Olet täällä

Politiikka, uskonto, jne.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Politiikka, uskonto, jne.

ViestiKirjoittaja Nalle » 14.2.2020 10:04:27

Politiikka ja demokratia
Pohjimmiltaan on erilaisten eturyhmien tapa järjestellä omia etujaan ilman väkivaltaista konfliktia.
Oikeisto keskittyy pitämään mahdollisimman paljon varallisuuttaan, ilman että vähempivaraiset eivät alkaisi kapinoida. Vasemmisto haluaa mahdollisimman paljon oikeiston varallisuudesta itselleen ilman että oikeisto lähtisi varoineen muualle.
Molemmat osapuolet keksivät mitä mielikuvitiksellisempia ja järjettömiä selityksiä, miksi heidän kantansa olisi jotain muuta kuin edellä.
Talousjärjestelmät, kapitalismi on tällä hetkellä tässä ajassa ainoa joka voi edes auttavasti toimia. Kommunismi loppupeleissä kaatui, ensin ihmisen perusluoteen piirteeseen inhimilliseen ahneuteen, joka tuottavuuden lainmukaisuuksien takia laski elintasoa ja siten ei mahdollistanut ahneuden vaatimuksia.
Kun tuo sitten tuli globalisaation ja tiedon kulun kehittymisen takia tietoon, niin ihmiset kapinoi ja kommunismi kuoli.
Harhaiset käsitykset ja nimitykset.
Kiina ei ole kommunistinen maa, vaan se on keskusjohtoinen diktatuuri, kuten muutkin kommunistiseksi itseään kutsuvat.
Äärioikeisto, ei mitenkään sovi oikeistolaiseen ajatukseen ja on täysin virheellinen. Tuon sanan taakse laitetaan rasismi yms. muiden ryhmien syrjintä.
Samoin kuin äärivasemmisto ei mitenkään sovi kommunistiseen ajatukseen ja on täysin virheellinen, kyse on anarkiasta ja siten käytännössä vahvimman oikeudesta.
Markkinatalous ja kommunismi on puhtaasti taloudellisia järjestelmiä.

Uskonto, on pohjimmiltaan sitä, että uskooko jonkun toisen henkilön kertomukset korkeammasta voimasta, vai eikö usko.
Jos olisi kyse tietämisestä, niin emme puhuisi uskonnosta?
Jos mitään ei tee, niin mitään ei satukkaa.
Nalle
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 14.2.2020 10:18:39

Joo, Nalle. Suurinpiirtein noin.

Pari pikku juttua silti.
Rasismia voi esiintyä ja esiintyykin muuallakin kuin äärioikeistossa. Sitä voi olla avoimena tai piilevänä koko skaalassa. Ihmiset kun ovat aika oveilia lukemaan omaakin maailmankatsomustaan hiukan "soveltaen ja valikoiden".
Vasemmistolaiseen maailmankatsomukseen ei sovi ihmisten eriarvoistaminen edes rodullisin tai kansallisin, patrioottisin keinoin, ei myöskään ulkonäön tai muun ulkoisen seikan pohjalta.

Ja niinpäs vaan, muuten vasemmistolaiset ajatukset hyväksyvissä (ainakin silloin hyväksyvissä kun ne sattuvat sopimaan yhteen omien etujen kanssa) löytyy rasistisesti ajattelevia ihmisiä. Suljetaan vaan silmät osasta sitä vasemmistolaisuutta, ajattelemisesta kieltäytyminen on helppoa . (katso vaikka uskovaisia, uskonnollisuus ei edes onnistu jos edellyttää hyväksymiltään asioilta jotain avointa tutkimukseen alistumista)

Niin, nuo historian sivuilta löytyvät kommunistisiksi mainitut maat... näyttää siltä että mikään niistä ole ollut ainakaan sen kommunistisen ideologian mukainen josta esim. Marx ja Engels kirjoituksissaan puhuivat. Yhteiskuntamuotojen kehittymistä historiallisessa aikajanassaan kuvatessaan he eivät esimerksi Venäjän siirtymistä suoraan feodaaliyhteiskunnasta edes alkeelliseen sosialismiin kai pitäneet edes mahdollisena -eikä se sitä sitten ollutkaan.

Kirjoitit : "Oikeisto keskittyy pitämään mahdollisimman paljon varallisuuttaan, ilman että vähempivaraiset eivät alkaisi kapinoida"

Käytännössä , kun nyt yksi prosentti ihmisistä omistaa yli puolet maailman varallisuudesta ja ennusteiden mukaan parinkymmenen vuoden kuluttua jo kaksi kolmasosaa, voidaan kysyä onko mitään resursseja kapinoida vastaan? Toki siinä menee "turvajärjestelyihin" jonkun verran rahaa, mutta ei se siinä varallisuudessa tunnu miltään, usko pois. Itse asiassa Oikeisto on jo hyvin varma siitä ettei vasemmistolla ole käytännösä enää mitään voimavaroja tuon omistamis- ja valtasuhteen oikaisemiseksi. Ja saattaapa olla ihan oikeasssakin siinä uskossaan. Voi hyvinkin olla että tätä pääoman keskittymistä maailmassa yhä pienemmän joukon käsiin ei enää voida pysäyttää yhtään millään.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nalle » 14.2.2020 11:12:06

Kaikessa on sävyjä, yksilöllisiä tarpeita ja haluja. Yritin koostaa oleellisen.
Nalle
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Nalle » 14.2.2020 11:17:36

Politiikka on menettänyt mielenkiintoni aikoja sitten, läpinäkyvää ennalta arvattavaa hölynpölyä. Joka on onneksi joidenkin mielenkiinnossa ja hyvä niin koska se on välttämätöntä jotta kaikki pyörii.

Toki on välillä jotain mielenkiintoista jota on viihdyttävä seurata, mutta hyvin harvoin se tapahtuu pikkuisessa syrjäkälässä nimeltä Suomi.
Globaalisti meidän väännöt ja merkitys on samaa tasoa, kuin perähikiän kunnavaltuuston kokous urheilukentän vessan vessapaperitelinen sijoitus korkeudesta.
Nalle
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Nalle » 14.2.2020 11:28:49

Trumppin touhuja on välillä hauska seurata kun se vie muka älykästä lehdistöä ja muuta älymystöä kuin pässiä narussa.

Otetaan nyt vaikka tämä virkasyyte pelleily, aivan varmasti oli tiedossa mitä seuraa, ties vaikka olisi tahallaan vuodettu?
Hallinolliset tohinat on nyt takana ja Trumpin kannatus jopa korkeammalla.

Eikä kukaan pässi tajunnut, että Joe Biden tuli leimattua vieraanvallan kanssa suhmuroijaksi. Nyt demokraatien esivaaleissa ainoa uskottva haastaja putoaa pois.

En itse kannata Trummpia, eikä sillä ole merkitystä vaikka kannattaisin, kun Suomalaiset ei äänestä jenkkilän vaaleissa. Mutta huuli ympyräisenä katson suurta idiotismia maailman tiedotusvälineissä. Trumppi voi olla hullu, mutta ei se ole tyhmä.

Nämä Ohisalojen ja muiden touhut on täysin vailla mitään merkitystä, ensi vaaleissa viisas kansa äänestää toisin kuten aina ja palikat siirtyy viisi senttiä oikealle takaisin. Mikään ei tule muutumaan, ei muuttunut nyt eikä tulee muuttumaan seuraavissa vaaleissa.
Nalle
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Nalle » 14.2.2020 11:54:10

Mitä tulee tämän nuorten naisten hallitukseen.
Niin meidän ikäluokan vahtivuoro on päättämässä, homma hoitui kouluarvosanalla arvosanalla 4,5.
Hyvin on tuhottu ympäristö ja annettu pääoman kerääntyä megayhtiöille, työt on ulkoistettu Aasiaan, kun ei ole halua tehdä työtä.

Nyt tulee sivutuoteena kolme vessaa julkisiin tiloihin, miesten, naisten ja siltä väliltä, kai tuosta vessa remontista joku ex- kommunisti maan heppu saa palkkansa. Mutta suuressa kuvassa tuskin huonommin nämä nuoret naiset pärjää. Toki väistämätön monikultuurisuus nopeutuu, mutta jos saisi maailman paremmin happea, kun me muistellaan dementoituneena kuka olen ja miksi kukaan ei hiihdä hiihtolomalla? :D :D :D
Nalle
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Nalle » 16.2.2020 08:58:25

Maailman eduksi olisi, jos pystyttäisiin kaikille maailman uskovaisille vakuuttamaan aukottomasti että jumalaa ei ole!!!
Tuo täysin järjetön ajatus jumalan olemassa olosta, on niin syvällä ihmisissä, että tarvittaisiin globaali kampanja missä todisteita tuosta tuotaisiin kaikkien saataville.

Jos nyt ajatellaan vaikka maailman pakolaiskriisiä, missä länsimaiseen yhteiskuntaan pitäisi integroida ihmisiä jotka uskovat naisen heikompiarvoisuuteen tai erinäköisiin vääräuskoisten tappamiseen tai käännyttämiseen.
Kun nuo uskonnolliset vääristymät ihmisten mielistä olisi poistettu, niin kulttuuristen erojen kanssa olisi helpompaa.
Maahan muuton suurin ongelma, on vastaanottomaan kansalaisten vastenhakuisuus ja vastustus yleensä.

Ongelmana Suomessa nyky tilanteessa on toisen polven miespuolisten jo integroituneiden maahanmuuttajien kohtelu samoin kuin muiden juuri maahan tulleiden nuorten miesten kanssa.
Arabin tai somalin näköisen miehen työllistyminen koulutusta vastaaviin ammatteihin on heikko, heidät samaistetaan juuri maahan tulleisiin.
Tämä typerä asenne vamma Suomalaisissa, aiheuttaa ennemmin tai myöhemmin vakavan syrjäytymisen aiheuttamia turvallisuus ym. ongelmia.
Nalle
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Harhailija » 25.2.2020 10:30:02

Jotain pielessä jossakin?
Nyt parin vuoden sisään useita tuttavia ryöstetty keskellä päivää vanhuksia hakattu.
3 läheistä hakattu. Yhdistävä tekijä tekijöinä somalit/irakilaiset. Puolisoa uhattu raiskauksella. Tiedän jo muutaman perheen jossa sunnitellaan muuttoa pois Helsingistä.
Yksi jo muuttanut maalle. Ihan hulluksi mennyt meno. Itse päättänyt alkaa kantaa astaloa sekä turvasuihketta. Olis jo päättäjien aika toimia ennen kuin ollaan länsinaapurin tilanteessa. Ja en oo mikään rasisti on myös ulkkiskavereita mulla.

Muoks niin pari tapausta ollu sellasia että hyökätään porukalla keskellä päivää pizzerian ja hakataan kantikset.
Harhailija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja skorpioni » 25.2.2020 12:51:19

Vai sittenkin juutalaisten salaliitto joka olisi astaloin murskattava? Tai kommunistit? Homot?
Minut on kerran ryöstetty nyrkkivoimin. Oli valkoinen evankelisluterimies.Oli vielä juonut viinaa! Vaan ovatko ne kaikki ryöstäjiä? On monta mutta ei silti aihetta astaloin yöhön lähteä.
skorpioni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Harhailija » 28.2.2020 11:10:34

skorpioni kirjoitti:Vai sittenkin juutalaisten salaliitto joka olisi astaloin murskattava? Tai kommunistit? Homot?
Minut on kerran ryöstetty nyrkkivoimin. Oli valkoinen evankelisluterimies.Oli vielä juonut viinaa! Vaan ovatko ne kaikki ryöstäjiä? On monta mutta ei silti aihetta astaloin yöhön lähteä.

No ei tarvi edes yöhön lähteä kun jo keskellä päivää näköjään käydään päälle. Kyllä mä se astalon otan jatkossa mukaan kun kerran valtiota ei kiinnosta kansalaisten turvallisuus. Muutenkin tässä miettinyt maalle muuttoa. Se vois olla ihan mukavaa.
Herätä aamulla pannukahvin tuoksuun ja laittaa takkaan tulet. Ja jos haluu ihmisten pariin niin autolla autolla pääsee. Halpa kippo jo ostettuna. Töitä nyt ei varmaa ole mutta Kela kustantaa elon. Jos kerran läpsyttelijöille on ihmisoikeus tulla tänne niin mullakin on ihmisoikeus elää Kelan rahoilla. Ja maalla on vähän vaikea pakottaa töihin kun niitä ei ole.

Valtio on näin itse halunnut joten en pode huonoa omaatuntoa.
Harhailija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja skorpioni » 28.2.2020 12:01:00

Harhailija kirjoitti:
skorpioni kirjoitti:Vai sittenkin juutalaisten salaliitto joka olisi astaloin murskattava? Tai kommunistit? Homot?

No ei tarvi edes yöhön lähteä kun jo keskellä päivää näköjään käydään päälle. Kyllä mä se astalon otan jatkossa mukaan kun kerran valtiota ei kiinnosta kansalaisten turvallisuus. Muutenkin tässä miettinyt maalle muuttoa. Se vois olla ihan mukavaa.
Herätä aamulla pannukahvin tuoksuun ja laittaa takkaan tulet. Ja jos haluu ihmisten pariin niin autolla autolla pääsee. Halpa kippo jo ostettuna. Töitä nyt ei varmaa ole mutta Kela kustantaa elon. Jos kerran läpsyttelijöille on ihmisoikeus tulla tänne niin mullakin on ihmisoikeus elää Kelan rahoilla. Ja maalla on vähän vaikea pakottaa töihin kun niitä ei ole.

Vaikka ryöstön uhriksi jouduin en silti mene mukaan pesäpallomailajengiin. En leijonamerkkien enkä muiden. Suomi on turvallisempi paikka elää kuin satoihin vuosiin. Ei ole häjyjen joukkoja eikä metsäroistoja eikä IKL ole vielä voimistunut entisellensä. En ole väkivaltajoukkoon menossa mukaan. Vaikka minut on valkoihosten evankelisten porukka ryöstänyt väkivalloin en silti kannata väkivaltaiskujoukkoja kaduille. Edes niitä vastaan. Ne sotilaalliset osastot ovat aina mukiloineet ja tappaneet viattomia rosvojen kanssa. Toivottavasti en törmää Harhailijaan astaloineen missään. Koska Aseeton olen.
skorpioni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Dave2 » 28.2.2020 13:09:01

Olen asunut Helsingissä kymmeniä vuosia ja nytkin asuin läheisessä pikkukaupungissä, joka on varsin kuuluisa vauhdikkaasta menostaan.
Tänä aikana on vain kerran yritetty kimppuuni käydä. Kaksi ihan kantasuomaista isoa kaveria hyppäsi eduskuntatalon läheisyydessä olevan pensaanta takaa, kun olin Bottalta yöllä tulossa ja totesivat, että ei me rahaa haluta vaan vedetään vaan muuten turpaan.

Selvisin kuitenkin, joko tuurilla ja/tai elokuvista opituilla kamppailutaidoilla ja pääsin heistä eroon. Toinen jäi makaamaan lammikkoon ja toinen juoksi karkuun.

Tuntuu, että Harjailijalla ja hänen tutuillaan on helkkarin huonoa tuuria tai sitten minulla hyvää, mutta koskaan ketkään maahanmuuttajat eivät ole minua uhkailleet millään tavalla.
Mitä vähemmän tietoa sen suurempi usko.
Dave2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Harhailija » 28.2.2020 15:36:03

skorpioni kirjoitti:
Harhailija kirjoitti:

Vaikka ryöstön uhriksi jouduin en silti mene mukaan pesäpallomailajengiin. En leijonamerkkien enkä muiden. Suomi on turvallisempi paikka elää kuin satoihin vuosiin. Ei ole häjyjen joukkoja eikä metsäroistoja eikä IKL ole vielä voimistunut entisellensä. En ole väkivaltajoukkoon menossa mukaan. Vaikka minut on valkoihosten evankelisten porukka ryöstänyt väkivalloin en silti kannata väkivaltaiskujoukkoja kaduille. Edes niitä vastaan. Ne sotilaalliset osastot ovat aina mukiloineet ja tappaneet viattomia rosvojen kanssa. Toivottavasti en törmää Harhailijaan astaloineen missään. Koska Aseeton olen.

No väitinkö minä kenenkään päälle käyväni.
En vaan pointti oli että puolustaudun jos tarve on. Mitään pesismailaa en rupea kantamaan vaan vähempikin riittää.
Toki ensisijainen keino on poistua paikalta mutta aina se ei riitä. Eli nyt tarvi pelätä kenkään jos minuun törmää. Ja kiva jos itse et ole lieveilmuöihin törmännyt. Mä oon jo sen verran erilaista sekoilua nähny (vaikkakaan mun päälle ei olla vielä käyty)
mut päätin että ku näitä tapauksia rupea lähipiirissä tulee että mun on jotai tehtävä:
Koska en viihdy monikulttuurisessa stadissa on koti oleva jatkossa turvallisessa ja puhtaassa pikkukylässä maalla. Suvaitsevat hyysätkööt, nyt on uusi aalto uutisten mukaan jo tulossa joten kyltit ja lapaset kantoon ja sinne. Mä en enää suvaitse ☹️
Harhailija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Harhailija » 7.3.2020 12:09:29

Nyt huomannut miten elämänlaatu parantunut kun lopettanut ip-lehtien ja lukemisen lähes kokonaan sekä poliittisesti vörittyneiden uutisten seuraamisen. Ei tarvitse ärsyyntyä typeristä mielipiteistä eikä älyllisesti vajavaisesti perustelluista mielipiteistä. Tulin siihen tulokseen että miksi vaivaisin tseäni hölmöjen ihmisten takia? Uutiset yläänsäkin on tässä yhden totuuden maassa pitkälti heikkojen ihmisten mielenhallintaa varten.

Tässä maassa ihmiset on muutenkin kummallisia. Alistutaan nöyrästi kaikkeen eikö juurikaan kyseenalaisteta mitään.
Ulkomailta tulevat käskyt otetaan kiltisti vastaan vaikka ne olisivat oman edun vastaisia saati järjettömiä.

Tämä näkyy siinäkin että olipa kuinka typerä laki niin sitä noudatetaan koska se on laki.
Itse en noudata lakia jos se on oman järkeni tai moraalini vastainen. (esimerkki: eräällä kadulla oli 60 rajoitus. Siihen yllättäen tuli 40 rajoitus vaikka mikään ei ollut muuttunut alueella, ei kouluja tai muuta syytä ollut rajoituksen alentamiselle, asiaa selvitettyäni syy oli se, että k.o tiellä haluttiin vähentää läpiajoa, eli tehdä tie epämukavammksi ajaa liian alhaisella rajoituksella) no, katson ettei minulla ole syytä noudattaa noin typerää rajoitusta, jolle ei ole turvallisuusperusteitaista syytä.
Harhailija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Jorg.Buttgreit » 7.3.2020 18:45:10

Suomessa me alistumme LESTADIOLAISEN_YHTEISÖN alaisuuteen, sen rakentamiseen ja sen etujen mukaiseen elämään.. LESTADIOLAISET hallitsevat maatamme ja niillä on kaikki firmat ja rahat hallussaan!! JOKAISEN SUOMALAISEN on osallistuttava KOKO ELÄMÄLLÄÄN Lestadiolaisen Yhteisön rakentamiseen !!! VELVOLLISUUS on TYÖSKENNELLÄ 15h päivässä ILMAISEKSI Lestadiolaisjohtajien firmoissa suomalaisella!!!!! VAIN lestadiolaiset tietävät mikä on oikein ja mikä on väärin!!! PISTE!!
Olen EX-ALKOHOLISTI kuulit OIKEIN.. EX..
Jorg.Buttgreit
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat