Olet täällä

Ylläpitelyä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ylläpitelyä

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 14.4.2019 13:11:29

Heips Tyräkki, samat velvollisuusvierailut mullakin edessä. Ja tätä omaishoitaja-arkea lähempänäkin.

Mut oot nuorempi ja fiksumpi kuin minä. Ihan tähän pääsiäisen piinaviikkoon ja sukulaisuusvitutukseen join eilen punaviiniä. Hetkellsesti se turrutti, mut sama tuska edelleen. Voisinpa ulkoistaa itseni näistä kuvioista.
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 14.4.2019 14:22:18

Ginger, ymmärrän, eihän se viina mitään ratkase tai muuta, mutta, ja taas kerran mutta, kyllähän se tilapäisesti tasottaa. [Älkää ymmärtäkö tota niin, että suosittelisin tai himoitsisin viinaa, mutta en nyt prkl kehtaa toisinkaan väittää, kun alkoholi kuitenkin kemiallisesti on hyvin yleislamaava yhdiste.]

Mä en nyt jotenkin saa sisäistä ristiriitaani ratkastua. Koen huonoa omaatuntoa siitä, että "vihaan" sekä lähisukulaisiani että ystäväisiäni, mutta en mä pysty pakottamaan, harhauttamaan tai huijaamaan itseäni tuntemaan toisinkaan.

Kävin antamassa protestiääneni ja hain ohimennen töitä parin maakunnan takaa. Tosin en kevyellä googlauksella saanu selville onko haku ns. aidosti avoin vai ns. hv- eli haista vittu-haku, jossa tekijä on jo hyvinkin tiedossa. Lisäks sit jos sattusin ton saamaan, tarkottas se joko sitä, että mun pitäs ottaa kohteesta oma kämppä, tai äijän pitäis alkaa myydä tätä "remontoijan unelmaa" ja ottaa joko suoraan taloudellisesti kamalasti takkiinsa, tai elää monta vuotta pelko perseessä korvausvelvoitteita odotellen.

Suota siellä ja vetelää täällä.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 14.4.2019 14:54:44

Kiits Tyräkki. Miehen vielä jotenkin kestää, mutta se sen suku.
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 14.4.2019 19:45:51

Ginger, kruunaako kuvion vielä se, että miehes on aina ehdottomasti ns. omiensa puolella?

Alkaskohan tää intensiiviviikko sitten olla valmis. Vaali- ja lätkätulokset noteeraan, mutten usko kummankaan menevän tunteisiin sen enempää.

En tässä vitutuksen suossa oikein osaa päättää, olenko ymmärtänyt koko elämän jotenkin ihan väärin, vai ymmärränkö vain liiankin kirkkaasti.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 15.4.2019 16:05:28

Tyräkki - mies on sen verran fiksu että ymmärtää meidän olevan ihan oma yksikkömme. Sitävastoin edesmennyt appeni ja edelleen sinnittelevä noppini ovat molemmat nuts.

Mutta alkoholismihan on tunne-elämän sairaus. Sen toki tunnistan aina provosoituessani. Ja voin kyllä paremmin jos en juo. Aina ei vaan pysty, pieni turrutuskin on parempi kuin kalvava ketutus.

Nää on näitä piinaviikon fiilareita. Pian ihana ylösnousemus ja valaistuminen meitä lohduttakoon.
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 15.4.2019 18:49:57

Ginger, mulla on mitä ilmeisimminkin käynyt sellainen tsäkä, että äijän porukat ovat huomattavasti omiani täysjärkisempiä. Ilmeisen epävarma ilmaisu siks, että ei olla toistemme sukulaisten kanssa oikeastaan yhtään tekemisissä, joten en voi väittää niitä juuri tuntevani.

Maanantai, 25 %.

Päätä särkee, liian kirkasta ja liian vähän unta.

Töitä, Prisma, safkaa, huomiselle matskuja.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 16.4.2019 09:50:34

Sulla optimaalinen tilanne sukulaisten suhteen. Toivottavasti meillä rivit harvenee pikkuhiljaa. Kun sais vain oman pollansa pysymään kasassa.

Kevät, tuo ihana, ahdistava ja niin lyhyt vuodenaika käy päälle.Yritän elää hetkessä ja nauttia tästä. Samaa toivon muillekin!
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 16.4.2019 20:03:19

Tiistai.

Töitä ja treenit.

Näyttää siltä, että mun pääsiäisen henk. koht. kärsimysnäytelmä sijoittuu tänä vuonna lauantaille ja sunnuntaille, jos ja kun silloin lähisukuloin. Olenhan mä tän tainnu sanoa jo ennenkin, mutta toistetaan nyt tämäkin ikävä totuus, joka tietty eniten kertonee vaan mun ikävästä, kiittämättömästä ja hyperitsekkäästä luonteesta. Mutta siis, ei mun biologiset lähimmäiset kyllä herätä mussa muuta ku vitutusta, velvollisuudentunnetta, ärtymystä ja huonoa omaatuntoa. Viinanhimoa tietty myös, aikoinaan.

Mä olisin ihan mielelläni huomattavasti hyvempi ihminen. Mutta se on jälleen kerran asia, jota mä en voi pakottaa.

Ja jos toikin nyt ihan loppuunsa analysoidaan, niin eipä mua se varsinainen käytännön hyveily niin kiinnostais. Riittäis ihan vaan että musta tuntuis hurskaalta ja voisin sellainen uskotella olevani.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 17.4.2019 16:28:15

Ymmärrän fiiliksesi lähisukuloinnista täysin. En niistä myöskään itse nauti.

Parasta niissä on aina se tietoisuus , kun päästään pikatielle kohti isoa kirkkoa.
Sitä ennenhän voi käydä vähän metsässä karjahtelemassa.
Tsemppiä!
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 17.4.2019 16:37:37

Liityn joukkoon kärsivään mitä lähisukulointiin liittyy. Vaatii välillä paljon ponnisteluja ja itsekuria, että saan pidettyä itseni asiallisen positiivisena ja tyynenä. Joskus onnistun paremmin, joskus huonommin. Vanhojen ihmisten kanssa en halua vängätä, koska siitä ei seuraa muuta kuin pahaa mieltä. He eivät enää kykene näkökulmaansa muuttamaan, joten yritän vaikuttaa omaan toimintaani.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 17.4.2019 19:10:58

Kiits naiset vertaistuesta! Onhan ton suvun pahemmuuden tiennyt jo vanha kansa aikoinaan, mutta silti mä säännöllisesti kärsin paskoista fiilareista asian takia.

Keskiviikko.

Töitä ja treenit.

Sen verran oli taas duunissa vauhtia ja vaarallisia tilanteita, että yks työkaveri puhku päivän päätteeks haluavansa vaan mennä istumaan autoonsa parkkipaikalle ja dokata ittensä tainnoksiin. Mua ei hässäkät sen enempää hätkäyttäny tai hermostuttanu, en tiedä johtuuko se enemmän mun ylipäätään kyynisestä asenteesta vai lyhyestä työsopparista.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 18.4.2019 22:24:42

Torstai.

Töitä, Prisma, Alko.

Huomiseks tuli vähän nopeella aikataululla yhet läpimärät juhlat, joihin toivottiin tuotavan skumppaa. En pelkää lankeevani tai toisaalta ota dokaamattomuudesta kovia kierroksia, olen yhdet tollasetkin kinkerit ehtiny jo elää raivoraittiina. Viihtyminenkin todennäköisesti on tossa äijän kaveriseurassa parempaa kuin mun "ihanaisten ystävieni" kanssa, toki jos ilta menee kovin pitkäks, alkanee kyllästyttää.

"Ihanaiset ystäväiseni" itse asiassa kiristävät hermojani tälläkin hetkellä. Ne vaan on jotenkin niin eri aallonpituuksilla.

[Tai sitten mä vaan inhoan kaikkia ja kaikkea.]
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 19.4.2019 14:12:01

Perjantai.

Tukka suoristettu ja silmät meikattu.

Vain pohjat puuttuu. Enkä tarkota meikkipohjia.

Hivenen haikeeta. Paitsi että eihän mulla mikään pohjienotto olis menossa, vaan kivulias loiventelu, joka päättyis parhaimmassa tapauksessa sekavuustilaan. Ei niihin taianomaisiin hyviin känneihin.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Me Lopettajat