Olet täällä

Ylläpitelyä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ylläpitelyä

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 15.1.2020 14:45:50

Minä en ole ikinä uskaltanut itse värjätä hiuksiani, juuri tuosta syystä minkä kerroit. Pelko on ollut aina että tulisi jotain ihan muuta väriä kuin haluaisin. Pari kertaa joskus olen kyllä sävyttänyt, sen kun saa nopeasti pois jos menee pieleen. Joskin voi sitä kampaajallakin sattua mokia. Äitini tuli kerran itkua pidätellen kampaajalta, kun hiukset olivat aivan marjapuuron väriset, halutun kastanjan sijaan :lol: . Se onneksi seuraavana päivänä korjaantui, mutta oli se aika myrtynyt.

Mä olen aiemmin vaalennuttanut hiuksani. Niille kun alkoi joskus aikuistuttuani käydä niin kuin monilla muillakin, alkoivat tummumaan. Ja silloin se oma väri ei ollut vaalea eikä tumma. Sitten sitä vaan tottui siihen vaalennukseen ja jatkoin sitä toissa syksyyn asti. Ikuisena harmina oli se, että vaikka hiukseni eivät ole luonnostaan ollenkaan punertavat vaalentamalla niistä tahtoi aina tulla keltaiseen tai oranssiin vivahtavat. Punainen pigmentti siellä sisällä hiuksessa niin vahva. Ja kun en kuitenkaan halunnut sellaista tuhka blondia oli värin oikeaksi saaminen aina tosi säätämistä. Joskus puolitoista vuotta sitten kyllästyin siihen ja ajattelin huvikseni kokeilla mikä oma väri on. Annoin kaiken vanhan värin kasvaa pois ja kas kummaa, hiukset olikin ihan kivan väriset. Aika tummat mutta sävy on hyvä, ja kylmä niin kuin ihooni sopii. Nyt on hauskaa kun treffaan joitain vanhoja tuttuja pitkästä aikaa, kaikki ekana kommentoivat sitä että olen muuttunut tummaksi. Yleensä ihan kehutaan. Ja parasta on kun ei tarvi ollenkaan enää stressata värjäyksestä. Siis nyt, kohta varmaan pitää harmaita ruveta peittelemään :P
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 15.1.2020 17:09:39

Yritän Vilma tulla perässä, oman värin kanssa, mutta nyt se siirty sitten taas ainakin parin sentin juurikasvun verran pitemmälle hamaan tulevaisuuteen :lol:

Toki jossain vaiheessa voisin ehkä harkita ihan ammattilaisen käsittelyä..

Hampi paikattu, seuraavaks pariskuntaillalliset, tosin ilman äijää ja halvassa buffettilassa.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 16.1.2020 11:08:39

Nuorena värjäsin hiuksiani Hennalla punaisiksi varmaan kymmenen vuoden ajan. Väri näytti luonnolliselta punapään ihoani vasten. (Suvussa on aitoja punapäitä.) Kun sitten kyllästyin ja kasvatin oman värini takaisin alkoivat ihmiset kysellä olenko värjännyt hiukseni. :lol: :lol:
Nyt on tämmönen tummahkon ruskea, ei ollenkaan pahan värinen. Lisääntyvistä harmaista hiuksista olen erityisen ylpeä, ne ovat kauniit.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 16.1.2020 13:36:04

Voi Juulia, koskahan mulla olis malttia oman värin kasvattamiseen, tuskin tuumaa pidemmälle olen tällä vuostuhannella päässyt.

Mul juuri näyttää kasvavan maantienruskean ja hiirenharmaan välimuotona, mutta haalistuu ja kellastuu, noh, paskanruskeeks. Muistaakseni näin ainakin oli sillon joskus ala-asteella. Ja sanoohan värioppikin, että keltanen ja sininen saa aikaan vihreän.

Äijä palaili retkiltänsä eilen, eikä ole huomannut tukassani mitään uutta. Tosin se olis myös maalannut seinät Tikkurilan Lumikilla, kun hakusessa oli joku viileä neutraali sävy. Lumikkihan on selvästi vaalea persikkapinkki.

Illal pitkästä aikaa lihaskuntojumppaa. Sitä ennen jos olisin kunnollinen ja tunnollinen, vääntäisin vähän "kehittämishankettani", mutta saas nyt kattoa.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 16.1.2020 13:46:16

Oman värin kasvattaminen kesti yllättävän kauan vaikka minulla on ihan lyhyet hiukset. Siinä kasvuvaiheessa kampaaja sitä sävytti välillä ettei ollut ihan kauhean kirjava. Ja viimeinen väri mistä lähdin liikkeelle oli tarkoituksella jo huomattavasti lähempänä omaa väriä kuin jotkut aiemmat, melko vaaleat.
Mullakin oli sun iässä vielä aika kamala se oma väri. Mutta nyt sitten viimeisen 10 v aikana tummunut tasaisemman väriseksi eikä enää muistuta rottaa niin paljon kuin ennen.

Juulia, ei minuakaan harmaat varmaan haittaisi jos niitä tulisi kerralla kunnolla. Mutta voi olla että ärsyttävät jos tulee vaan sillee vähän. Mutta sen on sen ajan murhe. Toivottavasti vaan pysyy tukka päässä. Äidin puolen suvussa naisilla ongelmana, että hiukset ohenee ihan kauheasti vanhana. Kaljut paistaa tädeiltä hiusten lomasta ja mummolla oli aikanaan sama. Toivon, että minun hiusten pysyvyys tulisi isän puolelta :wink:
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 17.1.2020 08:14:44

Niinhän se minä tätä ketjua lueskelin kahvihuoneen nurkassa ja pärskin kahvia ympäriinsä kun alkoi niin naurattamaan omat muistot.
Mulla on vaaleat hiukset vaan tuli mieleen ne kaikki kymmenet kerrat kun olen jotakin väriä tähän kuontaloon tunkenut. On ollut mustaa ja punaista, hennaakin monta kertaa, sininenki kokeilu löytyy. Ei sillä ollut aikoinaan väliä ettei ne oikein mun ihon väriin passanneet :lol: äiti se sydänalaansa piteli kun sen mun mustan värjäyksen näki...
No sitten se värjääminen jatkui kampaajan avulla vähän järkevämmin. Ja jatkuu edelleen, mutta raitoina. Tuhkaa ja harmaata sekä muuta kylmää väriä! ja välillä jotakin muutakin sekaan, mutta vaaleaa aina. Kun mun hiukset ei näköjään harmaannu itsestään niin keinotekoista sitten kiitos 8)

Kiitos kahvituokiosta :D
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 17.1.2020 18:01:00

Vilmasto, muistan yhä, kuinka ylpee ja ilonen olin yhtenä vappuna, kun mulla oli vastavärjätyt tosi muovisen punaset hiukset ja yks mun kaveri sano, että "joillakin on tollasia peruukkeja, mutta toi sun on ihan oikee tukka. Että niin luonnollinen lopputulos.. :mrgreen:

Perjantai.

Äijä torkkuu, joten mä litkin senkin kahvit. Huome reenit, muttei varsinaisesti muuta vknloppuohjelmaa. Tänään kävin heittämässä helpohkon rahan duunikeikan.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 18.1.2020 13:22:37

Lauantai.

Kävin reeneis, "laitoin ruokaa" eli keittelin pussipastan. [Yleensä teen jotain astetta haastavampaa, mutta toi oli menny vanhaks 2018, joten torjuin hävikkiä.]

Klikkasin eilen Susinuken ajatelmat auki, nimestä huolimatta. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d89ca906-1e7e-4827-962e-7762bbda7691

Mä olen hänt melkein kymmenen vuotta vanhempi, mutta kasarin lapsena samaistun kyllä. Mistä mä unelmoisin, mähän elän unelmaani.

Ja pelkään, että joudun tulevaisuudessa tinkimään saavutetuista eduista.

Voisin toki ottaa esmes litteemmän mahan ja terhakamman perseen. Mutta miks? Sikskö, että voisin laittaa kuvia someen, ja saada paljon sydänsilmähymiöitä ja hyvällä tsäkällä jopa kuvia sojottavista siittimistä.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 19.1.2020 14:43:06

Tyräkki kirjoitti:Lauantai.
Voisin toki ottaa esmes litteemmän mahan ja terhakamman perseen. Mutta miks? Sikskö, että voisin laittaa kuvia someen, ja saada paljon sydänsilmähymiöitä ja hyvällä tsäkällä jopa kuvia sojottavista siittimistä.

Kuva
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 19.1.2020 17:10:42

Oi ihanaa Juulia, toteutit unelmani ja säästit mut tuhansilta kyykyiltä :mrgreen:

Ihanniinku mä olisinkaan jaksanu vaivautua..

Sunnuntai.

Kävin Lidlis, käytiin kävelyl, uunissa kypsyy lihaa ja perunaa.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 20.1.2020 19:12:06

Maanantai.

Kevyt duunikeikka, keskiraskaat päikkärit.

PMS-migreeni taitaa vähän yrittää.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 21.1.2020 13:14:05

Vapaapäivä. Tai siis työttömän tiistai. Äijäkin on retkillänsä, eli huvittelen ittekseni himassa.

Voisin toki edistää opintojani, mutta päädyin nyt ainaki eka kattomaan Jenkkiläisiä lapsivaimoja https://areena.yle.fi/1-50174240. Vastasin myös yhteen kyselyyn, jossa pääsin monta prosenttia eteenpäin yhdellä "en ole käyttänyt alkoholia ollenkaan viimeisen vuoden aikana"-klikkauksella. Multitaskaan myös venyttämällä uusia, tai siis kaapista lappujen kera löytyneitä, farkkuja käyttömukaviks.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 22.1.2020 13:30:20

Keskiviikko.

Haaleet aamukaffeet nieltynä. Eilen illalla kävin harrastelemassa, tänään illalla yhdistystoimintaa. En päässyt siitä hallituspaikastani eroon, mutta onneks noi muut on niin ruuhkavuotisia, että toiminta on lähes absoluuttisessa nollapisteessä.

Nyt yritän muistaa mihin jaksoon jäin This is us neloskaudessa joskus ennen joulua. Mutta kas, Wikipedia autto.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 22.1.2020 14:57:03

Kas, tämähän onkin oikein ilon ja onnen päivä: luulin, että Muodin huipulle olis lopahtanu kauteen 16, mutta mitä vielä, ihan vaan mua odottamassa on jo puoltoista uutta kautta. Kyllä kelpaa lorvailla.

Ja toi ei ole sarkasmia. Ja on toki myös sitä.

Mutta vaikka mä kuinka olen negaisa, usein teen kuitenkin niistä elämän antamista sitruunoista limppaa. Vähintään keinomakeutettua.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 23.1.2020 16:19:25

Torstai, taas jo torstai.

Kävin Cittarissa ja tein safkaa. Ehtoolla lihaskuntoa.

Jahas, ykstoista sanaa sain aikaan ennenku postaus jäi roikkumaan useammaks tunniks. Mutta eipä täsä nyt mitään ihmeempää lisäämistä.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat