Olet täällä

25 vuotta riittää..

Valtti tarjoaa vertaistukea ongelmapelaajille. Keskustelualue tuotetaan yhteistyössä ongelmapelaajia auttavan Peluurin kanssa. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

25 vuotta riittää..

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 30.11.2018 20:08:35

27.11.2018 22:16 Peluuriin kirjoitettu aloitus..

Kerronpa oman tarinani..
Muistan edelleen kuin eilisen päivän - sen hetken kun pokeriautomaatti tuli elämääni.. Olin varmaan 13 vuotias.. Nyt olen 38 ja vuosien aikana on kulunut rahaa paljon kaikenlaisiin peleihin.. Noin 10 vuotta sitten avovaimoni sai minut avautumaan ja kerroin pelaamisestani - ero oli lähellä.. Luulin silloin että olisin vahva ja pääsisin peleistä eroon.. EN OLLUT!! Olin hetken aikaa kyllä pelaamatta, mutta jostain se pelihimo vaan taasen lähti.. Ei tietenkään helpota asiaa että joka kaupan nurkalla on nykyään pelikone.. Siitä on siis noin 10 vuotta ja koko sen ajan olen valehdellut päin naamaa avovaimolleni että kaikki on hyvin.. Eilen avovaimoni löysi minut pelaamassa ja riita oli valmis - olin kyllä sen ansainnut!! Tiesin että pelaaminen on ongelma, mutta en jostain syystä osannut itse hakea apua ennen kuin nyt.. Pahintahan tässä on se että avovaimoni on raskaana ja meille on tulossa ensi vuonna lapsi.. Millainen roolimalli olen?? Jos lasta ei olisi tulossa, niin emme olisi enää yhdessä.. Se olisi ollut siinä.. Äkkipäätä ynnäillen viimeisen 10 vuoden aikana on mennyt 50000€ on sieltä jotain voittoja joskus tullut, mut kaikki on mennytkin.. Jos nyt jotain hyvääkin voisi ajatella tapahtuneen, niin lainaa en näinä vuosina ole ottanut!! Että nyt kun kuiville tässä yritän/pääsen, niin ei tarvitse rahojaan enää laittaa pelaamisen kattamiseen lainanmaksun myötä.. Noilla 50000€ olisi kuulema saanut paremman auton ja keittiörempankin.. Mutta minä tyydyin mielihyvään ja jännityksen tunteeseen..
Päivässäkin saa paljon aikaan - avovaimoni näkee tilini tiedot ja pankkikortin nostoraja on enää 50€, jonka tarvitsen kuukausittain linja-autolla kulkemiseen..
Toivon että saan lapsen syntymän jälkeen päiviini niin paljon muuta ajateltavaa, ettei enää pelit häiritsisi..
Sinne on pitkä matka ja kivinen tie, mutta en voi muuta kun uskoa että selviäisin voittajana..
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää..
PorcoRosso
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Re: 25 vuotta riittää..

ViestiKirjoittaja Tiikeri75 » 30.11.2018 23:39:31

Tervetuloa! Kiitos, että aloit kirjoittaa tänne! Toivottavasti jatkat usein kirjoittamista.
Se auttaa. Samoin kuin muiden vertaisten tekstien lukeminen. Täältä voi löytyä
vaikka mitä aarteita omiksi työkaluiksi matkalle vapauteen. Voimia!
Tiikeri75@meiliboxi.fi tiikeri75.webnode.fi/kuvagalleria
Pahan olon kalliolohkaretta ei saa kieritettyä mihinkään, kun on itse sen sisällä.
Tiikeri75
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 3.12.2018 19:34:46

Ajatus on tehdä tästä päiväkirjamainen itsensä ilmaisu paikka.
Nyt on viikko takana, enkä vielä jaksa hurrata näillä päivillä. Seuraava tilipäivä tällä viikolla, mut onneksi on laskuja enemmän kun rahaa tulossa, niin ei ainakaan siihen päivään vety unelma pelaamattomuudesta.
Vain kerran on käynyt päässä ajatus pelaamisesta, kaupassa käynnin jälkeen usein pudotin kympin koneeseen - mut nyt jätin laittamatta ja kävelin tyynesti pelien ohitse. Ei tehnyt tiukkaakaan!!
Kun saan ekan kuukauden täyteen, niin voin pullan itselleni ostaa. Mut pidän ensimmäistä kunnon rajapyykkiä 100 päivän kohdalla ja silloin olen tietoisesti menossa oikeaan suuntaan.
Vielä on ollut helppoa, mutta tiedän että vaikeudet on edessä päin...
PorcoRosso
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja mick » 3.12.2018 21:46:00

Hei, tsemppiä sinulle.
Oletko harkinnut blogin kirjoittamista päihdelinkin ulkopuolelle? uskon että se vois olla kanssa hyvä idea
Aloitin kirjoittamaan omaa blogia ilokseni https://pohjalta9.blogspot.com
mick
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 5.12.2018 11:56:03

9 päivä menossa. En ole aiemmin kirjoittanu, että veikkauksen vedonlyönti oli yksi paheistani. Niin pitkään kuin muistikapasiteettiani riittää, niin lauantai-illan englannin vakio on ollut peleissä ja pitkäveto myös. Näitä en itse pitäny uhkana, mut nekin on nyt 9 päivää ollu telakalla. :) Muistan jo kun lapsena, alle 10-vuotiaana isäni kanssa tuumailtiin vakiorivejä pitkin viikkoa. Hän sen siis teki, mut olin jo pelipirun :twisted: kyydissä mukana. Vuosia olen herännyt aamuisin ja suunnannut kohti teksti-tv:tä katsomaan nhl-tulokset :) vaikkei välttämättä pelejä ollutkaan. Tapahan se jo oli. Mut jo näiden 9 päivän aikana olen unohtanut asian kahdesti :D enkä muutoinkaan ole seurannut tuloksia niin ahkerasti kuin ennen. Ehkäpä elämääni on tulossa jotain muuta jo ennen kuin vauvamme syntyy. Elämä voittaa päivä kerrallaan..
PorcoRosso
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 6.12.2018 12:00:26

Itsenäisyyspäivän kunniaksi 10 päivää täyteen. Töiden jälkeen kotona odottaa raskaana oleva avovaimo ja koirat, sekä poronkäristys perunamuusilla :D ei ihminen voi olla onnellisempi.
PorcoRosso
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Göran » 7.12.2018 13:12:36

Tsemppiä matkallasi kohti pelaamatonta elämää. Minustakin tuli isä tänä vuonna ja se pieni lapsi on kyllä paras motivaattori pitämään minut pois pelien ääreltä. Toivon koko sydämestäni, että saat myös kokea vanhemmuuden tuomat ilot hyvällä omallatunnolla. Kyllä se siitä, sinun pitää päättää joka aamu, että tänään et pelaa.
Göran
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 9.12.2018 21:36:10

Monet täällä kirjoittaa että pelien paikalle pitäisi saada jotain uutta.. No en niinkään uutta ole hankkinut, vaan aloittanut uudestaan lukemisen - pokkareita on enemmän kuin tarpeeksi ja nyt olis jo kaks yhtä aikaa luennassa :lol: ja ruoanlaiton ajattelin ottaa myös arjen rutiineihin - sekään ei mikään uusi asia ole, kun useimmiten olen sen tehnytkin.. Mutta jos yrittäis jotain uutta, kun reseptejä on netti pullollaan - ja luultavasti nykyään enemmän rahaa käytössä ruoanlaittoon??

No ensi vuonnahan sitten tulee elämään sitä jotain uutta lapsen muodossa :D ja sitä odotetaan kuin kuuta nousevaa.. Tässä aika menee mukavasti lastenhuonetta remontoidessa ja lasten tavaraa hankkiessa.. Ensimmäiset hankinnat onkin hankittu ja mun tililtä maksettu..

Pelaamattomuutta jopa 13 päivää takana ja ensimmäinen tilipäiväkin jo ylitetty ja rahaa vielä tililläkin :shock: olis varmaan ennenkin ollut, mut ei näin paljoa 180€ - koska pelit olis vieny osuutensa.. Ens viikolla vielä tulossa veronpalautuksia, mutta ne siirtyy avovaimon tilille :D

Tuossa kun aiemmin kerroin 50000€ menneen, niin rahathan periaatteessa oli omiani, kun meillä on "omat rahat" omilla tileillä.. Mut onhan se totta, että avovaimo on sit rahoittanut kuitenkin enemmän yhteistä elämäämme.. Joten ajattelin että maksan hänelle 30000€ pieninä lyhennyksinä takaisin.. Veronpalautukset saa olla ensimmäinen osamaksu ja sit aina tileistä jotain.. Jos sais kymmenessä vuodessa maksettua, niin hyvä olis - sillä palkkani ei päätä huimaa.. 1300-1500€ kuussa, mitä nyt joulun aikana ehkä saan tienattua pyhinä enemmän, että ens vuos voi alkaa jopa 1600-1700€ tilillä..??

Tänään piti kertoa asiasta äidilleni, mutta jätinpä kertomatta.. No ensi perjantaina uusi yritys - toivottavasti saan suuni auki ja kerrottuani asiani.. Kyllähän hän tietää että pelaan, mutta ei sitä että rahaa on palanut kymmeniä tuhansia!! Kulissit on niin helppo pitää pystyssä, mut todella vaikeaa kaataa.. Mitä kauemmin olen hiljaa, sitä vaikeammaksi tämä tulee - varsinkin kun haluan kertoa asian kasvotusten, enkä tekstiviestillä..

Loppuun kiitokset kaikille teille jotka uskovat päätökseeni ja ovat tukensa antaneet..
PorcoRosso
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 12.12.2018 15:31:10

16 päivä menossa.. Pelottavan helppoa ollu olla pelaamati nämä päivät.. Eilen tuli katsottua pitkästä aikaa Mestaajien liigaa ilman panostusta, ei pitkäävetoa tahi vakiota.. Hyvä peli näinkin - vaikken olis halunnu Kivespuulin voittavan.. Mutta onneks Spurs pääs jatkoon..
PorcoRosso
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 16.12.2018 08:50:03

Sunnuntai ja 20 päivän aamu on koittanu..

Perjantaina sain kerrottuani pelaamiseni suuruuden vihdoin äidilleni ja siinä samalla veljeni Leijonamielelle :D Äitini ei asiaan liiemmin kommentoinu, oli hyvin hiljaa.. Mut onneks veljeni Leijonamieli avasi suunsa.. Sanoi ettei kaikki ole vielä mennyttä, ku pikavippejä tahi helppoa rahaa lainojen muodossa en ole ottanu..

Sanoin ett onhan avovaimoltani rahaa palanu myös ja paljon, ku mun rahat menny kaikenkirjaviin peleihin ja maksan niitä sit kuukausittain poies.. Tuon kuultuaan sanoi ett pitäis pankkiin ilmoittaa miksi näin on - etteivät pidä siirtoja lahjoina ja ilmoita verottajalle..!?

Edelleen pelaamattomuus helppoa, mut urheilun seuraaminen vähentyny.. Tietenkin suuri osa vapaa-ajasta menee lastenhuoneen seiniin, ku mikään remppamies ole - vaan teesseitsemies :lol: eli virheiden kautta voittoon, kuten pelienkin suhteen!!

Ensimmäisen kuukauden maaliviiva häämöttää jo horisontissa, mut sinnekin on vielä matkaa.. Miltei kolmen viikon pelaamattomuus on mulle kuitenkin jotain uutta ja ihmeellistä 8) alku on saavutettu ja loppuelämän kestävä matka jatkuu..

Teille kaikille tasapuolisesti mukavata joulun odotusta..
PorcoRosso
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Paluu Valtti