Olet täällä

Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

Äänestys päättyi 15.4.2019 17:58:03

murehdit menneitä
6
4%
uskot jumalaan
18
13%
urheilet
15
10%
luet kirjoja
23
16%
kuljet ja katselet
30
21%
pelkäät alkoholismisi palaavan
16
11%
teet vain työtäsi
7
5%
keskityt perheesi etuihin
10
7%
jotain muuta, mitä
19
13%

Ääniä yhteensä : 144

Re: Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

ViestiKirjoittaja 1970 » 26.8.2020 10:26:12

ViestiKirjoittaja 1970 » 21 Syys 2019, 07:32

rakastan, edelleen.

Joo, tämä. Ja sitten: reenaan, edelleen. Näitä kahta, eri aikaan samana päivänä.
Samat vehkeet, joilla työstää ja sama nainen, sillä tarvetta muuhun ei liene, lain.

Himasalin hyvät puolet ovat merkittävät ja nyt ootan vaan kahta erimittasta,
mutta just sopivaa tankoa, joista saa pitävän ja kestävän otteen. Edellisten ja
oman syntyperäisen lisäksi. Laitteet konehuoneessa ovat: vino/hauispenkki,
punnerruspenkki, kyykkytelineet, levypainoi 250 kg, mutkatanko, kahvakuula
ja handupuntit, ranteenvahvistin ja tulossa oleva ojentajatanko !

menkää tyypit harrastamaan siitä, jotakin

:arrow:
Bentsoitta 2013 - 2015, ja 22.2.2017 alkaen,
selkeenä sulhasena since 8.1.2019, aye !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 28.8.2020 05:43:48

Vietän kultsikkani 14-vuotisia. Viime viikolla vielä arvuuteltiin, että jääkö henkiin 1740:n €uron veriripulista. On kuitenkin erittäin kovakuntoinen ja rakastettu huippuvalio ja hlökohtainen terapiahurttani. Koiralliset kyllä ymmärtää, muut ei niinkään.

Tästä tulee päivä ja alkaa maailmanhistoriallisesti vuoden 2020 viimeinen kesäviikonloppu. Kesää ei juurikaan ole jäljellä, vaan summer's almost gone/the Doors.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 28.8.2020 08:36:41

Onnittelut seiskakypän koiralle ja paranemisia.

Itse makaan sohvalla ja yritän toipua raittiin elämän lihaskivuista.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 28.8.2020 09:26:52

^ Juu, kiitos vaan ! Tuuri ja tarpeeksi kovat doupit taisi pelastaa.

On erityisen hienoa aloittaa viidestoista syksy. Se on miltei runollista, ja vaikkei aivan laulun aiheeksi riittäisikään, on se dramatiikka helpottavaa tänään ja vain taaksejäänenä elämänä... ja vaikka tiedän lopullisen lopun olevan lähempänä. Mut elämähän on. Kaikesta rakkaasta joutuu luopumaan. Kuten aikanaan ittensä fyysisestä ja henkisestä myrkyttämisestä.

^ No, et sinäkään aivan teini-ikäinen tai ees 28 vee ole, joten palautuminen kestää... ite en pidä salireenistä kahta viikkoa pitempää taukoa, ettei nivelkivut tyystin kaikkoisi.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 2.9.2020 07:26:13

Vietän syksyä. Ja tietenkin kanavoin hyvät energiat harrastusten ja seurustelun myönteisten väylien kautta jalostuneeksi kokemukseksi.

Musta alkaa vaikuttaa, että täällä on menossa hiljainen sukupolvenvaihdos. Suvantovaihe edeltää äänekästä nimmareiden vaihtoa.
Se tapahtuu yleensä muutaman vuoden välein, joten nyt on aika 2020rotaation ottaa palsta handuun.

Ja minähän siis en ole lopettamolainen ensinkään, ollut koskaan, vaan olen entinen saunalainen, siltä vanhalta ajalta, 2013-2018.
Eikä mun viestimäärätkään ole juuri kummoset täältä juoppopalstalta, muutama mesitsi harvakseltaan, jos sitäkään.
Varmaan kaikkina vuosina joitain kymmeniä, korkeintaan tai ehkä vain alle kymmenen tai parikolme, tai tää on se ainoa, oikeestaan.

On oikein pitänyt miettiä, että mitä aiheeseen liittyvää keksisi. Kylmäää kuitenkin vielä jotain holismista muistan ja puhun niistä ihanista varjoisen seinäpuolen synkistä ja rajuista sairastumisen asioista toisinaan ei-yhtään-juovalle tai päihteilevälle naisellein, mutta eipä sitä ole elämässä juurikaan enää sellasia tyyppejä, joille ladata mahtavia sotatarinoita ja esitelmöidä karmeista tärinätuokioista ja oksentelun maailmaennätystehtailuista. Jaa, mutta nään mää harvakseltaan ja satunnaisesti yhtä "raitis-mattia", jonka kanssa oltiin samaan aikaan A-killassa n. 17 vuotta sitten. Pidin häntä jossain määrin esikuvanani, sillä tuo äijä oli jo ehtinyt aloittaa oman putsin elämänsä ja näytti viihtyvän siinä ja itsenään, joten esimerkkinsä jäi kytemään mielikuvana jonnekin mäskin ja pururadan möyhän sekaan... ja joistain on luontaisesti sellaisiksi ja itseä ei vois vähempää kiinnostaa, mutta kuten Dave L. lauloi:

jokaisella on homma.

Ja kylse onkin jossain määrin mielenkiintoista tämä sosiaalispsykologinen elämä enempi tuolla liven puolella.
Kun ei jaksa enää katella true-crime-keissejä frii-kanavalta ja seurata niiden tyyppien monimutkaisia valhekoukeroita. Nääs, just eilen iltasella eksäni juoksi pusikoita myöten aviomiehensä kanssa Hämeenpuistoa ylös ja koiraluku oli näköjään tuplaantunut. Jos oisin katkera-petteri tuon tapauksen suhteen, niin sanoisin varmaaan, että "siinä arka ja pelokas nainen ja tylsä ja harmaa miehensä", mut mitä mä semmosia. Jos jokin ei toiminut, niin se oli juurikin tuo ravun ja härän yhteisräpellys. Voi vittu, kuinka mä olin muka rakastunut silloin ja kirjoittelin siitä asiasta teko-kauniisti jotain fakin skeidaa tännekin, prkl. Bentsoihin retkahdus 2½ vuoden jälkeen sinä syksynä viisi vuotta sitten oli osaltaan buustaava sen tunnepaskan pahemmaksi. On tämä kaikki hyvin tärkeää, mä tuumaan nykyään.

Pitää tapahtua ja kokea ees jotain, että saa tuntumaa omaan tunne-elämäänsä, kun kokoaa itseään uudeksi, uljaaksi petteriksi, on näin.

Kaikki kokemus on tärkeää ja se kertoo jälkeenpäin jotain täysin uniikkia omasta itsestä, peloista ja haluista, toiveista ja pettymyksestä.

Aikuisena olen vastuussa omista tunteistani, kirjoituksistani, ja kadulla ja puutarhassa sanomista sanoistani, mutta vain itsestäni !

Ja on aivan pakko oppia itse jotain ja sitä mä teen nytkin ja opiskelen tätä elämää ja nykyistä parisuhteen vuorovaikutuksen kauneutta.

Toisten ongelmat on toisten ongelmia, ja tämä on välttämätöntä muistaa ja maailmaparannustouhu sopii paremmin järjestöille.

Tästä keskiviikosta tulee tänään aivan varmasti myös henkisesti päivä ja jo ensi keväänä Mansessa pääsee kaupalliselle kiertueelle maailman uusimmalla rane-raitsikalla. Sitä ennen kuitenkin ootan duuneihin pääsemistä ja jos ei sitten taaskaan onnistu,
niin pitää varmaan lähteä hoiva-alalle puuhastelemaan.

am I bugin´you... don´t mean to bug you... okei, let´s play the blues !
U2 - Silver And Gold (Live Rattle And Hum) https://youtu.be/jmuhR3gqxZM

The temperature is rising
The fever white hot
Mister, I ain't got nothing
But it's more than you got
Chains no longer bind me
Not the shackles at my feet
Outside are the prisoners
Inside the free
Set them free

tätä päivää, ja juurikin ja nimenomaan ja vapaata kemikaalien kahleista !

ja nyt kirjoitin -> tämän <-ja nyt-> luen sen. Kohta jään odottamaan tästä virkistyksestä alkanutta pontevaa keskustelua.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 3.9.2020 07:20:04

Punnerran itteni tästä naisen asunnon punkasta radalle eli suuntaamme koiran kaa lenkille. Hän many jo salille ja sittemmin duuniin. "Hyvässä lykyssä" oma, hieno duunarin pestini alkaa kuukauden päästä.

No, sitä ennen ja tällä viikolla on pari urheilutapahtumaa eli Suomi-Ruotsi-skaba ja käymmekin kattomassa, onko Ratina jo täynnänsä yleisurheilun valioita. Toinen ajankohtainen ja sporttihenkinen mittelö on tietenkin Kepun puheenjohtajanaisen valinta...

Joo, tätä päivää nyvvaa
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 3.9.2020 20:02:43

Pyrin siirtymään Lopettamossa pikkuhiljaa ns. katsomon puolelle. Se tarkoittaa sitä, että käyn vilkaisemassa keskusteluja säännöllisesti, mutta pyrin pitämään kuvaannollisesti sanottuna turpani kiinni. 8)

Ihan täysin vaiti en lupaa olla, jos johonkin goddamn Politiikkauskonto-ketjuun tulee joku mehevä uusi avaus, niin saatan siihen pureutua, mutta muuten sekin ketju saa minun puolestani pikkuhiljaa tipahdella historian hämäriin.

Yksi syy vaikenemiseen tai sen yrittämiseen on sekin, että en enää voi riemuita tai kertoa avoimesti kaikista elämän käänteistäni ja samalla säilyttää anonymiteettiäni. Vähän harmi esim. se, etten voi paljon kertoa kirjoistani kun ne on kirjoitettu oikealla nimelläni.
Nyt viime päivinä on kuulunut sellaistakin, että julkisuutta olisi allekirjoittaneelle tulossa ihan uudella tavalla. :shock: Se on tietysti jännää ja kivaa, mutta ei mikään elämän tärkein päämäärä. Joskus nuorena se saattoi olla.

Yksi juttu on myös se, että minä olen saanut ns. oikeitakin töitä. :shock: Siirryn piitkästä pitkästä aikaa koulutustani vastaavaan työhön, minkä vuoksi on ehkä sopivaa ottaa etäisyyttä vertaisfoorumiin.

Syksy näyttää siis varsin mielenkiintoiselta kaikkine uusine haasteineen ja kuvioineen, vaikka tulossa onkin ilmeisesti myös koronasyksy.
Pysytään terveenä ja voidaan hyvin.

PS. Olohuoneessa voin viihtyä, jos se vähän vaikka vilkastuisi.
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kaaleppinen » 5.9.2020 09:29:42

vadelmamunkki kirjoitti:Oman kuoleman fiilistelystä hieman kevyempään aiheeseen, mutta vain hieman.

Rupesin nimittäin tänään miettimään, ketä kaikkia kirjoittajia tältä foorumilta onkaan vuosien saatossa häipynyt, kun MTT64 mainitsi että viime viikkoina on ollut erityisen vilkasta vanhojen kirjoittajien poistumaa.

Onhan täällä poistumaa ja uudelleen palaamista ollut kuitenkin aina, ainakin niin kauan kuin minä muistan vuodesta 2007 asti.

Ketä vanhoja nimimerkkejä olisikaan kiva nähdä (tai siis lukea) pitkästä aikaa?
Mieleen tulee esim. Vinetto (nähty viimeksi ehkä 2017?), kahleeton (nähty viimeksi kai 2011?), kahvimuki (viimeksi 2014?), minttumaaria (2010 tms?), Musseloinen (2007), Mainettaan parempi/kanttoona/KarriKärri (2016?),
hannu13 (2013?), Kaaleppinen (2018?), Fernetti (joo joo! : ), kotivalo, Rahvas (ellei sitten ole sama kuin Rahvas2), andante, """/ RauniO...

Nuo vuosiluvut kysymysmerkkien kanssa ovat muistikuvia, milloin nuo ehkä ovat viimeksi täällä käyneet.

Jotkut heistä kyllästyivät foorumilla tapahtuvaan jatkuvaan AA:n haukkumiseen, jotkut ehkä kokivat foorumilla olevan liikaa ateisteja, jotkut ehkä vain lopettivat muuten kirjoittamisen ja ehkä joku lähti juomaankin eikä koskaan palannut. Sitähän emme voi tietää.

Ainakin kaksi foorumille kirjoittanutta on kuollut, sen olen kuullut. Toinen oli Saunaan kirjoittaja ja hukkui kuulemma Hietsussa joskus vuosia sitten. En muista kummankaan edesmenneen nimimerkkejä enää, enkä ehkä sanoisi vaikka muistaisin.

Oli kiva muistella taas foorumin menneisyyttä, mutta ihan omaa ketjua en moiselle viihtinyt aloittaa. Siksi tähän ketjuun.

Heipparallaa! Jokin sisäinen intuitio sai pitkästä aikaa eksymään tänne. Paikkaan, jossa vuosia tuli jaettua oman pään sisäistä puhetta, samalla osaltaan opetellen sekä elämää raittiina että vertaistuen merkitystä siinä.

Pitkän matkan olen saanut kulkea siitä, kun jätin päihteet kokonaan. Omalla kohdalla kun tuo oli se ainoa mahdollisuus ylipäänsä jatkaa elämää.

Menneisyydestä kasvoi pala kerrallaan voimavara. Löytyipä matkalla myös oma kutsumus elämässä. Samojen ongelmien alla elävien ihmisten kohtaamisen muodossa. Ei siis ihme, että arki nykyään sisältää päivittäin mitä erilaisimpien ihmiskohtaloiden äärellä oleilua. Perhettä unohtamatta.

Mutta jos hetkeksi palaan vuoteen 2006 jolloin totaalisen lyötynä päädyin päihdekuntoutukseen peläten kuollakseni kaikkea ja kaikkia, niin vaikka tuolloin kuntoutuksen yhtenä tehtävänä kuvasin tulevaisuuttani sana parilla 'Autettu auttaja', niin tuolloin tuskin uskoin suunnattomien ihmispelkojeni alla että liki 15 vuotta myöhemmin voisin todeta kohdanneen matkallani pitkästi toista tuhatta, toinen toistaan uskomattomampaa ihmistä. Ihmistä, joilla jokaisella taustasta riippumatta olisi vain yksi tarve. Tulla kuulluksi ja nähdyksi ihmisenä.

Siksi tänäänkin, se minun oma osuuteni tässä kaikkeudessa on, olla ihminen ihmiselle.
Taivaasta on nykyään muodostunut minulle mielikuvissani suunta jota kohden pyrin.
Kaaleppinen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 14.9.2020 05:20:29

Työtä. Edelleen on "pieninä palasina leipäni maailmalla".
Lautoja katkottu , maalattu ja peräkärryyn lastattu taas ainakin yhden päivän tarpeisiin. Työkaluja se mikä autoon mahtuu. Murehdittu ja mietitty miten minkäkin työvaiheen taas viisaimmin tekisi. Valmistauduttu selittämään miksi nyt sitten just näin teen, teettäjän, rivitaloyhtiön, osakkaille, kaikki mahdollinen minkä he tietenkin tekemisestä tietävät paremmin kuin minä. Eväitä en tänään taida ottaa lainkaan, poikkean sit jossain kahvilla kun kuitenkin taas tulee kesken päivän asiaa rautakauppaan tai puutavaraliikkeeseen.

On se kumminkin siunattu asia ettei tänään sada. Ei se rakentelu vesisateessa niin hääviä ole.
Hyvä on sekin että muutaman päivän vaivannut vatsatauti meni menojaan.
Ja juu, tottakai sekin on hyvä asia ettei ole tullut palattua alkoholistiseen elämään, siinä menossa kun ei ainakaan olisi omalle autolle mitään käyttöä eikä omin voimin tavara työmaalle siirtyisi.
Ihan mukavasti menee muutenkin. Ei ole isoja murheita, ei mistään puutettakaan.

Hautajaispuheissa yleensä muistutetaan että silloin kun se edes jonkunmoista on ollut, on se työtä ja hikeä ollut. Hyvä se on jo eläissäänkin muistaa, ei sitten jälkikäteen paljon lohduta. Tästä elämisestä voi ihan nauttia, kun jättää valittamatta ja katkeruudenaiheita penkomatta.

Hyvä päivä on tämäkin.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja skorpioni » 16.9.2020 17:40:36

Kuuntelen säätiedotuksia ja seuraan tuleeko myrsky.
Miten siihen kaupunkioloissa voi varautua? Ruokaa pitää olla ja kattilat täynnä vettä, patteriradio, taskulamppu ja kynttilöitä. Mitä muuta? Jos infra pettää niin tukkivatko tumpelot hätäpuhelimet kun vessa ei vedä ? Alkoholistille varautuminen on yksinkertaista. Niin paljon alkoholijuomia että eivät varmasti lopu. Varmuuden vuoksi vähän enemmän.
Meille entisille holisteille ovat jo muut asiat tärkeitä. Koska selvinpäin on helpompi järkeillä.

Toivon kuitenkin ettei kovin vakavia tuhoja tule. Me maksamme kumminkin ne korjaukset.
skorpioni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 17.9.2020 19:13:35

Juu, oli meilläkin myrskyä. Kävin toissailtana tukemassa tekeillä olevaa rakennelmaani muutamalla ylimääräisellä treevauksella (rakennustermin vanhempi ikäluokka kai tietänee) Pystyssä pysyi, kävin katsomassa vaikken tuossa tuulessa sit viitsinyt rakennnushommin ryhtyä. Rokulipäivä, kuten tämmöistä palkatonta vapaata ennen kutsuttiin.

Ei minulle nyt tainnut myrskystä kummempaa vahinkoa tulla, ehjältä näyttää kaikki pihapiirissä. Uutisista olen kuunnellut että moni on ilman vettä ja sähköä. Jos ei ole vastoinkäymisiin tottunut niin se voi olla hermoillekäyvää, semmoinen. Kun ei sähkö tulekaan seinästä eikä vesi kraanasta -onhan se kuin maailma olisi jotenkin pettänyt. Vääryyttä, perkele.

Olen kans alkanut hiukan vierastamaan tuota "entinen alkoholisti" -titteliä. En minä niin itseäni semmoiseksi enää koe. Toisin kyllä taisi olla kun kymmenen vuotta sitten tännekin tulin. Asia oli silloin kovin pinnalla. Nyt se on kaukana takana. Ei nyt ihan niin kaukana kuin ensimmäisen elinvuoden suurella porulla kiljuttu apu äidiltä silloisten sideharsovaippojen vaihtoon kun löysät oli kapaloissa. Mutta samanlaisena menneisyyden asiana kuitenkin. Enhän minä määrittele identiteettiäni myöskään "entiseksi housuihinpaskojaksi", mitäs tässä sitten pitäisi korostaa sitäkään että ryypätty on, itselle kiusaksi asti, aikoinaan.

Kai ne sittenkin, kokonaisuutta ajatellen , niin minulle itselleni kuin kanssaihmisillekin, ovat tärkeämpiä nämä tavalliset arjen asiat, niinkuin vaikka se millainen minä sitten muuten ihmisenä olen ja miten ihmisenvirasta selviydyn, tekemisillä ja tekemättä jättämisillä.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Lopettajat