Alkovi kirjoitti:Aikamoista yleistämistä. Tuollaisesta taisi juuri joku saada tuomion vihapuheesta![]()
Kaikenlainen terrorismi ja väkivalta on tietysti yhtä tuomittavaa. Vastakkainasettelua lisää myös se, että ihmisten huolet ja pelot jätetään täysin huomiotta, vaikka niille löytyisi perusteltuja syitäkin.
Ihmisten pelkoja lietsotaan tarkoitushakuisesti, joka on ikikaikainen propagandan väline. Natsi-Saksassa lietsottiin pelkoa (ja vihaa) juutalaisia kohtaan, nykyajan fasistit lietsovat pelkoa maahanmuuttajia, islamisaatiota, homosaatiota ja milloin mitäkin kohtaan.
Välineinä käytetään valeuutisia, valemedioita, joista esimerkkinä suomenkielinen, Venäjän trollaustoimintaan kytkeytyvä MV-lehti.
Ihmisten huolet ja pelot? Minua ihmisenä huolestuttaa juuri tuo vastakkainasettelun ilmapiiri, ja pelon lietsonta kokonaisia ihmisryhmiä kohtaan. Ihmisenä minua huolestuttaa totuuden vääristely ja valeuutisten levitys, tieteen ja tiedon dissaaminen ja ylenkatsonta. Ihmisenä ja kansalaisena minua myös huolettaa (ja vituttaa) se, että äärilaita vääristelee ihmisten ja kansan (siis myös minun) tahtoa omassa propagandassaan.
Fasistit esiintyvät aina "kansan äänenä", vaikka heidän takanaan ei olisi kuin viidennes kansasta, tai vielä pienempi osa.
Lisäksi minua huolestuttaa ilmastonmuutos, johon äärioikeisto ei usko, koska sitä ei voi vierittää maahanmuuttajien tai islamisaation syyksi. Sanoi tiedemaailma ja tiedemiehet mitä tahansa, äärioikeisto panee siinä kohtaa kädet korvilleen ja lelettää omaa hölöpölöään päälle niin että tiedemiesten ääni hukkuu irrationaalisen mölinän alle.
Siinä hiemn lisää "vihapuhetta", ole hyvä, alkovi.