pääsis sit eteenpäin.

Nyt on sen verran kinkkiset paikat, et mä kyllä tarviisin lääkitystä hermoja rauhoittelemaan. Alkoholi ei tule kysymykseenkään!

Onhan mulla pameja, mut ne ei kyllä kauaa kestä!

Mä tiedän muitakin tällattii tapauksia kun mä ite olen. Mut mulla ei ole nyt varaa lähteä mihinkään yksityislääkäriin lääkettä hakemaan. Nää edulliset pamit on mulle aivan riittävä lääke näihin olotiloihin, mut kun tietää tän yleisen suhtautumisen niihin, niin tarvii vain sit kärsiä. Mitä helvetin väliä sillä on jos yks vanha sairaseläkkeellä elelevä eukko sais jotain lääkettä ajoittain, millä pysyy piirun verran masiksen yläpuolella ja pysyy elämässä mukana.

AA-lainen sanoisi tähän, että helistin, sinähän et ole nyt ohjelmassa mukana ollenkaan ja viinapiru kuiskii sinun korvaasi!

Ei se nyt kyllä aivan näinkään mene. Tähän ei nyt auta palaverissa käynnit eikä puhuminen. - Voisinhan mä tietysti yrittää aivopestä itseäni ajattelemalla vaikka muiden ihmisten kärsimyksiä sekä huolenaiheita ja olla itse vain niin kiitollinen kaikesta mahdollisesta.

Hallelujaa temput ei nyt tähän auta!

Mut raittiina tämänkin päivän tulen viettämään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 15.10.2019 09:52:12

Tsemppiä takin ompeluun.
Eilen istuin ompelukoneen ääressä jostain klo 2:sta iltakahdeksaan. Sain kun sainkin kiinitettyä uuden vetoketjun vanhaan takkiin. Ei tarvinnut purkaa irti kuin kaksi kertaa kumpikin puoli. :x Suunnitteluun ja erilaisiin neulalla kiinnitys-kokeiluihin meni aikaa tuntikaupalla.

Kun se ensimmäisen kerran oli mielestäni valmis ja innoissani laitoin takin päälle, niin mikä olikaan näky; Toisen puolen kaulus oli neljä senttiä korkeammalla kuin toinen- :| Olin mitannut helmasta vetoketjun alkukohdan, no sekin oli mennyt sentin pieleen, mutta todellinen syy oli siinä, että kangas oli venynyt vanhassa takissa niin paljon että tuo vinous oli mahdollinen. Sitten kiinnitin ensin ketjun alapään ja sitten yläpään paikoilleen. Keskiosaan piti venynyt kangas sitten syöttää siten ettei tullut isoja vekkejä mihinkään. On siinä nyt kuitenkin ehjä ketju paikoillaan ja kaulukset sekä helma tasassa. Työvoitto. huh-huh.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 15.10.2019 10:03:20

Sait lopulta vetskarin ommeltua, Wau!

Aikaa se vienee nää ompelu- ja purkutyöt.

Mä olen tällä hetkellä hyvin iloinen, sillä lopultakin sain ne "nappilistojen" reunukset ommeltua ja vielä kauluksen niiltä kohin onnistumaan. Nyt on vain niin, että mä oon ostanut sellaset painonepparit siihen takkiin ja nyt ne reunat on sen verran vahvat, jotta saapi nähä kuin neppien hakkaaminen onnistuu ja kuinka ne sit lopulta osuvat kohdalleen?????? :|

Aurinko alkaa muuten paistamaan.....
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 16.10.2019 16:54:43

Kuudelta olin jälleen pirtsakkana ylhäällä. Niinpä hain saunalta vedet ja laitoin pöntsän lämpeämään ja kaffit tippumaan, sekä kauhukseni huomasin, jotta talosta ei löydy röökin röökiä mistään. Sitä oli sit pakko lähteä hakemaan matkojen päästä.

Elikkolassa oli täysi vauhti päällä. Vanhaherra jättikani oli murtautunut karsinastaan ulos ja tuli minua ovelle tervehtimään. Kas saappaisiin oli jäänyt kiinni keltaisia koivunlehtiä jotka hyvin maittoivat hänelle. Sain herrasta tukevan otteen ja pistin hänet takaisin karsinaansa murjottamaan.

Huoneessani olikin sit mukavan lämmintä ja peiton alla olen viettänyt suurimman osan päivää. Ruoanlaiton olen delegoinut muulle porukalle. Tässä ehtoolla vois vaikka jatkaa takin ompelua.

Raittiinna ja silleesti.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Edellinen

Paluu Me Lopettajat