Olet täällä

Päiväkirjani

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Päiväkirjani

ViestiKirjoittaja venkku » 1.2.2019 10:00:41

Moi! Kun tuo tipaton tammikuu-ketju alkaa olla loppusuoralla, niin perustanpa minäkin oman ketjun. Tänne sitten päivittelen vähentämistäni ja muuta mieleen tulevaa. Taustaa: Olen siis kolmekymppinen (tällä hetkellä) sinkkunainen, asun pk-seudulla ja ongelmajuomista ollut 18v lähtien. Tipaton kausi 7.1.-7.2.2019, eli vielä viikko mulla jäljellä. Sen jälkeen olisi tarkoitus juoda vain pe/la, saas nähdä kuinka mun käy. Olen huomannut että tänne plinkkiin kirjoittaminen on hyvää terapiaa ja kiitos teille kaikille vähentäjille, olen mielelläni lukenut teidän ketjuja ja saanut jo monta hyvää vinkkiä. Jatketaan harjoitusta, tsemppiä kaikille! :)
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Päiväkirjani

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 1.2.2019 10:56:47

Onnea Omasta Ketjusta!
Tulin tänne moikkaamaan!
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja juhanikari » 1.2.2019 21:53:42

Moi venkku!

Ja onnittelut päiväkirjan perustamisesta! Onnittelut myös tipattomasta jaksostasi joka on loppukiriä vaille valmis. Tavoitteet ovat aina hyviä. Yritä pitää niistä kiinni, mutta älä lannistu jos vähän kompuroitkin! Kevättä kohti!

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 2.2.2019 10:58:10

Kiitos teille! :)

Yksi tavoite olisi myös kirjoitella vakituisesti tänne plinkkiin, mulla kun on vähän sellaista ongelmaa että aluksi innostun jostain, mutta mitä pidemmälle juttu etenee niin kiinnostus lopahtaa. Minua ei ole pitkäjänteisyydellä siunattu. Ehkä se tästä harjoittelemalla, pysyisi rytmikin parempana kun raportoisi tänne tekemisiään. Mulla on kyllä ihme homma kaupassa käydessä, kun pitää "tahallaan" mennä oluthyllyjen kautta, ikäänkuin testaisi itseään että tekeekö mieli ostaa. Katselin hintoja, joidenki oluiden hinta on noussut vuoden alusta. :shock: No,ehkä se on kuitenkin hyvä juttu, vaikka tuli ristiriitaiset fiilikset. :lol: Päädyin onneksi ostamaan vain runebergin tortun herkuksi. :P
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 2.2.2019 12:29:03

hienoo venkku! ja eläköön uusi päiväkirja! täällä innokas lukija odottaa tekstejäsi :D
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Myskimalva » 2.2.2019 12:51:09

:shock:
Ja heippa, mistä ihmeestä olen saanut päähäni että sulla on xy kromosomipari?
Lueskelin jostain muusta ketjusta sun suunnitelmista tuleville kuukausille. Kuulosti hyvälle, mä tein samansuuntaisia päätöksiä.
Helmikuussa pyrin juomaan vain kun seuraava päivä on vapaa.
Toivottavasti projektiksi toimii!
Sen minkä voimme tehdä, voimme myös jättää tekemättä.
-Aristoteles-
Myskimalva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 3.2.2019 13:52:35

Kiitos Sylvia :)

Myskimalva: haha aijaa :D Mulla tais olla niin kiire kirjoittamaan tipattomasta etten kerennyt edes sukupuolta kertoa. Taitaa muuten suurin osa meistä vähentäjistä olla naispuolisia, jos olen oikein ymmärtänyt.

Tämä viikonloppu on ollut ihmeen helppo. Eilen oli ihan sikahyvä fiilis, sain jonkun siivousvimmankin. Yleensä ei nappaa siivoaminen sitten yhtään, ja silloinkin monesti kyytipoikana on ollut olutta, muka vauhdittamaan hommaa. :roll: Mielessä siintää silti ensi perjantai, vihdoin saan korkata. Joku kirjoitti jossain ketjussa että juomiskerran suunnittelu on nykyään parasta tässä juomisessa. Voin samaistua siihen. Jotenkin jännittävää suunnitella. Aika ajoin on kyllä myös hetkiä kun mietin että miksi ihmeessä haluan pilata tämän juomattomuuden putken, kun on niin hyvin mennyt. Ajatukset kiertää kehää. En jaksaisi sitä ressiä mikä siitä juomisesta sitten alkaa tulla. Jos juon pe, joisinko la myös? Olen sallinut itselleni suunnitelmassani nuo kaksi päivää. En myöskään tiedä miten kroppa reagoi juomiseen kuukauden tauon jälkeen? Jos se ei tunnukaan miltään, jos en pystykään juoda ja sitten oluita jäisi lauantaillekin, kun itseni tuntien ostan varmasti liikaa. Mutta kunhan sunnuntai on selvä päivä, niin lupaan olla tyytyväinen.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 5.2.2019 20:51:31

Tänään iski ihan puskista hirveä viinanhimo. Siis nimenomaan viinan! Teki mieli mennä alkoon ja ostaa jotain tyyliin kirkasta, vaikken yleensä juo muuta kuin olutta. Mistähän mieleni moisen keksi? Ehkä se nyt on ihmeissään kun kuukauden tipaton on lopuillaan eikä oikein tiedä miten päin olisi. :roll: Toivon todella ettei mulla ala tälläiset himot tulla tutuiksi. Onneksi se meni nopeasti ohi.

En voi uskoa että olen ollut muutamaa päivää vaille kuukauden juomatta! :) Mikään muu kuukausi se ei olisi onnistunut, mutta tammikuu on jotenkin sellainen yleinen kk tehdä elämänmuutos ja onhan tipaton tammikuu tosi monen juttu. No, kuitenkin alussa uskoin että sorrun jo viikon jälkeen, tai etten edes kestäisi yhtä viikkoakaan. Ihan kummallista miten helppoa tämä onkin ollut. Ehkä sitä on vaan itelle jankannut ettet varmasti pysty kun et es viikkoakaan kestä. Mutta kyllä minä kestän ja kestin. 8)
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Wisefool » 6.2.2019 14:49:14

Loistojuttu Venkku! Huippuhienoa suoriutumista!
"Kuinka voisi löytää uusia polkuja, jos ei milloinkaan ole eksynyt?"
Wisefool
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Myskimalva » 6.2.2019 17:53:08

Puske loppuun asti vaan! Onnittelut jo etukäteen perjantaille.
Sen minkä voimme tehdä, voimme myös jättää tekemättä.
-Aristoteles-
Myskimalva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 7.2.2019 14:57:25

Kiitos teille! :) Täytyy nyt äkkiä ottaa screeni tosta mun juomalaskurista, kun en tiiä milloin seuraavan kerran oon näin pitkän ajan juomatta. :D Mietin tässä kyllä että esim syyskuussa voisi kokeilla taas tipatonta, olisi hyvä kesän jälkeen vähän nollausta ja muutenkin syksyllä voisi olla motia siihen, kun ei oikeen mitään erikoista silloin kaiketi ole luvassa.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 14.2.2019 23:00:52

Kauhea ressi ollut päällä töissä ja sitä kautta kotonakin niin en oo paljoo ehtinyt tänne päivittelemään saati lukemaan. Se mun eka viikonloppu meni hyvin tavallaan, siis join pe ja la molempina päivinä, mutta osasin lopettaa eikä sunnuntaina enää tehnyt edes mieli juoda. Muutenkin se oli vähän omituista, jotenkin ei noussut samalla tavalla päähän tai jotain,ehkä tuo kuukauden tipaton jotenkin kerkes muuttamaan mun aivoja juomisen suhteen. No, nyt eilen sitten sorruin.. :( Join vaan kolme olutta, mutta kuitenkin. Olen ihan hirveä ressaaja, niin oli muka helppo valinta juoda muutama. Positiivista oli se että pysyin kolmessa enkä vetänyt päätä täyteen. Onneksi tää ressi varmaan ens viikolla helpottaa, tai toivon ainakin niin. Ei ihan kamalaa henkistä oloa kuitenkaan. Tänään on ollut helppoa olla selvänä. Huomenna taas perjantai, joten luulen että korkkaan. Ajattelin ensin että kehtaanko kirjoittaa tänne tosta sortumisesta, mutta sitten mietin että itseäni vartenhan minä tätä teen.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Huilinki » 15.2.2019 08:22:27

Mun mielestä kokonaisuutena sun vähentelyt sujuu hyvin. Stressi on kyl paha repsahduksille altistaja, kun tarvii sitä rentoutumista ja senhän se alkoholi tuppaa kai suomaan. Ainakin ajatuksen tasolla. Tarvis miettiä vaan et onko oikeesti niin ja voisko rentoutua jotenki muuten..
Mulla on kans ollu karsee stressi ja ahdistus. Eilen ajattelin kuplassani todellakin juoda hupun himmeeksi tänään. Nyt nukkuneena, yritän olla kumminkin tänään juomatta. en tiedä, saa nyt nähdä miten tässö käy. Ei kamalan vakaalla pohjalla mun tän päiväinen juomattomuus oo, mutta jos sitä keksis jotain harhauttavaa ja leppoisaa tekemistä iltaan asti, niin sit sitä voiski mennä vaan nukkuun.
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 15.2.2019 08:30:55

Ajattelin ensin että kehtaanko kirjoittaa tänne tosta sortumisesta, mutta sitten mietin että itseäni vartenhan minä tätä teen.
Just näin, itsellemmehän tätä me tehdään. Minä ainakin oon välillä lukenut vanhempia juttujani ja kyllä se vaan on herätellyt aina uuteen tsemppiin. Ja toisaalta on hyvä välillä muistuttaa itseään siitä mistä on lähtenyt liikkeelle.
Ja onnistumisista pitää iloita. Vähentäjiä kun ollaan niin 3 on parempi kuin 6.
Ja jos on päättänyt olla tipattomalla ja sitten juokin niin aikansa saa moittia omaa käytöstään ja sitten sitten nousee ylös jatkamaane ntisitä päättäväisemmin hommaa. Nämä jutut on mulla ainakin toiminut :D
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 15.2.2019 13:39:07

Kiitos tsempeistä Huilinki ja Vilmasto! :)

Tosiaan, kun aattelen että join vain kolme, eihän se ole suurikaan määrä. Jotain mussa on muuttunut koska ennen olisin juonut ainakin 6. Varmasti enemmänkin. Eikä se tosiaan auttanut ressiin yhtään, oli määrä mikä hyvänsä. Se on vaan aivojen kuvitelma että se auttaisi. Mutta mutta..se siitä. Mun juomapäivät on edelleen pe ja la. Tänään aion käydä hakemassa olutta, huomenna saatan käydä tai sitten en. Olen huomannut että juomishalu riippuu ihan siitä mikä olotila sattuu olemaan. Jos on hyvä fiilis, kuten onneksi just nyt, voipi olla etten osta jääkaappia täyteen olutta, vaan ostan vähemmän. Jotenkin todella helpottava fiilis, kun ei tarvi kamppailla itteni kanssa noista määristä. Sen verran monta selvää viikonloppua tossa tipattomalla kerkesi tulla, että opin hieman sitä fiilistä, miten olla selvinpäin viikonloppuna. Varsinkin lauantai tuntuu sellaiselta helpommalta päivältä. Mutta en uskalla luulla liikoja, koska tilanne voi kääntyä ympäri hetkessä. :roll:

Tsemppiä teille ja meille, Huilinki hieno homma jos keksit jotain muuta tekemistä, itse en vielä tavallaan oo siinä vaiheessa koska perjantai.. :!:
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Seuraava

Paluu Me Vähentäjät