Olet täällä

Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

Äänestys päättyi 15.4.2019 17:58:03

murehdit menneitä
6
4%
uskot jumalaan
18
13%
urheilet
15
10%
luet kirjoja
23
16%
kuljet ja katselet
30
21%
pelkäät alkoholismisi palaavan
16
11%
teet vain työtäsi
7
5%
keskityt perheesi etuihin
10
7%
jotain muuta, mitä
19
13%

Ääniä yhteensä : 144

Re: Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

ViestiKirjoittaja tinis » 22.3.2020 11:00:12

Hiljaista elämää vietetään kuten kaikkialla muuallakin. Ulkona paistaa aurinko ja ulos saa mennä joten kohta suuntaan raittiiseen ilmaan ja ehkä käyn kaupassa samalla. Olen nukkunut paljon tänä viikonloppuna, en varmaan viikolla nukkunut tarpeeksi, ja kun aktiviteetteja on vähän, väsyttää vielä enemmän.

Selkäni ei oikein pidä tästä kotona olevasta tuolista, joten pitää taas muistutella mieleeni selkäjumpat jotta pystyn töitä tekemään. Olin juuri viime viikonloppuna menossa ostamaan kunnollista työtuolia itselleni, huono ajoitus! Saa nähdä kauanko tämä tilanne kestää, varmasti minimissäänkin vielä toiset 2 viikkoa.
Olenko auringon lapsi, kun siitä yöllä unta nään
Vai olenko pimeän vanki, ja pimeääni jään
tinis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 22.3.2020 17:35:26

Metsässä kuljeskelua. Retkeilyreitin varrella olevalle laavulle ja tulentekopaikalle järven rantaan tallustelimme ystäväni kanssa tänään. Muutama kilometri syrjäisen tien varresta, sivukylällä muutenkin. Yleensä nuo paikat ovat ainakin tähän aikaan vuodesta kovin hiljaisia. Nyt oli autoja tien vierustoilla ,joten jo metsään mennessämme tiesimme että onhan siellä ihmisiä. Ilma oli paras mahdollinen, aurinko paistoi ja tuulikin kohtuullinen. Vastaantulijoita pitkospuilla väistellen päästiin perille. Ja olihan siellä väkeä. Perhekuntia, lapsineen ja koirineen, yksittäisiä kulkijoita ja pariskuntia.

Yleensä näillä tulentekopaikoilla ahtaudutaan saman nuotion viereen, paistellaan makkarat ja keitellään kahvit, grillataan ja loimutetaan. Jutellaan mukavia ja ollaan sosiaalisia. Tämä oli ensimmäinen kerta kun kahdelle nuotiopaikalle jonotettiin. Ihan sovinnossa se meni, kukin seurue vuorollaan käytti nuotioita ja sitten vetäydyttiin sopivalle etäisyydelle toisistamme. Oudon tuntuistahan se oli, mutta hienoa oli huomata että ihmiset ottavat tilanteen vakavasti. Aivan toisin kuin ne jotka edelleen tuppautuvat kapakoihin ja yökerhoihin ja hotelleihin toisiaan nyhjimään.

Nuorempaa väkeä tuolla metsäpoluilla näytti olevan, yhtään itseäni vanhempaa tai samanikäistäkään en kohdannut. Nuorimpia kannettiin selkärepuissa.

Järvi oli vielä heikossa jääpeitteessä, vähän rannoista sulaneena. Joutsenparvia näkyi matkalla peltoaukeilla odottelemassa vesien aukenemista. Kevättä, sitä tämä on. Pari viikkoa kun menee, niin luulenpa että noissa retkipolkujen mutkissa törmäilee ihmisiin enemmän kuin ruokakaupoissa -mutta onpa siellä tilaa väistelemiseen! Ja jos sattuis löytämään jostain käyttöön soutuveneen, niin mikäpä olisi aavalla järvenselällä ahvenia narraillessa, turvassa viruksilta ja muilta kulkutaudeilta.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lutunen » 23.3.2020 15:55:21

Teen kotitöitä. rästiinjääneitä. Mietin miksi meitä valistetaan että muistakaa nyt ahdistua ja masentua koska se on normaalin ihmisen reaktio kaikkeen muutokseen vallankin pahansuuntaiseen. Kuin pitäisi kaivaa mielestään kaikki vanhakin itkettävä jonka jo moneen kertaan on itkenyt ja itsensä masentanut. Kyllä alan masentumaan kun noin tarpeeksi muistutetaan. Mutta miksi, miksi?
lutunen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamussukka » 24.3.2020 10:46:51

Toivottavasti ei ole pakko masentua. Viime viikolla näytettiin televiossa hauskoja, spontaaneja parvekekonsertteja sekä Italiasta että Suomesta. Suomessakin olivat jotkut uskaltautuneet parvekkeelle konsertoimaan, ja P. Maijasen vanha kunnon "Pidä huolta" raikasi riemukkaasti. :)

Yksi asia, josta minäkään en tykkää, on paniikin ja ahdistuksen lietsominen. Jotkut maalailevat somessa uhkakuvia, että parin viikon päästä on koronaan kuolleita Suomessakin 10 000 tai enemmän, ja kesään mennessä koko maailman väkiluku alkaa pienentyä vain ja ainoastaan koronan ansiosta. :o

No tjaa. Kuolleita on tähän mennessä koko maailmassa "vain" alle 20 000. Suomessa tällä hetkellä 1. Italian ja Espanjan tilanne on tietysti hirvittävä, mutta koronaan kuolleiden keski-ikä niissäkin on noin 80 vuotta. Varsinkin Italiassa on paljon vanhuksia, koska italialaiset ovat yksi maailman pitkäikäisimmistä kansoista.

Maailman nälänhätä ei ole hetkauttanut paniikinlietsojia, vaikka siihen kuolee etupäässä lapsia.
Nälänhätä kun ei kosketa meitä, joilla pulmaksi on muodostanut enemmänkin kaiken ylitarjonta, kuin pula mistään.
Paitsi että pahassa tapauksessa meillä voi olla pula hoitoalan henkilöstöstä. Ratkaisuna nähdään hoitoalan opiskelijat, varsinkin sairaanhoitajaopiskelijat.
Toivottavasti tämänkin alan arvostus hieman kasvaa tämän tilanteen myötä. Olisi nimittäin aika.

Minä juon nyt kahvia. 8)
Life goes on. With us, or without us.
vadelmamussukka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja skorpioni » 25.3.2020 10:52:44

Ei masennuta eikä masenneta toisia.
Vaikka rajoituksia on niin silti meillä on vielä hyvin.
Hurjan luvun sanoivat aamu-uutisissa. Kaksisataatuhatta suomalaista jotka ovat oleskelleet jossain ulkomailla kun rahaa on ollut ja suomi on ollut liian tylsä maa voikin nyt rynnätä sitten tänne paremman terveydenhuollon lähelle. Kaksisataatuhatta? Onko niitä niin paljon?

Ravintolat menee kiinni. Juottolat ja lounaspaikat samoin ehdoin. Minusta valtio saisi kyllä miettiä tukiratkaisuissa onko molempien omistajia tarpeellista rahoittaa?

Kaupassa käyn tänään. Ostan jo kerralla enemmän. Ennen koronaa kävin joskus samana päivänä uudestaan kun jotain jäi. Nyt on kyllä paras miettiä mitä todella tarvitsee ja miettiä jo kotona. Shoppailu harrastuksena (mihin minulla ei kyllä olisi varaakaan) voi jäädä nyt monelta pois.

Facessa keskustelen ihmisten kanssa. Yritän jopa hulluimpia kaikenhaukkujia rauhoittaakin ja pysyä itse asiallisena. Koronalla tehdään nyt politiikkaa, hallitusta kaadetaan räksyttämällä asioista ja enemmän asioiden vierestä. Ei tässä paljon muuta voi tehdä?
skorpioni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 25.3.2020 14:12:09

Aamupäivä meni rattoisasti nuohotessa hellaa. Tuhkaa ensin pois hellanluukuista ja piipun tuhkaluukusta minkä kolalla sai, hellanliitta ja levyt ulos ja teräsharjaa niin perhanasti . Tuulisella ilmalla tuli jälkijunassa järjen ääni mukaan; olis kai siihen touhuun pitänyt vaihtaa huonoimmat mahdolliset vaatekappaleet päälle, eikä ainakaan sitä takkia jolla on ajatus ihmisten ilmoillekin lähteä.

Katolle kiipesin, ja siellä vasta tuulikin. Kuulat ja harja hormiin ja sitten vaan eestaas eestaas kuten työväenlaulun sanoissa sanotaan.

Koko talven on hella ollut putsaamatta, ja kun osa puista on ollut vielä märkiä, muutenkin kovin sekalaista tavaraa hyvistä koivuklapeista rakennustyömailta kohlittuihin betonilaudanpätkiin, niin olihan se perhananmoisessa karstassa. Siis melkein tukossa. Siitä se hella on viisas, että osaa varoittaa kun putsauksen aika tulee. Se nimittäin osaa työntää savut sisälle ja ihankuin imisi vielä piipun kautta naapurin saunanlämmityssauhutkin mukaan.

Mutta, kun homma on tehty, niin siitähän tuli vallan mukava olo. Jotenkin kuin olisi jotain tarpeellista saanut aikaan.

Harkinnut olen muotiin tullutta hamstraamistakin. Mutta kun en oikein tiedä mitä minä sitten hamstraisin. On minulla kahvia useampi paketti, jotain säilykepurkkeja, makaroonia, riisiä, ihan itse kerättyjä suppilovahveroita kuivattuna ja muuta sekalaista ruokatavaraa sen verran että varmaan viikon tai kaksi tiukan paikan tullen niillä eläisin. Mitä siis vielä? Vessapaperin ylenmääräistä varastointia en ymmärrä, ja olen sitä kuitenkin jo useampana iltapuhteena joutenollessani miettinyt. Mutta ei ratkea arvoitus, ei. Joskus kauan sitten luin Veikko Huovisen kirjan Hamsterit ...siitä kyllä tykkäsin. Ei kais ehamstraus sinänsä, vaikka Huovinen sen hyvin sympaattisten henkilöhahmojen kautta kuvasi, mutta ne vanhat mittayksiköt ja viisas tavaraan suhtautuminen, käyttöarvon mukaan, oli se lukemisen arvoinen kirja.

Nyt, kun aikaa on, niin jotain järjellistähän tässä voisi tehdä. Kohtapuoliin vois vaikka laittaa kaikki kalastusvehkeet kuntoon kevättä varten. Ettei menisi sen vanhan mallin mukaan että kun se ensimmäinen sopivantuntuinen onki/virvelikeli tulee niin kauhialla kiireellä reppuun kaikki mikä kalastukseen liittyvältä näyttää siinä uskossa että ehtiihän noita lajittelemaan sitten vielä rannassakin kelluvaa ongenkohoa katsellessa -ei siitä koskaan oikein mitään ole tullut. Samanlaisena siimojen, koukkujen haulien, uistimien, litkojen, iskukoukkuviritelmien, kelojen, lyijyklimppien ja muiden tykötarpeiden säkkinä se on kotiinkin tullut.

Ei, kyllä minä nyt parannuksen teen siinä asiassa, varmasti teen! Jos en sit unohda...
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamussukka » 25.3.2020 18:51:21

Minulla on tapana ostaa kahvia aina kerralla kuukaudeksi eteenpäin, mutta muuten en juurikaan hamstraa. Tykkään käydä kaupassa ainakin joka toinen päivä, vaikka näinä päivinä sitäkin olisi kai hyvä harventaa.
Minulla on tänään ollut aika valoisa ja optimistinen olo. Aiempina päivinä oli pientä melankoliaa, joka tiivistyi öisin omituisiksi painajaisuniksi.

Kävi vähän huonoon aikaan se, kun tulin ottaneeksi taukokuukauden kuntosalilta just maaliskuuksi. Nyt maaliskuussa se salilla käyminen olisi maistunut, kun sinne nyt vielä pääsee. No, huhtikuu ei ole enää taukokuukausi, joten pääsen sinne jo ensi viikolla. :) (ellei tule joku niin tiukka säädös, että pääsy yksityissektorin kuntosaleillekin kielletään)

Uusimaa menee sitten aidatuksi näillä näkymin kohta, että ollaan vähän niiku eri puolilla rajaa sitten. :idea:
Minua ei kyllä haittaa, kun en ole aikonut Uudeltamaalta muualle lähteäkään, ainakaan ennen kesäkuuta jolloin pitäsi Tampereella olla Rockfest. Toki voi olla, että sekin peruuntuu. Kesäkuun alku on melko lähellä, runsaan kahden kuukauden päässä.

Elellään ihmisixi. Minä rupean nyt katsomaan leffaa.
Life goes on. With us, or without us.
vadelmamussukka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 26.3.2020 09:09:33

Ei hitsi, minun piti vain editoida viimeistä viestiäni, niin teinkin vahingossa uuden viestin.

No, kirjotan sitten jotain uutta kokonaan. Nyt on siis varmaa, että Uusimaa menee eristyksiin muusta Suomesta. Tietenkään eristys ei ole ihan täydellinen. Työmatkat ym. välttämättömät matkat sallitaan.

Kuten totesin, minua henk.koht. ei eristys haittaa lainkaan. En ollut menossakaan pois Uudeltamaalta ennen kesäkuun Rockfestia, ja lokakuun Turun Kirjamessuja. Ai niin, ja Vihreiden puoluekokous on syyskuussa Joensuussa, mutta en tiedä viitsinkö sinne.
Jos Uudenmaan eristys on voimassa vielä noina ajankohtina, niin sittenpä varmaan nuo tapahtumatkin kyllä perutaan, joten se niistä.

Mutta on toki ajateltava muutakin kuin itseä. Minua säälitti eräs herkkä facebook-kaverini, joka on huolissaan näkeekö hän koskaan enää lapsiaan, jotka asuvat Helsingissä. :( Ystäväni kun pelkää että hänellä itsellään on suuri uhka kuolla koronaan, kun on tupakoiva ylipainoinen, ja ikääkin yli 60.

Jotain positiivista: olen nukkunut tosi hyvin viime aikoina. Viime yönä tosin heräsin tunniksi keskellä yötä, kun olin taas nähnyt kummallisia painajaisia. Sekin on jännä, mistä painajaiset voi johtua. Joko minulla on alitajuista stressiä jota en edes tiedosta, tai sitten olen lievästi kipeänä, jota keho viestittää unien kautta. Vähän niinku joskus sillon krapulassa nukkuessa, jos muistatte. :)

Kuva

EDIT: Mitä ihmettä!? :shock: Nyt vasta huomasin kirjautuneeni vanhalla nimimerkilläni Vadelmamunkkina, vaikka luulin poistaneeni sen jo tammikuussa! No, ollaan sitten munkki taas eikä mussukka, ei siinä mitään.
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 26.3.2020 09:51:28

Liikkumisrajoituksia tulee, ja ovat kyllä hyvin perusteltuja.
Tietysti olisi voinut optimistisesti ajatella että ihmiset ilman viranomaisten rajoituksiakin olisivat ymmärtäneet vähentää liikkumiset ja kokoontumiset minimiin, mutta eihän se niin mene.
Yhteiskunta ei kertakaikkiaan toimi ilman sääntöjä.

Muutama ihminen oli kovasti loukkaantunut, kun ministerit käyttivät heidän mielestään alatyylistä kuppila-sanaa puhuessaan ravintolatoiminnan rajoituksista.
No, osa ns ravintoloista on monen mielestä suorastaan juottoloita, ja kansan keskuudessa käytetään jopa rumalta kuullostavaa räkälä -nimikettä. Ministerit sentään välttivät tällaisia.

Osa paikoista kuitenkin on sellaisia, ettei niissä niin ravinnosta ole kysymys, viinan myynnistä ja juopottelusta sitäkin enemmän. Ei se niin tarpeellista nyt ole, se remuaminen ja viinan ryystäminen. Saatamme jopa selvitä pienemmillä vahingoilla tästä epidemiasta jos jätetään vähemmälle. Me lopettajat nyt tietysti olemme henkilökohtaisella tasolla osamme tehneet, miten sitten pystymme tai haluamme tai ehdimme yleisemmin päihdepolitiikkaan ja päihdebisnekseen vaikuttamaan, se on sitten jokaisen yksityisasia. Silti, ehkä tällaisessa tilanteessa itsekukin voisi pyrkiä tekemään yhteiseksi hyödyksi pikkuisen enemmän kuin normaalioloissa? Päihdeasioissa ei ehkä kovin paljon pysty nyt vaikuttamaan, ehkä sen verran että omissa ympyröissämme yritetään kaverienkin mielenkiintoa kohdistaa johonkin muualle kuin päihdeasioihin.

Monella on nyt aikaa enemmän kuin ennen. Ehkä minullakin, vaikkei mitään suurempia muutoksia ole elämääni tullutkaan. Kontakteja ihmisiin hiukan vähemmän, mutta kotona nyt voi puuhailla mitä haluaa.

Se voi olla nyt varottava juttu, ettei alkaisi rajoittamaan omaa ajatusmaailmaansa sen seurauksena että rajoittaminen on "päivän sana" vähän kaikessa.

En ihan siihen usko, että jonkun oven sulkeutuminen aina avaisi jonkun toisen oven. Eivät ovet niin toimi. Mutta kun aikaa vapautuu, niin tyhjiön täyttyminen on todennäköistä. Taaksepäin katseleminen ja "menetettyjen" aktiviteettien pyörittäminen mielessä ei pitkälle kanna, parempi on alkaa ihan aktiivisesti katselemaan mitä voisi tehdä (ja sama pätee muuten myös juomisen lopettamiseen, ei siinäkään kannata jäädä "tuleen makaamaan" eli kieriskelemään sen asian rääppeissä. Eteenpäin. Siellä se tulevaisuus on.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja MTT64 » 26.3.2020 15:46:37

Tämä on aika vaikea kysymyksenasettelu. Entiset alkoholistit taitavat olla kaikki kuolleita. Mutta juomisen lopettanut, tai sitä yrittävä alhoholisti.. Siitä määritelmästä ehkä tunnistan itseni.

No tänään samaa kuin korona-aikaan niin useina päivinä. Kotona seuraten tiedottamista. Liikkuminenkin on jäänyt aika vähiin. Jos netistä alkaisi katsomaan jotakin laatusarjaa. Lukemista voisi harkita..
Surffailen netin ryhmissä ja ihmettelen moniakin asioita. Ihmiset ovat aika susia toisilleen, varsinkin nimimerkkien takana. Eikä se oman henkilöllisyyden esiintuloa kaikkia tunnu hidastavan. Kotikylän faceryhmää katselin.

Vanhoja valokuvia, tai sähköisessä muodossahan ne ovat, voisi kiintolevyltä selata ja järjestellä
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 26.3.2020 18:39:52

Edelliseen sen verran kommenttia että ainakin minun kohdallani puheet kuolemastani ovat liioiteltua. Omasta mielestäni olen jopa hyväkuntoinen. Muihin verrattuna se tietysti voi olla niin ja näin mutta alkoholistisen elämänvaiheeni viimeisiin vuosiin verrattuna uskoisin että eläväisempi olen .. ja niin uskonasia kuin tämä saattaa kans olla, väitän että olen paremmassa kunnossa kuin olisin jos alkoholismista en olisi irtiottoa tehnyt.

Mutta, MTT64 nosti esiin tärkeän asian. Ihmiset tosiaan ovat usein nettiympäristössä susia toisilleen. Kiitos asian esiinotosta, se on tärkeä. Tuntemattomana, kasvottomana, nimettömänä on helppo luopua jopa omastakin moraalistaan, käyttäytyä kuin olisi menossa kaikkien sota kaikkia vastaan.

Tämä tilannekin varmasti kärjistää sitä. Epävarmuus, joka on vain hyväksyttävä, koska se kristallipallo ei tosiaan toimi, saa monet ajattelemaan kovin itsekkäästi. Sensijaan että ajateltaisiin ihmisten auttavan toisiaan, päädytäänkin siihen että selviytyminen on kilpailua, muut ovat minun kanssani kaikesta kilpailevia ja ja minun on siis syytä suhtautua heihin siltä pohjalta.

On myös ryhmiä, jotka sitten ovat jo ennen tätä kriisiä järjestäytyneet ja yllyttäneet voimankäyttöön, väkivaltaankin, ihmiskunnan jakamiseen "oikeisiin ihmisiin" joilla on elämisen oikeus ja eliminoitavioin "haittaihmisiin" joiden ihmisarvon tunnustaminen olisi just meiltä hyviltä pois... ja yksi heidän keinoistaan on jatkuva häslingin tuottaminen, kaiken mahdollisen käyttäminen eripuran lisäämiseen ja taistelumielialan edistämiseen. Eivätkä he useinkaan pysty edes miettimään olisiko heidän haluamastaan vahvimpien valtakunnasta lopulta iloa edes heille itselleen.

Toisaalta on myös havaittavissa ihan aitoa toisista välittämisen kasvua. Moni ihminen on pysähtynyt miettimään miten just minä voisin ihan konkreettisesti auttaa niitä joilla on asiat vielä huonommin kuin minulla. Moni ihminen on vaihtanut puheita tekoihin.

Niin, että mitäkö minä tänään?

Ihan itsekkäästi ajatellen, tämä oli riemun päivä. Niin pienestä on nyt kiinni.
Satuin kauppaan just oikeaan aikaan.
Sain ostettua kaksi pulloa käsidesiä !!!
Toisen vein ystävälleni -ei ollut hänelläkään ennestään yhtään.
Toisen sijoitin autooni kunniapaikalle, sidoin kojelaudasta roikkumaan (kateellisia silmäyksiä parkkipaikalla keräämään) ja valmiiksi etä esimerkiksi kaupasta tullessa saan sormistani virukset tapettua. Kotioloissahan toki pääsen pesemään vedellä ja saippualla mieleni mukaan. Tuolla liikkuessa sitä tarvitsen.

Niin, minua on tänään onnistanut.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja skorpioni » 27.3.2020 08:01:25

Soittokierros ihmisille joiden oletan kaipaavan sananvaihtoa vaikka minun kanssani. Yksinäisille ikäihmisille jotka tunnen.
Pidän itseäni kurissa enkä lähde kuljeksimaan vaikka välillä mieli tekisi.
Ymmärrän että joskus on pidättäydyttävä omista mieliteoista.

Teen ruokaa ja luen.

Mtt64lle joka kuoleman sanoi meille alkoholismista selvinneille kohtaloksi. Ei tullut kuolema vaan elämä!
Elämäntoivotus myös Sinulle!
skorpioni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 27.3.2020 15:03:39

Tänään minusta tuntuu siltä että olen aika tylsä ihminen. Kun ei mieleeni ole koko päivänä juolahtanut mitään sellaista mikä olisi minua saanut innostumaan oikein millään tavalla.

Tunnen ihmisiä, jotka suorastaan riehaantuvat ja pursuavat usein jopa kertoen olevansa vallan uudestisyntyneitä milloin minkäkin hienon oivalluksen tai heille saatetun sanoman kautta. Tai hankkivat uuden hienon harrastuksen neljännesvuosittain, hihkuvat innosta ja hivenen kyllästyttyään purauttavat sen pois olkapäiltään, unohtavat viikossa koko jutun ja saavat uuden henkisen ilotulituksen taas kuin heille hyvien haltioiden saattelemana ikuisesta lahjapaketista. Vaikken sitä haluaisi tunnustaa niin tiedän olevani toisinaan pikkuisen kateellinen.

Toisinaan jopa vituttaa olla näin tylsä. Ei sit sattunut niitä hyviä haltioita minun maailmaantullessani lähelle... on tää niin tätä.

Mutta sittenkin, jollain tavalla olen sit taas ihan tasaisen tyytyväinen omaan elämääni, ei ole mitään kummempia vaivoja eikä just nyt murheitakaan, vapaus on touhuta omia pieniä touhujani, ei ole nälkä eikä vilu, ja aika varma olen siitä että ruokaa on vielä huomiseksikin.
Kyllä tämä minulle kelpaa, tämäkin päivä.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 29.3.2020 07:37:08

Vastaus: Melko lailla samaa melkein kaikkina viikonpäivinä, kuin ennen tätä uutta maailmanjärjestystä.
Varovaisuus on tullut enempi esiin, mutta esim. koiralenkit eivät ole pahemmin häiriintyneet, vaikka osa ihmisistä aina onkin.

On tärkeää, ettei ainakaan usko feikkiuutisia ja ala pakonomaisesti desinfioimaan itteensä karmealla solu- ja hermomyrkyllä. Muutkin lisäaineet on syytä jättää paljetista ja palsusta poijes, sillä pelko eletään ja voitetaan peläten, niin se vanhakin elämä kellistyi.

PAREMPAA KESÄAIKAA KAIKILLE !!
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 29.3.2020 09:52:05

Ei tämä tilanne mahdottomasti minunkaan elämääni rajoita. Mutta en väitä etteikö se sittenkin hiukan ahdistaisi. Kun kuitenkin on hiukan varovaisempi oltava, mietittävä liikkumisia ja tekemisiä.

Viime viikonloppuna törmäsin ulkoilureitillä jopa nuotiopaikalle jonottamiseen, ja kapealla polulla oli vastaantulijoita enemmän kuin milloinkaan ennen.

Ulos tästä on tänäänkin lähdettävä, jonnekin... ei liene mielenterveydelle hyväksi ihan kokonaan linnoittautua seinien siäpuolelle. Mutta minne? Se tässä nyt on harkinnassa. Jotain sellaista yritän keksiä etten kovasti ihmisiin törmäilisi. "Viralliset retki- ja ulkolureitit ovat nyt kovin suosittuja, vältänpä siis niitä. Onneksi metsiä riittää. Tulenteko ei toisen mailla kuulu jokamiehenoikeuksiin (muuten kuin hengenhädässä) joten eväsmakkara sitten on kylmänä nautittava. Tai otettava evääksi jotain muuta. Nyt vois vaikka sitten ottaa kameran mukaan ja painella umpimetsään. Kompassi on hyvä olla taskun pohjalla, se toimii ilman pateria. Kännykän karttasovellukset ovat mahtavia, akun loppuminen on siinä se pieni mahdollisuus jäädä sormi suussa korpeen ilman varmaa opastusta -mutta eiköhän suomalaisella metsäläisgeeniperimällä varustettu ihminen sieltä useimmiten maantien laitaan läpi puskien rymistele.

Tai sitten jotain muuta tekemistä. Pääasia ettei nyt jäädä kokopäivätoimisesti murehtimaan edes koronavirusta. Se kun ei ihmiselle hyvää tee, semmoinen.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat