Olet täällä

Ylläpitelyä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ylläpitelyä

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 6.1.2021 01:33:01

Edelliseen vielä selventävänä tarkennuksena, että mun on helppo huudella mitä huutelen, koska en juurkaan juonu äijän kanssa tai takia.

Ja on se sitten kuinka harhaoppista tahansa, ja tuomittavaa ja ihan väärin, niin meidän yhteiselo ei perustu siihen, että kaikki aina tunnustettais pohjamutia myöten ja setvitettäis ja selvitettäis ja anottais anteeksantoa, luvattais tietenkin paljon. Kunnes sitten taas kuitenkin kaiveltais vanhoja kaunoja ja vääryyksiä. Ja oltas niin kovin vahvastituntevia. Enempi ollaan vähän niinku friends with benefits ja yhteinen hima. Ja toistemme henkivakuutusten edunsaajat.

Yritin tossa kaivaa ketjuni alkupuolelta jotain viisastenkiveä uusille kanavalaisille, mutta en sellasta ainakaan ekan puolenvuoden ajalta löytänyt.

Sellasta edullista kehitystä kuitenkin huomasin, etten ole enää yhtä katkera "ihanaisten ystäväisteni" menestyksestä, tosin en ensisijaisen hurskaasti heille kaikkea hyvää toivoen. Mua ei vaan esmes niiden urakehitys enää hetkauta, kun mulla ei vastaavia unelmia ole.

Tosin tosta päästään siihen, miks mua ei kiinnosta eikä motivoi.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 6.1.2021 22:04:53

Kiits vaan Itämaan tietäjät taas tästä arkivapaasta.

Tosin tässä vaiheessa päivää en kykene enää asiasta iloitsemaan, odotan vaan kauhulla viikon "toista maanantaiaamua". Tai en kauhulla, mutta vastenmielisyydellä.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 7.1.2021 21:12:58

Hei Tyräkki😊 Tuolla logiikalla sulla on myös kaksi perjantaita tällä viikolla😊 tai ainakin melkein.
En tiedä

En halua
Marjaterttuleppäkerttu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 7.1.2021 21:42:07

Kyllä, Marjaterttuleppäkerttu, juurikin noin, ja onneks niistä toinen on jo heti huomenna :)

Unta pitäis alkaa ottaa.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 7.1.2021 22:21:39

Öitää 🤗
En tiedä

En halua
Marjaterttuleppäkerttu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 9.1.2021 21:57:31

Lauantai.

Unta taas ihan kohta.

Kaikkia varmasti kiinnostaa, kävinkö duunisällin kimppuun heti lomiltapaluun kunniaks. Noh siis, kyllä mä asioikseni sille vähän heitin läppää, mutta kyvytönhän mä noin niinkuin viettelijättärenä olen.

Mikä siis toki varmaan loppupeleissä on ihan iloinen asia.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 10.1.2021 20:38:03

Sunnuntai.

Viikkoina vuodesta vieritetty jo 1,9% ja päivinä huimat 2,7%!

Eipä tässä.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 12.1.2021 21:27:05

Tiistai.

Töitä ja lumitöitä.

Pläräsin/skrollailin viikonloppuna hetken Annie Gracen Selvin päin -kirjaa, mutta en koe enää/tällä hetkellä tarttevani sen kaltaista uskonvahvistusta. En mä kyseistä teosta tyrmää, mutta tuskin luen loppuunkaan, aivopesuohjelmani on jo pyörinyt. [Ideanahan kirjassa käsittääkseni on yrittää muuttaa suhtautumista alkoholiin vaikuttamalla tiedostamattomaan ajatteluumme eli suorittaa jonkinlainen uudelleenohjemointi/aivopesu.]

Ja sitten taas unta.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 13.1.2021 09:03:26

Moro. - Kuule jostain syystä minäkään en oikein jaksa enää perehtyä sen tarkemmin Raitistumisalan opinto-oppaisiin. Varsinkin AA-opiston opaskirjanen nimeltään Nimettömät Alkoholistit (lyhennettyversio: Ohjelma ja Perinteet) pölyttyy jossain laatikossa. Aivopesun ylläpitoa voi harrastaa vierailemalla vaikka tällä sivustolla tai joskus etsiä jotain Tiedesivustoa maailmalta.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 13.1.2021 20:34:21

Kas kas, keskiviikko. Sehän tarkottaa sitä, että duuniviikosta on enää jämät jäljellä. Tai ainakin lasi on jo puoliksi tyhjä.

Tänään duunisälli siirty ihan asioikseen kesken kahvitauon istumaan mun viereen. Tosin syynä tais olla siitä vapautunut parempi tuoli, eikä mun viehätys- tai vetovoima.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 16.1.2021 12:12:01

Lauantai.

Kofeiinitankkausta ja kierroksia ylös.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 17.1.2021 19:59:04

Sunnuntai.

Luin eilen Johanna Elomaan Sinä päivänä kun synnyin. Siinä pistettiin pakettiin kakstuhattalukua tavalla, johon kasarin lapsena pystyin sukupolvikokemussamaistumaan. Lisäks Mirtillon kymppisynttärit sai mut aatteleen mitä ite tein iäisyys sitten 2011.

Äijän kanssa meil olis kesällä tulossa vuosikymmen täyteen, mutta alkuvuonna 2011 juoppolutkailin vielä minkä kerkesin. Samalla olin myös urani huipulla vakkaritöissä. Kaipaan niistä ajoista sitä, että ihan kaikki ei ollut vielä nähtyä ja tehtyä.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 18.1.2021 16:45:54

Se on kyllä outoa, että mitä vanhemmaksi tulee niin sitä nopeammin aika kuluu. Mun mielestä esimerkiksi vuosi 2011 oli ihan eilen. Eikä siitä nyt kovin kauan ole kun valmistuin yliopistosta ... yli 20 vuotta. Silti mä jotenkin ajattelen, että vielä voi tulla vaikka mitä mielenkiintoista tehtävää ja nähtävää. Tosin jos peräpeiliin katsoo niin suht koht tavallinen taaperrus tämä mun elämä on tähän saakka ollut. Boheemin elämänasenteen omaavan lapseni kuvailisi mun valintoja, tekemisiä ja näkemisiä todella tylsiksi ja ennalta arvattaviksi :lol:
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 19.1.2021 20:13:04

Tiistai.

Niin vaan viikot vierii. Melkein voisin myös mä mennä vannomaan, että aika kiihdyttää koko ajan tahtiaan.

Mutta samaan aikaan musta tuntuu, että kaikesta myös on jo iäisyys.

Onneli, ei tavallinen taaperrus ei voi olla kovin huono vaihtoehto, niinhän kuitenkin valtaosa elämänsä elää :mrgreen:
Mun omat motivaatio-ongelmat varmaan johtuu pitkälti siitä, että mulla ei oikein koskaan ole ollut mitään sen suurempia intohimoja /haaveita/tavoitteita "aikuista"/keski-ikäistä elämää kohtaan.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Me Lopettajat