Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja helistin » 12.2.2020 15:05:01

Liukasta on pihalla edelleen.

Mä olen laihtunut todistettavasti 10 kg täällä asuttaessa. Verenpainekkin on laskemaan päin. Särkylääkkeitä en käytä enää kuin tarvittaessa. Myöskään en syö enää Somaccia.

Vatsa toimii hyvin kunhan syön sellaista hienompijakoista ruokaa. Ei enää tomaatteja, salaattia eikä aurajuustomuruja. Ei valkosipulia eikä kaaleja, hapankaali kyllä käy. Ei kastikkeita! Eikä chiliä! - Kieltolista onkin melkomoisen pitkä. Laktoosia ei olleskaan. - Monivitamiinipillerit korvaa kyllä ruokaympyrän puutteet.

Kaurapuuroa tulee kyllä mätettyä aika reippaasti.

Joo ja raittiinna on pysyttynnä.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 12.2.2020 22:01:07

:wink: sillälailla Helistin....näyttääpi että elämäsi on harmooniassa 8) ...kiva homma! Kohta taas kesäkin edessä ja sen mahtavuudet! Koitahan Mamma pärjäillä myös jatkossa!
Me täällä myös Vaimon kanssa myös harmoonisesti eletään kuin sun kanat tarhassaan (en tosin oo varma ootko ne laittanu lihoiksi jo?):wink: olipa taas järjellinen tää mun viestini...mutta kävin nyt vaan lähinnä sua moikkaamassa :lol: ...Ja raittiina elellään edelleen kanssa ja vakaasti! Tsemppistä Helistimelle ja muille myös!
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan!!!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 13.2.2020 20:56:21

Terveisii sinne Metsien miehelle ja vaimolle missä sitten lienettekin.

Mä jouduin tänään käymään kaupungissa asioilla. Kun mä tulin takaisin, olin aivan poikki. Söin mikrossa lämmitetyn Saarioisten äiteiden maksalaatikon ja menin kiiruusti nukkumaan. Kylmäkin oli vaik oli kaks peittoo päällä. Taidan vaan painua takaisin nukkumaan.......

Raittiinna on oltunna.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 14.2.2020 20:27:07

Just kerkesin kehumaan kuinka vatsa on ollut hyvässä kunnossa. Kyl taas tänään on kamala ripuli vaivannut koko päivän. Muutenkaan ei ole oikein hyvä olo tään flunssan kaa. Ei oikein jaksa mitään tehdä.

Einarikukko jatkaa jekkuilujaan kanoille. Jr kertoi, että se oli hypännyt orrelta yllättäen yhden pahaa aavistamattoman kanan selkään. Kanalaumaa muuten kyllä harvennettais mutta niistä pääsee 6 onnellista kanaa kesähoitoon yhteen paikkaan. - Muuten se kyllä päätyis pakastimeen. Jäähän meille vielä Einari, Raineri, Sylvia, mami ja pari fröökkynää.

Raittiinna on pysytty, vaik tos mun yskänlääkkees on spiritus fortusta ja morffiiniakin.

Mä jatkan nukkumista.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 15.2.2020 08:44:58

Hah haa, tänään tuntuu jo huomattavasti paremmalle. Kyllähän tuli nukuttua parin päivän aikana pitkään ja hartaasti.

Jännityksellä odotamme pystyykö KELA vihdoinkin maksamaan Jr:lle sitä sairaspäivärahaa!

Tapahtuuko se kenties vielä vuoden 2020 aikana vai siirtyykö vielä ensi vuodelle.

Ei sen puoleen varmaan tuhannet ja tuhannet muutkin ihmiset odottelevat rahojaan.

Onneksi on vielä sosiaalityöntekijöitä, jotka osaavat lait perusteellisesti, jotta voivat auttaa ihmisiä Kelan ihmeellisten päätösten kanssa.

Mul on luettavana nyt tuo eka osa Haririn mainioista kirjoista. Tää on nimeltään Sapiens, ihmisen lyhyt historia. Kerrassaan mainio historian proffa!

Räkäisenä mutta raittiina.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 15.2.2020 13:42:57

Aha, täältä plinkistä siis minunkin räkätautini on lähtöisin! Kaikenmaailman virukset jylläävät. :cry:

Koko viikon olen ollut kipeenä. Räkäosuus tuntuu hieman jo hieman hellittävän mutta nyt on kurkkua ja keuhkoja repivän yskän vuoro. Minun yskänlääkkeessäni on vain kuumaa vettä ja hunajaa, toisessa lääkkeessä kortisonia. Meitä astmaatikkoja kun ohjataan tuplaamaan hengitettävä astmasuihke tämmössten infektioiden aikana.

Paranemista meille ja kohtalotovereille. Iliman viinaa.
(Reseptillä määrättyä yskänlääkettä ohjeen mukaan nautittuna ei lasketa viinaksi.)
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 16.2.2020 09:37:09

Täältä ne kaikki virukset lähtee liikkeelle.

Eilen teki kyllä mieli ottaa sitä yskänlääkettä oikein kunnon loraus. Jr huomasi, että raanasta ei tule vettä. No ei se ainakaan loppu voi kaivosta olla, joten mäni kiiruusti katsomaan navettaan pumppuhuoneeseen ja kats perkkele pumppu olikin jotenkin ikäänkuin "räjähtänyt" ja vettä lensi paineella, mut sen oli täytynyt tapahtua aivan juuri, sillä mitään sen kummempaa tulvaa siellä ei ilmennyt. - No, eihän tuo kerennä olemaan vuottakaan vielä käytössä. - Aikanaan kesämökillä oli aivan samannäköinen pumppu ja se kesti vuosikymmen verran aina kerrallaan.

No voihan perkkele, nyt ollaan taas kantovedellä saunasta. Sais se KELA nyt vihdoin laittaa sitä Jr:n sairaspäivärahaa tilille!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 16.2.2020 18:42:54

Kuva

Eduskunta on adoptoinut orpolepakoita Yanninin luolista.

PS. Nyt kun olis viisas, niin hakis saunalta pari kanisteria vettä, sillä tuuleepi niin kovaa et saattaapi sähköt mennä jälleen. Mä jään pohtimaan lähdenkö tonne jäätikölle tohon tuuleen pänistereideni kanssa?
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 17.2.2020 08:43:53

Mä en kyl aio lopettaa tänne kirjoittamista, vaikka viina ei enää pyöritä elämääni. Olen omassa elämässäni kokenut koko asian unohtamisen vaarat.

Tietyssä vaiheessa se AA-laisten ilmaisema "omavoimaisuus" kasvaa aivan liian suureksi ja seurauksena onkin sitten ennemmin tai myöhemmin paluu juomien pariin. Mä olen tullut siihen tulokseen, että sekin kuuluu tään taudin luonteeseen. Jossain vaiheessa sitä tuntee olevansa niin vahvasti oman itsensä herra, että kuvittelee elävänsä loppuelämänsä raittiina ilman minkäänlaisia viinapirun kuiskutteluja. - Mäpä väitän, että mikäli on oikea alkoholisti, niin ei siinä minkäänlaiset "tietoisuuden tasot" auta viinan suhteen. - Alkoholi on salakavala sekä pirullinen vastustaja, sillä se jää ikuisesti elämään jonkinlaisessa horroksessa ihmisen päänupin harmaan mössön sisälle ja voi toimia siellä tietoisuuden tason ulottamattomuuksissa aivan salaa odottaen heikkoa hetkeä, mikäli tietoinen suojaus on unohdettu kokonaan.

Voihan tietysti olla sellainen suurjuoppo, joka ei varsinaisesti ole alkoholisti ja kerran raitistuessaan ei tarvitse asian suhteen minkäänlaista "huoltoa". - Mut mä olen sellainen varsinainen alkoholisti, joka tarvitsen huoltoa, vaikka kirjoittelemalla tänne palstalle tai lukemalla muiden juttuja.

Muuten eilen hain kaikki kanisterit täyteen vettä. Aamulla oli mukava huomata, että sähköt toimii. Vielä kun löydettäis edullinen uusi vesipumppu, niin olis elämä jälleen mallillaan.

Raittiina myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 18.2.2020 20:03:35

Kela on nyt kolme kertaa hukannut kaikki Jr:n hakemukset ja liitteet!

Vesipumpun räjähtämisen lisäksi, myös auto sytytti keltaisen enginevalon!

Flunssa on tänään tuntunut hieman laantuneen jälleen. Ei ole rintaan pistänyt, eikä selkään.

Raittiinakin on pysytty.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 18.2.2020 21:14:46

Eikös tuosta Kelan hommasta voisi jo valittaa oikeusasiamiehelle?
Eihän tuollainen peli vetele.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 19.2.2020 09:54:02

Kyllähän siitä varmaan on valitettukkin. Tällä seudulla ei sellaista ihmistä löydy, jonka tuttavapiiriin ei kuuluisi jotain sukulaista tai henkilöä, jonka elämän Kelan sössäily ei olisi sotkenut perusteellisesti. - Yhden sairaan vanhuksen asioista sukulaiset vie homman käräjille.

Kansalaisaloite tästä pitäisi tehdä. Mä luulen, että niiden IT-systeemi on aivan paskana ja konsultit nostaa veloittaa hunajaa, kun yrittävät korjailla sitä paskaa systeemiä. Ja systeemin käyttäjät, eli virkailijat ovat sitten aivan kusessa.

Virkailijoissa on myös sellaisia henkilöitä, jotka eivät tunnu tietävät näistä kyseisistä laeista hevonpaskan vertaa, eivätkä edes välitä ottaa selvää asioista. Siis työllisyys- sosiaali- yms kelan toimintaan liittyvistä laeista.

Muistaakseni se oli edellinen hallitus, joka tään paskaviritelmän sai aikaan.

Kelalla on nyt uusi johtaja, joka niin kauniisti lehdessä kertoi nimityksensä jälkeen, kuinka Kelan tulee toimia?

Nyt pitäis jonkun aivan ulkopuolisen asiantuntijainstanssin, jolla ei ole mitään tekemistä minkään puolueen kanssa tutkia mikä siellä mättää?

Oliskos EU:ssa joku elin, joka voisi ottaa asian hoitaakseen?

Joo, joutsenet ovat ilmestyneet maisemiin toitottelemaan ja lentelemään!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 19.2.2020 12:17:35

Kelan toiminta sotkettiin viimeistään siinä vaiheessa kun toimeentulotuki-asiat siirrettiin sinne. Kaikki asiat kaadettiin samaan tynnyriin eikä todellakaan kukaan tiedä mistään mitään. Asiointipisteet suljettiin asiakkailta ja posti vie kirjeet mihin vie. Siperiaan vissiin.

Joka kerran eri henkilö hoitaa asioitasi ja saattaa tehdä täysin päinvastaisen päätöksen kuin edellinen, samasta asiasta. Tukesi lakkautetaan kertaheitolla jos lisäanomuksesta puuttuu jokin mitätön asiakirja, tai sen sanamuoto ei ole virkailijan mieleinen. Sen lakkauttamisen ne osaa. Ei niitä kiinnosta ihmisten toimeentulo, menkööt leipäjonoon palelemaan. Pyörätuolilla tai rollaattorilla kulkeva vanhus jolla ei ole enää rahaa bussilippuunkaan.
Todellista vallankäyttöä. Oma vikasi jos olet köyhä, työtön tai sairas. :evil: :evil: :evil:

Ps. vähän henkilökohtaisempaa Helistin; oletteko pyytäneet apua kirkon diakoniatoimistolta, pahempaan hätään? Ei tarvitse kuulua kirkkoon eikä olla uskovainen. Sieltä saa vielä inhimillistä apua. Kokemusta on.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 19.2.2020 13:19:04

Meil on sen verran noita immeisiä lähipiirissä, jotta jelppiä on kyllä järjestynyt.

Mut yhden sairaan vanhuksen maksusitoumuksenkin Kela oli sössinyt, niin, että huonokuntoinen vanhus joutui turvautumaan pikavippeihin saadakseen lääkkeitään. Sössiminen kesti pitkään ja maksaakseen pikavipit takaisin, vanhus joutui muuttamaan hissitalosta halvempaan asuntoon, jossa ei ole hissiä ja nyt sitten joutuu kiipeämään useamman kerroksen kämpälle päästäkseen. - Tässä yks esimerkki toiminnasta.

Toinen esimerkki on yh-äiti, joka oli muutamat viikot asunnossaan ilman sähköä, kun Kelasta maksut oli menneet väärälle sähköyhtiölle ja se ei kuulemma ole Kelan vika!

Ai jumankavita! Lehdessä oli juttu, että Kelaan halutaan kaikkien suomalaisten DNA:tkin. Mitähän siitäkin seurais, haet sairaspäivärahaa ja saat vastauksena jonkun Perä-Posiolaisen geenikartaston!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 20.2.2020 16:04:27

Heräsin pirteänä klo 3:00 aamulla! Kasilta painuin suihkuun ja sit sain nukuttua pari tuntia. Kaikenmoista sähläämistä täs ollut, mut nyt mä koitan ottaa tirsat. - Raittiina on kuiteskin sähelletty.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat