Olet täällä

Kuulumisia.

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kuulumisia.

ViestiKirjoittaja juhanikari » 14.12.2019 15:19:35

Kiitos tervehdyksestäsi ja tsempeistäsi Varjolilja! Asiaa puhut! Vielä jääkiekosta sen verta, että Suomi sai hyvitystä Tsekkitappioonsa voittmalla tänään Ruotsin 5 - 1. Erikoisen pelistä teki se että Suomen viimeisen maalin teki tyhjään maaliin maalivahti. Ja raittiina viikonloppua mennään.

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 16.12.2019 21:34:05

Viikonloppu meni tipattomalla ja niin menee viikkokin paitsi perjantai jolloin tulee vaimon ystävätär kylään. No litran glögipullo kolmeen pekkaan niin pysyy kohtuukäyttönä. Äsken koiran lenkillä kannoin 24 pack lavan keskaria auton takakontista. Ajatus kävi että olisi mukavan kylmääkin, mutta järki voitti. Ne on Jouluksi! Maltillisia tai raittiita Joulusuunnitelmia. Kirjoitan kännykästä joten sorry kirjoitusvirheistä.

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 26.12.2019 15:27:15

P..KELE! Mopo keuli pahemmin Jouluaattona! Saatiin naapurin vanhalta rouvalta lahjaksi iso, taisi olla 3 litraa, hanaviini joka vuosikertaa 2016. Arvuuteltiin vaimon kanssa, vieläkö sen uskaltaisi juoda? Rohkea rokan syö ja jostain päähänpistosta join sen melkein kerralla + muutama olut. Tuloksena muistin menetys. Heräsin aamuyöstä ja join vielä ne pari lasillista mitä hanaviinistä oli jäljellä. Sitten nukuin aamuun. Vaimo oli tosi raivoissaan. Onneksi mulla ei ollut koko päivänä krapulan häivääkään. No saimme sovun aikaan ja loppu Joulu meni kohtuudella.

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 26.12.2019 19:04:39

Moi Juhani. Hymyssä suin luin tuosta sun aattoillan repäisystä.
Ei vakavaa kun sulla näyttää tuo vähentäminen muuten sujuvan hyvin.
Itse join yksin (kukaan ei meillä juo kotona mitään) salassa aattoiltana pienen kermalikööripullon ja pari olusta.
Aika maltillista siis ja ihan kiva fiilis jäi. Nyt sit oon ilonen kun mennyt kokonaista 2 päivää kokonaan ilman mitään.
Jouluuni on kuulunut lähinnä laiskottelua tvn ääressä.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 21.1.2020 18:36:40

Moikka vaan oma ketju!

Muihin ketjuihin tullut kirjoiteltua. Tuon Joulun sekoilun jälkeen mennyt mukavasti. Tipatonta tammikuuta vietetään. Terveisiä ja tsemppiä kaikille!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hyvään oloon » 2.2.2020 15:25:06

Täytyy sanoa että ihailtavasti kommentoit ja tsemppaat täällä muita.
Pitääpä ottaa mallia!
Parempi päivä on tänään
Hyvään oloon
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja juhanikari » 2.2.2020 17:27:20

Tervetulo Hyvään oloon ja kiitos kehuista!
Tosiaan kirjoitan enemmän vieraisiin ketjuihin kuin tähän omaan. Teit viisaan päätöksen kun liityit tipattomaan helmikuuhun, mikä sen nimi sitten olikaan, mukaan. Mutta kyllä tipattomat viikon pätkätkin ovat alkuun hyvä saavutus. Tsemppiä vaan!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 6.2.2020 05:52:46

Huomenta!

Kuten kirjoitin toiseen ketjuun, olimme vaimon ja koiran kanssa tiistaina ainoat vieraat naapurin rouvan 74 - vuotispäivillä. Tarjolla kahvia, pikkusuolaista ja konjakkia. Ihan mukavasti kohtuudella meni.

Tänään tulee telkkarista lätkää: Ruotsin EHT turnauksen peli Suomi - Venäjä. Se katsotaan selvinpäin kuten pari muutakin peliä viikonloppuna!

Täällä on puhuttu poisoppimisesta. No itse olen ainakin oppinut pois takavuosien tavasta että aina telkkarista lätkää katsoessa piti olla olutta. Sen sijaan kun asuimme kaupungissa ja kävimme vaimon kanssa säännöllisesti seuraamassa SM - liigaa olimme muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta liikkeellä autolla ja minä ajoin. Raitista lätkäiltaa vaan kaikille ketä kiinnostaa!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 13.2.2020 19:18:07

Ota noista naisista selvää?!

Tänään vaimo oli ystävättärensä kanssa pitäjän keskustassa syömässä, kahvittelemassa ja vähän pahasti sanottuna juoruamassa monta tuntia ilman alkoholia. Minä heitin vaimon puoliltapäivin autolla ja hain illansuussa pois. Olin ostanut komean kukkakimpunkin kotiin jota hän kotiin päästyään kovasti kehui. Hän oli luvannut mulle illaksi pullon valkkaria, jonka olin laittanut kylmään.

Kun sitten avasin pullon ominpäin ja join lasillisen, sai hän hirveän raivarin että aina kun hän tapaa kavereitaan, pitää minun saada juoda. Ja että munhan piti olla tipattomalla 3 viikkoa vieraiden tuloon asti. Sanoin että niinhän se oli suunniteltukin TÄMÄN pullon jälkeen. Meillä on käytetty hyvin vähän alkoholia viime aikoina ja ilman mitään riitaa. Siellä vaimo nyt mököttää TV:n ääressä, mutta eiköhän tämä taas tästä. Tällainen satakiloinen äijä ei tule miksikään pullosta viiniä, mutta se 3 viikkoa tipatonta pidetään! Ota selvää naisten ajatusten juoksusta. Ensin kehut ja sitten haukut. Joku varmaan neuvoisi jättämään lopun pulloa juomatta, mutta ansaittu ja luvattu mikä luvatttu.

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 13.2.2020 20:21:20

No niin! Vaimo nukkui jonkin aikaa ja kun heräsi, oli sopu nopeasti solmittu. Nyt nukkuu taas, eli pelkkää väsymystä. Pullo juotu, mutta nyt sitten se 3 viikkoa tipatonta ennen kun pääsee vieraiden kanssa tissuttelemaan.

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 14.2.2020 16:16:33

Vuoristorataa:

No nyt sitten äsken vaimo sanoi että kun olen kuitenkin niin hyvä mies, niin voidaan sunnuntaina ruuan kanssa avata pullo punaviiniä. Vastasin että pidetään vaan sitä 3 viikon tipatonta.

Hyvää Ystävänpäivää ja suunnitelmallista viikonloppua kaikille plinkkiläisille!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hyvään oloon » 14.2.2020 22:20:09

juhanikari kirjoitti:Vastasin että pidetään vaan sitä 3 viikon tipatonta.

Jes! Pidä toi :D
Parempi päivä on tänään
Hyvään oloon
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vilmasto » 15.2.2020 10:15:49

Hyvä Juhani tuosta tipattoman valitsemisesta eikä siitä, että joisit sen punkun!
En moiti vaimoasi vaan onhan se loppujen lopuksi sinulla se valta juotko vai et. Valta tai valinta...mikä nyt oikea sana onkaan.
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 15.2.2020 20:08:54

On kyllä hyvä itsekuri Juhani sulla, arvostan! :)
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 16.2.2020 17:12:30

Kiitos kannustuksista!
Ilman punkkua ja muutakaan alkoholia on viikonloppu menty.

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät